Co wyróżnia obiektywy filmowe od fotograficznych?
Przede wszystkim bezskokowa przysłona, umożliwiająca płynne przejście podczas filmowania. Pierścienie przysłony oraz ostrości posiadają "ząbki" dzięki którym możemy kontrolować ich wartość za pomocą follow focusa. Obiektywy filmowe wyróżnia również brak wysuwania lub chowania się elementów konstrukcyjnych podczas zmiany ogniskowej lub ostrości — przedni element zostaje zawsze na tym samym miejscu. Warto zwrócić uwagę na oznaczenie jasności obiektywu, w obiektywach filmowych stosuję się oznaczenie T natomiast w fotograficznych F, dla przykładu odpowiednikiem jasności F/2,8 jest oznaczenie T3.1.
Zaczynając przygodę z filmowaniem możemy śmiało zainteresować się obiektywami Samyang. Obiektywy filmowe Samyang wyróżnia przede wszystkim cena. Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Możemy za niewielkie pieniądze zakupić bardzo jasne obiektywy i móc zacząć nagrywać artystyczne ujęcia. Dla osób bardziej wymagających polecamy obiektywy Samyang XEEN, Carl Zeiss Compact Prime oraz serię Canon Cinema gwarantujące najwyższą jakość oraz bardzo dobrą wytrzymałość. Konstrukcja tych obiektywów jest bardzo dobrze dopracowana, wielkość i rozmiar poszczególnych ogniskowych są niemal identyczne, co pozwala nam na zmianę obiektywu nie musząc martwić się np. o ponowne wyważenie kamery lub aparatu na gimbalu.
Stałoogniskowy obiektyw standardowy o ogniskowej 50mm z lini G charakteryzującej się wysoką jakością obrazu oraz pożądanym efektem bokeh. Małe wymiary oraz niewielka waga sprawiają, że obiektyw znajduje szerokie zastosowanie zarówno przy zdjęciach jak i filmie. Obiektyw dedykowany pod pełnoklatkowe bezlusterkowce z możliwością wykorzystania do bezlusterkowców z matrycą APS-C. dokładny i cichy system AF pozwoli uchwycić najważniejsze chwile na zdjęciach i filmach.
Najwyższej klasy GM (G Master) SEL14F18GM szerokokątny obiektyw stałoogniskowy. Inowacyjna konstrukcja ma niewielkie wymiary. Technologia zapewnia znakomitą rozdzielczość oraz jakość zdjęć. Szybki, dokładny system AF dzięki zaawansowanym silnikom liniowym Sony XD. zastosowano dwie soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) i jedną ze szkła Super ED. Rezultat to doskonały kontrast i precyzyjne odwzorowanie obrazu w całym kadrze. Starannie zaprojektowany system optyczny pozwala nastawiać ostrość z odległości zaledwie 0,25 m. Obiektyw sprawdzi się doskonale w fotografii jak i podczas filmowania.
Pełnoklatkowy, zmiennoogniskowy obiektyw standardowy G Master ze stałą przysłoną F2.8. Korzystaj z wyjątkowej rozdzielczości, pięknego rozmycia tła (bokeh) i większej dokładności ustawiania ostrości oferowanych przez ten obiektyw Sony z mocowaniem typu E. SEL2470GM2 to niesamowity obiektyw Sony G Master do filmowania z płynnie, szybko i stabilnie działającym systemem AF. W uzyskaniu doskonałego obrazu pomaga ograniczone „oddychanie” podczas ustawiania ostrości oraz zredukowane zmiany ostrości i osi optycznej podczas regulacji zoomu. Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,8 x 119,9 mm
Waga: 695 g
Standardowy obiektyw zmiennoogniskowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony zarówno z matrycami formatu APS-C, jak i pełnoklatkowymi. Zakres ogniskowych 24-70 mm. Maks. otwór przysłony f/2,8. Średnica filtra 82 mm.
Wymiary: 87,6 x 136 mm.
Waga: 886 g.
Obiektyw Sony FE GM 70-200mm f/2,8 OSS II - lekki i profesjonalny o dużym otworze przysłony 2.8, będący idealnym narzędziem do profesjonalnego fotografowania i filmowania. Zaawansowana konstrukcja optyczna, zawierająca jedną soczewkę asferyczną XA (eXtreme Aspherical), dwie soczewki ED (o bardzo niskiej dyspersji), dwie soczewki Super ED oraz najnowszą soczewkę asferyczną ED, zapewnia wysoką rozdzielczość od brzegu do brzegu, a także piękne rozmycie tła (bokeh). Cztery silniki liniowe XD (eXtreme Dynamic) zapewniają szybki, precyzyjny i cichy autofokus oraz niezawodne śledzenie obiektu. SEL70200GM2 to także niesamowity obiektyw do wideo, który zapewnia płynną, szybką i ciągłą pracę autofokusa podczas nagrywania filmów, ze zminimalizowanym „oddychaniem”, przesunięciem ostrości i osi optycznej podczas zmiany ogniskowej.
Obiektyw Sony FE GM 70-200mm f/2,8 OSS, zmiennoogniskowy teleobiektyw przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony, zarówno wyposażonych w matryce APS-C, jak i pełnoklatkowych. Zakres ogniskowych 70-200 mm. Maks. otwór przysłony f/2,8. Min. odległość ostrzenia 96 cm. Średnica filtra 77 mm. Dwa silniki odpowiadające za ustawianie ostrości.
Wymiary: 88 x 200 mm. Waga: 1480 g.
Sony 200-600 mm to superteleobiektyw typu zoom zapewniający najwyższą jakość obrazu. Wbudowana stabilizacja optyczna umożliwia nieporuszone fotografowanie "z ręki". Zaawansowany system ustawiania ostrości DDSSM jest cichy, szybki i precyzyjny. Sony FE 200-600mm jest idealny do fotografii sportowej i przyrodniczej. Zapewnia wysoką rozdzielczość optyczną w całym kadrze oraz piękny efekt rozmycia bokeh.
Zapewniający niewątpliwie wyraźną jakość bokeh, Trioplan 100 mm f/2.8 II firmy Meyer-Optik Gorlitz to aktualizacja i upamiętnienie stulecia klasycznej optyki vintage i jest dostępny dla aparatów Sony z mocowaniem E.
Bardzo jasny obiektyw filmowy z mocowaniem Sony E. Pokrywa matrycę APS-C.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix Cine 150mm T3.0 Tele jest bratem bliźniakiem obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro, ale został zaprojektowany specjalnie do pracy przy dłuższych odległościach od filmowanego obiektu. Charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowanym mechanizmem ustawiania ostrości - pozwalającym na znacznie większą precyzję w zakresie od 2 metrów do nieskończoności.
Obiektywy z serii T1.5. pozwolą Ci rozpocząć filmowanie tu i teraz. Zestaw składa się z trzech najpopularniejszych ogniskowych, które świetnie sprawdzą się zarówno na pełnoklatkowych matrycach, jak i cropach typu Super35. Dzięki wartości transmisji T1.5 będziesz mógł pracować w każdych warunkach, niezależnie od panującego oświetlenia. Każdy z obiektywów różni się polem widzenia o około 20 stopni. Dzięki temu świetnie ze sobą współpracują pokrywając idealnie zakres od ~80 do ~40 stopni.
Zestaw produkcyjny pozwoli Ci z łatwością rozpocząć pracę na każdym planie
filmowym. Wszystkie obiektywy stanowią podstawę do realizacji każdej produkcji,
sprawdzając się idealnie podczas ujęć otwierających scenę aż po ekstremalne zbliżenia
na planie filmowym. Obiektywy posiadają standard Irix Cine, dzięki czemu zapewniają
spójny wygląd w całym zakresie, który nie tylko się wyróżnia, ale także ułatwia
postprodukcję. Stwórz vintage’owy wygląd wraz z unikalnym efektem bokeh zachowując
kolory oraz detale dzięki obiektywom Irix.
Zestaw, który z łatwością pozwoli Ci zrealizować pracę na każdym planie filmowym. Wszystkie pięć obiektywów pozwolą Ci nakręcić wszystko, czego będzie potrzebował Twój klient, od niesamowitych ujęć nieruchomości po ekstremalne zbliżenia. Wszystkie obiektywy pasują do siebie zapewniając spójny wygląd w całej gamie, który nie tylko się wyróżnia, ale także znacznie ułatwia postprodukcję. Stwórz vintage’owy wygląd wraz z unikalnym efektem bokeh zachowując kolory oraz detale dzięki obiektywom Irix.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Superteleobiektyw Sony FE 400–800 mm F6.3–8 G OSS ma wyjątkowy zasięg, idealny do zdjęć przyrody, sportu i akcji. Używając oferowanych oddzielnie telekonwerterów, można wydłużyć ogniskową do zdumiewającej wartości 1600 mm i niezwykle szczegółowo uchwycić odległe obiekty, przybliżając akcję do siebie. Sześć soczewek ze szkła ED, szybkie śledzenie AF, wewnętrzny mechanizm zoomu i uszczelnienia na wypadek niepogody zapewniają wytrzymałość i ostre, kontrastowe obrazy nawet przy największych ogniskowych. Zgodność z trybem zdjęć seryjnych 120 kl./s, płynna regulacja szybkości zoomu przydadzą się zarówno fotografom, jak i twórcom filmowym.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny Sony FE 16 mm F1.8 G jest doskonałym narzędziem do ujęć krajobrazowych i podróżniczych oraz do tworzenia materiałów wideo. Dzięki dużej przysłonie f/1.8, ostrości całego kadru, uszczelnieniom na wypadek niepogody, wytrzymałości i zaawansowanej stabilizacji ujęć wideo sprawdzi się zarówno w profesjonalnej fotografii, jak i produkcji filmów. Wyłączany dźwięk przysłony, zgodność z trybem zwolnionego tempa 120p i lekka konstrukcja będą zaletami dla twórców będących w ciągłym ruchu.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.