Obiektyw Sony FE 70-200mm f/4 G OSS to teleobiektyw zoom przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Sony. Zakres ogniskowych 70-200 mm. Maks. otwór przysłony f/4. Napęd AF przy użyciu 2 silników liniowych. Obiektyw wyposażony w stabilizację obrazu Optical SteadyShot oraz demontowalne mocowanie statywowe. Uszczelniona konstrukcja odporna na kurz i wilgoć. Średnica filtra 72 mm.
Wymiary: 80 x 175 mm. Waga: 840 g.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FV MARŻA. Obiektyw w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym. Nosi niewielkie normalne ślady użytkowania. Soczewki bez skaz i uszkodzeń.
Obiektyw Sony FE 70-200mm f/4 G OSS to teleobiektyw zoom przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Sony. Zakres ogniskowych 70-200 mm. Maks. otwór przysłony f/4. Napęd AF przy użyciu 2 silników liniowych. Obiektyw wyposażony w stabilizację obrazu Optical SteadyShot oraz demontowalne mocowanie statywowe. Uszczelniona konstrukcja odporna na kurz i wilgoć. Średnica filtra 72 mm.
Wymiary: 80 x 175 mm. Waga: 840 g.
SEL70200G2 to nowy, pełnoklatkowy teleobiektyw zmiennoogniskowy z serii G ze stałą przysłoną F4. Korzystaj z wyjątkowej rozdzielczości, pięknego rozmycia tła (bokeh), odwzorowania w skali 1:2 i większej dokładności ustawiania ostrości oferowanych przez ten obiektyw Sony z mocowaniem typu E. SEL70200G2 to nadzwyczajny obiektyw Sony G do różnych gatunków fotografii, zwłaszcza przyrodniczej, makro, portretowej i podróżniczej, a także do filmowania. W uzyskaniu doskonałego obrazu pomaga płynnie, szybko i stabilnie działający system AF oraz zredukowana niestabilność kąta widzenia podczas ustawiania ostrości.. Średnica filtra 72 mm.
Wymiary: 82.2 x 149 mm. Waga:794 g.
Obiektyw Sony FE GM 70-200mm f/2,8 OSS, zmiennoogniskowy teleobiektyw przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Sony, zarówno wyposażonych w matryce APS-C, jak i pełnoklatkowych. Zakres ogniskowych 70-200 mm. Maks. otwór przysłony f/2,8. Min. odległość ostrzenia 96 cm. Średnica filtra 77 mm. Dwa silniki odpowiadające za ustawianie ostrości.
Wymiary: 88 x 200 mm. Waga: 1480 g.
Obiektyw Sony FE GM 70-200mm f/2,8 OSS II - lekki i profesjonalny o dużym otworze przysłony 2.8, będący idealnym narzędziem do profesjonalnego fotografowania i filmowania. Zaawansowana konstrukcja optyczna, zawierająca jedną soczewkę asferyczną XA (eXtreme Aspherical), dwie soczewki ED (o bardzo niskiej dyspersji), dwie soczewki Super ED oraz najnowszą soczewkę asferyczną ED, zapewnia wysoką rozdzielczość od brzegu do brzegu, a także piękne rozmycie tła (bokeh). Cztery silniki liniowe XD (eXtreme Dynamic) zapewniają szybki, precyzyjny i cichy autofokus oraz niezawodne śledzenie obiektu. SEL70200GM2 to także niesamowity obiektyw do wideo, który zapewnia płynną, szybką i ciągłą pracę autofokusa podczas nagrywania filmów, ze zminimalizowanym „oddychaniem”, przesunięciem ostrości i osi optycznej podczas zmiany ogniskowej.
Obiektyw Fujinon XF 70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR to kompaktowych rozmiarów teleobiektyw oferujący fotografom szeroki zakres długości ogniskowych w zakresie od 70 mm do 300 mm (odpowiednik przedziału od 107 mm do 457 mm dla pełnoklatkowego formatu 35 mm), o lekkiej konstrukcji, z szybkim silnikiem liniowym napędzającym układ autofokusu, 5,5 stopniową optyczną stabilizacją obrazu, charakteryzujący się podwyższoną odpornością na warunki atmosferyczne.
rozmiar: xØ75mm x 132.5mm waga:580g
Uniwersalny telezoom przeznaczony do współpracy z aparatami Lumix S. Ogniskowa 70-300mm doskonale sprawdzi się w fotografii portretowej, sportowej, przyrodniczej czy podróżniczej. Konstrukcja makro umożliwia wykonywanie zdjęć detalu ze skalą odwzorowania 1:2. Optyczna stabilizacja obrazu O.I.S. doskonale sprawdza się podczas fotografowania "z ręki" natomiast uszczelniona konstrukcja umożliwia fotografowanie i filmowanie w każdych warunkach.
Uniwersalny telezoom przeznaczony do współpracy z aparatami Lumix S. Ogniskowa 70-300mm doskonale sprawdzi się w fotografii portretowej, sportowej, przyrodniczej czy podróżniczej. Konstrukcja makro umożliwia wykonywanie zdjęć detalu ze skalą odwzorowania 1:2. Optyczna stabilizacja obrazu O.I.S. doskonale sprawdza się podczas fotografowania "z ręki" natomiast uszczelniona konstrukcja umożliwia fotografowanie i filmowanie w każdych warunkach.
Obiektyw Sony 70-300mm to pierwszy, pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem typu E gwarantujący wyjątkową rozdzielczość w całym kadrze, pozwalając również rejestrować szczegółowe obrazy z minimalnej odległości 0,9 metra.
Tamron 70-300mm f/4.5-6.3 Di III RXD to pierwszy model opracowany z myślą o pełnoklatkowych aparatach bezlusterkowych Nikon Z – najmniejszy i najlżejszy teleobiektyw do pełnoklatkowych aparatów marki Nikon.
To wszechstronny, uniwersalny obiektyw odpowiedni dla wielu zastosowań. Doskonale sprawdzi się w zdjęciach sportowych, dzikiej przyrody czy portretach.
Tamron 70-300mm f/4.5-6.3 Di III RXD to pierwszy model opracowany z myślą o pełnoklatkowych aparatach bezlusterkowych Sony – najmniejszy i najlżejszy teleobiektyw do aparatów marki Sony z mocowaniem typu E.
To wszechstronny, uniwersalny obiektyw odpowiedni dla wielu zastosowań. Doskonale sprawdzi się w zdjęciach sportowych, dzikiej przyrody czy portretach
Zoptymalizowany optyczna i mechaniczna konstrukcja zapewniająca wyjątkową wydajność teleobiektywu z korpusami Sony z serii Axxxx, wyposażonymi w matrycę APS-C. Ogniskowa 70-350 (odpowiednik 105-525 mm) z 5-krotny zoomem oraz wbudowaną stabilizacją obrazu sprawiają, że obiektyw doskonale sprawdzi się jako Super-teleobiektyw. A wszystko to w kompaktowej konstrukcji o niewielkich wymiarach.
Super teleobiektyw do aparatów bezlusterkowych systemu Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 75-300 mm (odpowiednik zakresu 150-600 mm w formacie małoobrazkowym). Światło f/4,8-6,7. Średnica filtra 58 mm.
Wymiary: 69 x 116,5 mm. Waga: 423 g.
Najwyższej klasy superteleobiektyw typu zoom ze stałym światłem f/2.8 w całym zakresie ogniskowych 100-300mm. Umożliwia stosowanie telekonwerterów Canon Extender RF 1.4x oraz 2x w celu uzyskania dodatkowego przybliżenia. Posiada stabilizację obrazu o efektywności 5.5 EV (6 EV w połączeniu z IBIS) oraz kompaktową, lekką konstrukcję umożliwiając fotografowanie "z ręki". Canon RF 100-300mm f/2.8L IS USM to niezwykle uniwersalny obiektyw o bezkompromisowej jakości obrazowania.
Teleobiektyw zoom przeznaczony do kompaktowych aparatów z wymienną optyką systemu Mikro Cztery Trzecie. Zakres ogniskowych: 100-300 mm (odpowiednik 200-600 mm w formacie 35 mm), światło: f/4-5,6. MEGA O.I.S. - optyczny stabilizator obrazu kompensujący drgania. Średnica filtra: 67 mm.
Wymiary: ok. 73,4 x 126 mm. Waga: 520 g.
Lekki i kompaktowy obiektyw zmiennoogniskowy z mocowaniem Canon RF. Zakres 100–400mm doskonale sprawdzi się w fotografii przyrodniczej, sportowej, portretowej czy astrofotografii. Niewielka odległość ostrzenia umożliwia wykonywanie zdjęć typu telemakro. Obiektyw posiada wydajny 5,5 stopniowy stabilizator obrazu oraz silnik Nano USM zapewniający cichą i precyzyjną pracę podczas fotografowania i filmowania.
Teleobiektyw zoom przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Fujifilm. Zakres ogniskowych 100-400 mm (odpowiednik zakresu 152-609 mm w formacie 35 mm). Maks. otwór względny f/4,5-5,6. Wyposażony w stabilizację obrazu o skuteczności do 5 stopni EV. Konstrukcja uszczelniona, odporna na zachlapanie, kurz i niskie temperatury.
Wymiary: 94,8 x 210,5 mm. Waga: 1375 g.
Uniwersalny teleobiektyw zmiennoogniskowy o szerokim zakresie ogniskowych i otworze względnym f/4.5-5.6. Ze względu na zakres ogniskowych 100–400 mm, zaawansowaną konstrukcję optyczną i dokładne zabezpieczenie obudowy przed czynnikami atmosferycznymi, ten jasny, pełnoklatkowy obiektyw do aparatów bezlusterkowych gwarantuje wszechstronność, jakiej potrzebujesz. Doskonałe parametry optyczne przy dowolnej odległości gwarantują, że sprostasz każdej sytuacji. Poznaj swoje nowe narzędzie do pracy.
Wydajność super telefoto w kompaktowym i lekkim obiektywie zoom. Ogniskowa 100‑400mm (odpowiednik 200-800mm dla formatu małoobrazkowego) pozwala na sesje zarówno telefoto, jak i telemakro. Dodatkowe telekonwertery MC‑14 i MC‑20 pozwalają na uzyskanie ogniskowej 800 mm (odpowiednik 1600mm). Obiektyw posiada wbudowaną stabilizację obrazu oraz system uszczelnień, dzięki któremu możesz z niego korzystać w każdych warunkach.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT MARŻA. Obiektyw w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym sprzedawany w pełnym komplecie sklepowym.
Wydajność super telefoto w kompaktowym i lekkim obiektywie zoom. Ogniskowa 100‑400mm (odpowiednik 200-800mm dla formatu małoobrazkowego) pozwala na sesje zarówno telefoto, jak i telemakro. Dodatkowe telekonwertery MC‑14 i MC‑20 pozwalają na uzyskanie ogniskowej 800 mm (odpowiednik 1600mm). Obiektyw posiada wbudowaną stabilizację obrazu oraz system uszczelnień, dzięki któremu możesz z niego korzystać w każdych warunkach.
Pierwszy ultra-teleobiektyw zmiennoogniskowy SIGMA do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. „Poręczny Tele Master”, który wzmacnia Twoją wizję fotograficzną, zawsze i wszędzie.
Sigma 100-400mm f/5-6.3 DG DN OS Contemporary oferuje silnik krokowy AF oparty o detekcję kontrastu i fazy. Obiektyw ten sprawdzi się także podczas filmowania i jest kompatybilny z zaawansowanymi rozwiązaniami Sony w zakresie działania AF, takimi jak np. Eye-Tracking.
Pierwszy ultra-teleobiektyw zmiennoogniskowy SIGMA do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. „Poręczny Tele Master”, który wzmacnia Twoją wizję fotograficzną, zawsze i wszędzie.
Sigma 100-400mm f/5-6.3 DG DN OS Contemporary oferuje silnik krokowy AF oparty o detekcję kontrastu i fazy. Obiektyw ten sprawdzi się także podczas filmowania i jest kompatybilny z zaawansowanymi rozwiązaniami Sony w zakresie działania AF, takimi jak np. Eye-Tracking.
SIGMA 100-400mm F5-6.3 DG DN OS | Contemporary do aparatów z mocowaniem Fujifilm X. Tak jak w przypadku pozostałych modeli SIGMA z mocowaniem Fujifilm X, algorytm sterowania obejmujący optymalizację pracy silnika AF i szybkości komunikacji został opracowany specjalnie dla obiektywów z mocowaniem X. Oprócz szybkiego autofocusa, obiektyw obsługuje zarówno tryb AF-C (ciągły AF) jak i wbudowaną w body korekcję aberracji*. Również przełączniki na obiektywie zostały zoptymalizowane pod kątem mocowania X.
Obiektyw Sony FE GM 100-400mm f/4,5-5,6 OSS jest przeznaczony do współpracy z pełnoklatkowymi matrycami obrazu. Odznacza się wysoką rozdzielczością optyczną, będącą cechą charakterystyczną wszystkich obiektywów z flagowej rodziny Sony G Master™. Do jego wyróżników należy ponadto niezwykła szybkość i precyzyjność napędu AF, lekka i poręczna konstrukcja oraz szereg profesjonalnych rozwiązań i możliwości personalizacji. Olbrzymi potencjał tego wyjątkowego narzędzia docenią zwłaszcza fotografowie, którzy często fotografują sport lub dziką przyrodę — zarówno hobbystycznie, jak i zawodowo.
Canon RF 100-500mm f/4.5-7.1L IS USM to najwyższej jakości obiektyw przeznaczony dla fotografów poszukujących niewielkiego i uniwersalnego superteleobiektywu zmiennoogniskowego, który doskonale sprawdza się przy rejestrowaniu zdjęć sportowych i przyrodniczych.
Jasny super-teleobiektyw o zakresie ogniskowych 120-300mm ze światłem f/2,8 w całym zakresie ogniskowych. Ze względu na zakres ogniskowych, zaawansowaną konstrukcję optyczną i dokładne zabezpieczenie obudowy przed czynnikami atmosferycznymi jest to obiektyw dedykowany dla zawodowych fotografów sportu oraz dzikiej przyrody.
Zmiennoogniskowy ultra-teleobiektyw Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD przeznaczony do bezlusterkowych aparatów FujiFilm , skonstruowany z dużym naciskiem na kompaktowe rozmiary i użyteczność bez utraty jakości obrazu. Szybki, precyzyjny system AF i stabilizacji obrazu sprawiają, że wygodne fotografowanie z ręki z teleobiektywem 500 mm staje się realne. Doskonały wybór do fotografowania sportów akcji, dzikiej przyrody i ptaków.
Zmiennoogniskowy ultra-teleobiektyw Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD jest przeznaczony do pełnoklatkowych bezlusterkowych aparatów Sony z mocowaniem typu E i został skonstruowany z dużym naciskiem na kompaktowe rozmiary i użyteczność bez utraty jakości obrazu. Szybki, precyzyjny system AF i stabilizacji obrazu sprawiają, że wygodne fotografowanie z ręki z teleobiektywem 500 mm staje się realne.
Model XF150-600mmF5.6-8 R LM OIS WR to super-teleobiektyw zmiennoogniskowy, którego najdłuższa ogniskowa osiąga 600 mm (ekwiwalent 914 mm dla formatu pełnej klatki 35 mm). Jest to lekka konstrukcja o niewysuwającym się tubusie obiektywu oraz o bardzo szybkim autofokusie, wyposażona w system stabilizacji obrazu o wydajności 5EV.
Model XF16-50mmF2.8-4.8 R LM WR zalicza się do kategorii standardowych obiektywów zmiennoogniskowych (zoom). Pokrywa zakres ogniskowych od szerokiego kąta 16 mm (ekwiwalent 24 mm w formacie pełnej klatki 35 mm) do zasięgu teleobiektywu krótkiego 50 mm (ekwiwalent 76 mm w formacie pełnej klatki 35 mm). Nowa optyka łączy w sobie wysoką wydajność rozdzielczą dopasowaną do rozdzielczości 40,2 megapikselowych matryc X-Trans™ CMOS 5 HR w pełnym zakresie dostępnych długości ogniskowych oraz najniższą wagę wśród obiektywów zmiennoogniskowych linii XF, wynoszącą ok. 240 g. oBIEKTYW dysponuje szybkim i niezwykle celnym autofokusem, współczynnikiem powiększenia 0,3x w zakresie najdłuższej ogniskowej (ekwiwalent współczynnika 0,45x w formacie pełnej klatki 35 mm), oraz konstrukcję odporną na warunki atmosferyczne i znosząca niskie temperatury do -10°C. Jest więc obiektywem wszechstronnym, który sprawdzi się w szerokim zakresie zastosowań fotograficznych.
SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG DN OS Sports to pierwszy zmiennoogniskowy ultra teleobiektyw SIGMA z linii Sports, zaprojektowany do podstaw do aparatów bezlusterkowych. Spełnia on wszystkie oczekiwania jakie stawiane są obiektywom z serii Sports tj. wyjątkowy poziom jakości optycznej, wysoki poziom funkcjonalności oraz wykonanie z najwyższej jakości materiałów. Dodatkowo, szybki i precyzyjny autofokus wyposażony w nowy sensor magnetyczny, zapewnia doskonałą pracę mechanizmu automatycznego ustawiania ostrości, także w trybie śledzenia szybko poruszających się obiektów.
SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG DN OS Sports to pierwszy zmiennoogniskowy ultra teleobiektyw SIGMA z linii Sports, zaprojektowany do podstaw do aparatów bezlusterkowych. Spełnia on wszystkie oczekiwania jakie stawiane są obiektywom z serii Sports tj. wyjątkowy poziom jakości optycznej, wysoki poziom funkcjonalności oraz wykonanie z najwyższej jakości materiałów. Dodatkowo, szybki i precyzyjny autofokus wyposażony w nowy sensor magnetyczny, zapewnia doskonałą pracę mechanizmu automatycznego ustawiania ostrości, także w trybie śledzenia szybko poruszających się obiektów.
SIGMA 70-200mm F2.8 DG DN OS | Sports został opracowany z myślą o profesjonalistach i bardzo wymagających amatorach. Oferuje nie tylko wysoką jakość optyczną, ale także bardzo szybki AF, z zastosowanym po raz pierwszy podwójnym napędem liniowym HLA oraz niezwykle wydajną stabilizację obrazu o wydajności dochodzącej do 7,5 EV. Wykorzystując najbardziej zaawansowane technologię w SIGMA, stworzony został prawdziwie flagowy model teleobiektywu z linii Sports.
Sigma 500mm f/5.6 DG DN OS Sport lekki i poręczny stałoogniskowy ultrateleobiektyw SIGMA z linii Sports, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych.
Obiektyw oferuje zupełnie nowe wrażenia dla fotografów dzikiej przyrody, lotnictwa czy sportów akcji.
Sigma 15mm f/1.4 DG DN Diagonal Fisheye Art lpierwszy na świecie obiektyw F1.4 typu fisheye, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych*.
Obiektyw jest wyjątkowo ostry w całym kącie widzenia 180°, oferując przy tym przysłonę F1.4, dzięki czemu idealnie nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań, w tym astrofotografii, krajobrazów i architektury.
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 14 marca 2024
Sigma 15mm f/1.4 DG DN Diagonal Fisheye Art lpierwszy na świecie obiektyw F1.4 typu fisheye, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych*.
Obiektyw jest wyjątkowo ostry w całym kącie widzenia 180°, oferując przy tym przysłonę F1.4, dzięki czemu idealnie nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań, w tym astrofotografii, krajobrazów i architektury.
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 14 marca 2024
Sigma 500mm f/5.6 DG DN OS Sport lekki i poręczny stałoogniskowy ultrateleobiektyw SIGMA z linii Sports, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych.
Obiektyw oferuje zupełnie nowe wrażenia dla fotografów dzikiej przyrody, lotnictwa czy sportów akcji.
SIGMA 70-200mm F2.8 DG DN OS | Sports został opracowany z myślą o profesjonalistach i bardzo wymagających amatorach. Oferuje nie tylko wysoką jakość optyczną, ale także bardzo szybki AF, z zastosowanym po raz pierwszy podwójnym napędem liniowym HLA oraz niezwykle wydajną stabilizację obrazu o wydajności dochodzącej do 7,5 EV. Wykorzystując najbardziej zaawansowane technologię w SIGMA, stworzony został prawdziwie flagowy model teleobiektywu z linii Sports.
Model XF16-50mmF2.8-4.8 R LM WR zalicza się do kategorii standardowych obiektywów zmiennoogniskowych (zoom). Pokrywa zakres ogniskowych od szerokiego kąta 16 mm (ekwiwalent 24 mm w formacie pełnej klatki 35 mm) do zasięgu teleobiektywu krótkiego 50 mm (ekwiwalent 76 mm w formacie pełnej klatki 35 mm). Nowa optyka łączy w sobie wysoką wydajność rozdzielczą dopasowaną do rozdzielczości 40,2 megapikselowych matryc X-Trans™ CMOS 5 HR w pełnym zakresie dostępnych długości ogniskowych oraz najniższą wagę wśród obiektywów zmiennoogniskowych linii XF, wynoszącą ok. 240 g. oBIEKTYW dysponuje szybkim i niezwykle celnym autofokusem, współczynnikiem powiększenia 0,3x w zakresie najdłuższej ogniskowej (ekwiwalent współczynnika 0,45x w formacie pełnej klatki 35 mm), oraz konstrukcję odporną na warunki atmosferyczne i znosząca niskie temperatury do -10°C. Jest więc obiektywem wszechstronnym, który sprawdzi się w szerokim zakresie zastosowań fotograficznych.
Sony 200-600 mm to superteleobiektyw typu zoom zapewniający najwyższą jakość obrazu. Wbudowana stabilizacja optyczna umożliwia nieporuszone fotografowanie "z ręki". Zaawansowany system ustawiania ostrości DDSSM jest cichy, szybki i precyzyjny. Sony FE 200-600mm jest idealny do fotografii sportowej i przyrodniczej. Zapewnia wysoką rozdzielczość optyczną w całym kadrze oraz piękny efekt rozmycia bokeh.
Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.