Co wyróżnia obiektywy filmowe od fotograficznych?
Przede wszystkim bezskokowa przysłona, umożliwiająca płynne przejście podczas filmowania. Pierścienie przysłony oraz ostrości posiadają "ząbki" dzięki którym możemy kontrolować ich wartość za pomocą follow focusa. Obiektywy filmowe wyróżnia również brak wysuwania lub chowania się elementów konstrukcyjnych podczas zmiany ogniskowej lub ostrości — przedni element zostaje zawsze na tym samym miejscu. Warto zwrócić uwagę na oznaczenie jasności obiektywu, w obiektywach filmowych stosuję się oznaczenie T natomiast w fotograficznych F, dla przykładu odpowiednikiem jasności F/2,8 jest oznaczenie T3.1.
Zaczynając przygodę z filmowaniem możemy śmiało zainteresować się obiektywami Samyang. Obiektywy filmowe Samyang wyróżnia przede wszystkim cena. Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Możemy za niewielkie pieniądze zakupić bardzo jasne obiektywy i móc zacząć nagrywać artystyczne ujęcia. Dla osób bardziej wymagających polecamy obiektywy Samyang XEEN, Carl Zeiss Compact Prime oraz serię Canon Cinema gwarantujące najwyższą jakość oraz bardzo dobrą wytrzymałość. Konstrukcja tych obiektywów jest bardzo dobrze dopracowana, wielkość i rozmiar poszczególnych ogniskowych są niemal identyczne, co pozwala nam na zmianę obiektywu nie musząc martwić się np. o ponowne wyważenie kamery lub aparatu na gimbalu.
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C.
Wymiary: 73,6 x 77,8 mm. Waga: 415 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą APS-C. Ogniskowa 10 mm (odpowiednik 16 mm w aparacie małoobrazkowym). Nanokrystaliczne powłoki przeciwodblaskowe.
Wymiary: 104,6 x 87 mm. Waga: 590 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko o kącie widzenia 180° przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami pełnoklatkowymi oraz APS-C.
Wymiary: 71,2 x 81,6 mm. Waga: 515 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C lub pełnoklatkową.
Wymiary: 94,6 x 87 mm. Waga: 595 g.
Stałoogniskowy jasny obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C lub pełnoklatkową.
Wymiary: 96 x 83mm. Waga: 600g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą APS-C lub pełnoklatkową.
Wymiary: 110 x 83 mm. Waga: 670 g.
Obiektyw filmowy o ogniskowej 50 mm przeznaczony do kamer i lustrzanek wyposażonych w pełnoklatkowe matryce. Jasność T1.5 (f/1,4) umożliwia pracę w trudnych warunkach oświetleniowych oraz zapewnia doskonałą plastykę i niewielką głębię ostrości. 9 soczewek ułożonych w 6 grupach (w tym soczewka asferyczna oraz hybrydowa asferyczna), wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne UMC.
Wymiary: 81,6 x 72,2 mm. Waga: 555 g.
Manualny obiektyw makro zaprojektowany do pracy z matrycą pełnoklatkową oraz APS-C przeznaczony do filmowania. Wyposażony w zębatkę umożliwiającą zamontowanie follow focusa oraz pierścień przysłony działający bezstopniowo. Ogniskowa 100 mm, światłosiła f/2,8. Maksymalna skala odwzorowania 1:1. Powłoki przeciwodblaskowe Ultra Multi Coating.
Wymiary: 121,6 x 81,6 mm. Waga: 715 g.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.