Co wyróżnia obiektywy filmowe od fotograficznych?
Przede wszystkim bezskokowa przysłona, umożliwiająca płynne przejście podczas filmowania. Pierścienie przysłony oraz ostrości posiadają "ząbki" dzięki którym możemy kontrolować ich wartość za pomocą follow focusa. Obiektywy filmowe wyróżnia również brak wysuwania lub chowania się elementów konstrukcyjnych podczas zmiany ogniskowej lub ostrości — przedni element zostaje zawsze na tym samym miejscu. Warto zwrócić uwagę na oznaczenie jasności obiektywu, w obiektywach filmowych stosuję się oznaczenie T natomiast w fotograficznych F, dla przykładu odpowiednikiem jasności F/2,8 jest oznaczenie T3.1.
Zaczynając przygodę z filmowaniem możemy śmiało zainteresować się obiektywami Samyang. Obiektywy filmowe Samyang wyróżnia przede wszystkim cena. Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Możemy za niewielkie pieniądze zakupić bardzo jasne obiektywy i móc zacząć nagrywać artystyczne ujęcia. Dla osób bardziej wymagających polecamy obiektywy Samyang XEEN, Carl Zeiss Compact Prime oraz serię Canon Cinema gwarantujące najwyższą jakość oraz bardzo dobrą wytrzymałość. Konstrukcja tych obiektywów jest bardzo dobrze dopracowana, wielkość i rozmiar poszczególnych ogniskowych są niemal identyczne, co pozwala nam na zmianę obiektywu nie musząc martwić się np. o ponowne wyważenie kamery lub aparatu na gimbalu.
Niewielki i lekki telezoom z serii obiektywów PRO, które cechuje najwyższej klasy jakość obrazowania i wykonania. Ogniskowa 80-300mm (odpowiednik dla formatu małoobrazkowego) doskonale nadaje się do fotografii przyrodniczej, sportowej, podróżniczej czy portretu. Uszczelnienie na poziomie IP53 zapewnia ochronę przed kurzem i wilgocią.
Lekki i kompaktowy, uniwersalny zoom z serii obiektywów PRO, które cechuje najwyższej klasy jakość obrazowania i wykonania. Doskonale nadaje się do fotografii krajobrazu, reportażu czy portretu. Uszczelnienie na poziomie IP53 zapewnia ochronę przed kurzem i wilgocią
Lekki i niewielki, uniwersalny obiektyw o kącie widzenia zbliżonym do widzenia ludzkiego oka. Doskonały do fotografii ulicznej, reportażowej, portretowej czy obrazowania w podróży. Jasność f/1.4 umożliwia fotografowanie w słabym świetle oraz zapewnia niską głębię ostrości z pięknym efektem bokeh. Obiektyw z serii PRO, doskonale wykonany oraz uszczelniony przeciw kurzowi i wilgoci.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Fujinon XF56mmF1.2 R WR to obiektyw stałoogniskowy o dużej światłosile i ogniskowej 56 mm (ekwiwalent 85 mm w pełnoklatkowym formacie 35 mm), plasującej go w kategorii teleobiektywów krótkich. Jest następcą popularnego szkła o jasności F1.2 (obiektyw FUJINON XF56mmF1.2 R; ), ale przewyższa go znacznie krótszą minimalną odległością ostrzenia, zdolnościami rozdzielczymi i możliwością tworzenia pięknego rozmycia tła. Duży otwór przysłony pozwala na uzyskanie pięknego efektu bokeh na dalszym planie i odseparowanie fotografowanego obiektu od tła, nadając uzyskanemu obrazowi więcej wyrazistości. Jest to idealny obiektyw do fotografii portretowej ale sprawdzi się także w krajobrazie oraz fotografii produktowej czy ulicznej.
Model XF16-50mmF2.8-4.8 R LM WR zalicza się do kategorii standardowych obiektywów zmiennoogniskowych (zoom). Pokrywa zakres ogniskowych od szerokiego kąta 16 mm (ekwiwalent 24 mm w formacie pełnej klatki 35 mm) do zasięgu teleobiektywu krótkiego 50 mm (ekwiwalent 76 mm w formacie pełnej klatki 35 mm). Nowa optyka łączy w sobie wysoką wydajność rozdzielczą dopasowaną do rozdzielczości 40,2 megapikselowych matryc X-Trans™ CMOS 5 HR w pełnym zakresie dostępnych długości ogniskowych oraz najniższą wagę wśród obiektywów zmiennoogniskowych linii XF, wynoszącą ok. 240 g. oBIEKTYW dysponuje szybkim i niezwykle celnym autofokusem, współczynnikiem powiększenia 0,3x w zakresie najdłuższej ogniskowej (ekwiwalent współczynnika 0,45x w formacie pełnej klatki 35 mm), oraz konstrukcję odporną na warunki atmosferyczne i znosząca niskie temperatury do -10°C. Jest więc obiektywem wszechstronnym, który sprawdzi się w szerokim zakresie zastosowań fotograficznych.
Model XF150-600mmF5.6-8 R LM OIS WR to super-teleobiektyw zmiennoogniskowy, którego najdłuższa ogniskowa osiąga 600 mm (ekwiwalent 914 mm dla formatu pełnej klatki 35 mm). Jest to lekka konstrukcja o niewysuwającym się tubusie obiektywu oraz o bardzo szybkim autofokusie, wyposażona w system stabilizacji obrazu o wydajności 5EV.
Model XF18-120mmF4 LM PZ WR dysponuje zakresem ogniskowych od szerokiego kąta 18 mm aż po zasięg średniego teleobiektywu 120 mm (ekwiwalent zakresu 27 mm – 183 mm dla formatu pełnej klatki 35 mm). Wszechstronny 6,7-krotny power-zoom o kompaktowej konstrukcji umożliwia uprawianie różnego rodzaju fotografii, w tym fotografii krajobrazowej (szeroki kąt) i portretowej (teleobiektyw). Ponadto, model XF18-120mmF4 LM PZ WR pozwala na rejestrację materiałów wideo najwyższej jakości dzięki zaawansowanym możliwościom w zakresie wideofilmowania
Ultraszerokokątny obiektyw systemu Mikro 4/3. Należy do serii LEICA DG charakteryzującej się najwyższą jakością optyki i wykonania. Panasonic LEICA DG Summilux 9mm f/1.7 ASPH. doskonale nadaje się do reportażu, fotografii krajobrazowej lub podróżniczej, a dodatkowo umożliwia wykonywanie zdjęć makro (skala odwzorowania 1:4). Obiektyw jest uszczelniony przeciw kurzowi i wilgoci.
Wysokiej jakości stałoogniskowy obiektyw szerokokątny z mocowaniem L-Mount. Ogniskowa 18mm zapewnia bardzo szeroki kąt widzenia, idealny do reportażu czy krajobrazu. Płynna przysłona, system zapobiegający występowaniu zjawiska "focus breathing" oraz bardzo cichy silnik autofokusa sprawiają, że obiektyw jest idealnym narzędziem dla filmowców jak i fotografów. Obiektyw jest lekki, kompaktowy i uszczelniony przeciw kurzowi i wilgoci, dzięki czemu można korzystać z niego w każdych warunkach.
Ultraszerokokątny obiektyw systemu Mikro 4/3. Należy do serii LEICA DG charakteryzującej się najwyższą jakością optyki i wykonania. Panasonic LEICA DG Summilux 9mm f/1.7 ASPH. doskonale nadaje się do reportażu, fotografii krajobrazowej lub podróżniczej, a dodatkowo umożliwia wykonywanie zdjęć makro (skala odwzorowania 1:4). Obiektyw jest uszczelniony przeciw kurzowi i wilgoci.
Najwyższej klasy teleobiektyw stałoogniskowy 135mm. Doskonale sprawdzi się w portrecie, zapewniając niewielką głębię ostrości oraz piękny efekt rozmycia tła (bokeh). Wydajna stabilizacja obrazu o efektywności 5,5 EV (8 EV po zamontowaniu w aparacie ze stabilizacją matrycy) umożliwia fotografowanie i filmowanie z ręki. Silnik Nano USM gwarantuje cichą i niezawodną pracę autofocusa, a uszczelnienie przeciw kurzowi i wilgoci umożliwia obrazowanie w każdych warunkach.
Wszechstronny obiektyw typu zoom 12-35mm (odpowiednik 24-70mm w formacie małoobrazkowym) o stałej przysłonie f/2.8. Należy do serii Leica DG i spełnia rygorystyczne standardy jakości. Obiektyw jest doskonały do filmowania dzięki płynnej przysłonie i doskonałej kontroli zjawiska focus breathing. Panasonic Leica DG 12-35mm posiada także stabilizację Power OIS oraz kompaktową, uszczelnianą konstrukcję.
Model XF16-50mmF2.8-4.8 R LM WR zalicza się do kategorii standardowych obiektywów zmiennoogniskowych (zoom). Pokrywa zakres ogniskowych od szerokiego kąta 16 mm (ekwiwalent 24 mm w formacie pełnej klatki 35 mm) do zasięgu teleobiektywu krótkiego 50 mm (ekwiwalent 76 mm w formacie pełnej klatki 35 mm). Nowa optyka łączy w sobie wysoką wydajność rozdzielczą dopasowaną do rozdzielczości 40,2 megapikselowych matryc X-Trans™ CMOS 5 HR w pełnym zakresie dostępnych długości ogniskowych oraz najniższą wagę wśród obiektywów zmiennoogniskowych linii XF, wynoszącą ok. 240 g. oBIEKTYW dysponuje szybkim i niezwykle celnym autofokusem, współczynnikiem powiększenia 0,3x w zakresie najdłuższej ogniskowej (ekwiwalent współczynnika 0,45x w formacie pełnej klatki 35 mm), oraz konstrukcję odporną na warunki atmosferyczne i znosząca niskie temperatury do -10°C. Jest więc obiektywem wszechstronnym, który sprawdzi się w szerokim zakresie zastosowań fotograficznych.
Najwyższej klasy obiektyw makro o ogromnych możliwościach. Odpowiednik ogniskowej 180mm zapewnia możliwość nawet 8-krotnego powiększenia. Obiektyw doskonale współpracuje z aparatami OM System dzięki funkcji automatycznego stackowania - przesunięcia pola ostrości oraz połączenia wielu obrazów w jedno zdjęcie o dużej głębii ostrości.
Wysokiej klasy obiektyw szerokokątny typu zoom. Ultraszeroki kąt przy ogniskowej 14mm doskonale sprawdzi się przy fotografowaniu krajobrazu czy reportażu, a możliwość przybliżenia do ogniskowej 28mm nadaje obiektywowi uniwersalności i umożliwia operowanie perspektywą i poziomem zniekształcenia. Obiektyw nadaje się również do fotografii pół-makro (przy ogniskowej 28mm) i posiada piękny bokeh. Panasonic Lumix S 14-28mm ma lekką, kompaktową konstrukcję, a jego całkowita długość nie zmienia się wraz z ogniskową, dzięki czemu świetnie nadaje się do użytku z gimbalem. Obsługa filtrów o średnicy 77 mm sprawia, że ten ultraszerokokątny obiektyw jest elastycznym rozwiązaniem dla kreatywnych fotografów i filmowców.
Wysokiej klasy obiektyw szerokokątny typu zoom. Ultraszeroki kąt przy ogniskowej 14mm doskonale sprawdzi się przy fotografowaniu krajobrazu czy reportażu, a możliwość przybliżenia do ogniskowej 28mm nadaje obiektywowi uniwersalności i umożliwia operowanie perspektywą i poziomem zniekształcenia. Obiektyw nadaje się również do fotografii pół-makro (przy ogniskowej 28mm) i posiada piękny bokeh. Panasonic Lumix S 14-28mm ma lekką, kompaktową konstrukcję, a jego całkowita długość nie zmienia się wraz z ogniskową, dzięki czemu świetnie nadaje się do użytku z gimbalem. Obsługa filtrów o średnicy 77 mm sprawia, że ten ultraszerokokątny obiektyw jest elastycznym rozwiązaniem dla kreatywnych fotografów i filmowców.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix Cine 150mm T3.0 Tele jest bratem bliźniakiem obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro, ale został zaprojektowany specjalnie do pracy przy dłuższych odległościach od filmowanego obiektu. Charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowanym mechanizmem ustawiania ostrości - pozwalającym na znacznie większą precyzję w zakresie od 2 metrów do nieskończoności.
Irix Cine 150mm T3.0 Tele jest bratem bliźniakiem obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro, ale został zaprojektowany specjalnie do pracy przy dłuższych odległościach od filmowanego obiektu. Charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowanym mechanizmem ustawiania ostrości - pozwalającym na znacznie większą precyzję w zakresie od 2 metrów do nieskończoności.
Irix Cine 150mm T3.0 Tele jest bratem bliźniakiem obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro, ale został zaprojektowany specjalnie do pracy przy dłuższych odległościach od filmowanego obiektu. Charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowanym mechanizmem ustawiania ostrości - pozwalającym na znacznie większą precyzję w zakresie od 2 metrów do nieskończoności.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.