PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FV MARŻA.
Jasny, stałoogniskowy obiektyw standardowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Sony E, zarówno pełnoklatkowych, jak i z matrycą APS-C. Ogniskowa 55 mm, maks. otwór przysłony f/1,8. Obiektyw wyposażony w powłoki przeciwodblaskowe T*. Konstrukcja odporna na kurz i wilgoć.
Wymiary: 64,4 x 70,5 mm Waga: 281 g.
Fujinon XF56mmF1.2 R WR to obiektyw stałoogniskowy o dużej światłosile i ogniskowej 56 mm (ekwiwalent 85 mm w pełnoklatkowym formacie 35 mm), plasującej go w kategorii teleobiektywów krótkich. Jest następcą popularnego szkła o jasności F1.2 (obiektyw FUJINON XF56mmF1.2 R; ), ale przewyższa go znacznie krótszą minimalną odległością ostrzenia, zdolnościami rozdzielczymi i możliwością tworzenia pięknego rozmycia tła. Duży otwór przysłony pozwala na uzyskanie pięknego efektu bokeh na dalszym planie i odseparowanie fotografowanego obiektu od tła, nadając uzyskanemu obrazowi więcej wyrazistości. Jest to idealny obiektyw do fotografii portretowej ale sprawdzi się także w krajobrazie oraz fotografii produktowej czy ulicznej.
Wyjątkowo mały i lekki, stałoogniskowy obiektyw przeznaczony do bezlusterkowców z matrycą APS-C. Charakteryzuje się dużą jasnością i jakością optyczną porównywalną z obiektywami lini Art. Dzięki niewielkim rozmiarom oraz doskonałym parametrom optycznym obiektyw nadaje się do codziennego użytku, umożliwiając uchwycenie pięknych portretów jak również fotografię uliczną czy nocną. Dodatkowo płynny AF idealnie nadaje się do filmowania. Seria Contemporary charakteryzuje się najnowszą technologią i łączy świetną charakterystykę optyczną ze zwartą konstrukcją, dzięki czemu zaspokaja szeroki zakres potrzeb.
Wyjątkowo mały i lekki, stałoogniskowy obiektyw przeznaczony do bezlusterkowców z matrycą APS-C. Charakteryzuje się dużą jasnością i jakością optyczną porównywalną z obiektywami lini Art. Dzięki niewielkim rozmiarom oraz doskonałym parametrom optycznym obiektyw nadaje się do codziennego użytku, umożliwiając uchwycenie pięknych portretów jak również fotografię uliczną czy nocną. Dodatkowo płynny AF idealnie nadaje się do filmowania. Seria Contemporary charakteryzuje się najnowszą technologią i łączy świetną charakterystykę optyczną ze zwartą konstrukcją, dzięki czemu zaspokaja szeroki zakres potrzeb.
Lekki obiektyw z funkcją AF przeznaczony dla użytkowników Nikon Z, odpowiednik 85mm dla pełnej klatki.
Venus Optics Laowa 58 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO to pełnoklatkowy obiektyw makro zapewniający pole widzenia 40,9º. Prezentowany model jest kompatybilny z aparatami bezusterkowymi. Obiektyw oferuje układ apochromatyczny (APO) minimalizujący aberrację chromatyczną i zniekształcenia, zarówno w punktach ostrości, jak i poza nimi. Wykorzystano w nim 3 wysokiej jakości soczewki o niskim poziomem dyspersji (ED) oraz 3 o ultrawysokim poziomie refrakcji (Ultra-High Refractive Index). Pozwala regulować ostrość od dwukrotnego przybliżenia, aż do nieskończoności. To świetny wybór do makrofotografii, fotografii produktowej lub portretów. Obiektyw zapewnia niezrównaną ostrość nawet przy dwukrotnym powiększeniu.
Venus Optics Laowa 58 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO to pełnoklatkowy obiektyw makro zapewniający pole widzenia 40,9º. Prezentowany model jest kompatybilny z aparatami bezusterkowymi. Obiektyw oferuje układ apochromatyczny (APO) minimalizujący aberrację chromatyczną i zniekształcenia, zarówno w punktach ostrości, jak i poza nimi. Wykorzystano w nim 3 wysokiej jakości soczewki o niskim poziomem dyspersji (ED) oraz 3 o ultrawysokim poziomie refrakcji (Ultra-High Refractive Index). Pozwala regulować ostrość od dwukrotnego przybliżenia, aż do nieskończoności. To świetny wybór do makrofotografii, fotografii produktowej lub portretów. Obiektyw zapewnia niezrównaną ostrość nawet przy dwukrotnym powiększeniu.
Venus Optics Laowa 58 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO to pełnoklatkowy obiektyw makro zapewniający pole widzenia 40,9º. Prezentowany model jest kompatybilny z aparatami bezusterkowymi. Obiektyw oferuje układ apochromatyczny (APO) minimalizujący aberrację chromatyczną i zniekształcenia, zarówno w punktach ostrości, jak i poza nimi. Wykorzystano w nim 3 wysokiej jakości soczewki o niskim poziomem dyspersji (ED) oraz 3 o ultrawysokim poziomie refrakcji (Ultra-High Refractive Index). Pozwala regulować ostrość od dwukrotnego przybliżenia, aż do nieskończoności. To świetny wybór do makrofotografii, fotografii produktowej lub portretów. Obiektyw zapewnia niezrównaną ostrość nawet przy dwukrotnym powiększeniu.
Laowa 65mm /2,8 Ultra Makro APO to wyjątkowy obiektyw przeznaczony do bezlusterkowców z matrycą APS-C. Odwzorowanie aż 2:1 przy odległości ostrzenia 17cm (od matrycy) i konstrukcja APO z trzema soczewkami niskodyspersyjnymi powoduje, że jest to idealny obiektyw makro do każdego bezlusterkowca z matrycą APS-C
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT MARŻA.
Wysokiej klasy obiektyw makro z prestiżowej serii Art o skali odwzorowania 1:1. Został zaprojektowany do współpracy z pełnolalkowymi aparatami bezlusterkowymi firmy Sony z możliwością stosowania w aparatach wyposażonych w matrycę APS-C. Obiektyw jest uszczelniony i odporny na zachlapania oraz przenikanie kurzu.
Jasny, stałoogniskowy teleobiektyw przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 75 mm (odpowiednik 150 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/1,8. Min. odległość ostrzenia 84 cm.
Wymiary: 64 x 69,1 mm. Waga: 305 g.
Pierwsze na świecie obiektywy Cine AF. Seria V-AF to pierwsze na świecie obiektywy dla twórców wideo zaprojektowane tak, aby tworzenie treści wideo było wygodniejsze.
Za pomocą tego anamorficznego obiektywu Sirui 75mm f/1,8 1,33x Anamorphic możesz uzyskać niesamowity obraz oraz rewelacyjne flary świetlne, zarezerwowany do tej pory tylko dla drogich obiektywów anamorfotycznych.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT MARŻA. Obiektyw praktycznie nie używany stan pudełkowy, nadal na gwarancji producenta do 06-12-2026
Za pomocą tego anamorficznego obiektywu Sirui 75mm f/1,8 1,33x Anamorphic możesz uzyskać niesamowity obraz oraz rewelacyjne flary świetlne, zarezerwowany do tej pory tylko dla drogich obiektywów anamorfotycznych.
Obiektyw Viltrox AF 75mm f/1.2 Fuji FX to stałoogniskowy obiektyw portretowy o bardzo jasnym otworze przysłony. Cichy silnik STM i wewnętrzne ogniskowanie sprawiają, że obiektyw ostrzy bardzo szybko i precyzyjnie. Układ optyczny obiektywu zbudowany jest z 16 elementów w 11 grupach (w tym 3 soczewki ED i 4 soczewki z wysokim współczynnikiem załamania światła).
Obiektyw Viltrox AF 75mm f/1.2 Nikon Z to stałoogniskowy obiektyw portretowy o bardzo jasnym otworze przysłony. Cichy silnik STM i wewnętrzne ogniskowanie sprawiają, że obiektyw ostrzy bardzo szybko i precyzyjnie. Układ optyczny obiektywu zbudowany jest z 16 elementów w 11 grupach (w tym 3 soczewki ED i 4 soczewki z wysokim współczynnikiem załamania światła).
Obiektyw Viltrox AF 75mm f/1.2 Sony E to stałoogniskowy obiektyw portretowy o bardzo jasnym otworze przysłony. Cichy silnik STM i wewnętrzne ogniskowanie sprawiają, że obiektyw ostrzy bardzo szybko i precyzyjnie. Układ optyczny obiektywu zbudowany jest z 16 elementów w 11 grupach (w tym 3 soczewki ED i 4 soczewki z wysokim współczynnikiem załamania światła).
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT MARŻA. Obiektyw w prawie idealnym stanie nosi minimalne ślady użytkowania.
Wszechstronny obiektyw w formacie Fujifilm X Mount o ogniskowej 80 mm (odpowiednik formatu małoobrazkowego 35 mm: 122 mm). Przeznaczony do współpracy z aparatami cyfrowymi Fujifilm.
Wymiary: Φ80mm x 130mm. Waga: 750g.
Niezwykle jasny, profesjonalny obiektyw portretowy o stałej ogniskowej, oferujący najwyższą jakość obrazu. Przeznaczony do współpracy z aparatami bezlusterkowymi Canon z serii EOS R, zapewnia doskonałe osiągi już od przysłony f/1.2, od centrum aż po brzegi kadru. Zastosowane technologie Blue Spectrum Refractive Optics oraz Air Sphere Coating dodatkowo minimalizują występowanie aberracji oraz flar, dając obraz o maksymalnej ostrości, wysokim kontraście oraz wiernym odwzorowaniu barw.
Niezwykle jasny, profesjonalny obiektyw portretowy o stałej ogniskowej, oferujący najwyższą jakość obrazu. Przeznaczony do współpracy z aparatami bezlusterkowymi Canon z serii EOS R, zapewnia doskonałe osiągi już od przysłony f/1.2, od centrum aż po brzegi kadru. Zastosowane technologie Blue Spectrum Refractive Optics oraz Air Sphere Coating dodatkowo minimalizują występowanie aberracji oraz flar, dając obraz o maksymalnej ostrości, wysokim kontraście oraz wiernym odwzorowaniu barw. Funkcja Defocus Smoothing (DS) oferuje piękne rozmycie tła oraz efekt bokeh.
Doskonały optycznie, uniwersalny, jasny obiektyw portretowy umożliwiający fotografowie z bardzo małej odległości. Posiada optyczną stabilizację obrazu o skuteczności 5 EV oraz szybki, cichy i niezawodny autofokus. Przeznaczony jest do współpracy z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami Canon serii EOS R. Doskonale sprawdza się w różnych rodzajach portretu oraz fotografii makro.
NIKKOR Z 85mm f/1.2 S to ultrajasny, profesjonalny obiektyw portretowy zapewniający nadzwyczajne rozmycie tła, rozdzielczość i ostrość. Niezależnie od tego, czy wykonujesz portrety modowe, artystyczne, redakcyjne czy okolicznościowe – ten niesamowity obiektyw stałoogniskowy 85 mm pozwoli idealnie zrealizować Twoją wizję.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FV MARŻA. Obiektyw w idealnym stanie technicznym i wizualnym, praktycznie bez śladów użytkowania. Obiektyw z polskiej dystrybucji kupiony 20/05/2023 - nadal na gwarancji producenta.
NIKKOR Z 85mm f/1.2 S to ultrajasny, profesjonalny obiektyw portretowy zapewniający nadzwyczajne rozmycie tła, rozdzielczość i ostrość. Niezależnie od tego, czy wykonujesz portrety modowe, artystyczne, redakcyjne czy okolicznościowe – ten niesamowity obiektyw stałoogniskowy 85 mm pozwoli idealnie zrealizować Twoją wizję.
Moda, artykuły redakcyjne, fotografia artystyczna, wydarzenia, filmy dokumentalne. Pełnoklatkowy obiektyw NIKKOR Z 35mm f/1.2 S zapewnia wyjątkową precyzję przy klasycznej ogniskowej. Od hipnotyzujących historii po pomysłowe koncepcje pobudzające kreatywność: światło mówi, a ten obiektyw słucha.
Nowy poziom optycznej doskonałości obiektywów serii S. NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena to najwyższej klasy pełnoklatkowy średni teleobiektyw zapewni perfekcyjną jakość efektu bokeh – zarówno na zdjęciach, jak i w filmach. Obiektyw sprawdzi się w fotografii artystycznej, portretowej, modowej czy przyrodniczej.
Nowy profesjonalny superteleobiektyw NIKKOR Z 600/6.3 pozwala uchwycić odległe obiekty zarówno na zdjęciach oraz w postaci materiału video. Lekki i wyważony do fotografowania z ręki, kompaktowe rozmiary. Wyjątkowo ostre i wyraźne zdjęcia przy każdym ustawieniu przysłony.
Nowy obiektyw Nikkor Z o zakresie 180–600 mm obejmuje ogniskowe najczęściej używane podczas fotografowania dzikiej przyrody, ptaków i samolotów, pozostawiając jednocześnie dużą elastyczność w przypadku fotografii sportowej i krajobrazowej. Możesz wykonywać ostre zdjęcia także z niewielkiej odległości, ponieważ minimalnej odległość zdjęciowa wynosi zaledwie 2,4 m przy ogniskowej 600 mm i 1,3 m przy ogniskowej 180 mm. Fotografując lub filmując, dzięki temu pełnoklatkowemu superteleobiektywowi zmiennoogniskowemu uzyskasz potrzebne zbliżenie i oczekiwaną ostrość.
Superteleobiektyw zmiennoogniskowy 28–400 mm z niesamowitym 14,2-krotnym zoomem jest na tyle kompaktowy, że można go mieć stale na aparacie — dzięki czemu zapewnia nieograniczone możliwości. Chwyć go i idź tam, dokąd zaprowadzi Cię wyobraźnia
Wysokiej klasy obiektyw stałoogniskowy z bagnetem L-Mount, przeznaczony do pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonic z serii Lumix S. Ogniskowa 85mm idealnie nadaje się do portretów, a przysłona f/1.8 zapewnia piękne rozmycie tła i niewielką głębię ostrości przy zachowaniu kompaktowych gabarytów obiektywu. Panasonic Lumix S 85mm f/1.8 został dodatkowo uszczelniony przeciw kurzowi i wilgoci oraz jest wyposażony w mechanizm płynnej przysłony.
Obiektyw SIGMA 85 mm F1.4 DG DN | Art to doskonały obiektyw portretowy, który łączy w sobie niespotykaną ostrość i kontrastowość, z pięknym efektem bokeh, co z pewnością zadowoli zarówno fotografów profesjonalnych, jak i zaawansowanych amatorów. Ogniskowa 85mm i piękny efekt bokeh przy jasności f/1.4 pozwalają na wyróżnianie fotografowanego obiektu z tła, co jest jedną z esencji robienia zdjęć portretowych.
To zupełnie nowa, lekka konstrukcja, niespokrewniona z lustrzankowym modelem o identycznych parametrach.
Obiektyw SIGMA 85 mm F1.4 DG DN | Art to doskonały obiektyw portretowy, który łączy w sobie niespotykaną ostrość i kontrastowość, z pięknym efektem bokeh, co z pewnością zadowoli zarówno fotografów profesjonalnych, jak i zaawansowanych amatorów. Ogniskowa 85mm i piękny efekt bokeh przy jasności f/1.4 pozwalają na wyróżnianie fotografowanego obiektu z tła, co jest jedną z esencji robienia zdjęć portretowych.
To zupełnie nowa, lekka konstrukcja, niespokrewniona z lustrzankowym modelem o identycznych parametrach.
Obiektyw Sony FE 85mm f/1.8 to jasny obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony, zarówno wyposażonych w matrycę APS-C, jak i pełnoklatkowych. Ogniskowa 85 mm, maks. otwór względny f/1,8. Min. odległość ostrzenia 80 cm. Średnica filtra 67 mm.
Wymiary: 78 x 82mm. Waga: 371 g.
Jasny obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony, zarówno wyposażonych w matrycę APS-C, jak i pełnoklatkowych. Ogniskowa 85 mm, maks. otwór względny f/1,4. Min. odległość ostrzenia 80 cm. Średnica filtra 77 mm.
Wymiary: 89 x 107,5 mm. Waga: 820 g.
Jasny obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony, zarówno wyposażonych w matrycę APS-C, jak i pełnoklatkowych. Ogniskowa 85 mm, maks. otwór względny f/1,4. Min. odległość ostrzenia 80 cm. Średnica filtra 77 mm.
Wymiary: 89 x 107,5 mm. Waga: 820 g.
Obiektyw Sony FE 85 mm F1.4 GM II pozwoli Ci odkryć w sobie twórczego portrecistę. Ten innowacyjny, stałoogniskowy model G Master z dużym otworem przysłony łączy wyjątkową rozdzielczość z lekkością konstrukcji. Najnowsza technologia obiektywów Sony zapewnia piękne przejścia od ostrości do rozmycia oraz krągłość efektu bokeh, co eksponuje główne motywy. Dzięki niezwykle szybkiemu i cichemu systemowi AF, niezawodnej konstrukcji i intuicyjnej obsłudze obiektyw jest idealny dla zawodowych fotografów portretowych i ślubnych, a także filmowców pragnących uzyskać perspektywę obiektywu 85 mm.
Viltrox PFU RBMH 85mm f/1.8 STM Fuji X-mount to pierwszy teleobiektyw niezależnego producenta dla systemu Fuji. Precyzyjny Auto-Focus i doskonała ostrość już od pełnej przysłony czynią z niego doskonałe narzędzie do pracy portretowej i reportażowej.
Jasny, stałoogniskowy teleobiektyw portretowy przeznaczony do aparatów z mocowaniem Fujifilm X Mount. Ogniskowa 90 mm (odpowiednik ogniskowej 137 mm w formacie małoobrazkowym). Duży maks. otwór względny f/2. Trzy soczewki o bardzo niskiej dyspersji, powłoki przeciwodblaskowe Super EBC. Uszczelniona konstrukcja. Średnica filtra 62 mm.
Wymiary: 75 x 105 mm. Waga: 540 g.
Laowa 90mm f/2.8 2x Ultra Macro APO został zaprojektowany specjalnie do aparatów bezlusterkowych z matrycami o rozmiarze pełnej klatki. Dzięki fascynującej zdolności powiększania 2:1 i możliwości ustawiania ostrości na nieskończoność, obiektyw może uchwycić obiekty w dowolnym rozmiarze, co czyni go bardzo uniwersalnym do różnych zastosowań, w tym do fotografii makro, komercyjnej i portretowej. Jest super kompaktowy i lekki, rozmiar obiektywu jest znacznie mniejszy niż inne odpowiedniki dostępne na rynku. Charakterystyka apochromatyczna (APO) sprawia, że w przypadku makrofotografii nie będziemy się musieli martwić aberacjami, a pozostanie nam się cieszyć niesamowitą jakością obrazu.
Laowa 90mm f/2.8 2x Ultra Macro APO został zaprojektowany specjalnie do aparatów bezlusterkowych z matrycami o rozmiarze pełnej klatki. Dzięki fascynującej zdolności powiększania 2:1 i możliwości ustawiania ostrości na nieskończoność, obiektyw może uchwycić obiekty w dowolnym rozmiarze, co czyni go bardzo uniwersalnym do różnych zastosowań, w tym do fotografii makro, komercyjnej i portretowej. Jest super kompaktowy i lekki, rozmiar obiektywu jest znacznie mniejszy niż inne odpowiedniki dostępne na rynku. Charakterystyka apochromatyczna (APO) sprawia, że w przypadku makrofotografii nie będziemy się musieli martwić aberacjami, a pozostanie nam się cieszyć niesamowitą jakością obrazu.
Najwyższej klasy obiektyw makro o ogromnych możliwościach. Odpowiednik ogniskowej 180mm zapewnia możliwość nawet 8-krotnego powiększenia. Obiektyw doskonale współpracuje z aparatami OM System dzięki funkcji automatycznego stackowania - przesunięcia pola ostrości oraz połączenia wielu obrazów w jedno zdjęcie o dużej głębii ostrości.
Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.