Prawdziwe raty 0% - Na cały asortyment!
Na co warto zwrócić uwagę kupując obiektyw?
Wybór odpowiedniego obiektywu tylko pozornie wydaje się prosty. Na wstępie warto zaznaczyć, że obiektywy dzielimy na obiektywy fotograficzne oraz obiektywy filmowe. Obiektywy fotograficzne są wyposażone w moduły auto focusa oraz systemy wewnętrznej stabilizacji, natomiast obiektywy filmowe są konstrukcjami manualnymi pozbawionymi elektroniki. Następną różnicą wśród obiektywów jest podział na obiektywy stałoogniskowe oraz zmiennoogniskowe tzw. "zoomy". Przykładem obiektywu stałoogniskowego jest Canon 50mm f/1.4, natomiast obiektywem zmiennoogniskowym jest Canon 24-70mm f/2.8.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na dostosowanie obiektywów do wielkości matrycy w aparacie. Wyróżniamy 3 rodzaje matryc: pełna klatka, APS-C oraz Micro 4/3. Obiektywy pod pełną klatkę będą działać z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C aczkolwiek musimy pamiętać, że długość ogniskowej musimy pomnożyć x 1.6.
Zaczynając poszukiwania obiektywu musimy wiedzieć jakie mocowanie jest nam potrzebne, gdyż niektóre obiektywy występują z wieloma bagnetami.
Rodzaje bagnetów:
Możemy podłączyć obiektywy np. Canon EF do mocowania Sony E za pomocą adapterów.
Nokton D23 mm f/1,2 to super-jasny obiektyw manualny marki Voigtlander zaprojektowany do współpracy z wysokorozdzielczymi matrycami APS-C aparatów Nikon Z.
Nokton D35 mm f/1,2 to manualny obiektyw o klasycznej ogniskowej zaprojektowany do współpracy z bezlusterkowcami wyposażonymi w matryce formatu APS-C. Obiektyw cechuje duża jasność oraz charakterystyczna dla Noktonów plastyka obrazu. Natywne mocowanie systemu Nikon Z.
Voigtlander Nokton II 50 mm f/1,5 to druga, odświeżona i uwspółcześniona wersja legendarnego obiektywu o niepowtarzalnej plastyce i charakterze. Obiektyw łączy wysoką jakość optyczną z duchem analogowych konstrukcji i wyjątkową pracą pod światło.
Dodaj indywidualności i artystycznego wyrazu fotografując przez kryształy i specjalnie zaprojektowane do tworzenia profesjonalnych efektów w aparacie. Pasuje do większości dostępnych na rynku obiektywów stałoogniskowych i zmiennoogniskowych. Zarówno automatyczne, jak i ręczne ustawianie ostrości. Kompatybilne również z obiektywami Lensbaby Velvet 56, Velvet 85 i Burnside 35.
Dodaj indywidualności i artystycznego wyrazu fotografując przez kryształy i specjalnie zaprojektowane do tworzenia profesjonalnych efektów w aparacie. Pasuje do większości dostępnych na rynku obiektywów stałoogniskowych i zmiennoogniskowych. Zarówno automatyczne, jak i ręczne ustawianie ostrości. Kompatybilne również z obiektywami Lensbaby Velvet 56, Velvet 85 i Burnside 35.
Voigtlander Nokton II 50 mm f/1,5 to druga, odświeżona i uwspółcześniona wersja legendarnego obiektywu o niepowtarzalnej plastyce i charakterze. Obiektyw łączy wysoką jakość optyczną z duchem analogowych konstrukcji i wyjątkową pracą pod światło.
Irix 15mm f/2.4 to wyjątkowy obiektyw, który w wersji przeznaczonej dla lustrzanek DSLR zdobył już uznanie wielu profesjonalistów i entuzjastów fotografii. Przede wszystkim ze względu na swoje wyjątkowe cechy, doskonałą jakość wykonania i obrazu. Jego najnowsza wersja przeznaczona do bezlusterkowców Sony, to konstrukcja jeszcze bardziej udoskonalona.
Obiektyw Irix 150mm macro 1:1 to potężne narzędzie dla entuzjastów fotografii makro. Wyposażony w zaawansowane technologie, obiektyw ten oferuje niezrównaną jakość obrazu i precyzję, umożliwiając uwiecznienie najdrobniejszych szczegółów z niezwykłą ostrością
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Podstawowy filtr chroniący obiektyw przed uszkodzeniami mechanicznymi i zanieczyszczeniem. Absorbuje promieniowanie ultrafioletowe, przez co w znacznym stopniu likwiduje efekt zamglenia i poprawia kontrast. Seria UX zastępuje podstawową serię HMC, wprowadzając istotne udoskonalenia, które przekładają się na jeszcze większy komfort użytkowania oraz funkcjonalność.
Filtry Nisi z serii L395 SMV UV to konstrukcje o nisko profilowej budowie, w których wykorzystano wysokiej jakości japońskie szkło optyczne o wysokim współczynniku absorpcji światła ultrafioletowego (395NM, podczas gdy większość filtrów utrzymuje poziom 370NM). Szkło pokryte jest w sumie 16 warstwami (7+9) powłokami antyrefleksyjnymi, utwardzaną powłoką hydrofobową oraz na zewnątrz filtra powłoką odporną na tłuste zabrudzenia. Pierścień wykonany jest z anodyzowanego aluminium, co zapobiega korozji, a jego grubość to zaledwie 3mm.
iltry NiSi z serii PRO NANO HUC UV to konstrukcje o nisko profilowej budowie, w których wykorzystano wysokiej jakości japońskie szkło optyczne o wysokim współczynniku absorpcji światła ultrafioletowego. Filtry posiadają wielowarstwowe obustronnie nakładane powłoki, dzięki którym ich powierzchnia jest łatwa w czyszczeniu, odporna na zabrudzenia i gwarantuje wysoką transmisję światła. Dodatkowo te filtry wyposażono także we wzmacniane powłoki hydrofobowe oraz antyrefleksyjne powłoki NANO typu 'U’. Oprawa filtra wykonana jest z mosiądzu poddanego wysoce precyzyjnemu procesowi radełkowania, a jej powierzchnia procesowi utleniania anodowego, by wzmocnić jej właściwości antykorozyjne. Oprawka posiada także wewnętrzny gwint pozwalający swobodnie używać dekielka i innych akcesoriów.
Filtry NiSi z Armor FX
Rewolucyjna technologia ochrony: odkryj przełomową trwałość filtra chroniącego przed promieniowaniem UV NiSi Armor FX PRO Nano L395. Zaprojektowany, aby wytrzymać ekstremalne warunki, filtr wytrzymuje silne uderzenia - zapewniając ochronę obiektywu w najbardziej wymagających warunkach. Idealny dla żądnych przygód fotografów i kamerzystów, którzy wymagają najwyższej ochrony obiektywu.
Filtr Protect Nisi Pro Nano HUC
Zaprojektowany, aby zapewnić najlepszą ochronę przed pyłem lub uderzeniem przedniej soczewki. Wykonany z wysokiej jakości szkła z nano powłoką po obu stronach, filtr ochronny NiSi Pro Nano HUC przepuszcza 99,3% światła. Ramka wykonana jest z wysokiej jakości aluminium o grubości zaledwie 3,5mm, co sprawia, że ten ultra cienki filtr idealnie pasuje nawet na obiektywy super szerokokątne, aby uniknąć winietowania.
Filtr UV z powłokami antystatycznymi przeznaczony do pracy w środowisku o wysokim stopniu zapylenia i w trudnych warunkach atmosferycznych. Niskoprofilowa oprawka zapobiega winietowaniu nawet z obiektywami szerokokątnymi.
HOYA FUSION ANTISTATIC NEXT to nowa odsłona bardzo dobrze znanych w świecie fotografii filtrów HOYA FUSION ANTISTATIC, która jest szeroko stosowana przez amatorów i profesjonalnych fotografów na całym świecie.
Dostępne średnice: 49, 52, 55, 58 , 62, 67, 72, 77, 82mm
HOYA FUSION ONE NEXT UV to nowa odświeżona seria filtrów opartych na najnowszej technologii optycznej HOYA. Ich celem jest zastąpienie długo sprzedawanej serii HOYA FUSION ONE, która jest szeroko stosowana przez amatorów i profesjonalnych fotografów na całym świecie. Łączy ona w sobie wszystkie cenione cechy filtrów HOYA, takie jak wielowarstwowa powłoka, ultra wysoka przepuszczalność światła, wysokie jakości szkło optyczne i nisko profilowa rama. Jednocześnie wprowadza hydrofobowość oraz odporność na zabrudzenia, spełniając w ten sposób nowe standardy w przemyśle akcesoriów fotograficznych. Stworzone z myślą zarówno o profesjonalistach, jak i amatorach.
Dostępne średnice: 37- 82mm
HOYA FUSION ONE NEXT CIR-PL to nowa odświeżona seria filtrów opartych na najnowszej technologii optycznej HOYA. Jego celem jest zastąpienie długo sprzedawanej serii HOYA FUSION ONE, która jest szeroko stosowana przez amatorów i profesjonalnych fotografów na całym świecie. Łączy ona w sobie wszystkie cenione cechy filtrów HOYA, takie jak wielowarstwowa powłoka, ultra wysoka przepuszczalność światła, wysokie jakości szkło optyczne i nisko profilowa rama. Jednocześnie wprowadza hydrofobowość oraz odporność na zabrudzenia, spełniając w ten sposób nowe standardy w przemyśle akcesoriów fotograficznych.
Dostępne średnice: 37, 40,5, 46, 52, 72mm
Filtry polaryzacyjne skutecznie eliminują niepożądane odblaski z powierzchni niemetalicznych, takich jak szkło czy woda, zwiększając w ten sposób nasycenie kolorów i podnosząc kontrast na fotografiach. Pozwala to np. wykonać zdjęcie przedmiotu znajdującego się za szybą lub pod powierzchnią wody.
HOYA FUSION ANTISTATIC NEXT to nowa odsłona bardzo dobrze znanych w świecie fotografii filtrów HOYA FUSION ANTISTATIC, która jest szeroko stosowana przez amatorów i profesjonalnych fotografów na całym świecie.
Dostępne średnice: 49, 52, 55, 58 , 62, 67, 72, 77, 82mm
HOYA HD NANO MK II UV to nowa odświeżona seria filtrów opartych na najnowszej technologii optycznej HOYA. W filtrach serii HD NANO MK II UV użyte zostały 32-warstwowe powłoki antyrefleksyjne najnowszej generacji odznaczające się zwiększoną odpornością na wodę, tłuste plamy i zarysowania. Dzięki temu utrzymanie ich w czystości jest łatwiejsze niż w przypadku innych filtrów.
HOYA HD NANO MK II CIR-PL to nowa odświeżona seria filtrów opartych na najnowszej technologii optycznej HOYA. Ich celem jest zastąpienie długo sprzedawanej serii HOYA HD NANO CIR-PL, która jest szeroko stosowana przez amatorów i profesjonalnych fotografów na całym świecie.
W filtrach serii HD NANO MK II użyte zostały nowej generacji 16-warstwowe powłoki antyrefleksyjne odznaczające się zwiększoną odpornością na wodę, tłuste plamy oraz zarysowania. Dzięki temu utrzymanie ich w czystości jest dużo łatwiejsze niż w przypadku innych filtrów
Filtr Irix Edge UV&Protector odcina niepożądane promieniowanie UV mogące powodować spadek kontrastu na zdjęciach krajobrazowych wykonywanych w górach i na dużej wysokości oraz zabezpiecza przedni element obiektywu przed uszkodzeniem.
Filtr polaryzacyjny Irix Edge CPL to niezwykle przydatne narzędzie pracy fotografa architektury i krajobrazu. Dzięki redukcji odblasków od niemetalicznych powierzchni zapewnia lepszą separację kolorów, zwiększa ich nasycenie oraz zmniejsza kontrast przy zdjęciach wykonywanych pod światło. Lekka, niskoprofilowa oprawka filtra zaprojektowana została specjalnie do obiektywów Irix, ale z powodzeniem może być stosowana także z innymi obiektywami szerokokątnymi. Dodatkowy gwint na filtrze pozwala na zamocowanie dekielka, stanowiąc dodatkową ochronę obiektywu w czasie transportu.
Filtr Hoya HD MKII IRND ND64 redukuje ilość światła docierającego do matrycy o 3 działki przysłony.
Filtry neutralnie szare (ND) są jednym z najbardziej pożądanych i podstawowych rodzajów filtrów fotograficznych. To co wyróżnia tą rodzinę filtrów to technologia odcięcia widma IR - ACCU-ND firmy HOYA, która zapewnia równomierną redukcję światła w całym spektrum światła widzialnego i podczerwieni oraz gwarantuje brak zanieczyszczeń IR, które mogą spowodować niezamierzoną zmianę koloru obrazu. Filtry HD Mk II IRND mają również właściwości hydrofobowe i olejoodporne oraz nisko-profilową ramkę.
Dostępne średnice: 49, 52, 55, 58, 62, 67, 72, 77, 82.
Filtr Hoya HD MKII IRND ND64 redukuje ilość światła docierającego do matrycy o 6 działki przysłony.
Filtry neutralnie szare (ND) są jednym z najbardziej pożądanych i podstawowych rodzajów filtrów fotograficznych. To co wyróżnia tą rodzinę filtrów to technologia odcięcia widma IR - ACCU-ND firmy HOYA, która zapewnia równomierną redukcję światła w całym spektrum światła widzialnego i podczerwieni oraz gwarantuje brak zanieczyszczeń IR, które mogą spowodować niezamierzoną zmianę koloru obrazu. Filtry HD Mk II IRND mają również właściwości hydrofobowe i olejoodporne oraz nisko-profilową ramkę.
Dostępne średnice: 49, 52, 55, 58, 62, 67, 72, 77, 82.
Filtr Hoya HD MKII IRND ND64 redukuje ilość światła docierającego do matrycy o 10 działek przysłony.
Filtry neutralnie szare (ND) są jednym z najbardziej pożądanych i podstawowych rodzajów filtrów fotograficznych. To co wyróżnia tą rodzinę filtrów to technologia odcięcia widma IR - ACCU-ND firmy HOYA, która zapewnia równomierną redukcję światła w całym spektrum światła widzialnego i podczerwieni oraz gwarantuje brak zanieczyszczeń IR, które mogą spowodować niezamierzoną zmianę koloru obrazu. Filtry HD Mk II IRND mają również właściwości hydrofobowe i olejoodporne oraz nisko-profilową ramkę.
Dostępne średnice: 49, 52, 55, 58, 62, 67, 72, 77, 82.
Filtr Marumi PRO ND8 DHG SUPER redukuje ilość światła docierającego do matrycy o 3 działki przysłony.
Dlatego zastosowanie filtra Marumi Super DHG ND8 umożliwia wydłużenie czasu naświetlania przy zachowaniu ustawienia przysłony danej ekspozycji, dzięki czemu uzyskamy większą dynamikę obrazu i uwydatnimy efektu ruchu na zdjęciu. Takie zastosowanie doskonale sprawdzi się przy fotografowaniu naturalnej scenerii jak np. krajobraz nad rzeką czy wodospadem. Z kolei użycie filtra Marumi Super DHG ND8 w silnym nasłonecznieniu umożliwi mocniejsze otwarcie przysłony przy zachowaniu ustawienia czasu naświetlania danej ekspozycji. Takie zastosowanie z umożliwia entuzjastom fotografii portretowej korzystania z jasnych obiektywów i ich minimalnej głębi ostrości. Filtry neutralnie szare serii Super DHG to także znakomite narzędzie podczas filmowania, w czasie którego nie możemy swobodnie regulować czasu otwarcia migawki.
Filtr Marumi PRO ND16 DHG SUPER redukuje ilość światła docierającego do matrycy o 4 działki przysłony.
Dlatego zastosowanie filtra Marumi Super DHG ND16 umożliwia wydłużenie czasu naświetlania przy zachowaniu ustawienia przysłony danej ekspozycji, dzięki czemu uzyskamy większą dynamikę obrazu i uwydatnimy efektu ruchu na zdjęciu. Takie zastosowanie doskonale sprawdzi się przy fotografowaniu naturalnej scenerii jak np. krajobraz nad rzeką czy wodospadem. Z kolei użycie filtra Marumi Super DHG ND16 w silnym nasłonecznieniu umożliwi mocniejsze otwarcie przysłony przy zachowaniu ustawienia czasu naświetlania danej ekspozycji. Takie zastosowanie z umożliwia entuzjastom fotografii portretowej korzystania z jasnych obiektywów i ich minimalnej głębi ostrości. Filtry neutralnie szare serii Super DHG to także znakomite narzędzie podczas filmowania, w czasie którego nie możemy swobodnie regulować czasu otwarcia migawki.
Filtr szary pełny Hoya PRO ND100 redukuje ilość światła docierającego do matrycy o 6 i 2/3 działki przysłony. Do produkcji filtrów wykorzystano metodę polegającą na obustronnym pokryciu filtra powłoką antyrefleksyjną. Dzięki temu rejestrowany obraz wiernie zachowuje kolorystykę. Filtry przeznaczone są nie tylko dla fotografów – sprawdzą się też na rynku video HDSLR.
Filtry serii PRO ND posiadają cienką aluminiową oprawkę typu Low-Profile Frame o szerokości ok. 5 mm. Pozwala to uniknąć zjawiska winietowania. Filtry mogą współpracować nawet z obiektywami super szerokokątnymi.
Dostępne średnice: 52
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.