Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Viltrox AF 13mm f1,4 to najnowszy ultra szerokokątny i super jasny obiektyw dedykowany do systemu Sony E. Kierowany do użytkowników bezlusterkowców APS-c jest doskonałym wyborem do fotografii krajobrazowej, astrofotografii i vlogowania
Szerokokątny obiektyw w formacie Fujifilm X Mount o ogniskowej 14 mm (odpowiednik formatu małoobrazkowego 35 mm: 21 mm). Przeznaczony do współpracy z aparatami cyfrowymi Fujifilm.
Wymiary: 65 x 58,4 mm. Waga: 119 g.
Laowa 14 mm f/4,0 FF RL Zero-D to szerokokątny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców. Cechuje go niemal zerowa dystorsja przy kącie widzenia 114°. Połączenie gwintu filtrowego 52 mm z super szeroką perspektywą obrazowania daje nieograniczone pole do popisu dla kreatywnych twórców.
Laowa 14 mm f/4,0 FF RL Zero-D to szerokokątny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców. Cechuje go niemal zerowa dystorsja przy kącie widzenia 114°. Połączenie gwintu filtrowego 52 mm z super szeroką perspektywą obrazowania daje nieograniczone pole do popisu dla kreatywnych twórców.
Laowa 14 mm f/4,0 FF RL Zero-D to szerokokątny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców. Cechuje go niemal zerowa dystorsja przy kącie widzenia 114°. Połączenie gwintu filtrowego 52 mm z super szeroką perspektywą obrazowania daje nieograniczone pole do popisu dla kreatywnych twórców.
Ten lekki oraz wytrzymały obiektyw szerokokątny zapewnia cichy, szybki i dokładny system autofokusa.
Z 14 soczewek w 10 grupach wybrano, 7 specjalnych soczewek optycznych, aby zmaksymalizować jakość obrazu.
Samyang MF 14mm F2.8 RF to ultra-szerokokątny, manualny obiektyw z doskonałą ostrością, nawet przy maksymalnym otworze przysłony. Szeroki kąt widzenia 115,7˚ jest odpowiedni do fotografowania pejzaży i architektury.
Samyang MF 14mm F2.8 Nikon Z to ultra-szerokokątny, manualny obiektyw z doskonałą ostrością, nawet przy maksymalnym otworze przysłony. Szeroki kąt widzenia 115,7˚ jest odpowiedni do fotografowania pejzaży i architektury.
Najnowszy seria obiektywów Samyang Premium to kolejny poziom obiektywów manualnych, które sa dostosowane do aparatów pełnoklatkowych o matrycy 50Mpx oraz kamer nagrywających w rozdzielczości 8K
Sigma 14mm f/1,4 DG DN Art - najszerszy na świecie obiektyw AF ze światłem F1.4, dedykowany do
pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych.
Oferuje fotografom niesamowitą ostrość obrazu i nieograniczony potencjał kreatywności w zakresie ultraszerokokątnych kadrów. Wyjątkowa jasność F1.4 i imponująca ostrość obrazu w całym kadrze, nawet przy maksymalnej przysłonie, czynią ten obiektyw najlepszym wyborem do astrofotografii.
Sigma 14mm f/1,4 DG DN Art - najszerszy na świecie obiektyw AF ze światłem F1.4, dedykowany do
pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych.
Oferuje fotografom niesamowitą ostrość obrazu i nieograniczony potencjał kreatywności w zakresie ultraszerokokątnych kadrów. Wyjątkowa jasność F1.4 i imponująca ostrość obrazu w całym kadrze, nawet przy maksymalnej przysłonie, czynią ten obiektyw najlepszym wyborem do astrofotografii.
Najwyższej klasy GM (G Master) SEL14F18GM szerokokątny obiektyw stałoogniskowy. Inowacyjna konstrukcja ma niewielkie wymiary. Technologia zapewnia znakomitą rozdzielczość oraz jakość zdjęć. Szybki, dokładny system AF dzięki zaawansowanym silnikom liniowym Sony XD. zastosowano dwie soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) i jedną ze szkła Super ED. Rezultat to doskonały kontrast i precyzyjne odwzorowanie obrazu w całym kadrze. Starannie zaprojektowany system optyczny pozwala nastawiać ostrość z odległości zaledwie 0,25 m. Obiektyw sprawdzi się doskonale w fotografii jak i podczas filmowania.
Irix Cine 15mm T2.6 to ultraszerokokątny obiektyw filmowy, gotowy do pracy w rozdzielczości 8K UHD. Kombinacja wysokiej transmisji światła T2.6 z możliwością instalacji filtrów sprawia, że produkt ten doskonale sprawdzi się w różnorodnych warunkach oświetleniowych.
Irix Cine 15mm T2.6 to ultraszerokokątny obiektyw filmowy, gotowy do pracy w rozdzielczości 8K UHD. Kombinacja wysokiej transmisji światła T2.6 z możliwością instalacji filtrów sprawia, że produkt ten doskonale sprawdzi się w różnorodnych warunkach oświetleniowych.
Irix Cine 15mm T2.6 to ultraszerokokątny obiektyw filmowy, gotowy do pracy w rozdzielczości 8K UHD. Kombinacja wysokiej transmisji światła T2.6 z możliwością instalacji filtrów sprawia, że produkt ten doskonale sprawdzi się w różnorodnych warunkach oświetleniowych.
Irix Cine 15mm T2.6 to ultraszerokokątny obiektyw filmowy, gotowy do pracy w rozdzielczości 8K UHD. Kombinacja wysokiej transmisji światła T2.6 z możliwością instalacji filtrów sprawia, że produkt ten doskonale sprawdzi się w różnorodnych warunkach oświetleniowych.
Irix Cine 15mm T2.6 to ultraszerokokątny obiektyw filmowy, gotowy do pracy w rozdzielczości 8K UHD. Kombinacja wysokiej transmisji światła T2.6 z możliwością instalacji filtrów sprawia, że produkt ten doskonale sprawdzi się w różnorodnych warunkach oświetleniowych.
Irix Cine 15mm T2.6 to ultraszerokokątny obiektyw filmowy, gotowy do pracy w rozdzielczości 8K UHD. Kombinacja wysokiej transmisji światła T2.6 z możliwością instalacji filtrów sprawia, że produkt ten doskonale sprawdzi się w różnorodnych warunkach oświetleniowych.
Irix Cine 15mm T2.6 to ultraszerokokątny obiektyw filmowy, gotowy do pracy w rozdzielczości 8K UHD. Kombinacja wysokiej transmisji światła T2.6 z możliwością instalacji filtrów sprawia, że produkt ten doskonale sprawdzi się w różnorodnych warunkach oświetleniowych.
Laowa 15 mm f/4,5 Zero-D Shift to w momencie premiery najszerszy na świecie obiektyw z funkcją korekcji perspektywy do aparatów pełnoklatkowych z bagnetem Canon RF. Inżynierowie z Venus Optics po raz kolejny przesunęli granicę świata fotografii. Dystorsja bliska zeru, korekcja ±11 mm, obrót modułu Shift o 360° oraz nadzwyczajna jakość generowanego obrazu sprawiają, że jest to obiektyw idealny do fotografii architektury oraz wnętrz. Fotografowanie drapaczy chmur nigdy nie było tak proste i przyjemne jak teraz.
Laowa 15 mm f/4,5 Zero-D Shift to w momencie premiery najszerszy na świecie obiektyw z funkcją korekcji perspektywy do aparatów pełnoklatkowych z bagnetem Nikon Z. Inżynierowie z Venus Optics po raz kolejny przesunęli granicę świata fotografii. Dystorsja bliska zeru, korekcja ±11 mm, obrót modułu Shift o 360° oraz nadzwyczajna jakość generowanego obrazu sprawiają, że jest to obiektyw idealny do fotografii architektury oraz wnętrz. Fotografowanie drapaczy chmur nigdy nie było tak proste i przyjemne jak teraz.
Laowa 15 mm f/4,5 Zero-D Shift to w momencie premiery najszerszy na świecie obiektyw z funkcją korekcji perspektywy do aparatów pełnoklatkowych z bagnetem Sony E. Inżynierowie z Venus Optics po raz kolejny przesunęli granicę świata fotografii. Dystorsja bliska zeru, korekcja ±11 mm, obrót modułu Shift o 360° oraz nadzwyczajna jakość generowanego obrazu sprawiają, że jest to obiektyw idealny do fotografii architektury oraz wnętrz. Fotografowanie drapaczy chmur nigdy nie było tak proste i przyjemne jak teraz.
Laowa 15 mm f/2,0 Zero-D to najjaśniejszy na świecie obiektyw rektalinearny o ogniskowej 15 mm stworzony do współpracy z aparatami Sony E. Obiektywy Laowy z serii Zero-D oznaczają niemal zerową dystorsję, co ma niebagatelne znaczenie przy fotografii krajobrazu i architektury.
Laowa 15 mm f/2,0 Zero-D to najjaśniejszy na świecie obiektyw rektalinearny o ogniskowej 15 mm stworzony do współpracy z aparatami Sony E. Obiektywy Laowy z serii Zero-D oznaczają niemal zerową dystorsję, co ma niebagatelne znaczenie przy fotografii krajobrazu i architektury.
Laowa 15 mm f/2,0 Zero-D to najjaśniejszy na świecie obiektyw rektalinearny o ogniskowej 15 mm stworzony do współpracy z aparatami Sony E. Obiektywy Laowy z serii Zero-D oznaczają niemal zerową dystorsję, co ma niebagatelne znaczenie przy fotografii krajobrazu i architektury.
Venus Optics Laowa 15 mm f/4 Macro to rewolucyjny obiektyw łączący funkcje cenione w wielu dziedzinach fotografii. Cechą wyróżniającą Laowa 15 mm f/4 spośród konkurencji jest niezwykłe połączenie szerokiego kąta widzenia z maksymalną skalą odwzorowania wynoszącą 1:1. Wyjątkowa cecha to mechanizm shitf +/-4mm
Panasonic LEICA DG Summilux 15mm f/1.7 ASPH. to wysokiej klasy, niewielki obiektyw szerokokątny przeznaczony dla bezlusterkowców systemu Micro 4/3. Ogniskowa 15mm (odpowiednik 30mm w formacie małoobrazkowym) doskonale sprawdzi się w fotografii podróżniczej, ulicznej, krajobrazowej czy reportażu. Szybka przysłona f/1.7 zapewnia doskonałe osiągi w słabym świetle oraz umożliwia zastosowanie płytkiej głębi ostrości. Obiektyw posiada pierścień przysłony dający większą kontrolę podczas filmowania, a metalowe wykończenie i bagnet zapewniają jego trwałość i wytrzymałość.
Obiektyw superszerokokątny z przysłoną F1.4. Ten stałoogniskowy obiektyw superszerokokątny ma wyjątkową rozdzielczość i pięknie rozmywa tło (bokeh), a ponadto umożliwia szybkie i dokładne ustawianie ostrości. SEL15F14G to niesamowity obiektyw do filmowania, który utrwala wspaniałe obrazy dzięki płynnie, szybko i stabilnie działającemu systemowi AF, zminimalizowanemu „oddychaniu” ostrości oraz zredukowanym zmianom ostrości i osi optycznej.
Klasyczna, kompaktowa budowa i dobrze dopasowane elementy pozwalają na uzyskanie obrazu praktycznie bez zniekształceń. Ogniskowa 15 mm sprawia, że jest to idealny obiektyw do zdjęć krajobrazowych, architektury oraz nocnego nieba
Klasyczna, kompaktowa budowa i dobrze dopasowane elementy pozwalają na uzyskanie obrazu praktycznie bez zniekształceń. Ogniskowa 15 mm sprawia, że jest to idealny obiektyw do zdjęć krajobrazowych, architektury oraz nocnego nieba
Obiektyw Canon RF 16mm f/2.8 STM to niewielki, ultraszerokokątny obiektyw do aparatów serii EOS R, przeznaczony do vlogowania, filmowania, uwieczniania podróży i wielu innych zastosowań. Umożliwia on rejestrowanie wyraźnych, szerokokątnych ujęć i ułatwi kreatywną pracę od fotografii krajobrazowej i architektonicznej po portrety środowiskowe i astrofotografię. Doskonale nadaje się do vlogowania i zdjęć selfie. Dzięki zaletom mocowania RF jest to niezwykle mały, lekki obiektyw o zaawansowanych parametrach pracy, idealny do pełnoklatkowych aparatów Canon z serii EOS R.
Bardzo jasny, szerokokątny obiektyw w formacie Fujifilm X Mount o ogniskowej 16 mm (odpowiednik ogniskowej 24 mm w formacie małoobrazkowym). Światło f/1,4, średnica filtra 67 mm. Uszczelniana obudowa odporna na trudne warunki atmosferyczne. Przeznaczony do współpracy z aparatami bezlusterkowymi Fujifilm.
Wymiary: 73,4 x 73 mm. Waga: 375 g.
Fujinon XF16mmF2.8 R WR rozszerza gamę kompaktowych, lekkich i stylowych obiektywów, która obecnie obejmuje takie model jak FUJINON XF23mmF2 R WR, XF35mmF2 R WR, oraz XF50mmF2 R WR, dodatkowo zwiększając wszechstronność i atrakcyjność bezlusterkowych aparatów fotograficznych FUJIFILM. Uszczelnieniona obudowa oraz bardzo uniwersalna ogniskowa sprawiają że jest to idealny obiektyw dla podróżnika, pejzażysty oraz reportera.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FV MARŻA.
Fujinon XF16mmF2.8 R WR rozszerza gamę kompaktowych, lekkich i stylowych obiektywów, która obecnie obejmuje takie model jak FUJINON XF23mmF2 R WR, XF35mmF2 R WR, oraz XF50mmF2 R WR, dodatkowo zwiększając wszechstronność i atrakcyjność bezlusterkowych aparatów fotograficznych FUJIFILM. Uszczelnieniona obudowa oraz bardzo uniwersalna ogniskowa sprawiają że jest to idealny obiektyw dla podróżnika, pejzażysty oraz reportera.
Sigma 16mm f/1.4 DC DN | Contemporary jest pierwszym na świecie obiektywem oferującym użytkownikom aparatów z mocowaniem Nikon Z i matrycą APS-C odpowiednik pełnoklatkowej ogniskowej 24mm i światło 1.4. Na ten jasny i szeroki obiektyw czekali użytkownicy bezlusterkowców.
Wymiary: 72.2mm x 92mm
Waga: 405 g
Szerokokątny, jasny obiektyw jest przeznaczony do bezlusterkowców i aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C.
Wymiary: 89 x 83 mm Waga: 585 g.
Szerokokątny, jasny obiektyw jest przeznaczony do bezlusterkowców i aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę Mikro 4/3.
Wymiary: 89 x 83 mm Waga: 585 g.
Szerokokątny, jasny obiektyw jest przeznaczony do bezlusterkowców i aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C.
Wymiary: 89 x 83 mm Waga: 585 g.
Sigma 16mm f/1.4 DC DN | Contemporary jest pierwszym na świecie obiektywem oferującym użytkownikom aparatów z mocowaniem Canon M i matrycą APS-C odpowiednik pełnoklatkowej ogniskowej 24mm i światło 1.4. Na ten jasny i szeroki obiektyw czekali użytkownicy bezlusterkowców.
Wymiary: 72.2mm x 92mm
Waga: 405 g
Sigma 16mm f/1.4 DC DN | Contemporary jest pierwszym na świecie obiektywem oferującym użytkownikom aparatów z mocowaniemFujifilm X i matrycą APS-C odpowiednik pełnoklatkowej ogniskowej 24mm i światło 1.4. Na ten jasny i szeroki obiektyw czekali użytkownicy bezlusterkowców.
Wymiary: 72.2mm x 92mm
Waga: 405 g
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.