Na co warto zwrócić uwagę kupując obiektyw?
Wybór odpowiedniego obiektywu tylko pozornie wydaje się prosty. Na wstępie warto zaznaczyć, że obiektywy dzielimy na obiektywy fotograficzne oraz obiektywy filmowe. Obiektywy fotograficzne są wyposażone w moduły auto focusa oraz systemy wewnętrznej stabilizacji, natomiast obiektywy filmowe są konstrukcjami manualnymi pozbawionymi elektroniki. Następną różnicą wśród obiektywów jest podział na obiektywy stałoogniskowe oraz zmiennoogniskowe tzw. "zoomy". Przykładem obiektywu stałoogniskowego jest Canon 50mm f/1.4, natomiast obiektywem zmiennoogniskowym jest Canon 24-70mm f/2.8.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na dostosowanie obiektywów do wielkości matrycy w aparacie. Wyróżniamy 3 rodzaje matryc: pełna klatka, APS-C oraz Micro 4/3. Obiektywy pod pełną klatkę będą działać z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C aczkolwiek musimy pamiętać, że długość ogniskowej musimy pomnożyć x 1.6.
Zaczynając poszukiwania obiektywu musimy wiedzieć jakie mocowanie jest nam potrzebne, gdyż niektóre obiektywy występują z wieloma bagnetami.
Rodzaje bagnetów:
Możemy podłączyć obiektywy np. Canon EF do mocowania Sony E za pomocą adapterów.
Firma Sirui po sukcesach obiektywów anamorficznych do aparatów i kamer z matrycą APS-C wchodzi na następny poziom. Pełnoklatkowe obiektywy z serii Venus posiadają współczynnik ściśnięcia 1,6x, dzięki czemu możemy uzyskać kinowe proporcje obrazu: 2.4:1 (podczas nagrywania z proporcjami boków 3:2) oraz 2.8:1 (gdy filmujemy 16:9). Dodatkowym atutem są piękne, poziome flary, które znamy z kinowego ekranu, oraz charakterystyczny, owalny bokeh. Sirui VENUS 150mm T/2.9 Full Frame 1.6x daje nam kąt widzenia w poziomie odpowiadający obiektywowi 94mm.
Firma TTArtisan, jako producent optyki już na dobre rozgościła się w świadomości fotografów. Znana ze świetnej jakości oraz przystępnych cen rodzina obiektywów powiększyła się o nowy instrument optyczny - pełnoklatkowy teleobiektyw 500mm f/6.3. Zastosowano tu soczewki specjalne, w tym ED (extra low dispersion) oraz o niskim indeksie refrakcyjnym, dzięki czemu zdjęcia zrobione tym obiektywem są ostre i pozbawione aberracji.
Firma TTArtisan, jako producent optyki już na dobre rozgościła się w świadomości fotografów. Znana ze świetnej jakości oraz przystępnych cen rodzina obiektywów powiększyła się o nowy instrument optyczny - pełnoklatkowy teleobiektyw 500mm f/6.3. Zastosowano tu soczewki specjalne, w tym ED (extra low dispersion) oraz o niskim indeksie refrakcyjnym, dzięki czemu zdjęcia zrobione tym obiektywem są ostre i pozbawione aberracji.
Firma TTArtisan, jako producent optyki już na dobre rozgościła się w świadomości fotografów. Znana ze świetnej jakości oraz przystępnych cen rodzina obiektywów powiększyła się o nowy instrument optyczny - pełnoklatkowy teleobiektyw 500mm f/6.3. Zastosowano tu soczewki specjalne, w tym ED (extra low dispersion) oraz o niskim indeksie refrakcyjnym, dzięki czemu zdjęcia zrobione tym obiektywem są ostre i pozbawione aberracji.
Firma TTArtisan, jako producent optyki już na dobre rozgościła się w świadomości fotografów. Znana ze świetnej jakości oraz przystępnych cen rodzina obiektywów powiększyła się o nowy instrument optyczny - pełnoklatkowy teleobiektyw 500mm f/6.3. Zastosowano tu soczewki specjalne, w tym ED (extra low dispersion) oraz o niskim indeksie refrakcyjnym, dzięki czemu zdjęcia zrobione tym obiektywem są ostre i pozbawione aberracji.
Uniwersalny tele-zoom z mocowaniem Canon RF dla matryc rozmiaru APS-C. Doskonale nadaje się do obrazowanie sportu, przyrody, portretów oraz fotografii rodzinnej czy w podróży. Niewielki i lekki - można go zabrać wszędzie.
Obiektyw typu zoom do uniwersalnego zastosowania, od ultra-szerokiego kąta 20mm idealnego do krajobrazów oraz zdjęć makro do krótkiej teleogniskowej 60mm, która sprawdzi się w portrecie i podróży. Niewielkie wymiary i waga zapewniają mobilność natomiast uszczelnienie przeciw kurzowi i wilgoci pozwoli używać obiektywu w każdych warunkach.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Najwyższej jakości profesjonalny obiektyw "hybrydowy", łączący rozwiązania zarówno do tworzenia treści foto jak i wideo. Niezwykle uniwersalna konstrukcja 24-105mm zapewnia zarówno szeroki kąt jak i portretowe tele, dzięki czemu możemy użyć jednego obiektywu do realizacji wielu różnych tematów. Stała przysłona f/2.8 w całym zakresie ogniskowych zapewnia profesjonalne rezultaty w słabym oświetleniu oraz piękne rozmycie obszaru nieostrości (bokeh). Obiektyw wyposażony jest w pierścień do płynnej regulacji przysłony wraz z funkcją Servo za pośrednictwem opcjonalnych adapterów Power Zoom.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Umiejscowienie pierścieni ostrości oraz przysłony jest w każdym z obiektywów serii Jupiter takie samo względem bagnetu, co ułatwia pracę, gdy zmieniamy obiektywy.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Pierwszy obiektyw filmowy typu zoom jest parafokalny, co oznacza, że utrzymuje ostrość w danym punkcie podczas zmiany ogniskowej.
Po sukcesie obiektywów anamorficznych marka Sirui wprowadza serię Jupiter dedykowaną filmowcom. To co wyróżnia te obiektywy na tle innych producentów to bardzo jasna przysłona oraz funkcja Makro. Dodatkowo znakomita ostrość - obiektywy są zdolne odwzorować rozdzielczość nawet 8K, przy czym nie tracą nic z tzw. Film Look-u. Pierwszy obiektyw filmowy typu zoom jest parafokalny, co oznacza, że utrzymuje ostrość w danym punkcie podczas zmiany ogniskowej.
Ten niezwykle mały i lekki obiektyw (ważący zaledwie 150g) jest idealnym towarzyszem podróży. Przeznaczony do bezlusterkowców Canon z matrycą APS-C. Doskonale sprawdza się zarówno w przypadku zdjęć, jak i wideo. Sprawdzi się w reportażu, krajobrazie, fotografii ulicznej czy do vloggowania. Obiektyw posiada optyczną stabilizację obrazu na poziomie 4 EV (6 EV w połączeniu ze stabilizacją matrycy).
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
TTArtisan 35mm f/1.8 to kolejny obiektyw tego producenta wyposażony w silnik Autofocusa. Niewielki rozmiar i waga tylko 199g sprawiają, że jest to sprzęt bardzo poręczny i nie chce się go odpinać od aparatu. Wyposażony jest w szybki silnik krokowy, który bardzo dobrze współpracuje z najnowszymi systemami detekcji obiektów w aparatach. Dekiel jest wyposażony w gniazdo USB-C, dzięki czemu można aktualizować oprogramowania w obiektywie.
Wysokiej jakości telezoom, który mieści uznane rozwiązania optyczne Canon w praktycznym obiektywie z mocowaniem Canon RF. Zapewnia elastyczny zakres zoomu 200-800mm, idealny do fotografowania sportu, przyrody i dzikich zwierząt z bardzo dużej odległości. Obiektyw posiada stabilizację oraz uszczelnienie przeciw kurzowi i wilgoci.
TTArtisan 10mm f/2 to obiektyw zaprojektowany do aparatów bezusterkowych z matrycą APS-C. Niewielki rozmiar oraz waga około 340g, a także ultraszeroki kąt widzenia - 105° - fantastycznie się sprawdzą podczas fotografowania przede wszystkim krajobrazów, zarówno bezludzia jak i miejskich, ale też dzięki przysłonie f/2 mogą być idealne do astrofotografii.
TTArtisan 10mm f/2 to obiektyw zaprojektowany do aparatów bezusterkowych z matrycą APS-C. Niewielki rozmiar oraz waga około 340g, a także ultraszeroki kąt widzenia - 105° - fantastycznie się sprawdzą podczas fotografowania przede wszystkim krajobrazów, zarówno bezludzia jak i miejskich, ale też dzięki przysłonie f/2 mogą być idealne do astrofotografii.
TTArtisan 10mm f/2 to obiektyw zaprojektowany do aparatów bezusterkowych z matrycą APS-C. Niewielki rozmiar oraz waga około 340g, a także ultraszeroki kąt widzenia - 105° - fantastycznie się sprawdzą podczas fotografowania przede wszystkim krajobrazów, zarówno bezludzia jak i miejskich, ale też dzięki przysłonie f/2 mogą być idealne do astrofotografii.
TTArtisan 10mm f/2 to obiektyw zaprojektowany do aparatów bezusterkowych z matrycą APS-C. Niewielki rozmiar oraz waga około 340g, a także ultraszeroki kąt widzenia - 105° - fantastycznie się sprawdzą podczas fotografowania przede wszystkim krajobrazów, zarówno bezludzia jak i miejskich, ale też dzięki przysłonie f/2 mogą być idealne do astrofotografii.
Viltrox AF 20mm F2.8 to wyjątkowy obiektyw który otwiera przed fotografem zupełnie nowe możliwości. Dzięki swoim cechom technicznym stanie się towarzyszem do eksploracji fotografii krajobrazowej, astrofotografii, fotografii wnętrz i architektury.
Niezwykle mały i lekki, pełnoklatkowy obiektyw 100mm typu makro o powiększeniu 1x oraz minimalnej odległości ogniskowania 20,4 cm. Obiektyw posiada uszczelnianą konstrukcję, limiter zakresu odległości ostrzenia oraz płynny mechanizm przysłony.
Pierwsze na świecie obiektywy Cine AF. Seria V-AF to pierwsze na świecie obiektywy dla twórców wideo zaprojektowane tak, aby tworzenie treści wideo było wygodniejsze.
Pierwsze na świecie obiektywy Cine AF. Seria V-AF to pierwsze na świecie obiektywy dla twórców wideo zaprojektowane tak, aby tworzenie treści wideo było wygodniejsze.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej