Co wyróżnia obiektywy filmowe od fotograficznych?
Przede wszystkim bezskokowa przysłona, umożliwiająca płynne przejście podczas filmowania. Pierścienie przysłony oraz ostrości posiadają "ząbki" dzięki którym możemy kontrolować ich wartość za pomocą follow focusa. Obiektywy filmowe wyróżnia również brak wysuwania lub chowania się elementów konstrukcyjnych podczas zmiany ogniskowej lub ostrości — przedni element zostaje zawsze na tym samym miejscu. Warto zwrócić uwagę na oznaczenie jasności obiektywu, w obiektywach filmowych stosuję się oznaczenie T natomiast w fotograficznych F, dla przykładu odpowiednikiem jasności F/2,8 jest oznaczenie T3.1.
Zaczynając przygodę z filmowaniem możemy śmiało zainteresować się obiektywami Samyang. Obiektywy filmowe Samyang wyróżnia przede wszystkim cena. Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Możemy za niewielkie pieniądze zakupić bardzo jasne obiektywy i móc zacząć nagrywać artystyczne ujęcia. Dla osób bardziej wymagających polecamy obiektywy Samyang XEEN, Carl Zeiss Compact Prime oraz serię Canon Cinema gwarantujące najwyższą jakość oraz bardzo dobrą wytrzymałość. Konstrukcja tych obiektywów jest bardzo dobrze dopracowana, wielkość i rozmiar poszczególnych ogniskowych są niemal identyczne, co pozwala nam na zmianę obiektywu nie musząc martwić się np. o ponowne wyważenie kamery lub aparatu na gimbalu.
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C.
Wymiary: 101,1 x 77,8 mm. Waga: 465 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą APS-C. Ogniskowa 10 mm (odpowiednik 16 mm w aparacie małoobrazkowym). Nanokrystaliczne powłoki przeciwodblaskowe.
Wymiary: 132,1 x 87 mm. Waga: 630 g.
Ultraszerokokątny filmowy obiektyw typu rybie oko przeznaczony do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce typu APS-C.
Wymiary: 59,1x 73,6 mm. Waga: 250 g.
Szerokokątny, jasny obiektyw Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS II jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych oraz aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę APS-C.
Wymiary: 89 ,4 x 83 mm. Waga produktu: 583 g.
Stałoogniskowy, klasyczny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania. Dzięki zastosowaniu karbonu jest zdecydowanie lżejszy, ale również i mniejszy od swojego poprzednika. Charakteryzuje się obsługą matryc 8K.
Stałoogniskowy, portretowy, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania. Dzięki zastosowaniu karbonu jest zdecydowanie lżejszy, ale również i mniejszy od swojego poprzednika. Charakteryzuje się obsługą matryc 8K.
Obiektyw Sony 18-110mm z elektryczną regulacją ogniskowej przeznaczony do korpusów z matrycami Super 35mm / APS-C. Pokrywa on zakres ogniskowych 18-110 mm, czyli od szerokiego kąta do teleobiektywu (27-165 mm w przeliczeniu na format 35 mm2, krotność zoomu: 6,1x. Maksymalna przysłona F4 jest stała w całym zakresie ogniskowych, dzięki czemu pozwala uzyskać piękne efekty małej głębi ostrości i dobierać stabilne, spójne ustawienia ekspozycji.
Zaprojektowany do matryc formatu APS-C model Laowa 9 mm f/2.8 ZERO-D dołącza do już obecnych w ofercie Venus Optics modeli 15 mm f/2 ZERO-D oraz 12 mm f/2.8 ZERO-D, czyli linii obiektywów o niemal zerowej dystorsji.
Voigtlander Nokton 21 mm f/1,4 to jasny, wszechstronny obiektyw szerokokątny, który zaskakuje fenomenalną jakością obrazu oraz niezwykle płytką głębią ostrości. Konstrukcja optyczna wywodzi się z Ultrona 21 mm f/1,8. Dokonano w niej jednak kilku istotnych modyfikacji, dzięki którym obiektyw zyskał na jakości obrazowania i jasności.
Oparty na klasycznej konstrukcji optycznej, Lydith 30mm f/3.5 II firmy Meyer-Optik Gorlitz to kompaktowy, szerokokątny obiektyw stałoogniskowy przeznaczony do aparatów Sony z mocowaniem Sony E.
Bardzo jasny, manualny obiektyw dla systemu Sony E. Obiektyw cechują doskonałe parametry optyczne oraz bardzo dobra jakość obrazu w całym kadrze. 10 listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemny Bokeh. Solidna metalowa konstrukcja zapewniająca niezawodność na długie lata.
Najjaśniejszy seryjnie produkowany obiektyw do aparatów kompaktowych z matrycami APS-C lub micro 4/3. Ogniskowa 40 mm, maks. otwór względny f/0,85. Min. odległość ostrzenia 75 cm. Wbudowana wysuwana osłona przeciwsłoneczna.
Wymiary: 74 x 128 mm.
Waga: 1150 g.
Obiektyw Nokton 40/1.2 charakteryzuje się dość szerokim kątem widzenia wynoszącym 55 stopni. Z tego powodu świetnie nadaje się do fotografii krajobrazowej, portretowej, reporterskiej czy tzw. streetu.
Układ optyczny Voigtlandera Nokton 40 mm f/1,2 składa się z ośmiu soczewek rozmieszczonych w sześciu grupach. Zastosowanie najwyższej jakości japońskiego szkła optycznego pozwala na uzyskanie niezwykle ostrych i barwnych obrazów.
Voigtlander 50 mm f/1,2 posiada mocowanie typu Sony E i skierowany jest do świadomych fotografów i operatorów, poszukujących obiektywu o wybitnej jakości optycznej. Wbudowana w obiektyw elektronika przesyła do aparatu dane EXIF oraz zapewnia wsparcie dla pięcioosiowej stabilizacji obrazu i systemu potwierdzenia ostrości.
Bardzo jasny, manualny obiektyw portretowy dla systemu Sony E. Macro APO Lanthar 65 mm f/2.0 posiada wbudowany mikroprocesor umożliwiający wykorzystanie 5-osiowej stabilizacji. Rewelacyjne wykonanie obudowy i bagnetu z metalu gwarantuje ponadprzeciętną wytrzymałość oraz płynność obrotu pierścienia ostrości. - Ostatnia sztuka.
Kompaktowy i wszechstronny obiektyw przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C wyposażonych w mocowanie Sony E. Zakres ogniskowej 16-55 mm (odpowiednik 24-82,5) ze stałą przesłoną f2.8. Doskonałe parametry na całym obszarze kadru. Programowalny przycisk blokady ostrości, przełącznik AF/MF i funkcja Linear Response MF zwiększają elastyczność i precyzję obsługi, pozwalając robić zdjęcia nawet w trudnych i zmiennych warunkach.
Obiektyw superszerokokątny z przysłoną F1.4. Ten stałoogniskowy obiektyw superszerokokątny ma wyjątkową rozdzielczość i pięknie rozmywa tło (bokeh), a ponadto umożliwia szybkie i dokładne ustawianie ostrości. SEL15F14G to niesamowity obiektyw do filmowania, który utrwala wspaniałe obrazy dzięki płynnie, szybko i stabilnie działającemu systemowi AF, zminimalizowanemu „oddychaniu” ostrości oraz zredukowanym zmianom ostrości i osi optycznej.
Superszerokokątny obiektyw z elektryczną regulacją zoomu i stałą przysłoną F4. Ten zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny ma wyjątkową rozdzielczość i pięknie rozmywa tło (bokeh), a ponadto umożliwia szybkie i dokładne ustawianie ostrości. SELP1020G to niesamowity obiektyw do filmowania, który utrwala wspaniałe obrazy dzięki płynnie, szybko i stabilnie działającemu systemowi AF, zminimalizowanemu „oddychaniu” ostrości oraz zredukowanym zmianom ostrości i osi optycznej podczas regulacji zoomu.
Uniwersalny obiektyw Sony E 18-200 mm f/3.5-6.3 OSS LE typu zoom, przeznaczony do aparatów i kamer Sony NEX. Wbudowana stabilizacja ułatwia wykonanie ostrych, nie poruszonych ujęć. Fotografowanie możliwe jest już z odległości 50cm, może więc on służyć jako namiastka obiektywu makro.
Uniwersalny obiektyw Sony E 18-200 mm f/3.5-6.3 OSS LE typu zoom, przeznaczony do aparatów i kamer Sony NEX. Wbudowana stabilizacja ułatwia wykonanie ostrych, nie poruszonych ujęć. Fotografowanie możliwe jest już z odległości 50cm, może więc on służyć jako namiastka obiektywu makro.
Zoptymalizowany optyczna i mechaniczna konstrukcja zapewniająca wyjątkową wydajność teleobiektywu z korpusami Sony z serii Axxxx, wyposażonymi w matrycę APS-C. Ogniskowa 70-350 (odpowiednik 105-525 mm) z 5-krotny zoomem oraz wbudowaną stabilizacją obrazu sprawiają, że obiektyw doskonale sprawdzi się jako Super-teleobiektyw. A wszystko to w kompaktowej konstrukcji o niewielkich wymiarach.
Zapewniający niewątpliwie wyraźną jakość bokeh, Trioplan 100 mm f/2.8 II firmy Meyer-Optik Gorlitz to aktualizacja i upamiętnienie stulecia klasycznej optyki vintage i jest dostępny dla aparatów Sony z mocowaniem E.
Bardzo jasny obiektyw filmowy z mocowaniem Sony E. Pokrywa matrycę APS-C.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.