W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu zakupionego produktu, należy wysłać go kurierem na adres serwisu znajdujący się na karcie gwarancyjnej. Do bezpiecznie zapakowanego produktu należy dołączyć prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną, kopię dowodu zakupu oraz dokładny opis występującego problemu.
Lista najważniejszych autoryzowanych punktów serwisowych
Istnieje również możliwość przyniesienia reklamowanego produktu do naszego sklepu stacjonarnego, w którym został dokonany jego zakup albo odesłania zakupionego wysyłkowo sprzętu na adres Foto-Plus ul. Aleksandry 28, 30-837 Kraków. UWAGA! Po 12 lipca 2024 przesyłki proszę kierować na adres: Foto-Plus, ul. Wielicka 250, 30-663 Kraków
Naprawie gwarancyjnej nie podlegają produkty, które były użytkowane niezgodnie z instrukcją obsługi lub zostały uszkodzone mechanicznie.
Sprzedający odpowiada względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy. Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć towar bez wad. Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu prawa do rękojmi za wadę fizyczną i prawną określone są ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny oraz ustawą z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ogranicza uprawnień konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny oraz ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
Konsument, który w sklepie internetowym zawarł umowę sprzedaży na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej (art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
Konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22 znak 1 k.c.).
Termin 14 dni na odstąpienie od umowy liczy się od dnia otrzymania towaru (czyli od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik).
Uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość może zostać zrealizowane przez konsumenta poprzez przesłanie przed upływem powyższego 14-dniowego terminu, oświadczenia o odstąpieniu na adres: Foto-Plus ul. Aleksandry 28, 30-837 Kraków UWAGA! Po 12 lipca 2024 przesyłki proszę kierować na adres: Foto-Plus, ul. Wielicka 250, 30-663 Kraków lub na adres e-mail sklep@fotoplus.pl.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość można (ale nie trzeba) złożyć na formularzu, którego wzór zamieszczony jest poniżej:
Pobierz formularz odstąpienia od umowy
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (czyli wysłania produktu od nas do konsumenta).
Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Towar należy odesłać na adres sklepu, z którego nastąpiła wysyłka:
Foto-Plus, ul. Studencka 6, 31-116 Kraków
Foto-Plus, ul. Warszawska 36, 40-008 Katowice
albo wysłać na adres:
Foto-Plus ul. Aleksandry 28, 30-837 Kraków.
UWAGA! Po 12 lipca 2024 przesyłki proszę kierować na adres: Foto-Plus, ul. Wielicka 250, 30-663 Kraków
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Zwracane przez niego produkty są zatem odsyłane na jego koszt.
Jeżeli konsument składając zamówienie wybrał sposób dostarczania rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca po odstąpieniu przez konsumenta od umowy nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania (art. 34 ust 4 ustawy z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta).
Kwota zmniejszająca wartość zwracanego produktu zostanie potrącona od ceny towaru.
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów: