Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Sigma 16-28mm f/2,8 DG DN Contemporaty to doskonały, kompaktowy obiektyw szerokokątny, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych.
Łączy wyjątkową jakość optyczną, stałą przysłonę f/2.8 oraz solidną i lekką obudowę. Otwiera nowe
możliwości dla fotografów z mocowaniem Sony E, którzy potrzebują profesjonalnego narzędzia w kompaktowej formie. W obiektywie zastosowano aż pięć elementów ze szkieł FLD i cztery soczewki asferyczne. Tak skomplikowany układ zapewnia wysoką jakość obrazu zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegach co jest szczególnie istotne w fotografii szerokokątnej.
Obiektyw Lumix S PRO 16-35mm f/4 to najwyższej klasy szerokokątny zoom. Zapewnia doskonałą ostrość obrazu w całym zakresie przysłon i ogniskowych dzięki czemu stanowi idealne narzędzie do fotografii architektury, wnętrz, krajobrazu czy reportażu. Cichy mechanizm autofokusa oraz płynny mechanizm przysłony sprawiają, że obiektyw doskonale nadaje się zarówno do filmowania jak i fotografii. Uszczelniana przeciw kurzowi oraz pyłowi konstrukcja pozwala na używanie obiektywu w trudnych warunkach.
Obiektyw Sony FE GM 16-35mm f/2,8 to standardowy obiektyw zmiennoogniskowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony zarówno z matrycami formatu APS-C, jak i pełnoklatkowymi. Zakres ogniskowych 16-35 mm. Maks. otwór przysłony f/2,8. Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 89 x 122 mm
Waga: 680 g.
Zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G Master drugiej generacji dla wymagających fotografów i filmowców, łączący niezrównane parametry optyczne i szybki system AF z niewielkimi wymiarami. Zaawansowana technologia produkcji gwarantuje wysoką rozdzielczość, mniejszą aberrację chromatyczną oraz osłabianie poświaty i „duszków”, co przekłada się na wyjątkową jakość rejestrowanych obrazów. Cztery silniki liniowe XD zapewniają niezwykłą wydajność systemu AF i sprawne śledzenie, a funkcja kompensacji „oddychania” przeciwdziała zmianom kąta widzenia podczas regulacji ostrości.
Obiektyw Sony 16-25mm to wszechstronny obiektyw szerokokątny, który oferuje niesamowitą wszechstronność w fotografowaniu. Dzięki zakresowi ogniskowych od 16mm do 25mm, pozwala na rejestrowanie zarówno rozległych krajobrazów, jak i dynamicznych scen miejskich. Doskonale sprawdza się również przy fotografowaniu wnętrz, architektury oraz fotografii astrofotograficznej. Dzięki wysokiej jakości optyce obiektyw ten zapewnia ostre i wyraziste obrazy, a zaawansowane technologie Sony, takie jak szybki i cichy autofokus, gwarantują płynną i precyzyjną pracę w różnych warunkach fotograficznych. Idealny wybór dla pasjonatów fotografii poszukujących wszechstronności i wyjątkowej jakości obrazu.
Niezwykle lekki, uniwersalny obiektyw szerokokątny z elektryczną regulacją zoomu
Dzięki ogromnemu doświadczeniu Sony, powstał najlżejszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw szerokokątny F4 z elektryczną regulacją zoomu, łączący finezję i ekspresję obrazu z łatwą obsługą. Nowy system elektrycznej regulacji zoomu ułatwi pracę jednej osobie lub małemu zespołowi. Piękny obraz z obiektywu typu G i świetny system AF będą atutami także dla fotografa.
Obiektyw Sony 16-35mm to szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych z bagnetem Sony E. Zakres ogniskowych 16-35 mm, maks. otwór przysłony f/4. Wyposażony w stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Soczewki pokryte powłokami przeciwodblaskowymi Carl Zeiss T*.
Wymiary: 78 x 98,5 mm.
Waga: 518 g.
XF16-55mmF2.8 R LM WR II to standardowy obiektyw zmiennoogniskowy (zoom) o wysokiej światłosile, który umożliwia fotografowanie z maksymalnym otworem przysłony F2.8 w całym zakresie dostępnych ogniskowych, od szerokiego kąta 16 mm (ekwiwalent 24 mm w formacie 35 mm), po zakres teleobiektywu krótkiego 55 mm (ekwiwalent ogniskowej 84 mm w formacie 35 mm). Znakomicie sprawdzi się w szerokiej gamie gatunków fotograficznych, w tym w fotografii przyrodniczej, krajobrazowej i portretowej, wykorzystując swoją wysoką rozdzielczość optyczną i piękny, gładki efekt bokeh. Dzięki lekkiej konstrukcji o wadze 410 g i nowym funkcjom ułatwiającym filmowanie, model XF16-55mmF2.8 R LM WR II zwiększa potencjał kreatywny linii obiektywów XF zarówno w kontekście fotografii, jak i wideo.
XF500mmF5.6 R LM OIS WR to super teleobiektyw o stałej ogniskowej oferujący imponującą ogniskową długości 500 mm (ekwiwalent 762 mm w formacie 35 mm) i maksymalną jasność F5.6. Obiektyw ten jest szczytowym osiągnięciem w zakresie wydajności optycznej wśród szkieł XF. W pełni wykorzystując zalety formatu APS-C o ekwiwalencie współczynnika kadrowania na poziomie 1,5x, obiektyw gwarantuje wyjątkowe przybliżenie. Pomimo bycia super teleobiektywem cechuje się lekką i kompaktową konstrukcją o wadze ok. 1.335 g.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY Marża - Obiektyw w stanie idealnym. Nie posiada żadnych widocznych śladów użytkowania. Szkła w stanie idealnym.
Jasny, standardowy zoom przeznaczony do aparatów z mocowaniem Fujifilm X Mount. Zakres ogniskowych 16-55mm (odpowiednik 24-84mm w formacie małoobrazkowym). Stałe światło f/2,8. Szybki i cichy napęd autofokusa. Obiektyw uszczelniony i odporny na wilgość, kurz i mróz do -10°C.
Wymiary: 83,3 mm x 106-129,5 mm.
Waga: 655 g.
Obiektyw Sony Vario-Tessar T* E 16-70mm f/4.0 ZA OSS to lekki i wydajny zoom z ogniskową w przeliczeniu na format 35 mm: 24 – 105 mm.
Odznacza się bardzo wysoką jakością i wyposażony jest w optyczny stabilizator SteadyShot. Przeznaczony do aparatów z mocowaniem E.
Wymiary: 66,6 x 75 mm
Waga: 308 g
Uniwersalny obiektyw szerokokątny, zmiennoogniskowy o stałym otworze względnym f/2.8. Ze względu na uniwersalny zakres ogniskowych obiektyw sprawdzi się zarówno w fotografii krajobrazowej jak i reportażowej. Obiektyw jest wyposażony w cichy silnik autofocus dzięki sprawdzi się w filmowaniu.
Tamron kontynuuje rozwój systemu Sony E-mount i wprowadza kolejny, dynamiczny zoom! Właśnie ogłosił opracowanie pierwszego na świecie obiektywu zmiennoogniskowego 17-50 mm do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, nowego 17-50mm f/4 Di III VXD. Dostosowany specjalnie do bezlusterkowych aparatów Sony, ten szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy utrzymuje stałą przysłonę F4, obejmując całe spektrum od ultra szerokokątnych do standardowych ogniskowych. Jego wszechstronny zakres ogniskowych jest przeznaczony zarówno dla fotografów, jak i operatorów kamer i jest idealny do szerokiej gamy zastosowań fotograficznych i wideo, w tym krajobrazów, portretów, ulic, architektury i wydarzeń.
Tamron 17-70 mm F/2.8 Di III-A VC RXD to obiektyw lekki i kompaktowy, oferuje zakres zbliżania, który sprawdzi się w wielu rodzajach fotografii począwszy od szerokokątnej fotografii krajobrazowej po portrety z aksamitnym efektem bokeh, a także znakomitą minimalną odległość ostrzenia, dzięki której można go wykorzystać również w makrofotografii.
Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN I Contemporary - lekki i kompaktowy zoom z serii Contemporary, dedykowany do niepełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych FUJIFILM
SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN to najmniejszy i najlżejszy na rynku obiektyw standardowy ze stałym światłem F2.8 w całym zakresie ogniskowych. Jego lekkość i poręczność, w połączeniu z wysoką, jakością generowanego obrazu sprawiają, iż obiektyw doskonale nadaje się do wielu zastosowań takich jak, fotografia reportażowa, uliczna, portretowa czy też wakacyjna.
Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN I Contemporary - lekki i kompaktowy zoom z serii Contemporary, dedykowany do niepełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Sony.
Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN I Contemporary - pierwszy zmiennoogniskowy lekki i kompaktowy zoom z serii Contemporary, dedykowany do niepełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Canon RF.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FV MARŻA. Obiektyw w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym nadal na gwarancji producenta do 14-01-2027
Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN I Contemporary - lekki i kompaktowy zoom z serii Contemporary, dedykowany do niepełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Sony.
Sigma 10-18mm f/2.8 DC DN Contemporary to najmniejszy i najlżejszy na świecie ultra szerokokątny zoom dedykowany do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Wykorzystanie niezwykle zaawansowanej konstrukcji optycznej, pełnej specjalnych elementów (3 soczewki FLD, 1 SLD i aż 4 soczewki asferyczne), umożliwiło na zapewnienie wysokiej rozdzielczości zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegu, przy zachowaniu niewielkich rozmiarów (6cm długości) oraz wagi (tylko 260g).
Sigma 10-18mm f/2.8 DC DN Contemporary to najmniejszy i najlżejszy na świecie ultra szerokokątny zoom dedykowany do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Wykorzystanie niezwykle zaawansowanej konstrukcji optycznej, pełnej specjalnych elementów (3 soczewki FLD, 1 SLD i aż 4 soczewki asferyczne), umożliwiło na zapewnienie wysokiej rozdzielczości zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegu, przy zachowaniu niewielkich rozmiarów (6cm długości) oraz wagi (tylko 260g).
Sigma 10-18mm f/2.8 DC DN Contemporary to najmniejszy i najlżejszy na świecie ultra szerokokątny zoom dedykowany do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Wykorzystanie niezwykle zaawansowanej konstrukcji optycznej, pełnej specjalnych elementów (3 soczewki FLD, 1 SLD i aż 4 soczewki asferyczne), umożliwiło na zapewnienie wysokiej rozdzielczości zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegu, przy zachowaniu niewielkich rozmiarów (6cm długości) oraz wagi (tylko 260g).
Obiektyw Sony E PZ 18-105mm f/4 G OSS, zmiennoogniskowy, przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony NEX z matrycami formatu APS-C, wyposażony w elektryczny mechanizm sterowania zoomem. Zakres ogniskowych 18-105 mm (odpowiednik zakresu 27-157,5 mm w formacie małoobrazkowym). Stałe światło f/4. Stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Średnica filtra 72 mm.
Wymiary: 78 x 110 mm.
Waga: 427 g.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FV MARŻA.
Obiektyw Sony E PZ 18-105mm f/4 G OSS, zmiennoogniskowy, przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony NEX z matrycami formatu APS-C, wyposażony w elektryczny mechanizm sterowania zoomem. Zakres ogniskowych 18-105 mm (odpowiednik zakresu 27-157,5 mm w formacie małoobrazkowym). Stałe światło f/4. Stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Średnica filtra 72 mm.
Wymiary: 78 x 110 mm.
Waga: 427 g.
Model XF18-120mmF4 LM PZ WR dysponuje zakresem ogniskowych od szerokiego kąta 18 mm aż po zasięg średniego teleobiektywu 120 mm (ekwiwalent zakresu 27 mm – 183 mm dla formatu pełnej klatki 35 mm). Wszechstronny 6,7-krotny power-zoom o kompaktowej konstrukcji umożliwia uprawianie różnego rodzaju fotografii, w tym fotografii krajobrazowej (szeroki kąt) i portretowej (teleobiektyw). Ponadto, model XF18-120mmF4 LM PZ WR pozwala na rejestrację materiałów wideo najwyższej jakości dzięki zaawansowanym możliwościom w zakresie wideofilmowania
Uniwersalny obiektyw zoom o zakresie ogniskowych 18-135 mm (odpowiednik kąta widzenia obiektywu 27-206 mm w aparacie małoobrazkowym) przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Fujifilm (bagnet X). Wyposażony w 5-stopniową stabilizację obrazu oraz uszczelnienia. Średnica filtra: 67 mm.
Wymiary: 75,7 x 158 mm. Waga: 490 g.
E 18-135mm F3.5-5.6 OSS Lekki (325 g) oraz kompaktowy obiektyw zmiennoogniskowy z dużym zoomem przeznaczony do bezlusterkowców z mocowaniem sony E (format APS-C)
Wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy formatu DX. Doskonała ostrość i wbudowana stabilizacja VR. Jest wystarczająco lekki, aby zabrać go wszędzie, a dzięki dużemu zakresowi ogniskowych pozwala uchwycić wspaniałe szczegóły podczas fotografowania ludzi, miejsc i przestrzeni. Przygoda w odległych stronach lub wycieczka po najbliższej okolicy — gdy możesz już wyruszyć, ten obiektyw to wszystko, czego potrzebujesz.
Uniwersalny obiektyw Sony E 18-200 mm f/3.5-6.3 OSS LE typu zoom, przeznaczony do aparatów i kamer Sony NEX. Wbudowana stabilizacja ułatwia wykonanie ostrych, nie poruszonych ujęć. Fotografowanie możliwe jest już z odległości 50cm, może więc on służyć jako namiastka obiektywu makro.
Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD o pierwszy na świecie zmiennoogniskowy obiektyw do bezlusterkowych aparatów z matrycą APS-C i 16,6-krotnym powiększeniem, który ma wszystkie zalety wielofunkcyjnego obiektywu ze zmienną ogniskową, co pozwala na jego zastosowanie do wielu rodzajów fotografii.
Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD o pierwszy na świecie zmiennoogniskowy obiektyw do bezlusterkowych aparatów z matrycą APS-C i 16,6-krotnym powiększeniem, który ma wszystkie zalety wielofunkcyjnego obiektywu ze zmienną ogniskową, co pozwala na jego zastosowanie do wielu rodzajów fotografii.
Pełnoklatkowy, zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny i standardowy typu G ze stałą przysłoną f/4. Funkcjonalny i zapewniający lepszą jakość obrazu, zwłaszcza na zdjęciach i filmach z pełnoklatkowych przetworników obrazu. Zaawansowana konstrukcja optyczna tego obiektywu obejmuje trzy soczewki ED (ze szkła o bardzo małej dyspersji), dwie AA (zaawansowane asferyczne), jedną asferyczną ED (o bardzo małej dyspersji) i jedną asferyczną, które w połączeniu zapewniają niezwykłą rozdzielczość.
Najwyższej klasy standardowy obiektyw zmiennoogniskowy dla profesjonalistów i entuzjastów fotografii. Idealny do fotografowania portretów, krajobrazów, reportaży ale też nagrywania filmów dokumentalnych czy ślubów. Obiektyw posiada jasną przysłonę f/2.8 w całym zakresie ogniskowych, stabilizator obrazu o efektywności 5 EV oraz silnik Nano USM, który umożliwia cichą i precyzyjną regulację ostrości.
Najwyższej jakości obiektyw o zmiennej ogniskowej do nowego systemu Nikon Z. Dzięki stałemu otworowi przysłony f/2.8 i zakresu ogniskowych 24-70 sprawdzi się w fotografii reportażowej, krajobrazowej oraz podróżniczej.
Wysokiej jakości obiektyw o zmiennej ogniskowej do nowego systemu Nikon Z. Dzięki stałemu otworowi przysłony f/4 i zakresu ogniskowych 24–70 sprawdzi się praktycznie każdej sytuacji. Bez względu na to, czy chodzi o sceny ze słabym oświetleniem czy o dynamiczną akcję, dzięki temu obiektywowi wszystkie zdjęcia i filmy zyskują więcej szczegółów, głębi i kolorów.
Profesjonalny obiektyw najwyższej klasy typu standard zoom z mocowaniem L-Mount, do stosowania z aparatami Panasonic oraz Leica Camera. Obiektyw jest przystosowany do nagrywania filmów - posiada płynny mechanizm przysłony zapobiegający nagłym zmianom ekspozycji, jest również bardzo cichy. Uszczelniona obudowa chroni obiektyw przed kurzem, wilgocią i niskimi temperaturami. Obiektyw spełnia standardy Leica, gwarantując najwyższą rozdzielczość optyczną od środka po brzegi kadru, w całym zakresie ogniskowych.
Pierwszy jasny zoom z nowej lini obiektywów od Samyanga 24-70mm dedykowany pod Sony E.
SIGMA Art 24-70mm F2.8 DG DN – drugi obiektyw zmiennoogniskowy z prestiżowej serii Art, zaprojektowany od podstaw z myślą o pełnoklatkowych aparatach bezlusterkowych. Obiektyw zapewnia doskonałą rozdzielczość i jakość obrazu zarówno w centrum jak i na brzegu kadru.
Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8mm x 122,9mm.
SIGMA Art 24-70mm F2.8 DG DN – drugi obiektyw zmiennoogniskowy z prestiżowej serii Art, zaprojektowany od podstaw z myślą o pełnoklatkowych aparatach bezlusterkowych. Obiektyw zapewnia doskonałą rozdzielczość i jakość obrazu zarówno w centrum jak i na brzegu kadru.
Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8 mm × 122,9 mm.
SIGMA Art 24-70mm F2.8 DG DN II – następca flagowego obiektywu reporterskiego, dedykowanego do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych. W porównaniu do obiektywu SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN | Art, poprawiono rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych, przyśpieszono pracę AF dzięki zastosowaniu nowego silnika liniowego HLA, a także obiektyw jest także o około 7% mniejszy i o 10% lżejszy od wersji I
Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8 mm × 122,9 mm.
SIGMA Art 24-70mm F2.8 DG DN II – następca flagowego obiektywu reporterskiego, dedykowanego do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych. W porównaniu do obiektywu SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN | Art, poprawiono rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych, przyśpieszono pracę AF dzięki zastosowaniu nowego silnika liniowego HLA, a także obiektyw jest także o około 7% mniejszy i o 10% lżejszy od wersji I
Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8 mm × 122,9 mm.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.