Świąteczna promocja!
Obecnie rynek oferuje bardzo duży wybór różnorodnych kamer o bardzo zaawansowanych możliwościach, pozwalających na tworzenie profesjonalnego materiału filmowego relatywnie niewielkim kosztem. Do dyspozycji mamy kamery z wymienną optyką - pozwalające na stosowanie obiektywów najwyższej klasy, optymalnych do specyficznych zastosowań, modele z wbudowanymi na stałe wysokiej klasy uniwersalnymi zoomami czy kamery modułowe, pozwalające na tworzenie bardzo rozbudowanej specjalistycznej konfiguracji. Poszczególne modele będą się różnić miedzy sobą międzyinnymi: wielkością przetwornika, klatkażem, rozdzielczością matrycy, próbkowaniem, zakresem dynamiki czy stabilizacją obrazu.
W kamerach do zastosowań profesjonalnych duża ilość różnego typu rozwiązań dostosowana jest pod konkretne specjalizacje i wymagania operatora. Podczas wyboru profesjonalnej kamery najlepiej kierować się jej głównym przeznaczeniem, w zależności od tego czy będzie to sprzęt wykorzystywany np. do: reportażu, dokumentu, pracy w studiu telewizyjnym, tworzenia transmisji z wydarzeń sportowych i artystycznych czy profesjonalnego materiału filmowego dla dużej platformy.
Aby dokonać właściwego wyboru warto przeanalizować następujące właściwości kamer:
Wielkość matrycy - Im większa matryca tym lepsza jakość obrazu. Pamiętaj że wielkość matrycy nie musi iść w parze z liczbą pikseli - kamery z górnej półki nie posiadają ich tak dużo.
Klatkaż - Większy klatkaż, to większe możliwości w postprodukcji np. stosowania efektu slowmotion. Warto założyć minimum 50kl./s w przypadku standardu europejskiego PAL.
Rozdzielczość - Standardem jest Fullhd, natomiast coraz częściej stosujemy zapis 4K, który również daje przewagę w postprodukcji nawet jeżeli finalny materiał oddajemy w Fullhd, ponieważ mamy możliwość skalowania go z 4K, dzięki czemu nocne szumy są mniej widoczne a obraz posiada większą szczegółowość. Możemy również wykorzystać taki materiał by odpowiednio wykadrować postać lub rejestrowany obiekt, jeżeli podczas nagrania nie było na to czasu.
Próbkowanie - Obecnie coraz częściej sięgamy po kamery z próbkowaniem 10 bit 4:2:2.
W tego typu sprzęcie filmowany np. zachód słońca, gdzie dobrze widać jak stopniowo przechodzą barwy, obraz będzie bardziej zbliżony do naturalnego i podatny na późniejszą postprodukcję. Kamera rejestruje większą ilość informacji niż w przypadku mniejszego próbkowania np. 8 bit 4:2:0.
LOG i Zakres dynamiczny - Większość profesjonalnych kamer posiada płaski profil zapisu LOG. W przypadku poszczególnych producentów może on się nieco inaczej nazywać np S-LOG , C-LOG, N-LOG, F-LOG. Zapisany obraz w ten sposób sam w sobie sprawia wrażenie pozbawionego kontrastu, saturacji, gradacji. Dopiero w postprodukcji poprzez odpowiednią obróbkę materiału uzyskujemy pożądany efekt. Zapis LOG stosujemy by uzyskać większy zakres dynamiczny, większą ilość informacji ze świateł i cieni, pomijając „narzucone” przez kamerę profile kolorystyczne.
Wbudowany system stabilizacji obrazu - Nie każda kamera posiada wbudowany system stabilizacji obrazu w korpusie, natomiast często stosowanym rozwiązaniem jest pięcioosiowa stabilizacja, która stabilizuje w 5 osiach o skuteczności około 5 stopni EV.
Sercem kamery jest jej matryca. Większa matryca daje większe możliwości podczas filmowania w nocy ale nie tylko. Kamery profesjonalne z dużymi matrycami (1 cal i większe) gwarantują, że jakość obrazu będzie znacznie bardziej szczegółowa, kamera posiadać będzie większy zakres dynamiczny, większe możliwości filmowania w trudnych warunkach oświetleniowych bez widocznych szumów przy wysokich wartościach podbicia. Tego typu kamery wyposażone są często w profesjonalne złącza typu: jack XLR, HDMI, SDI itp. Dodatkowym atutem mogą być wbudowane filtry ND, dzięki czemu nie będzie potrzeby stosowania zewnętrznych filtrów. Do tego trzeba pamiętać o ergonomii, pozwalającej na wygodną obsługę kamery bez potrzeby zagłębiania się w menu.
Kamery typu handycam doskonale sprawdzają się w reportażu, ze względu na doskonałą ergonomię oraz dostęp do wszystkich najważniejszych funkcji z zewnętrznej obudowy kamery. Daje to możliwość szybkiej zmiany wybranych parametrów, nie tracąc czasu na szukanie ich w menu. Kamery reportażowe stworzone są z myślą o maksymalizacji wydajności, ergonomii oraz wygodzie pracy nawet przez wiele godzin. Dobra kamera reporterska posiada złącza XLR, wysokiej jakości wbudowany mikrofon stereo, wygodny uchwyt z boku kamery, zintegrowany obiektyw zmiennoogniskowy lub mocowanie pozwalające na podpięcie kompatybilnej optyki, dodatkowe złącza typu HDMI, SDI, minijack 3,5mm, slot na karty SD lub CF Express, wbudowany duży i czytelny ekran LCD oraz rozbudowane funkcje takie jak zebra, focus peaking, funkcja kontroli obrazu takich jak waveform.
Technologia bezlusterkowców szybko postępuje i niejednokrotnie umożliwia nagrywanie materiału w dużych rozdzielczościach z bardzo dużym zakresem dynamicznym. Zastosowanie wymiennej optyki pozwala na uzyskanie wyjątkowej głębi ostrości znanej z profesjonalnych kamer. Dlaczego więc kamera typu handycam miała by być lepsza ? Producenci często wypuszczając specyfikację skupiają się na zaletach danego produktu, nie poświęcając tak dużo uwagi na wady różnego typu rozwiązań. Oto lista rzeczy o których mogłeś/aś nie wiedzieć biorąc pod uwagę filmowanie bezlusterkowcem:
Problemy z przegrzewaniem - Większość kamer konstrukcyjnie jest przystosowana do pracy przez wiele godzin, często posiadają wbudowane wentylatory, które dodatkowo chłodzą podzespoły kamery. Bezlusterkowce zwykle nie posiadają systemu chłodzącego, a zastosowanie dużych matryc w niewielkiej szczelnej obudowie skutkuje przegrzewaniem aparatu, dlatego często takie aparaty posiadają ograniczenia czasowe długości nagrywania, co może być problemem.
Brak wbudowanych filtrów ND - Większość kamer posiada wbudowane filtry ND, które pozwalają zmniejszyć ilość światła wpadającego przez obiektyw, a co za tym idzie wydłużyć czas naświetlania. bezlusterkowce nie posiadają wbudowanych filtrów ND, przez co zmuszeni jesteśmy na stosowanie zewnętrznych filtrów. Stosując wymienną optykę z różną średnicą obiektywu, takich filtrów będziemy potrzebowali więcej, co może stanowić dodatkowe koszty.
Problematyczna ergonomia - Bezlusterkowce posiadają rozbudowane możliwości filmowe, natomiast konstrukcyjnie bliżej im do aparatów niż do kamer. Kamery zaprojektowane są w sposób najbardziej wygodny dla operatora jak np w przypadku kamer typu handycam, posiadają duży czytelny wyświetlacz LCD, większość przycisków jest dostępna dla użytkownika na zewnątrz korpusu co przyspiesza a na pewno ułatwia zmianę poszczególnych parametrów kamery. Oczywiście możemy rozbudować bezlusterkowca o zewnętrzną klatkę z uchwytem co sprawi, że będzie bardziej poręczna, czy dodać akcesoryjny zewnętrzny ekran LCD, natomiast są to dodatkowe koszty.
Wysokiej klasy kamera o osobliwym designie - stworzona do produkcji filmowej. Rewelacyjną jakość obrazu zapewnia 13-stopniowy zakres dynamiczny, a późniejsza postprodukcja jest niebywale efektywna dzięki bezstratnemu zapisowi w 12-bitach w formacie RAW.
Pocket Cinema Camera 6K G2 to najnowsza kompaktowa kamera Super35, która dołączyła do serii Blackmagic Design. Ta kamera kinowa posiada ten sam sensor 6K S35, funkcje nagrywania, zakres dynamiczny, porty interfejsu i elementy sterujące, co 6K Pro, ale zostałą okrojona o kilka funkcji aby stworzyć tańszą alternatywę dla osób, które nie potrzebują pełnej funkcjonalności 6k PRO. Cechy odziedziczone po 6K Pro to 5-calowy, odchylany ekran dotykowy LCD, Pro EVF i opcje uchwytu baterii, dwa wejścia audio mini-XLR, gniazdo baterii NP-F570 serii L oraz zaktualizowana kolorystyka Gen 5. Dzięki wyeliminowaniu wewnętrznych filtrów ND i zmniejszeniu jasności ekranu LCD w 6K Pro do 1500cd/m², Blackmagic umożliwia użytkownikom wybór pomiędzy dwoma niemal identycznymi modelami 6K, co najlepiej odpowiada ich priorytetom.
Pocket 6K Pro jest wyposażony w regulowany 5'' ekran dotykowy HDR, posiada wbudowane filtry ND.
Mocowanie obiektywów Canon EF. Możliwość nagrywania w BRAW oraz Apple ProRes.
Kamera studyjna, zaprojektowana dla mikserów serii ATEM.
Wyposażona w jednocalową matrycę, niewielka kamera XA75 umożliwia nagrywanie wysokiej jakości filmów w rozdzielczości 4K UHD. Uzupełnieniem takich cech jak wyjątkowa jakość przetwarzania w standardzie HD z nadpróbkowaniem, technologia Dual Pixel CMOS AF, obiektyw Canon z 15-krotnym zoomem optycznym i transmisja na żywo HD w standardzie UVC1 po podłączeniu do złącza USB-C w komputerze jest możliwość rejestrowania materiału w wysokiej jakości w formacie XF-AVC lub MP4.
Filmuj jak profesjonalista, korzystając z kamery wideo 4K z matrycą CMOS o wielkości 1/2,3 cala. Zaawansowany autofokus, 20-krotny zoom optyczny i 5-osiowa stabilizacja obrazu sprawiają, że jest ona doskonała do nagrywania płynnych i wyraźnych filmów.
Profesjonalna kamera wideo 4K z matrycą CMOS o wielkości 1/2,3 cala. Wszechstronne rozwiązanie z zaawansowanym autofokusem, 20-krotnym zoomem optycznym, 5-osiową stabilizacją, złączem 3G-SDI, wyjściem HDMI i obsługą transmisji UVC
Profesjonalna kamera wideo 4K z matrycą CMOS o wielkości 1/2,3 cala. Wszechstronne rozwiązanie z zaawansowanym autofokusem, 20-krotnym zoomem optycznym, 5-osiową stabilizacją, wyjściem HDMI i obsługą transmisji UVC
Niewielka kamera XA70 umożliwia nagrywanie wysokiej jakości filmów w rozdzielczości 4K UHD. Uzupełnieniem takich cech jak wyjątkowa jakość przetwarzania w standardzie HD z nadpróbkowaniem, technologia Dual Pixel CMOS AF, obiektyw Canon z 15-krotnym zoomem optycznym i transmisja na żywo HD w standardzie UVC1 po podłączeniu do złącza USB-C w komputerze jest możliwość rejestrowania materiału w wysokiej jakości w formacie XF-AVC lub MP4.
Profesjonalna kamera o solidnej konstrukcji i niewielkich rozmiarach z możliwościami zapisu obrazu w rozdzielczości 4K dzięki odpinanej rączce jest bardzo mobilna. Model XA50 w stosunku do modelu XA55 nie posiada wyjścia SDI. Matryca jedno calowa sprawia, że obraz jest bardziej szczegółowy a kolory intensywniejsze. 15x zoom optyczny pozwala zbliżyć się do rejestrowanych obiektów, nie powodując straty na jakości.
Wyjątkowy materiał filmowy 4K HDR z wyróżniającymi się kolorami, teksturami i szczegółami. Wydajny przetwornik Exmor RS™ stacked CMOS typu 1.0 kamery NX800 zapewnia obrazy o wysokiej czułości i niskim poziomie szumów, z prędkością do 120 kl./s* w rozdzielczości 4K i 240 kl./s w rozdzielczości FHD. Zachowanie każdego szczegółu jest możliwe dzięki pełnopikselowemu odczytowi i przetwarzaniu obrazu BIONZ XR™ w czasie rzeczywistym, a zgodność z 709tone i S-Cinetone™ ułatwia dopasowanie kolorów do kamer Cinema Line i kamer systemowych Sony.
Profesjonalna ręczna kamera NXCAM wyposażona w obiektyw z 12-krotnym zoomem optycznym umożliwia zbliżenie/powiększenie odległych obiektów bez straty jakości. System stabilizacji obrazu zapewnia stabilne ujęcia nawet podczas filmowania "z ręki". Wbudowany wszechkierunkowy stereofoniczny elektretowy mikrofon pojemnościowy. Możliwość podpięcia opcjonalnego mikrofonu kierunkowego wyposażonego z złącze XLR (dwa złącza w rączce). Dzięki funkcji HDR obrazy o dużym kontraście oświetlenia są pełne szczegółów zarówno w głębokim cieniu jak i jasnych partach. Szybki AF z 273 punktami i 84% polem krycia obrazkowego. Zapis w formatach XAVC S HD, AVCHD, DV.
Kamkorder kompaktowy z dużym przetwornikiem typu 1 cala i nowym systemem reprodukcji kolorów dzięki czemu zapewnia wysoką jakość obrazów w rozdzielczości 4K i Full HD. Urządzenie jest wyposażone we wszystkie funkcje potrzebne do profesjonalnej, ręcznej regulacji ustawień, w tym trzy niezależne pierścienie na obiektywie oraz inteligentne rozwiązania pełnej automatyki. Kamera posiada profesjonalne złącza XLR (mikrofon kierunkowy widoczny na zdjęciu nie jest częścią zestawu)
Najmniejsza i najlżejsza w branży kamera 4K/60p. Profesjonalne nagrywanie w dowolnym miejscu dzięki kompaktowym wymiarom. Model HC-X2000 został udoskonalony zarówno w zakresie funkcjonalności, jak i mobilności, udostępniając zaawansowane funkcje i precyzyjnie wyważony korpus. Dzięki nowemu, niezwykle cienkiemu wentylatorowi jest to najmniejsza i najlżejsza w branży kamera 4K/60p, a skuteczne odprowadzanie ciepła przekłada się na zaskakująco niskie zużycie energii. Kamera oferuje możliwości zapisu w rozdzielczości międzyinnymi: 4K 4096 x 2160 60 kl./s, FullHD 120 kl./s
Panasonic HC-X2E 4K posiada wszechstronne funkcje przesyłania strumieniowego idealne dla profesjonalnych planów filmowych. Profesjonalna kamera 4K X2 z wysoką mobilnością, nagrywaniem 10-bitowym 4K 60p/50p, funkcją HLG i 13-stopniową funkcją V-Log na potrzeby obsługi HDR i transmisji w jakości HD na żywo.
W pełni profesjonalna kamera stworzona dla wymagających operatorów. Posiada wbudowany uniwersalny obiektyw z 24-krotnym zoomem optycznym pozwalającym na zbliżanie/powiększanie odległych obiektów bez straty jakości. Funkcjonalne rozmieszczenie przycisków znacząco usprawnia pracę z kamerą. Sprzęt rejestruje obraz w wysokich rozdzielczościach z wykorzystaniem zaawansowanego kodeka XAVC Long GOP 100 Mb/s. Liczne złącza i interfejsy, w tym 3G-SDI, złącze HDMI, 2x XLR. Funkcje sieciowe zapewniające większą mobilność. Możliwość ciągłego nagrywania w 120 kl./s w trybie High Frame Rate w jakości Full HD, zapewniając piękny obraz w 5-krotnie zwolnionym tempie.
Profesjonalna, naręczna kamera nagrywająca w rozdzielczości 4K 3840 x 2160, przy użyciu kodeka XAVC na karty pamięci XQD. Wbudowany uniwersalny obiektyw z 12-krotnym zoomem optycznym dzięki któremu mamy możliwość powiększenia/zbliżenia rejestrowanego obiektu bez straty jakości. Kamera pomimo kompaktowych rozmiarów posiada wiele zaawansowanych funkcji takich jak zapis nawet do 960 kl./s., system Fast Hybrid AF, 4K HDR (High Dynamic Range — duży zakres dynamiki) w opartych na plikach systemach pracy wykorzystujących krzywą Hybrid Log-Gamma (HLG). Obsługiwana jest także krzywa S-Log3, pozwalająca tworzyć piękne obrazy o szerokim zakresie barw. Dodatkowo posiadamy dostęp do złącz takich jak 3G-SDI, 2x XLR, stopkę Multi-Interface (MI), łącze HDMI oraz interfejs Remote umożliwiający podłączanie opcjonalnych urządzeń i zdalne sterowanie we współpracy z akcesoriami Sony.
Wyjątkowy materiał filmowy 4K HDR z wyróżniającymi się kolorami, teksturami i szczegółami. Wydajny przetwornik CMOS Exmor RS™ stacked typu 1.0 kamery Z200 zapewnia obrazy o wysokiej czułości i niskim poziomie szumów, z prędkością do 120 kl./s* w rozdzielczości 4K i 240 kl./s w rozdzielczości FHD. Zachowanie każdego szczegółu jest możliwe dzięki pełnopikselowemu odczytowi i przetwarzaniu obrazu BIONZ XR™ w czasie rzeczywistym, a zgodność z 709tone i S-Cinetone™ ułatwia dopasowanie kolorów do kamer Cinema Line i kamer systemowych Sony.
Kompaktowych rozmiarów profesjonalna kamera, wyposażona w obiektyw zmiennoogniskowy z 25-krotnym zoomem optycznym pozwalającym na zbliżenie/powiększenie odległych obiektów bez straty na jakości. 4K z nowo opracowanym przetwornikiem 3CMOS typu 1/3″, trybem zapisu 4K 50p/60p*, systemem AF z zaawansowaną funkcją rozpoznawania twarzy.
Profesjonalna kamera ręczna jest doskonałym narzędziem reportażowym. Solidna konstrukcja posiada wbudowany uniwersalny obiektyw szerokokątny HD 26mm z 25-krotnym zoomem optycznym dzięki czemu mamy możliwość zbliżyć/powiększyć obiekt, który znajduje się daleko, bez straty jakości. Kamera posiada wiele udogodnień takich jak możliwość nagrywania w formatach Full HD XAVC Intra i XAVC Long GOP oraz MPEG HD 422 50 MB/s, podwójny mechanizm sterowania filtrem ND zwiększa elastyczność, podwójne gniazdo kart pamięci SxS. Kamera posiada wyjście HDMI Typu A.
Zaawansowana kamera typu handycam została wyposażona w uniwersalny obiektyw z dużym 25-krotnym zoomem optycznym dzięki czemu umożliwi nam filmowanie odległych obiektów bez straty jakości. Nagrywanie w formatach Full HD XAVC Intra i XAVC Long GOP, jak również MPEG HD 422 50 MB/s, MPEG HD 420 35 MB/s, AVCHD i DV. Kamera pozwala na zdalne sterowanie za pośrednictwem tabletu lub smartfona. Dzięki zwartej konstrukcji mamy dostęp do wszystkich ważnych funkcji kamery.
Kompaktowa niewielkich rozmiarów kamera z możliwością montażu niemal w każdym miejscu: na stadionie, w samochodzie, a nawet na dronie. To niezwykle mobilne urządzenie doskonale sprawdza się także w małych przestrzeniach. Wyposażona w precyzyjny system śledzenia ostrości Dual Pixel CMOS AF. Matryca Super 35mm o niewiarygodnej, 12-stopniowej rozpiętości tonalnej, zapewnia wysokiej jakości nagrania FullHD (maks. 50P/59,94P), rejestrowane nawet z czułością odpowiadającą ISO 204 800. Dzięki swojej konstrukcji sprzęt doskonale sprawdzi się podczas produkcji telewizyjnych.
w pełni profesjonalny sprzęt wyposażony w uniwersalny obiektyw. Kamera posiada możliwość nagrywania w formacie XAVC. Podwójne gniazdo na karty pamięci SxS. Funkcje nagrywania w przyspieszonym i zwolnionym tempie. 3,5-calowy kolorowy panel LCD QHD (960 x 540). Funkcje zdalnego sterowania, przesyłania plików, monitorowania za pomocą smartfonów i tabletów, a także strumieniowania.
Model z serii profesjonalnych kamer XF – XF705. Kamera obsługuje najnwoszy format XF-HEVC, dzięki czemu umożliwia zapis obrazu 10-bitowego w formacie 4K UHD/50P 4:2:2 na karty SD w imponującej jakości i z zachowaniem najdrobniejszych detali. Canon XF705 została wyposażona w 1-calową matrycę CMOS i procesor obrazu DIGIC DV6. Rozbudowane funkcje HDR i interfejs 12G-SDI oraz transmisja IP sprawiają zaś, że urządzenie znacząco usprawnia realizacje w jakości UHD HDR
Model ten to pierwsza kamera filmowa Canon EOS z mocowaniem RF. Wyposażona w Matrycę DGO Super 35mm 4K, zapewnia szeroki zakres dynamiki, ponad 16-stopniowa rozpiętość, zapis do 120 kl./s w 4K. Kamera obsługuję dwa gniazda kart SD (możliwy jednoczesny zapis w dwóch formatach). Ulepszony system Dual Pixel CMOS AF z iTR AF X (Intelligent Tracking & Recognition). Profesjonalne złącza wyjściowe/wejściowe. Zgodność z adapterem mocowania EF-EOS R 0.71x – obsługa obiektywów Canon EF.
Model ten to pierwsza kamera filmowa Canon EOS z mocowaniem RF. Wyposażona w Matrycę DGO Super 35mm 4K, zapewnia szeroki zakres dynamiki, ponad 16-stopniowa rozpiętość, zapis do 120 kl./s w 4K. Kamera obsługuję dwa gniazda kart SD (możliwy jednoczesny zapis w dwóch formatach). Ulepszony system Dual Pixel CMOS AF z iTR AF X (Intelligent Tracking & Recognition). Profesjonalne złącza wyjściowe/wejściowe. Zgodność z adapterem mocowania EF-EOS R 0.71x – obsługa obiektywów Canon EF.
Model ten to pierwsza kamera filmowa Canon EOS z mocowaniem RF. Wyposażona w Matrycę DGO Super 35mm 4K, zapewnia szeroki zakres dynamiki, ponad 16-stopniowa rozpiętość, zapis do 120 kl./s w 4K. Kamera obsługuję dwa gniazda kart SD (możliwy jednoczesny zapis w dwóch formatach). Ulepszony system Dual Pixel CMOS AF z iTR AF X (Intelligent Tracking & Recognition). Profesjonalne złącza wyjściowe/wejściowe. Zgodność z adapterem mocowania EF-EOS R 0.71x – obsługa obiektywów Canon EF.
Kamera wideo Full HD wyposażona w pełnoklatkową matrycę. Piksele matrycy mają średnicę 19 μm i są ponad 5-krotnie większe, niż w sensorach używanych współcześnie w zaawansowanych lustrzankach.. Umożliwia rejestrację wideo w kolorze w niemal zupełnej ciemności oraz nagrywanie w podczerwieni.
Kamera jest doskonałym połączeniem funkcjonalności kamer z serii PXW-FS5, PXW-FS7 z technologią znaną z profesjonalnych kamer jak Sony Venice. Kamera Sony PXW-FX9 to doskonałe narzędzie do filmowania zarówno filmów dokumentalnych, wydarzeń, reportaży czy profesjonalnych produkcji filmowych. FX9 została wyposażona w nowo zaprojektowaną pełnoklatkową matrycę CMOS wykorzystującą technologię Exmor R 6K co znacząco poprawia zakres czułości i redukcję szumów, sprzęt pozwala na rejestrację materiału w rozdzielczości 4K. Zapis 10-bitowy wewnętrznie 4K 4: 2: 2. PXW-FX9 oferuje aż 15 stopniowy zakres dynamiczny, dając pełną kontrolę nad obrazem w postprodukcji podczas gradacji kolorów. 4-kanałowe wyjście audio. wyjście 12G-SDI, HDMI (dla wyjścia 4K) oraz 3G-SDI (dla wyjścia HD). Dodatkowo gniazda Genlock i TC In / Out pozwalają na obsługę wielu kamer.
Kamera jest doskonałym połączeniem funkcjonalności kamer z serii PXW-FS5, PXW-FS7 z technologią znaną z profesjonalnych kamer jak Sony Venice. Kamera Sony PXW-FX9 to doskonałe narzędzie do filmowania zarówno filmów dokumentalnych, wydarzeń, reportaży czy profesjonalnych produkcji filmowych. FX9 została wyposażona w nowo zaprojektowaną pełnoklatkową matrycę CMOS wykorzystującą technologię Exmor R 6K co znacząco poprawia zakres czułości i redukcję szumów, sprzęt pozwala na rejestrację materiału w rozdzielczości 4K. Zapis 10-bitowy wewnętrznie 4K 4: 2: 2. PXW-FX9 oferuje aż 15 stopniowy zakres dynamiczny, dając pełną kontrolę nad obrazem w postprodukcji podczas gradacji kolorów. 4-kanałowe wyjście audio. wyjście 12G-SDI, HDMI (dla wyjścia 4K) oraz 3G-SDI (dla wyjścia HD). Dodatkowo gniazda Genlock i TC In / Out pozwalają na obsługę wielu kamer.
Najmniejsza i najlżejsza w branży kamera 4K/60p
Profesjonalne nagrywanie w dowolnym miejscu: model HC-X1500 został udoskonalony zarówno w zakresie funkcjonalności, jak i mobilności, udostępniając zaawansowane funkcje i precyzyjnie wyważony korpus. Dzięki nowemu, niezwykle cienkiemu wentylatorowi jest to najmniejsza i najlżejsza w branży kamera 4K/60p, a skuteczne odprowadzanie ciepła przekłada się na zaskakująco niskie zużycie energii.
Kamera o niewielkich rozmiarach i imponujących parametrach technicznych. Wyposażona w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI, 10,2-megapikselowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™. Szybki odczyt danych i ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny zapewniają świetny obraz z mniejszą ilością szumu. Wysoki zakres czułości z możliwością rozszerzenia zakresu ISO do 409600. Wbudowany filtr Variable ND. Kamera została wyposażona w system Real-time Eye AF i funkcja rozpoznawania twarzy pozwala śledzić obiekt z wysoką precyzją. System Fast Hybrid AF do szybko poruszających się obiektów nawet w przypadku szerokiego zakresu ruchów i małej głębi ostrości. Profil wyglądu obrazu S-Cinetone™ — zastosowany także w kamerze FX9 i inspirowany właściwościami kolorymetrycznymi kamery VENICE
Kamera EOS C300 Mark III - Wyposażona w matrycę Canon-a nowej generacji DGO 4K Super 35 mm, procesor obrazu DIGIC DV7 posiadającą technologię Dual Pixel CMOS pozwalającą na precyzyjne ostrzenie rejestrowanych obiektów. Kamera obsługuje funkcję nagrywania w zwolnionym tempie również w rozdzielczości 4K z prędkością 120 kl./s oraz posiada szeroki zakres dynamiki (16-stopniowa rozpiętość tonalna). Wszystko to kryje się w takim samym korpusie, jaki znamy z modelu EOS C500 Mark II. Urządzenie charakteryzuje się imponującą wydajnością w słabym świetle oraz niskim poziomem szumów (do czułości ISO 102400) w warunkach, w których ludzkie oko ma trudności z poprawnym odwzorowaniem.
Kamera Canon EOS C400 umożliwia tworzenie produkcji kinowych, transmisję na żywo oraz produkcję materiałów wirtualnych, wyposażona w matryce pełnoklatkową CMOS BSI 6K o rozdzielczości 26,67 Mpix pozwala na rejestrowanie materiału w wysokich rozdzielczościach. Potrójna bazowa czułość ISO zapewnia optymalny stosunek sygnału do szumu przy czułości ISO 800 / 3200 / 12800. System EOS iTR AF X zapewniający ostry autofokus na całej matrycy. Wewnętrzny 12-bitowy zapis LT, ST i HQ zapewniający elastyczność w postprodukcji oraz wbudowany system stabilizacji w 5 osiach.
Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX3 jest jak dotąd najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus.
Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX3 jest jak dotąd najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus.
Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX30 jest najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w przetwornik obrazu super 35mm (APS-C) Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus. Dodatkowo kamera posiada gwinty mocowania akcesoriów. 10-bitowy format 4:2:2 przy użyciu zaawansowanych formatów XAVC HS i XAVC S-I
Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX30 jest najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w przetwornik obrazu super 35mm (APS-C) Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus. Dodatkowo kamera posiada gwinty mocowania akcesoriów. 10-bitowy format 4:2:2 przy użyciu zaawansowanych formatów XAVC HS i XAVC S-I
Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX30 jest najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w przetwornik obrazu super 35mm (APS-C) Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus. Dodatkowo kamera posiada gwinty mocowania akcesoriów. 10-bitowy format 4:2:2 przy użyciu zaawansowanych formatów XAVC HS i XAVC S-I
Profesjonalna Kamera została wyposażona w dużą matrycę CMOS o wielkości 1,0 cala oraz procesor DIGIC DV7 współpracują w harmonijny sposób, pozwalając zarejestrować materiały o rozdzielczości 4K UHD 60P/50P w formatach XF-AVC i MP4 (10-bitów, 4:2:2), a także HFR o rozdzielczości FullHD 120P, co przekłada się na wysoką jakość obrazu i pozwala na elastyczność w procesie postprodukcji. Doskonałe wyostrzanie oczu filmowanej osoby dzięki funkcjom Eye Tracking AF i inteligentnego śledzenia głowy przy użyciu EOS iTR AF X. Model XF605 płynnie integruje się ze środowiskami transmisji na żywo i przekazu offline – wszystko dzięki złączu 12G-SDI, łączności Wi-Fi i obsłudze sieci Ethernet
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.