Co wyróżnia obiektywy filmowe od fotograficznych?
Przede wszystkim bezskokowa przysłona, umożliwiająca płynne przejście podczas filmowania. Pierścienie przysłony oraz ostrości posiadają "ząbki" dzięki którym możemy kontrolować ich wartość za pomocą follow focusa. Obiektywy filmowe wyróżnia również brak wysuwania lub chowania się elementów konstrukcyjnych podczas zmiany ogniskowej lub ostrości — przedni element zostaje zawsze na tym samym miejscu. Warto zwrócić uwagę na oznaczenie jasności obiektywu, w obiektywach filmowych stosuję się oznaczenie T natomiast w fotograficznych F, dla przykładu odpowiednikiem jasności F/2,8 jest oznaczenie T3.1.
Zaczynając przygodę z filmowaniem możemy śmiało zainteresować się obiektywami Samyang. Obiektywy filmowe Samyang wyróżnia przede wszystkim cena. Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Możemy za niewielkie pieniądze zakupić bardzo jasne obiektywy i móc zacząć nagrywać artystyczne ujęcia. Dla osób bardziej wymagających polecamy obiektywy Samyang XEEN, Carl Zeiss Compact Prime oraz serię Canon Cinema gwarantujące najwyższą jakość oraz bardzo dobrą wytrzymałość. Konstrukcja tych obiektywów jest bardzo dobrze dopracowana, wielkość i rozmiar poszczególnych ogniskowych są niemal identyczne, co pozwala nam na zmianę obiektywu nie musząc martwić się np. o ponowne wyważenie kamery lub aparatu na gimbalu.
Ultraszerokokątny obiektyw dla systemu Sony E. Klasyczna, kompaktowa budowa i dobrze dopasowane elementy pozwalają na uzyskanie obrazu praktycznie bez zniekształceń. Obiektyw zapewnia najwyższą jakość zdjęć oraz filmów.
Obiektyw stałoogniskowy z mocowaniem typu Leica M o klasycznej ogniskowej, soczewka asferyczna APO-LANTHAR 50 mm f / 2 firmy Voigtlander wyróżnia się elitarnym wyróżnieniem będącym częścią serii APO-LANTHAR wyrafinowanych optycznie, apochromatycznych obiektywów.
Klasyczna, kompaktowa budowa i dobrze dopasowane elementy pozwalają na uzyskanie obrazu praktycznie bez zniekształceń. Ogniskowa 15 mm sprawia, że jest to idealny obiektyw do zdjęć krajobrazowych, architektury oraz nocnego nieba
Voigtlander Nokton 21 mm f/1,4 to jasny, wszechstronny obiektyw szerokokątny, który zaskakuje fenomenalną jakością obrazu oraz niezwykle płytką głębią ostrości. Konstrukcja optyczna wywodzi się z Ultrona 21 mm f/1,8. Dokonano w niej jednak kilku istotnych modyfikacji, dzięki którym obiektyw zyskał na jakości obrazowania i jasności. - Ostatnia sztuka.
Bardzo jasny szerokokątny obiektyw z mocowaniem bagnetowym Leica M. Skomplikowana konstrukcja optyczna eliminuje wszelkie rodzaje aberracji. Metalowa obudowa; wbudowana osłona przeciwsłoneczna. Średnica filtra: 58 mm.
Wymiary: 92 x 69 mm. Waga: 412 g.
Voigtlander Color Skopar 21 mm f/3,5 to kompaktowy i niezwykle lekki obiektyw szerokokątny, który zaskakuje ostrością oraz wiernością odwzorowania barw. Konstrukcja optyczna Skopara 21 mm f/3,5 wywodzi się od legendarnego poprzednika, kochanego przez użytkowników aparatów analogowych.
Szerokokątny obiektyw typu "naleśnik" przeznaczony do aparatów z mocowaniem bagnetowym Leica M (Voigtländer VM). Bardzo ostry i kontrastowy obraz w połączeniu z perspektywą obiektywu 21mm sprawiły, iż jest to jedno z ciekawszych szkieł systemu zbudowanego przez Voigtländera.
Jasny, manualny obiektyw szerokokątny dla systemu Leica M. Średnica filtra: 46 mm. Dostępny z bagnetem Leica M albo w zestawie z adapterem mocującym do aparatów Sony NEX lub do systemu Mikro 4/3.
Wymiary: 55 x 51,2 mm. Waga: 244 g.
Bardzo jasny, manualny obiektyw szerokokątny dla systemu Leica M. Średnica filtra: 43 mm. Dostępny z bagnetem Leica M albo w zestawie z adapterem mocującym do aparatów Sony NEX lub do systemu Mikro 4/3.
Wymiary: 55 x 28,5 mm. Waga: 200 g.
Bardzo jasny, manualny obiektyw standardowy dla systemu Leica M. Średnica filtra: 43 mm. Obiektyw w wersji z pojedynczą powłoką SC, która ma w klasyczny sposób odwzorowywać kolory.
Bardzo jasny, manualny obiektyw standardowy dla systemu Leica M. Średnica filtra: 43 mm. Wersja MC (multi-coated) - z wielowarstwowymi powłokami przeciwodblaskowymi.
Wymiary: 55 x 29,7 mm. Waga: 175 g.
Bardzo jasny, manualny obiektyw standardowy dla systemu Leica M. Specjalna konstrukcja umożliwiła zachowanie niewielkich wymiarów korpusu. Średnica filtra: 58 mm. Dostępny z bagnetem Leica M albo w zestawie z adapterem mocującym do aparatów Sony NEX lub do systemu Mikro 4/3.
Wymiary: 69,6 x 57,2 mm. Waga: 428 g.
Legendarny Voigtlander Nokton 50 mm F/1.5 Aspherical powraca. Udoskonalony i jeszcze lepszy niż kiedyś. Jest to młodszy i tańszy brat uznanego Voigtlandera 50 mm F/1.1. Każdy kto szuka standardowego obiektywu o niezwykłym obrazowaniu będzie nim zachwycony. - Ostatnia sztuka.
Nowa odsłona kultowego już obiektywu Voigtlander Nokton II 50mm f/1,5 do Leica M MC Black.
Voigtländer 75 mm / 1: 1,5 Nokton VM zastępuje popularnego 75 mm / 1: 1.8 Heliar Classic VM jako dedykowany obiektyw portretowy. W porównaniu do swojego poprzednika obiektyw jest bardziej kompaktowy, pomimo bardziej wyrafinowanej konstrukcji i jeszcze większej precyzji obiektywu.
Voigtländer 75 mm / 1: 1,5 Nokton VM zastępuje popularnego 75 mm / 1: 1.8 Heliar Classic VM jako dedykowany obiektyw portretowy. W porównaniu do swojego poprzednika obiektyw jest bardziej kompaktowy, pomimo bardziej wyrafinowanej konstrukcji i jeszcze większej precyzji obiektywu.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.