Prawdziwe raty 0% na wszystkie produkty
Na co warto zwrócić uwagę kupując obiektyw?
Wybór odpowiedniego obiektywu tylko pozornie wydaje się prosty. Na wstępie warto zaznaczyć, że obiektywy dzielimy na obiektywy fotograficzne oraz obiektywy filmowe. Obiektywy fotograficzne są wyposażone w moduły auto focusa oraz systemy wewnętrznej stabilizacji, natomiast obiektywy filmowe są konstrukcjami manualnymi pozbawionymi elektroniki. Następną różnicą wśród obiektywów jest podział na obiektywy stałoogniskowe oraz zmiennoogniskowe tzw. "zoomy". Przykładem obiektywu stałoogniskowego jest Canon 50mm f/1.4, natomiast obiektywem zmiennoogniskowym jest Canon 24-70mm f/2.8.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na dostosowanie obiektywów do wielkości matrycy w aparacie. Wyróżniamy 3 rodzaje matryc: pełna klatka, APS-C oraz Micro 4/3. Obiektywy pod pełną klatkę będą działać z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C aczkolwiek musimy pamiętać, że długość ogniskowej musimy pomnożyć x 1.6.
Zaczynając poszukiwania obiektywu musimy wiedzieć jakie mocowanie jest nam potrzebne, gdyż niektóre obiektywy występują z wieloma bagnetami.
Rodzaje bagnetów:
Możemy podłączyć obiektywy np. Canon EF do mocowania Sony E za pomocą adapterów.
Zapewniający niewątpliwie wyraźną jakość bokeh, Trioplan 100 mm f/2.8 II firmy Meyer-Optik Gorlitz to aktualizacja i upamiętnienie stulecia klasycznej optyki vintage i jest dostępny dla aparatów Sony z mocowaniem E.
Najwyższej klasy teleobiektyw systemu Mikro 4/3 stworzony dla profesjonalistów. Dzięki wbudowanemu telekonwerterowi 1,25x ogniskowa może osiągnąć 500mm (1000mm dla formatu pełnoklatkowego), a dzięki dodatkowemu konwerterowi MC‑20 uzyskujemy niesamowitą ogniskową 1000mm(odpowiednik 2000mm). 5‑osiowa stabilizacja obrazu pozwala na kompensatę do 8 kroków EV, co z kompatybilnym aparatem gwarantuje idealnie ostre zdjęcia. Dodatkowo obiektyw posiada uznany system uszczelnień, a także precyzyjny i szybki autofokus.
Zastosowanie najnowszych rozwiązań mechanicznych i optycznych sprawiło, że jeden z najlżejszych i najmniejszy na świecie zmiennoogniskowych obiektywów standardowy FE 28–60 mm F4–5.6 ma wszystkie cechy obiektywów do aparatów pełnoklatkowych. Zaprojektowano go z myślą o wygodnym noszeniu na co dzień w torbie itp. Zakres ogniskowych od 28 do 60 mm rozszerza zasięg przy fotografowaniu korpusem pełnoklatkowym.
Voigtlander Macro APO Ultron D35 mm f/2,0 to wyjątkowy obiektyw stworzony do współpracy z bezlusterkowcami Nikon Z wyposażonymi w matryce formatu APS-C. Obiektyw łączy nie tylko standardową ogniskową z dużą jasnością, ale także apochromatyczną budowę zapewniającą ponadprzeciętną jakość obrazowania z funkcją marko.
"Lens Station" to urządzenie do aktualizacji oprogramowania wszystkich obiektywów Samyang AF Sony E
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania bezlusterkowcami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C.
Wymiary: 101 x 77,8 mm. Waga: 470 g.
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą Mikro 4/3.
Wymiary: 99,9 x 77,8 mm. Waga: 450 g.
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C.
Wymiary: 72,6 x 77,8 mm. Waga: 430 g.
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C.
Wymiary: 73,6 x 77,8 mm. Waga: 415 g.
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C.
Wymiary: 74,6 x 77,8 mm. Waga: 435 g.
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C.
Wymiary: 101,1 x 77,8 mm. Waga: 465 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą APS-C. Ogniskowa 10 mm (odpowiednik 16 mm w aparacie małoobrazkowym). Nanokrystaliczne powłoki przeciwodblaskowe.
Wymiary: 132 x 87 mm. Waga: 630 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą APS-C. Ogniskowa 10 mm (odpowiednik 16 mm w aparacie małoobrazkowym). Nanokrystaliczne powłoki przeciwodblaskowe.
Wymiary: 106,1 x 87 mm. Waga: 600 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą Mikro 4/3. Obiektyw jest wyposażony w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie
Wymiary: 130,9 x 87 mm. Waga: 630 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą APS-C. Ogniskowa 10 mm (odpowiednik 16 mm w aparacie małoobrazkowym). Nanokrystaliczne powłoki przeciwodblaskowe.
Wymiary: 103,6 x 87 mm. Waga: 590 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą APS-C. Ogniskowa 10 mm (odpowiednik 16 mm w aparacie małoobrazkowym). Nanokrystaliczne powłoki przeciwodblaskowe.
Wymiary: 104,6 x 87 mm. Waga: 590 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą APS-C. Ogniskowa 10 mm (odpowiednik 16 mm w aparacie małoobrazkowym). Nanokrystaliczne powłoki przeciwodblaskowe.
Wymiary: 105,6 x 87 mm. Waga: 595 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą APS-C. Ogniskowa 10 mm (odpowiednik 16 mm w aparacie małoobrazkowym). Nanokrystaliczne powłoki przeciwodblaskowe.
Wymiary: 132,1 x 87 mm. Waga: 630 g.
Ultraszerokokątny filmowy obiektyw typu rybie oko przeznaczony do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce typu APS-C.
Wymiary: 59,4 x 73,6 mm. Waga: 265 g.
Ultraszerokokątny filmowy obiektyw typu rybie oko przeznaczony do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce typu Mikro 4/3.
Wymiary: 57,9 x 73,6 mm. Waga: 260 g.
Ultraszerokokątny filmowy obiektyw typu rybie oko przeznaczony do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce typu APS-C.
Wymiary: 59,1x 73,6 mm. Waga: 250 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko o kącie widzenia 180° przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami pełnoklatkowymi oraz APS-C.
Wymiary: 72,2 mm. Waga: 520 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko o kącie widzenia 180° przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami APS-C.
Wymiary: 98,6 x 81,6 mm. Waga: 535 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko o kącie widzenia 180° przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami pełnoklatkowymi oraz APS-C.
Wymiary: 72,7 x 81,6 mm. Waga: 525 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami Mikro 4/3.
Wymiary: 97,5 x 81,6 mm. Waga: 530 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko o kącie widzenia 180° przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami pełnoklatkowymi oraz APS-C.
Wymiary: 70,2 x 81,6 mm. Waga: 510 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko o kącie widzenia 180° przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami pełnoklatkowymi oraz APS-C.
Wymiary: 71,2 x 81,6 mm. Waga: 515 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko o kącie widzenia 180° przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami pełnoklatkowymi oraz APS-C.
Wymiary: 98,7 x 81,6 mm. Waga: 535 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C lub pełnoklatkową.
Wymiary: 96,1 x 87 mm. Waga: 620 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C.
Wymiary: 112,4 x 87 mm. Waga: 695 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania bezlusterkowcami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą Mikro 4/3.
Wymiary: 120,9 x 87 mm. Waga: 650 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C lub pełnoklatkową.
Wymiary: 93,6 x 87 mm. Waga: 605 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C lub pełnoklatkową.
Wymiary: 94,6 x 87 mm. Waga: 595 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C lub pełnoklatkową.
Wymiary: 95,6 x 87 mm. Waga: 615 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania bezlusterkowcami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C lub pełnoklatkową.
Wymiary: 122.1 x 87 mm. Waga: 640 g.
Ultraszerokokątny, jasny obiektyw Samyang 16mm T2,2 ED AS UMC CS II jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych oraz aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę APS-C.
Wymiary: 89 ,4 x 83 mm. Waga produktu: 583 g.
Jasny obiektyw Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS II jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych oraz aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę Mikro 4/3.
Wymiary: 114,2 x 83mm. Waga produktu: 620g.
Ultraszerokokątny, jasny obiektyw Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS II jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych oraz aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę APS-C.
Wymiary: 89 ,4 x 83 mm. Waga produktu: 583 g.
Szerokokątny, jasny obiektyw Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS II jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych oraz aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę APS-C.
Wymiary: 88,9 x 83 mm. Waga produktu: 585 g.
Szerokokątny, jasny obiektyw Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS II jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych oraz aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę APS-C.
Wymiary: 89 ,4 x 83 mm. Waga produktu: 583 g.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.