Na co warto zwrócić uwagę kupując obiektyw?
Wybór odpowiedniego obiektywu tylko pozornie wydaje się prosty. Na wstępie warto zaznaczyć, że obiektywy dzielimy na obiektywy fotograficzne oraz obiektywy filmowe. Obiektywy fotograficzne są wyposażone w moduły auto focusa oraz systemy wewnętrznej stabilizacji, natomiast obiektywy filmowe są konstrukcjami manualnymi pozbawionymi elektroniki. Następną różnicą wśród obiektywów jest podział na obiektywy stałoogniskowe oraz zmiennoogniskowe tzw. "zoomy". Przykładem obiektywu stałoogniskowego jest Canon 50mm f/1.4, natomiast obiektywem zmiennoogniskowym jest Canon 24-70mm f/2.8.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na dostosowanie obiektywów do wielkości matrycy w aparacie. Wyróżniamy 3 rodzaje matryc: pełna klatka, APS-C oraz Micro 4/3. Obiektywy pod pełną klatkę będą działać z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C aczkolwiek musimy pamiętać, że długość ogniskowej musimy pomnożyć x 1.6.
Zaczynając poszukiwania obiektywu musimy wiedzieć jakie mocowanie jest nam potrzebne, gdyż niektóre obiektywy występują z wieloma bagnetami.
Rodzaje bagnetów:
Możemy podłączyć obiektywy np. Canon EF do mocowania Sony E za pomocą adapterów.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Osłona przeciwsłoneczna zaprojektowana specjalnie dla obiektywu NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S. Dedykowana osłona umożliwia korzystanie z wkręcanych filtrów 112 mm w połączeniu z tym ultraszerokokątnym obiektywem o zmiennej ogniskowej.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Osłona przeciwsłoneczna z mocowaniem bagnetowym, zmniejszająca ilość rozproszonego światła wpadającego do obiektywu i ograniczająca flarę. Kompatybilna z obiektywem Nikkor 200-500
Venus Optics Laowa Periprobe Cine 24 mm f/14 Macro 2:1 to unikalny obiektyw, który otworzy przed Tobą zupełnie nowe możliwości filmowania i fotografowania w skali makro. Niespotykany kształt i dwukrotne przybliżenie pozwolą zanurzyć się w świecie małych owadów, zwierząt i roślin. Z Periprobe odkryjesz też nowe sposoby na zdjęcia produktowe i zrewolucjonizujesz schematy pracy w studiu. Oryginalna konstrukcja pozwali spojrzeć na świat z bliska – nie tylko w tradycyjny sposób, ale także pod kątem 90º, zupełnie jak za pomocą peryskopu! Wbudowane diody LED zapewnią odpowiednie światło wszędzie tam, gdzie nie zmieści się tradycyjna lampa. Filmowcy z pewnością docenią zębatki kompatybilne z systemami follow focus. W zestawie nie zabrakło profesjonalnej walizki zabezpieczonej zamkami szyfrowymi.
Venus Optics Laowa Periprobe Cine 24 mm f/14 Macro 2:1 to unikalny obiektyw, który otworzy przed Tobą zupełnie nowe możliwości filmowania i fotografowania w skali makro. Niespotykany kształt i dwukrotne przybliżenie pozwolą zanurzyć się w świecie małych owadów, zwierząt i roślin. Z Periprobe odkryjesz też nowe sposoby na zdjęcia produktowe i zrewolucjonizujesz schematy pracy w studiu. Oryginalna konstrukcja pozwali spojrzeć na świat z bliska – nie tylko w tradycyjny sposób, ale także pod kątem 90º, zupełnie jak za pomocą peryskopu! Wbudowane diody LED zapewnią odpowiednie światło wszędzie tam, gdzie nie zmieści się tradycyjna lampa. Filmowcy z pewnością docenią zębatki kompatybilne z systemami follow focus. W zestawie nie zabrakło profesjonalnej walizki zabezpieczonej zamkami szyfrowymi.
Venus Optics Laowa Periprobe Cine 24 mm f/14 Macro 2:1 to unikalny obiektyw, który otworzy przed Tobą zupełnie nowe możliwości filmowania i fotografowania w skali makro. Niespotykany kształt i dwukrotne przybliżenie pozwolą zanurzyć się w świecie małych owadów, zwierząt i roślin. Z Periprobe odkryjesz też nowe sposoby na zdjęcia produktowe i zrewolucjonizujesz schematy pracy w studiu. Oryginalna konstrukcja pozwali spojrzeć na świat z bliska – nie tylko w tradycyjny sposób, ale także pod kątem 90º, zupełnie jak za pomocą peryskopu! Wbudowane diody LED zapewnią odpowiednie światło wszędzie tam, gdzie nie zmieści się tradycyjna lampa. Filmowcy z pewnością docenią zębatki kompatybilne z systemami follow focus. W zestawie nie zabrakło profesjonalnej walizki zabezpieczonej zamkami szyfrowymi.
szerokokątny, jasny, stałoogniskowy obiektyw. Został zaprojektowany do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce APS-C.
Druga generacja obiektywu Samyang 85 mm f/1.4 AF wyróżnia się jeszcze bardziej kompaktową i lekką konstrukcją, która jednak wciąż zachowuje znakomitą wydajność optyczną. Dodatkowo zastosowano w tym obiektywie ulepszoną technologię AF i zwiększono ergonomię użytkownika.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix Cine 150mm T3.0 Tele jest bratem bliźniakiem obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro, ale został zaprojektowany specjalnie do pracy przy dłuższych odległościach od filmowanego obiektu. Charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowanym mechanizmem ustawiania ostrości - pozwalającym na znacznie większą precyzję w zakresie od 2 metrów do nieskończoności.
Irix Cine 150mm T3.0 Tele jest bratem bliźniakiem obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro, ale został zaprojektowany specjalnie do pracy przy dłuższych odległościach od filmowanego obiektu. Charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowanym mechanizmem ustawiania ostrości - pozwalającym na znacznie większą precyzję w zakresie od 2 metrów do nieskończoności.
Irix Cine 150mm T3.0 Tele jest bratem bliźniakiem obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro, ale został zaprojektowany specjalnie do pracy przy dłuższych odległościach od filmowanego obiektu. Charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowanym mechanizmem ustawiania ostrości - pozwalającym na znacznie większą precyzję w zakresie od 2 metrów do nieskończoności.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.