ILFORD 400 Delta Professional to znany i popularny film czarno-biały o średniej nominalnej czułości ISO 400. Cechuje go wysoka jakość negatywów, wysoka szczegółowość oraz drobne ziarno. Dzięki temu gwarantuje wysokiej jakości powiększenia o podwyższonej ostrości. Dedykowany szczególnie do fotografii portretowej, fotografii mody, architektury i krajobrazu oraz fotografii reklamowej. Delta może być wywoływany we wszystkich typach wywoływaczy czarno-białych w koreksach, tankach i procesorach automatycznych.
Negatyw o czułości ISO 200/24° typ 135 lub 120, o zwiększonej czułości na podczerwień. Maksimum czułości filmu występuje dla barwy czerwonej o długości 720 nm. Użycie filtrów czerwonych daje ciemny obraz obiektów słabo odbijających światło czerwone. Można używać filtrów żółtych, pomarańczowych i czerwonych. Im bardziej czerwony tym bardziej niezwykły efekt. Najlepsze efekty uzyskuje się w słoneczne dni, w miejscach z dużą ilością drzew i roślin. Film można naświetlać do czułości ISO 800/30°. Film do wołania w koreksie czyli tzw. zimnym procesie.
ILFORD 3200 Delta Professional to wysokoczuły film czarno-białych do wymagających warunków i szybkiej akcji. Szeroki zakres tonalny i dyskretne ziarno pozwala uchwycić ważne momenty wszędzie tam, gdzie liczy się refleks fotografa bez użycia lampy błyskowej.
Czarno-biały film średnioformatowy, ortochromatyczny o czułości ISO 80, charakteryzujący się drobnym ziarnem i ostrością – idealny do fotografowania zachwycających krajobrazów. Można przetwarzać/obsługiwać w głębokim czerwonym świetle. Najlepsze rezultaty uzyskuje się przy świetle dziennym/naturalnym.
ILFORD 100 DELTA to wyjątkowy film czarno-biały, który cechuje się bardzo niską ziarnistością i wysoką ostrością. Obrazy z tych negatywów mają większą jasność i wyższą rozdzielczość niż zdjęcia wykonane na innych kliszach o tej samej czułości, a przy większych powiększeniach różnica jest oczywista. 100 Delta ma szeroki zakres ekspozycji i zoptymalizowaną krzywą charakterystyczną, dzięki czemu negatyw jest szczególnie łatwy do kopiowania.
ILFORD XP2 Super jest zupełnie inny niż wszystkie inne filmy czarno-białe. Jest zbudowany w taki sam sposób jak film kolorowy, ale wykorzystuje tę technikę do wykonania czarno-białego negatywu. Ta metoda ma wiele zalet, na przykład zmieniając ekspozycję, można zmienić kontrast i nadal uzyskać wysokiej jakości negatywy w zakresie ISO 100–800. Dzieje się tak dzięki szerokiemu zakresowi ekspozycji filmu. Film można forsować na 800 lub 1600 ASA. Albo w dół na 200 lub 100 ASA. Film wywoływany jest w standardowym procesie C-41, dzięki czemu nadaje się do wszystkich minilabów. Najlepsze rezultaty można uzyskać przez kopiowanie go na powiększalniku na papierach czarno-białych.
Ilford HP5 PLUS to średnioczuły, drobnoziarnisty i średnio kontrastowy film czarno-biały, dzięki czemu doskonale nadaje się do fotografii dziennikarskiej, dokumentalnej, podróżniczej, sportowej, akcji i fotografii w pomieszczeniach z dostępnym światłem. Wyjątkowe rezultaty otrzymuje się na nominalnej czułości ISO 400 w każdych warunkach oświetleniowych. Możne też forsować do ISO 3200. Szeroki zakres ekspozycji sprawia, że jest to świetny wybór dla początkujących, powracających do filmu, jak i bardziej doświadczonych profesjonalistów. HP5 PLUS może być przetwarzany w szerokim zakresie różnych wywoływaczy przy użyciu spiralnych zbiorników, głębokich zbiorników i automatycznych procesorów.
Iford FP4 PLUS to uniwersalny czarno-biały film ISO 125 o drobnym ziarnie, średnim kontraście i wyjątkowej ostrości. Świetnie sprawdza się w większości scenariuszy zdjęciowych w dobrych warunkach oświetleniowych. Podatny na ekspozycję w górę lub w dół względem nominalnej czułości. FP4 PLUS może być przetwarzany w szerokim zakresie różnych wywoływaczy przy użyciu spiralnych zbiorników, głębokich zbiorników i automatycznych procesorów.
ILFORD PAN F Plus - ISO 50, wysoki kontrast, super ostry czarno-biały film z bardzo drobnym ziarnem. Idealny do fotografii studyjnej i jasnego, naturalnego światła. Sprawdzi się też w fotografii wymagającej szczegółowych i wyrazistych detali. Może być wywoływany we wszystkich typach wywoływaczy czarno-białych w koreksach, tankach i procesorach automatycznych.
Światłoczuły papier pozytywowy na podłożu barytowym o błyszczącym wykończeniu, z powłoką żelatynowo-srebrową. Nadaje się do bezpośredniego naświetlania w kamerach otworkowych, aparatach wielkoformatowych oraz dla pasjonatów LOMO. Typowa gramatura 225 g/m² czyni go bardzo uniwersalnym nośnikiem, który nie wymaga stosowania powiększalnika lub filmu.
Czarno-biały papier fotograficzny o średniej gramaturze 190 g/m², powlekany żywicą o zmiennym kontraście, przeznaczony do drukowania w ciemni. Idealny dla początkujących i zaawansowanych użytkowników. Zapewnia pełny zakres tonalny i wyjątkową jakość obrazu w szerokim zakresie kontrastu. Dzięki temu można uzyskać subtelne szczegóły w światłach, jak również wyraziste cienie i klarowną czerń, podkreślaną przez jasną białą podstawę.
Czarno-biały papier fotograficzny o średniej gramaturze 190 g/m², powlekany żywicą o zmiennym kontraście, przeznaczony do drukowania w ciemni. Możliwość pracy w pełnym zakresie tonalnym zapewnia dużą elastyczność i kreatywność. Dlatego to idealny wybór dla początkujących i zaawansowanych użytkowników. Świetnie nadają się też do tonowania.
Czarno-biały papier fotograficzny o średniej gramaturze 190 g/m², powlekany żywicą o zmiennym kontraście, o bardzo uniwersalnym zastosowaniu. Drobnoziarnista struktura zachowuje odpowiedni matowy połysk i kontrast, redukując jednocześnie odblaski. Może być przetwarzany ręcznie lub maszynowo.
Wywoływacz w płynie (koncentrat), odpowiedni do czarno-białych papierów fotograficznych powlekanych żywicą (RC) i na bazie włókien (FB). Zoptymalizowany dla papierów ILFORD MULTIGRADE. Cechują go doskonałe właściwości utrwalające i nadaje neutralny ton obrazu w przypadku większości papierów ciemniowych.
Wywoływacz w płynie (koncentrat), odpowiedni do czarno-białych papierów fotograficznych powlekanych żywicą (RC) i na bazie włókien (FB). Zoptymalizowany dla papierów ILFORD MULTIGRADE. Cechują go doskonałe właściwości utrwalające i nadaje neutralny ton obrazu w przypadku większości papierów ciemniowych.
Bromophen Developer to to ekonomiczny wywoływacz proszkowy na bazie fenidonu/hydrochinonu o długim okresie trwałości. Wywoływacz ten nadaje się do wywoływania na talerzach/tackach i współpracuje ze wszystkimi czarno-białymi papierami RC i FB do ciemni, jednak jest szczególnie zalecany do papierów na bazie włókien. BROMOPHEN jest roztworem podstawowym, który przed użyciem rozcieńcza się w stosunku 1+3 i który zapewnia lekko ciepły odcień obrazu w przypadku większości papierów. Jest szczególnie zalecany do wywoływania papierów MULTIGRADE Warmtone RC i FB w celu uzyskania najcieplejszej tonacji obrazu.
Wywoływacz do filmów czarno-białych ILFORD ILFOSOL 3 to udoskonalona formuła jednorazowego, uniwersalnego, płynnego wywoływacza do filmów czarno-białych - ILFOSOL S. Nowy wywoływacz szczególnie nadaje się do stosowania z filmami średnio- i wolnoczułymi, takimi jak PAN F PLUS, FP4 PLUS i DELTA 100 PROFESSIONAL, gdzie zapewnia drobne ziarno i optymalną ostrość przy pełnej czułości filmu. Jest dostarczany jako koncentrat w ekonomicznych butelkach o pojemności 500 ml i jest rozcieńczany (zwykle w stosunku 1:9) do jednorazowego użycia. Jednakże, w celu uzyskania większej oszczędności, ILFOSOL 3 może być również używany z wieloma filmami w większym rozcieńczeniu 1:14, przy jedynie niewielkim kompromisie w jakości obrazu.
ILFORD ILFOTEC DD to wywoływacz z możliwością uzupełniania, odpowiedni do większości filmów czarno-białych. Dzięki długiej żywotności zbiornika i dobrej odporności na zanieczyszczenia, ILFOTEC DD niezawodnie produkuje negatywy doskonałej jakości w szerokim zakresie warunków. Został specjalnie zaprojektowany do systemów przetwarzania dużych ilości folii, takich jak obróbka zanurzeniowa z uzupełnieniem i zanurzeniem (na wieszaku), chociaż może być również stosowany w głębokich zbiornikach i urządzeniach do ciągłego długiego lidera, z pewnymi dostosowaniami do czasów wywoływania i temperatur roboczych.
*) Do obróbki maszynowej zalecamy stosowanie go w połączeniu z ILFOTEC DD STARTER.
**) Zalecane czasy przetwarzania można znaleźć w karcie technicznej.
Wywoływacz negatywowy w płynie (koncentrat 1:4) najnowszej generacji. Pozwala na obróbkę do 10 filmów. Przeznaczony do normalnej i forsownej obróbki wszystkich filmów czarno-białych. Szczególnie polecany do serii Delta Professional. Daje negatyw o małym ziarnie, dużej tonalności i wysokiej ostrości obrazu, wyciągając klarowne szczegóły z ciemnych partii obrazu. Uzyskane negatywy są łatwe do kopiowania i umożliwiają wysoki stopień powiększenia.
Uniwersalny kolorowy negatyw dla amatorów i hobbystów o czułości ISO 200, typ 135mm, 36 klatek.
Charakteryzuje go drobne ziarno, wysoka ostrość oraz naturalne barwy. Dzięki tolerancji na błędy naświetlania świetnie poradzi sobie w różnych warunkach dziennych, pozwalając uzyskać wysoką jakość i czystość obrazu.
Uniwersalny kolorowy negatyw dla amatorów i hobbystów o czułości ISO 400, typ 135mm, 36 klatek.
Świetnie sprawdzi się w trudniejszych warunkach, zachowując wysoką jakość obrazu i naturalne żywe kolory. Idealny dla osób, które lubią eksperymentować w różnych okolicznościach i warunkach oświetleniowych.
Profesjonalny film czarno-biały o czułości ISO 100, typ 135mm. Bardzo drobne ziarno i szeroka rozpiętość tonalna pozwala uzyskać najwyższą jakość obrazu, z wiernymi szczegółami i zrównoważonym kontrastem. Ta znakomita klisza ukazuje swoje walory szczególnie podczas stosowania długich czasów naświetlania. Wymagający fotografowie docenią także duży potencjał w zakresie wykonywania powiększeń.
Niezwykle łatwy w obsłudze półklatkowy aparat analogowy, który pozwala na uzyskanie 72 kadrów z tradycyjnej, 36-cio klatkowej kliszy 35mm. Jest wyposażony w wysokiej klasy, jasny, szerokokątny obiektyw oraz wbudowaną lampę błyskową. Automatyczne dobieranie parametrów ekspozycji, możliwość wyboru spośród 6 trybów ustawienia ostrości oraz 7 trybów fotografowania sprawiają, że PENTAX 17 pozwala rozpocząć przygodę z fotografią analogową bez względu na wcześniejsze doświadczenie.
Fomapan 400 panchromatyczny czarno-biały film ISO 400 o małej ziarnistości i wysokiej rozdzielczości. Film jest przeznaczony do fotografowania w słabych warunkach oświetleniowych lub przy wykorzystaniu krótkich czasów ekspozycji, z opcjonalną lampą błyskową. Charakteryzuje się dość dużą tolerancją na prześwietlenie mniej na niedoświetlenie.
Fomapan Creative 200 to panchromatyczny czarno-biały film ISO 200. Cechuje go małe ziarno o specyficznej strukturze oraz wysoki kontrast i doskonała ostrość szczegółu. Najlepiej naświetlać w zakresie ISO 100-400. Ze względu na swoją uniwersalność polecany początkującym i amatorom.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.