Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy formatu DX. Doskonała ostrość i wbudowana stabilizacja VR. Jest wystarczająco lekki, aby zabrać go wszędzie, a dzięki dużemu zakresowi ogniskowych pozwala uchwycić wspaniałe szczegóły podczas fotografowania ludzi, miejsc i przestrzeni. Przygoda w odległych stronach lub wycieczka po najbliższej okolicy — gdy możesz już wyruszyć, ten obiektyw to wszystko, czego potrzebujesz.
Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD o pierwszy na świecie zmiennoogniskowy obiektyw do bezlusterkowych aparatów z matrycą APS-C i 16,6-krotnym powiększeniem, który ma wszystkie zalety wielofunkcyjnego obiektywu ze zmienną ogniskową, co pozwala na jego zastosowanie do wielu rodzajów fotografii.
Pełnoklatkowy, zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny i standardowy typu G ze stałą przysłoną f/4. Funkcjonalny i zapewniający lepszą jakość obrazu, zwłaszcza na zdjęciach i filmach z pełnoklatkowych przetworników obrazu. Zaawansowana konstrukcja optyczna tego obiektywu obejmuje trzy soczewki ED (ze szkła o bardzo małej dyspersji), dwie AA (zaawansowane asferyczne), jedną asferyczną ED (o bardzo małej dyspersji) i jedną asferyczną, które w połączeniu zapewniają niezwykłą rozdzielczość.
Najwyższej klasy standardowy obiektyw zmiennoogniskowy dla profesjonalistów i entuzjastów fotografii. Idealny do fotografowania portretów, krajobrazów, reportaży ale też nagrywania filmów dokumentalnych czy ślubów. Obiektyw posiada jasną przysłonę f/2.8 w całym zakresie ogniskowych, stabilizator obrazu o efektywności 5 EV oraz silnik Nano USM, który umożliwia cichą i precyzyjną regulację ostrości.
Najwyższej jakości obiektyw o zmiennej ogniskowej do nowego systemu Nikon Z. Dzięki stałemu otworowi przysłony f/2.8 i zakresu ogniskowych 24-70 sprawdzi się w fotografii reportażowej, krajobrazowej oraz podróżniczej.
Profesjonalny obiektyw najwyższej klasy typu standard zoom z mocowaniem L-Mount, do stosowania z aparatami Panasonic oraz Leica Camera. Obiektyw jest przystosowany do nagrywania filmów - posiada płynny mechanizm przysłony zapobiegający nagłym zmianom ekspozycji, jest również bardzo cichy. Uszczelniona obudowa chroni obiektyw przed kurzem, wilgocią i niskimi temperaturami. Obiektyw spełnia standardy Leica, gwarantując najwyższą rozdzielczość optyczną od środka po brzegi kadru, w całym zakresie ogniskowych.
Pierwszy jasny zoom z nowej lini obiektywów od Samyanga 24-70mm dedykowany pod Sony E.
SIGMA Art 24-70mm F2.8 DG DN – drugi obiektyw zmiennoogniskowy z prestiżowej serii Art, zaprojektowany od podstaw z myślą o pełnoklatkowych aparatach bezlusterkowych. Obiektyw zapewnia doskonałą rozdzielczość i jakość obrazu zarówno w centrum jak i na brzegu kadru.
Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8mm x 122,9mm.
SIGMA Art 24-70mm F2.8 DG DN II – następca flagowego obiektywu reporterskiego, dedykowanego do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych. W porównaniu do obiektywu SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN | Art, poprawiono rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych, przyśpieszono pracę AF dzięki zastosowaniu nowego silnika liniowego HLA, a także obiektyw jest także o około 7% mniejszy i o 10% lżejszy od wersji I
Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8 mm × 122,9 mm.
SIGMA Art 24-70mm F2.8 DG DN II – następca flagowego obiektywu reporterskiego, dedykowanego do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych. W porównaniu do obiektywu SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN | Art, poprawiono rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych, przyśpieszono pracę AF dzięki zastosowaniu nowego silnika liniowego HLA, a także obiektyw jest także o około 7% mniejszy i o 10% lżejszy od wersji I
Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8 mm × 122,9 mm.
Standardowy obiektyw zmiennoogniskowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony zarówno z matrycami formatu APS-C, jak i pełnoklatkowymi. Zakres ogniskowych 24-70 mm. Maks. otwór przysłony f/2,8. Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,6 x 136 mm.
Waga: 886 g.
Pełnoklatkowy, zmiennoogniskowy obiektyw standardowy G Master ze stałą przysłoną F2.8. Korzystaj z wyjątkowej rozdzielczości, pięknego rozmycia tła (bokeh) i większej dokładności ustawiania ostrości oferowanych przez ten obiektyw Sony z mocowaniem typu E. SEL2470GM2 to niesamowity obiektyw Sony G Master do filmowania z płynnie, szybko i stabilnie działającym systemem AF. W uzyskaniu doskonałego obrazu pomaga ograniczone „oddychanie” podczas ustawiania ostrości oraz zredukowane zmiany ostrości i osi optycznej podczas regulacji zoomu. Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8 x 119,9 mm
Waga: 695 g
Obiektyw Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 to standardowy zoom przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Sony E. Stały maks. otwór względny f/4. Obiektyw wyposażony w stabilizację obrazu Optical SteadyShot i powłoki przeciwodblaskowe T*.
Wymiary: 73 x 94,5 mm.
Waga: 426 g.
Wysokiej klasy, uniwersalny, niewielki zoom przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Canon EOS R. Cechują go doskonałe właściwości optyczne i mechaniczne. Wyposażony został w stabilizator obrazu. Obiektyw jest uszczelniony i posiada szybki i bezgłośny silnik nano USM. Zastosowano w nim dodatkowy pierścień nastawczy, którym można regulować różne parametry ekspozycji nie odkładając oka od wizjera.
Uniwersalny obiektyw wysokiej klasy o szerokim zakresie ogniskowych z mocowaniem L-Mount, do stosowania z aparatami Panasonic oraz Leica Camera. Obiektyw posiada optyczną stabilizację obrazu. Niewielka minimalna odległość ostrzenia 30cm umożliwia wykonywanie zdjęć makro.
Obiektyw Sony FE 24-105mm F4 G OSS to profesjonalnej jakości standardowy obiektyw zmiennoogniskowy nadający się do wielu różnych rodzajów fotografii i zastosowań związanych z filmowaniem.
Niezwykle uniwersalny obiektyw zmiennoogniskowy o szerokim zakresie ogniskowych i otworze względnym f/4. Dzięki małej masie, zaawansowanej konstrukcji optycznej i szerokiemu zakresowi ogniskowych, NIKKOR Z 24-120mm f/4 S jest wyjątkowo uniwersalnym obiektywem dla podróżników. Od spontanicznych wycieczek po długo planowane wyprawy fotograficzne ten obiektyw poszerzy możliwości rejestrowania zdjęć i filmów.
Obiektyw zmiennoogniskowy Nikkor Z 24-200mm f/4-6.3 VR znakomicie odwzorowuje szczegóły pozwalając na wykonywanie niezwykłych zdjęć. Ten wyjątkowy, pełnoklatkowy obiektyw do aparatów bezlusterkowych Nikon Z doskonale sprawdza się zarówno przy fotografowaniu w niewielkich przestrzeniach, jak i podczas rejestrowania rozległych krajobrazów i panoram miast. Jest to idealny obiektyw podróżniczy.
Najwyższej klasy uniwersalny zoom systemu Mikro 4/3 z ogniskową 25-50mm (odpowiednik 50-100mm dla formatu pełnoklatkowego). Doskonale nadaje się zarówno do fotografii jak i filmowania. Bardzo szybka przysłona f/1.7 dla całego zakresu ogniskowych gwarantuje niską głębię ostrości i piękny efekt bokeh, jak również możliwość filmowania z efektem zoom bez konieczności korekcji ekspozycji. Uszczelniana konstrukcja umożliwia korzystanie z obiektywu w każdych warunkach.
Zaawansowany obiektyw serii L. Przesłona f/2 sprawia, że obiektyw doskonale sprawdzi się nawet przy niewielkiej ilości światła, zapewniając obraz wysokiej jakości. Ogniskowa 28mm doskonale sprawdzi się przy szerokich kadrach a w przypadku odległych obiektów ogniskowa 70mm pozwoli "zbliżyć się" i powiększyć rejestrowany obiekt. Obiektyw wyznacza nowe standardy jakości i zapewnia większą swobodę twórczą między innymi dzięki cichej pracy AF (USM) oraz dodatkowemu pierścieniowi z możliwością personalizacji.
Najmniejszy i najlżejszy na świecie standardowy zoom do pełnoklatkowych bezlusterkowców o stałej przysłonie F2.8. Konstrukcja obiektywu oparta jest na istniejącym modelu 24-70mm F2.8 DG DN | Art lecz z zakresem ogniskowych zaczynających się od 28mm, dzięki czemu obiektyw jest znacznie mniejszy i lżejszy, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych parametrów optycznych. To najmniejszy obiektyw w swojej klasie
Najmniejszy i najlżejszy na świecie standardowy zoom do pełnoklatkowych bezlusterkowców o stałej przysłonie F2.8. Konstrukcja obiektywu oparta jest na istniejącym modelu 24-70mm F2.8 DG DN | Art lecz z zakresem ogniskowych zaczynających się od 28mm, dzięki czemu obiektyw jest znacznie mniejszy i lżejszy, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych parametrów optycznych. To najmniejszy obiektyw w swojej klasie
NIKKOR Z 28-75mm f/2.8 charakteryzuje się uniwersalnym, szerokim zakresem ogniskowych, precyzyjnym ustawianiem ostrości, a także dużym, stałym maksymalnym otworem względnym. Od scen ulicznych po krajobrazy i portrety, to świetny obiektyw uniwersalny dla użytkowników aparatów z serii Z firmy, którzy chcą osiągnąć wyższy poziom kreatywności.
Tamron 28-75mm f/2,8 Di III VXD G2 to następca modelu 28–75 mm F/2,8 Di III RXD cenionego na świecie, obiektywu typu zoom. To owoc ciągłej ewolucji i stałego udoskonalania produktów marki TAMRON pod kątem potrzeb klientów. W nowym obiektywie 28-75mm f/2,8 Di III VXD G2 zachowano dobrze przyjęte kompaktowe rozmiary jego poprzednika, a jednocześnie zastosowano nową konstrukcję optyczną, którą dopracowano w celu poprawy jakości obrazu. Funkcje tego obiektywu są kompatybilne z najnowszymi modelami aparatów cyfrowych, które oferują większą rozdzielczość.
Tamron 28-75mm f/2,8 Di III VXD G2 to następca modelu 28–75 mm F/2,8 Di III RXD cenionego na świecie, obiektywu typu zoom. To owoc ciągłej ewolucji i stałego udoskonalania produktów marki TAMRON pod kątem potrzeb klientów. W nowym obiektywie 28-75mm f/2,8 Di III VXD G2 zachowano dobrze przyjęte kompaktowe rozmiary jego poprzednika, a jednocześnie zastosowano nową konstrukcję optyczną, którą dopracowano w celu poprawy jakości obrazu. Funkcje tego obiektywu są kompatybilne z najnowszymi modelami aparatów cyfrowych, które oferują większą rozdzielczość.
Obiektyw Samyang AF 35-150MM F2-2.8 Sony FE to świetny, wszechstronny sprzęt, równie dobry do fotografii, jak i do kręcenia filmów. Jest to dynamiczna ogniskowa, która obejmuje szeroki zakres scenariuszy fotograficznych, od portretów do podróży i od ulicy do krajobrazu.
Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD (Sony E) to wszechstronny zoom o niezwykle wysokiej rozdzielczości. Ma najczęściej spotykany zakres ogniskowych: od 35 mm (ujęcie szerokokątne) do 150 mm (ujęcie tele) i jest pierwszym na świecie obiektywem zmiennoogniskowym z najmniejszą wartością przysłony wynoszącą F/2, przeznaczonym do bezlusterkowych pełnoklatkowych aparatów systemowych z mocowaniem Sony typu E.
Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD (Sony E) to wszechstronny zoom o niezwykle wysokiej rozdzielczości. Ma najczęściej spotykany zakres ogniskowych: od 35 mm (ujęcie szerokokątne) do 150 mm (ujęcie tele) i jest pierwszym na świecie obiektywem zmiennoogniskowym z najmniejszą wartością przysłony wynoszącą F/2, przeznaczonym do bezlusterkowych pełnoklatkowych aparatów systemowych z mocowaniem Nikon Z
Panasonic Lumix G X Vario PZ 45-175mm f/4-5.6 ASPH. POWER O.I.S. to kompaktowy i lekki obiektyw typu telezoom (odpowiednik ogniskowej 90-350mm w aparacie małobrazkowym). Taki zakres ogniskowych doskonale sprawdzi się w fotografii portretowej, przyrodniczej czy sportowej. Dedykowany przycisk Power Zoom pozwala na płynną regulację przybliżenia. Obiektyw posiada również stabilizację obrazu POWER O.I.S. która umożliwia fotografowanie "z ręki" przy fotografowaniu w słabym świetle lub korzystaniu z dłuższych ogniskowych.
Jasny, krótki teleobiektyw w formacie Fujifilm X Mount o ogniskowej 55-200 mm (odpowiednik formatu małoobrazkowego 35 mm: 84-305mm). Przeznaczony do współpracy z aparatami cyfrowymi Fujifilm. Średnica filtra: 62 mm.
Wymiary:75 mm x 118 x 177 mm. Waga: 580 g.
Jasny, kompaktowy, szybki teleobiektyw przeznaczony dla pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E.
Obiektyw Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VC VXD G2 zawiera kilka ulepszeń w porównaniu do pierwszej generacji, najważniejszą jest wprowadzenie mechanizmu VC firmy Tamron. Włączenie stabilizacji obrazu do obiektywu jest mile widzianym dodatkiem zarówno dla fotografów, jak i filmowców, ponieważ skutecznie redukuje niezamierzone drgania, które mogą wystąpić podczas fotografowania przy dłuższych ogniskowych lub podczas fotografowania bez statywu w słabym oświetleniu lub przy długich czasach otwarcia migawki.
Obiektyw waży zaledwie 855 gramów, a jego długość wynosi 156.5mm.
Profesjonalny teleobiektyw typu zoom oferujący najwyższą jakość obrazu. Stałe światło f/2.8 zapewnia szybkość i precyzję pracy autofocusa oraz płytką głębię ostrości pozwalając na uzyskanie pięknego efektu bokeh. Obiektyw Canon RF 70-200 f/2.8L IS USM posiada 5-stopniową stabilizację obrazu umożliwiającą wykonywanie zdjęć "z ręki". Obiektyw doskonale sprawdzi się w fotografii przyrody, sportowej, ślubnej podróżniczej czy reportażowej.
Uniwersalny obiektyw typu telezoom do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Canon, który charakteryzuje się najwyższej jakości parametrami optycznymi i mechanicznymi. Ten profesjonalny obiektyw o ogniskowej 70-200mm doskonale sprawdzi się w fotografii sportowej, przyrodniczej czy portretowej. Wyjątkowo małe gabaryty i waga sprawiają, że jest on idealny do zabrania w podróż czy na spacer. Obiektyw posiada stabilizację obrazu o efektywności 5 EV oraz uszczelnianą konstrukcję.
Jasny teleobiektyw o zakresie ogniskowych 70-200mm ze światłem f/2,8 w całym zakresie ogniskowych. Ze względu na zakres ogniskowych, zaawansowaną konstrukcję optyczną i dokładne zabezpieczenie obudowy przed czynnikami atmosferycznymi, ten jasny, pełnoklatkowy obiektyw do aparatów bezlusterkowych gwarantuje pełną uniwersalność. Niezależnie od tego, czy fotografujesz sport, wydarzenia, czy zajmujesz się fotografią reportażową, wyjątkowo kompaktowa konstrukcja obiektywu pozwala wykonać każde zadanie.
Panasonic 70-200mm f/2.8 O.I.S to profesjonalny teleobiektyw typu zoom oferujący doskonałą jakość obrazu w całym zakresie przysłon i ogniskowych. Idealne rozwiązanie dla najbardziej wymagających fotografów i filmowców sportowych, przyrodniczych czy portretowych. Stałe światło f/2.8 oraz stabilizacja obrazu o efektywności 7 EV ułatwiają pracę w trudnych warunkach oświetlenia. Cichy mechanizm AF oraz płynna przysłona sprawiają, że obiektyw doskonale nadaje się do fotografii jak i filmowania. Dzięki uszczelnianej konstrukcji obiektyw doskonale sprawdza się w każdych warunkach.
Profesjonalny obiektyw najwyższej klasy typu telezoom o szerokim zakresie ogniskowych z mocowaniem L-Mount, do stosowania z aparatami Panasonic oraz Leica Camera. Obiektyw posiada optyczną stabilizację obrazu o efektywności 6 EV. Uszczelniona obudowa chroni obiektyw przed kurzem, wilgocią i niskimi temperaturami. Panasonic Lumix S PRO 70-200mm f/4 O.I.S. spełnia rygorystyczne standardy Leica, gwarantując najwyższą rozdzielczość optyczną od środka po brzegi kadru, w całym zakresie ogniskowych. Obiektyw doskonale sprawdzi się w fotografii ślubnej, przyrodniczej, sportowej czy reportażu.
Obiektyw Sony FE 70-200mm f/4 G OSS to teleobiektyw zoom przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Sony. Zakres ogniskowych 70-200 mm. Maks. otwór przysłony f/4. Napęd AF przy użyciu 2 silników liniowych. Obiektyw wyposażony w stabilizację obrazu Optical SteadyShot oraz demontowalne mocowanie statywowe. Uszczelniona konstrukcja odporna na kurz i wilgoć. Średnica filtra 72 mm.
Wymiary: 80 x 175 mm. Waga: 840 g.
Obiektyw Sony FE GM 70-200mm f/2,8 OSS, zmiennoogniskowy teleobiektyw przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony, zarówno wyposażonych w matryce APS-C, jak i pełnoklatkowych. Zakres ogniskowych 70-200 mm. Maks. otwór przysłony f/2,8. Min. odległość ostrzenia 96 cm. Średnica filtra 77 mm. Dwa silniki odpowiadające za ustawianie ostrości.
Wymiary: 88 x 200 mm. Waga: 1480 g.
Obiektyw Fujinon XF 70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR to kompaktowych rozmiarów teleobiektyw oferujący fotografom szeroki zakres długości ogniskowych w zakresie od 70 mm do 300 mm (odpowiednik przedziału od 107 mm do 457 mm dla pełnoklatkowego formatu 35 mm), o lekkiej konstrukcji, z szybkim silnikiem liniowym napędzającym układ autofokusu, 5,5 stopniową optyczną stabilizacją obrazu, charakteryzujący się podwyższoną odpornością na warunki atmosferyczne.
rozmiar: xØ75mm x 132.5mm waga:580g
Obiektyw Sony 70-300mm to pierwszy, pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem typu E gwarantujący wyjątkową rozdzielczość w całym kadrze, pozwalając również rejestrować szczegółowe obrazy z minimalnej odległości 0,9 metra.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.