Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Jest to pierwszy na świecie obiektyw makro o powiększeniu 2:1 i najbardziej popularnej ogniskowej makro 100mm.
Makroobiektyw: doskonały do wykonywania szczegółowych, wysokiej jakości zbliżeń małych obiektów. Połączenie rozdzielczości serii G Master z nowatorską optyką STF (Smooth Trans Focus) pozwala uzyskać wspaniały efekt bokeh. Oferuje szybki i dokładny system AF DDSSM oraz zbliżenia do 0,25 x. Wbudowany stabilizator obrazu Optical SteadyShot minimalizuje nieostrość przy słabym oświetleniu lub w trybie makro. Wymiary: 85,2 x 118,1mm. Waga: 700 g.
Profesjonalny teleobiektyw f/2,8 do systemu Nikon Z. Ten obiektyw z serii S do aparatów bezlusterkowych zapewnia nowe poziomy głębi i kontrastu podczas wykonywania zdjęć makro oraz zbliżeń. Dzięki dużej ilości światła wpuszczanej przez mocowanie Z i niesamowitej precyzji AF, ostrość i kontrast są znakomite – podobnie jak efekt bokeh. Wysublimowane zbliżenia. Urzekające portrety. Od fotografowania po filmowanie, wyróżnisz obiekt jak nigdy dotąd.
Tamron 90mm F/2.8 Di III MACRO VXD to wszechstronny obiektyw makro przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Sony E-mount. Oferuje wyjątkową jakość obrazu z powiększeniem 1:1, dzięki czemu idealnie nadaje się do fotografii zbliżeniowej i portretowej.
Obiektyw zapewnia najwyższe osiągi zarówno pod kątem jakości obrazu, jak i doskonałej jakości wykonania.
Tamron 90mm F/2.8 Di III MACRO VXD to wszechstronny obiektyw makro przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Nikon Z. Oferuje wyjątkową jakość obrazu z powiększeniem 1:1, dzięki czemu idealnie nadaje się do fotografii zbliżeniowej i portretowej.
Obiektyw zapewnia najwyższe osiągi zarówno pod kątem jakości obrazu, jak i doskonałej jakości wykonania.
Najwyższej klasy teleobiektyw stałoogniskowy 135mm. Doskonale sprawdzi się w portrecie, zapewniając niewielką głębię ostrości oraz piękny efekt rozmycia tła (bokeh). Wydajna stabilizacja obrazu o efektywności 5,5 EV (8 EV po zamontowaniu w aparacie ze stabilizacją matrycy) umożliwia fotografowanie i filmowanie z ręki. Silnik Nano USM gwarantuje cichą i niezawodną pracę autofocusa, a uszczelnienie przeciw kurzowi i wilgoci umożliwia obrazowanie w każdych warunkach.
Nowy obiektyw Samyang dedykowany do pełnej klatki.
Obiektyw Sony FE GM 135mm f/1.8 to zaawansowany technologicznie teleobiektyw o jasności f/1.8 który pozwala uzyskać zachwycającą rozdzielczość na obszarze całego kadru oraz wspaniały efekt bokeh. Elementy XA i Super ED zapewniają wysoką rozdzielczość. Podwójne silniki liniowe XD z przodu i z tyłu zapewniają szybki, precyzyjny i cichy autofokus. Mechanizm nastawiania ostrości z „szybującymi” soczewkami
Umiarkowana ogniskowa matrycy Irix Cine 150 mm T3.0 Macro 1: 1 w połączeniu z wyjątkową funkcjonalnością sprawia, że jest to fantastyczne narzędzie do odkrywania nowych obszarów tworzenia obrazu filmowego - takich, które wcześniej nie były dostępne dla entuzjastów filmowania.
Jasny, stałoogniskowy teleobiektyw przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 300 mm (odpowiednik 600 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/4. Min. odległość ostrzenia 140 cm. 5-osiowa stabilizacja o skuteczności maks. 6 EV. Konstrukcja odporna na kurz, mróz i zachlapanie. Średnica filtra 77 mm.
Wymiary: 92,5 x 227 mm. Waga: 1270 g.
Profesjonalny superteleobiektyw f/2,8 z wbudowanym telekonwerterem o ogniskowej 400mm.
Ze względu na duży maksymalny otwór względny f/2,8 i niezawodne działanie autofokusa jest to znakomity obiektyw do fotografii sportowej i przyrodniczej. Jakość zdjęć jest doskonała podczas fotografowania zarówno z ogniskową 400 mm, jak i 560 mm z włączonym wbudowanym telekonwerterem x1,4.
W tym superteleobiektywie zastosowano wiele najdoskonalszych technologii Sony, takich jak nowo opracowany silnik liniowy XD (extreme dynamic) pozwalający na uzyskanie szybkiego, precyzyjnego i cichego autofokusu. Trzy fluorytowe elementy minimalizują aberrację chromatyczną. Aberracja sferyczna jest precyzyjnie korygowana na etapie projektowania i produkcji, co daje doskonały efekt bokeh. Konstrukcja odporna na pył i wilgoć zapewnia niezawodność w trudnych warunkach na zewnątrz. Co więcej, model SEL400F28GM to najlżejszy superteleobiektyw w swojej klasie (wg. stanu na czerwiec 2018, na podstawie ankiety Sony).
Profesjonalny model łączy niezrównane parametry optyczne, błyskawiczne działanie systemu AF i wyjątkową uniwersalność z kompaktową formą. Zaawansowana technologia produkcji zapewnia wysoką rozdzielczość, zmniejsza aberrację chromatyczną i do minimum ogranicza odblaski i tzw. duszki. Obiektyw jest doskonały do fotografowania i filmowania sportu i dzikiej przyrody. Dwa silniki liniowe XD gwarantują wydajność systemu AF i sprawne śledzenie, a funkcja kompensacji „oddychania” przeciwdziała zmianom kąta widzenia podczas regulacji ostrości. Ten najmniejszy i najlżejszy teleobiektyw w swojej klasie, odznacza się wyjątkową poręcznością, ergonomią i wyważeniem. Korzystaj z pełniejszej kontroli, a także większej niezawodności, którą zapewnia konstrukcja odporna na pył i wilgoć oraz fluorowa powłoka.
Superteleobiektyw RF 600mm F4L IS USM to najlepsze narzędzie w swojej klasie sprzętowej. Idealny dla profesjonalistów zajmujących się fotografowaniem dzikiej przyrody i sportu oraz pracą reporterską. Obiektyw posiada mocowanie RF, silnik USM zapewniający bardzo szybki i celny autofokus oraz stabilizację optyczną o skuteczności nawet 5.5 stopnia EV. Szkło fluorytowe i Super UD kontroluje zniekształcenia i poprawia ostrość obrazu, natomiast powłoki ASC i Super Spectra minimalizują odblaski. Obiektyw pozwala na zastosowanie konwerterów Canon RF 1.4x oraz 2x dla jeszcze większego powiększenia. Canon RF 600mm f/4 IS USM gwarantuje najlepszą jakość obrazu oraz szybkość działania, bez żadnych kompromisów.
To zupełnie nowa konstrukcja zaprojektowana specjalnie do pełnoklatkowych bezlusterkowców serii EOS R, w której udało się połączyć bardzo długą ogniskową z niewielkimi rozmiarami obiektywu oraz doskonałą jakością optyczną. Ten stałoogniskowy super teleobiektyw wspaniale sprawdza się w fotografii przyrodniczej, podróżniczej i sportowej, pozwalając na rejestrowania odległych obiektów z nadzwyczajną szczegółowością i ostrością. Posiada optyczny stabilizator obrazu o skuteczności 5 EV oraz w pełni współpracuje z telekonwerterami Canon RF 1.4x i RF 2x.
To zupełnie nowa konstrukcja zaprojektowana specjalnie do pełnoklatkowych bezlusterkowców serii EOS R, w której udało się połączyć bardzo długą ogniskową z niewielkimi rozmiarami obiektywu oraz doskonałą jakością optyczną. Ten stałoogniskowy super teleobiektyw wspaniale sprawdza się w fotografii przyrodniczej, podróżniczej i sportowej, pozwalając na rejestrowania odległych obiektów z nadzwyczajną szczegółowością i ostrością. Posiada optyczny stabilizator obrazu o skuteczności 4 EV oraz w pełni współpracuje z telekonwerterami Canon RF 1.4x i RF 2x.
NIKKOR Z 800mm f/6.3 VR S to obiektyw z serii S, który charakteryzuje się znakomitą jakością obrazowania uzyskaną dzięki wyjątkowej rozdzielczości oraz skutecznemu zredukowaniu rozmycia kolorów. Dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w obiektywie NIKKOR Z soczewki Fresnela (PF, Phase Fresnel) korpus obiektywu jest kompaktowy i lekki, co sprawia, że pomimo długiej ogniskowej superteleobiektyw jest bardzo poręczny. Ze względu na wysoką jakość obrazowania i doskonałą poręczność, ten obiektyw niezawodnie pomoże wzbogacić ekspresję obrazu wielu fotografom, zarówno zaawansowanym amatorom, jak i profesjonalistom.
Ultraszerokokątny zoom do aparatów bezlusterkowych systemu micro 4/3. Zakres ogniskowych 7-14 mm (odpowiednik 14-24 mm w formacie 35 mm). Duży otwór względny f/2,8. Wbudowana osłona przeciwsłoneczna.
Wymiary: 78,9 x 105,8 mm. Waga: 534 g.
Olympus M.Zuiko 8-25mm f/4.0 PRO to niezwykle kompaktowy, szerokokątny obiektyw typu zoom. Ogniskowa 8-25mm (odpowiednik 16‑50mm dla pełnej klatki) jest idealny do fotografowania krajobrazów, Drogi Mlecznej, podróży czy reportażu. Wysokiej jakości, uszczelniona, metalowa konstrukcja umożliwia wykonywanie zdjęć w każdych warunkach pogodowych.
Szerokokątny zoom do aparatów bezlusterkowych systemu micro 4/3. Zakres ogniskowych 9-18 mm (odpowiednik 18-36 mm w formacie 35 mm). Okrągły otwór przysłony. Kompaktowa obudowa i niewielka waga.
Wymiary: 56,5 x 49,5 mm. Waga: 155 g.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT MARŻA. Obiektyw w bardzo dobry stanie technicznym i wizualnym, nosi niewielkie ślady użytkowania.
Szerokokątny zoom do aparatów bezlusterkowych systemu micro 4/3. Zakres ogniskowych 9-18 mm (odpowiednik 18-36 mm w formacie 35 mm). Okrągły otwór przysłony. Kompaktowa obudowa i niewielka waga.
Wymiary: 56,5 x 49,5 mm. Waga: 155 g.
Superszerokokątny obiektyw z elektryczną regulacją zoomu i stałą przysłoną F4. Ten zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny ma wyjątkową rozdzielczość i pięknie rozmywa tło (bokeh), a ponadto umożliwia szybkie i dokładne ustawianie ostrości. SELP1020G to niesamowity obiektyw do filmowania, który utrwala wspaniałe obrazy dzięki płynnie, szybko i stabilnie działającemu systemowi AF, zminimalizowanemu „oddychaniu” ostrości oraz zredukowanym zmianom ostrości i osi optycznej podczas regulacji zoomu.
Obiektyw Sony FE 12-24mm to standardowy obiektyw zmiennoogniskowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony zarówno z matrycami formatu APS-C, jak i pełnoklatkowymi. Zakres ogniskowych 12-24 mm. Maks. otwór przysłony f/4.
Wymiary: 87 x 117 mm
Waga: 565g
Obiektyw Sony FE GM 12-24 mm f/2.8 jest doskonały do krajobrazu, ale sprawdzi się również w ciasnych, ciemnych pomieszczeniach. obiektyw o dużej jasności F2.8 pozwala na uzyskanie pięknego gładkiego rozmycia tła przy zachowaniu ostrości. Trzy niezwykle precyzyjne elementy XA zapewniają wyjątkową rozdzielczość w tym ultraszerokokątnym obiektywie. Jako, że obiektyw wyposażony jest w mocowanie Sony FE jest pod pełnoklatkowe aparaty z seri A7, A7R oraz A7S z możliwością opcjonalnego zastosowania również z aparatami wyposażonymi w matryce APS-C.
o dużej jasnośći F2.8. Wraz z jednymstandardowym elementem asferycznym, dwoma elementami ze szkła Super ED, trzema ED (Extra-low Dispersion) zapewniają wysoką rozdzielczość od rogu do rogu i piękny efekt bokeh, Jest to doskonały, pełnoklatkowy obiektyw do fotografowania krajobrazów, wnętrz czy rozgwieżdżaonego nieba
obiektyw stałoogniskowy, obiektyw Sony G Master, obiektyw wideo, obiektyw GM, obiektyw FE,
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT MARŻA. Obiektyw w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym praktycznie, brak śladów użytkowania. Pierwotnie kupiony w naszym salonie, nadal na gwarancji producenta, która trwa do 8-8-2026
Kompaktowy, lekki zmiennoogniskowy obiektyw standardu Mikro Cztery Trzecie. Przeznaczony do współpracy z aparatami cyfrowymi Panasonic LUMIX G i Olympus PEN.
Wymiary: 73,8 x 67,6 mm. Waga: 305 g.
Lekki i kompaktowy, uniwersalny zoom z serii obiektywów PRO, które cechuje najwyższej klasy jakość obrazowania i wykonania. Doskonale nadaje się do fotografii krajobrazu, reportażu czy portretu. Uszczelnienie na poziomie IP53 zapewnia ochronę przed kurzem i wilgocią
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT MARŻA. Obiektyw w bardzo dobrym stanie technicznymi wizualnym. Szkła bez rys, wnętrze obiektywu czyste.
Lekki i kompaktowy, uniwersalny zoom z serii obiektywów PRO, które cechuje najwyższej klasy jakość obrazowania i wykonania. Doskonale nadaje się do fotografii krajobrazu, reportażu czy portretu. Uszczelnienie na poziomie IP53 zapewnia ochronę przed kurzem i wilgocią
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45mm f/4.0 PRO to niezwykle lekki i mobilny, uniwersalny obiektyw typu zoom. Kompaktowe rozmiary oraz uszczelniana obudowa pozwala na wygodne używanie obiektywu w każdych warunkach. Stałe światło f/4 umożliwia swobodne korzystanie z zoomu bez konieczności zmiany parametrów ekspozycji. Obiektyw charakteryzuje się doskonałą jakością optyczną z której znana jest seria obiektywów Olympus PRO.
Obiektyw o zakresie ogniskowej 12–60 mm (odpowiednik dla aparatu 35 mm: 24-120 mm) zapewnia swobodę kadrowania, umożliwiając fotografowanie zarówno zapierających dech w piersiach krajobrazów, jak i pięknych portretów przy ogniskowej 60 mm. Oszałamiająca rozdzielczość tego obiektywu LEICA LG wiernie odwzorowuje obraz w całym kadrze
Profesjonalny obiektyw o ogniskowej 12-100 i świetle 4 z powiększeniem 8,3x. Odpowiednik zakresu 24 - 200 mm w formacie małoobrazkowym. Jego system Sync IS współpracuje z aparatami wspierającymi tę technologię i kompensuje aż do 6,5 EV. Zoom ma metalowy korpus, jest odporny na kurz, mróz oraz zachlapania i pozwala ustawić ostrość z odległości 1,5 cm od obiektywu.
Uniwersalny obiektyw typu zoom przeznaczony dla aparatów systemu M4/3. Odpowiednik zakresu 24-400mm w formacie małoobrazkowym stanowi niezwykle wszechstronne narzędzie oferujące zarówno szeroki kąt widzenia jak i możliwość wykonywania dużych zbliżeń. Obiektyw został uszczelniony przeciw kurzowi i zachlapaniom.
Profesjonalny ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy f/2,8 do systemu Nikon Z. Ten dokładnie uszczelniony, jasny pełnoklatkowy i zaawansowany optycznie obiektyw 14-24 mm do aparatów bezlusterkowych w pełni spełnia oczekiwania profesjonalistów. Ze względu na doskonałą jakość odwzorowania i kompaktową konstrukcję wyróżnia się na tle innych ultraszerokokątnych obiektywów o zmiennej ogniskowej.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FV MARŻA. Obiektyw w idealnym stanie technicznym i wizualnym praktycznie bez śladów użytkowania. Sprzęt zakupiony 28/02/2022 z polskie dystrybucji.
Sprzedawany w pełnym komplecie sklepowym.
Profesjonalny ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy f/2,8 do systemu Nikon Z. Ten dokładnie uszczelniony, jasny pełnoklatkowy i zaawansowany optycznie obiektyw 14-24 mm do aparatów bezlusterkowych w pełni spełnia oczekiwania profesjonalistów. Ze względu na doskonałą jakość odwzorowania i kompaktową konstrukcję wyróżnia się na tle innych ultraszerokokątnych obiektywów o zmiennej ogniskowej.
Sigma 14-24mm f/2,8 DG DN Art to doskonały, szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy, przeznaczony do bezlusterkowych aparatów pełnoklatkowych. Idealne narzędzie do zdjęć krajobrazu, architektury i astrofotografii cechujący się nadzwyczajną rozdzielczością.
Wysokiej klasy obiektyw szerokokątny typu zoom. Ultraszeroki kąt przy ogniskowej 14mm doskonale sprawdzi się przy fotografowaniu krajobrazu czy reportażu, a możliwość przybliżenia do ogniskowej 28mm nadaje obiektywowi uniwersalności i umożliwia operowanie perspektywą i poziomem zniekształcenia. Obiektyw nadaje się również do fotografii pół-makro (przy ogniskowej 28mm) i posiada piękny bokeh. Panasonic Lumix S 14-28mm ma lekką, kompaktową konstrukcję, a jego całkowita długość nie zmienia się wraz z ogniskową, dzięki czemu świetnie nadaje się do użytku z gimbalem. Obsługa filtrów o średnicy 77 mm sprawia, że ten ultraszerokokątny obiektyw jest elastycznym rozwiązaniem dla kreatywnych fotografów i filmowców.
Wysokiej jakości obiektyw o zmiennej ogniskowej do nowego systemu Nikon Z. Dzięki stałemu otworowi przysłony f/4 i zakresu ogniskowych 14-30 sprawdzi się w fotografii krajobrazowej, architektury oraz reportażu. Obiektyw ma kompaktowe rozmiary, a przednia płaska soczewka pozwala na zastosowanie filtrów w rozmiarze 82mm.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT marża. Obiektyw praktycznie nieużywany. Stan jak NOWY ! Sprzedawany w pełnym zestawie sklepowym.
Wysokiej jakości obiektyw o zmiennej ogniskowej do nowego systemu Nikon Z. Dzięki stałemu otworowi przysłony f/4 i zakresu ogniskowych 14-30 sprawdzi się w fotografii krajobrazowej, architektury oraz reportażu. Obiektyw ma kompaktowe rozmiary, a przednia płaska soczewka pozwala na zastosowanie filtrów w rozmiarze 82mm.
Szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy systemu Canon RF. Idealny do fotografowania krajobrazów i wnętrz oraz do nagrywania wysokiej jakości, płynnych filmów. Optyka klasy "L" zapewnia doskonałą ostrość, korekcję aberracji oraz naturalnie odwzorowane kolory i kontrasty. Lekka, kompaktowa konstrukcja sprawia, że obiektyw doskonale sprawdza się podczas wielogodzinnego reportażu, w podróży i na wycieczkach.
Obiektyw 14–42 mm w standardzie Micro 4/3 ze standardowym zoomem optycznym (odpowiednik 28–84 mm w aparacie 35 mm). Bardziej kompaktowy, obiektyw wysokiej jakości ze standardowym zoomem optycznym. Obiektyw odznaczający się kompaktową budową i wysoką jakością optyki. Minimalna odległość ustawiania ostrości: 0,2 m (14–20 mm) / 0,3 m (21–42 mm). Optyczny stabilizator obrazu wbudowany w obiektyw skutecznie redukuje wpływ drgania rąk na rejestrowany obraz.
Lekki i kompaktowy, uniwersalny, 10,7-krotny zoom, mocowanie Mikro Cztery Trzecie. Zakres ogniskowych 14-150 mm (odpowiednik 28-300 mm w aparacie małoobrazkowym). Obiektyw uszczelniony, odporny na zachlapanie i kurz. Soczewki pokryte powłokami ZERO. Średnica filtra: 58 mm.
Wymiary: 63,5 x 83,8 mm. Waga: 284 g.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.