Na co warto zwrócić uwagę kupując obiektyw?
Wybór odpowiedniego obiektywu tylko pozornie wydaje się prosty. Na wstępie warto zaznaczyć, że obiektywy dzielimy na obiektywy fotograficzne oraz obiektywy filmowe. Obiektywy fotograficzne są wyposażone w moduły auto focusa oraz systemy wewnętrznej stabilizacji, natomiast obiektywy filmowe są konstrukcjami manualnymi pozbawionymi elektroniki. Następną różnicą wśród obiektywów jest podział na obiektywy stałoogniskowe oraz zmiennoogniskowe tzw. "zoomy". Przykładem obiektywu stałoogniskowego jest Canon 50mm f/1.4, natomiast obiektywem zmiennoogniskowym jest Canon 24-70mm f/2.8.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na dostosowanie obiektywów do wielkości matrycy w aparacie. Wyróżniamy 3 rodzaje matryc: pełna klatka, APS-C oraz Micro 4/3. Obiektywy pod pełną klatkę będą działać z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C aczkolwiek musimy pamiętać, że długość ogniskowej musimy pomnożyć x 1.6.
Zaczynając poszukiwania obiektywu musimy wiedzieć jakie mocowanie jest nam potrzebne, gdyż niektóre obiektywy występują z wieloma bagnetami.
Rodzaje bagnetów:
Możemy podłączyć obiektywy np. Canon EF do mocowania Sony E za pomocą adapterów.
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Kompaktowy, lekki telezoom LEICA DG ze stałym światłem f/2.8. Zaprojektowany z myślą o optymalnej mobilności doskonale nadaje się do portretów, reportażu, fotografii sportowej i przyrodniczej. Odpowiednik obiektywu 70-200mm f/2.8 w formacie małoobrazkowym. Szybki autofokus, wydajna stabilizacja oraz płynna przysłona sprawiają, że Panasonic LEICA 35-100mm f/2.8 jest idealny zarówno do fotografii jak i do nagrywania filmów. Dodatkowo obiektyw jest uszczelniony przeciw kurzowi i wilgoci.
Wysokiej jakości telezoom LEICA DG. Zaprojektowany z myślą o optymalnej mobilności doskonale nadaje się do, fotografii podróżniczej, sportowej i przyrodniczej. Odpowiednik obiektywu 200-800mm w formacie małoobrazkowym. Szybki autofokus, wydajna stabilizacja oraz płynna przysłona sprawiają, że Panasonic LEICA 100-400mm jest idealny zarówno do fotografii jak i do nagrywania filmów. Dodatkowo obiektyw jest uszczelniony przeciw kurzowi i wilgoci.
Viltrox AF 40mm f/2.5 to kompaktowy i wszechstronny obiektyw przeznaczony dla aparatów systemu Nikon Z. Dzięki swojej uniwersalnej ogniskowej 40mm sprawdzi się idealnie w codziennym fotografowaniu zarówno podczas wykonywania portretów, jak i krajobrazów czy ujęć ulicznych
Viltrox 56mm f1.7 XF to kolejny instrument optyczny z serii lekkich, kompaktowych i tanich obiektywów marki Viltrox. Dedykowany do aparatów z matrycą APS-c, ze względu na swoją ogniskową i wartość przysłony, jest wprost stworzony do fotografii portretowej.
Viltrox 56mm f1.7Nikon Z to kolejny instrument optyczny z serii lekkich, kompaktowych i tanich obiektywów marki Viltrox. Dedykowany do aparatów z matrycą APS-c, ze względu na swoją ogniskową i wartość przysłony, jest wprost stworzony do fotografii portretowej.
Szerokokątny, jasny obiektyw makro przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych serii EOS R. Wyposażony jest w szybki silnik Nano USM i mechanizm ostrości VCM umożliwiający szybkie i ciche działanie AF.
Model RF 20mm F1.4L VCM to pierwszy ultraszerokokątny obiektyw serii L w rodzinie profesjonalnych obiektywów hybrydowych firmy Canon – przeznaczony do fotografowania krajobrazów i architektury oraz do filmowania.
Szerokokątny, jasny obiektyw przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych serii EOS R. Wyposażony jest w szybki silnik Nano USM i mechanizm ostrości VCM umożliwiający szybkie i ciche działanie AF.
Bardzo jasny obiektyw makro przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych serii EOS R. Wyposażony jest w szybki silnik Nano USM i mechanizm ostrości VCM umożliwiający szybkie i ciche działanie AF.
Obiektyw Samyang AF 35-150MM F2-2.8 L-Mount to świetny, wszechstronny sprzęt, równie dobry do fotografii, jak i do kręcenia filmów. Jest to dynamiczna ogniskowa, która obejmuje szeroki zakres scenariuszy fotograficznych, od portretów do podróży i od ulicy do krajobrazu.
Ważący zaledwie 58g, kompaktowy obiektyw typu "naleśnik" o stałej ogniskowej. Idealny do noszenia go przy sobie, doskonale sprawdzi się w fotografii ulicznej, reportażu czy na wycieczkach.
Pierwsze na świecie obiektywy Cine AF. Seria V-AF to pierwsze na świecie obiektywy dla twórców wideo zaprojektowane tak, aby tworzenie treści wideo było wygodniejsze.
Uniwersalny teleobiektyw zmiennoogniskowy o wiodącej w swojej klasie wadze i mobilności, obiektyw 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD firmy Tamron zapewnia wyjątkową wszechstronność pełnoklatkowym systemom aparatów Sony z mocowaniem typu E
Laowa 12 mm f/2,8 Zero-D to najszerszy na świecie obiektyw o jasności f/2,8 oraz niemal zerowej dystorsji obrazu. Waga: 609 g
Laowa 12 mm f/2,8 Zero-D to najszerszy na świecie obiektyw o jasności f/2,8 oraz niemal zerowej dystorsji obrazu. Waga: 609 g
Obiektyw Venus Optics Laowa 10 mm f/2,8 FF II C&D-Dreamer AF to rewolucyjne połączenie innowacyjnych rozwiązań i niezwykłej wygody użytkowania. Jako pierwsze na świecie pełnoklatkowe rektalinearne szkło 10 mm z przysłoną f/2.8 oraz autofokusem, zapewnia niezrównaną precyzję działania. Dzięki szerokiemu polu widzenia (130,4º) i niemal zerowej dystorsji (technologia Zero-D), doskonale sprawdza się w fotografii krajobrazowej, astrografii czy panoramach. Lekka konstrukcja i kompaktowe wymiary (Ø82 mm x 70,8 mm) sprawiają, że jest idealnym partnerem w podróży. Zaawansowany układ optyczny składający się z 15 elementów w 9 grupach gwarantuje doskonałą ostrość i wyjątkową jakość obrazu. To narzędzie wielu zastosowań, które pozwoli Ci odkryć nowe, filmowe lub fotograficzne, horyzonty.
Obiektyw Venus Optics Laowa 10 mm f/2,8 FF II C&D-Dreamer AF to rewolucyjne połączenie innowacyjnych rozwiązań i niezwykłej wygody użytkowania. Jako pierwsze na świecie pełnoklatkowe rektalinearne szkło 10 mm z przysłoną f/2.8 oraz autofokusem, zapewnia niezrównaną precyzję działania. Dzięki szerokiemu polu widzenia (130,4º) i niemal zerowej dystorsji (technologia Zero-D), doskonale sprawdza się w fotografii krajobrazowej, astrografii czy panoramach. Lekka konstrukcja i kompaktowe wymiary (Ø82 mm x 70,8 mm) sprawiają, że jest idealnym partnerem w podróży. Zaawansowany układ optyczny składający się z 15 elementów w 9 grupach gwarantuje doskonałą ostrość i wyjątkową jakość obrazu. To narzędzie wielu zastosowań, które pozwoli Ci odkryć nowe, filmowe lub fotograficzne, horyzonty.
Osłona przeciwsłoneczna do obiektywu Canon RF 100-400/5.6-8 IS USM
Magnetyczny uchwyt filtrowy umożliwia szybki i bezpieczny montaż filtrów prostokątnych na obiektywie Laowa C-Dreamer 10-18 mm f/4,5-5,6.
Oferta wypożyczenia:
Najwyższej jakości obiektyw stałoogniskowy do nowego systemu Nikon Z. Ogniskowa 85mm jest idealna do zdjeć portretowych, reportażowych, ale także do krajobrazu. Dzięki szybkiemu i niemal bezgłośnemu systemowi autofokus ten obiektyw sprawdzi się także do podczas filmowania.
Obiektyw TTArtisan 90mm to klasyczny obiektyw portretowy z otworem względnym f/1.25, dzięki czemu obiekt fotografowany będzie fantastycznie odseparowany od tła. 10 listkowa przysłona w połączeniu z jasnością na poziomie f/1.25 sprawia, że obszary nieostrości na zdjęciu zapewniają niezwykłe doznania estetyczne.
Obiektyw TTArtisan 90mm to klasyczny obiektyw portretowy z otworem względnym f/1.25, dzięki czemu obiekt fotografowany będzie fantastycznie odseparowany od tła. 10 listkowa przysłona w połączeniu z jasnością na poziomie f/1.25 sprawia, że obszary nieostrości na zdjęciu zapewniają niezwykłe doznania estetyczne.
Obiektyw TTArtisan 90mm to klasyczny obiektyw portretowy z otworem względnym f/1.25, dzięki czemu obiekt fotografowany będzie fantastycznie odseparowany od tła. 10 listkowa przysłona w połączeniu z jasnością na poziomie f/1.25 sprawia, że obszary nieostrości na zdjęciu zapewniają niezwykłe doznania estetyczne.
Obiektyw TTArtisan 90mm to klasyczny obiektyw portretowy z otworem względnym f/1.25, dzięki czemu obiekt fotografowany będzie fantastycznie odseparowany od tła. 10 listkowa przysłona w połączeniu z jasnością na poziomie f/1.25 sprawia, że obszary nieostrości na zdjęciu zapewniają niezwykłe doznania estetyczne.
TTArtisan 250mm F5.6 Reflex to kompaktowy teleobiektyw manualny. Ze względu na charakterystykę konstrukcji katadioptrycznej, waga i rozmiar mogą być dobrze kontrolowane. Jest on przeznaczony do mocowania M42. Jednak dzięki adapterom obiektyw jest kompatybilny z aparatami Sony, Fujifilm, Canon, Nikon i innymi.
TTArtisan 75mm f/2.0 to kolejny obiektyw tego producenta wyposażony w autofocus. Wyposażony w 9-cio listkową przysłonę zapewnia bardzo ładne rozmycie tła, tzw. swirly bokeh, kojarzące się z kultowymi obiektywami sprzed lat. Dodatkowo został wyposażony w bardzo szybki silnik AF dobrze współpracujący z najnowszymi aparatami.
TTArtisan 75mm f/2.0 to kolejny obiektyw tego producenta wyposażony w autofocus. Wyposażony w 9-cio listkową przysłonę zapewnia bardzo ładne rozmycie tła, tzw. swirly bokeh, kojarzące się z kultowymi obiektywami sprzed lat. Dodatkowo został wyposażony w bardzo szybki silnik AF dobrze współpracujący z najnowszymi aparatami.
Venus Optics Laowa 20 mm f/4 Zero-D Shift to ultraszeroki obiektyw pełnoklatkowy oferujący funkcję korekty perspektywy. Zapewnia on niezrównaną ostrość obrazu, a dzięki technologii Zero-D pozwala niemal całkowicie uniknąć dystorsji. To idealny wybór dla fotografów, którzy specjalizują się w zdjęciach architektury i wnętrz. Już nie musisz sięgać po programy edycyjne, aby wyeliminować zniekształcenia i uzyskać proste linie na fotografiach, których głównymi bohaterami są budynki. Obiektyw wyposażono w obrotową osłonę, która zapobiega powstawaniu niepożądanych flar. Po przymknięciu 14-listkowej przysłony uzyskasz efekt pięknie zarysowanych gwiazd. Urządzenie jest kompatybilne z aparatami wyposażonymi w bagnet Fuji GFX.
Remaster Slim to nowy, przełomowy system obiektywów modułowych, który pozwala użytkownikom przełączać się między trzema ogniskowymi - 21 mm, 28 mm i 32 mm - za pomocą jednego modułu obiektywu, co czyni go pierwszym na świecie w technologii optycznej wymiany autofokusa.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.