Używany sprzęt • Sprzedaj, kup lub zostaw w rozliczeniu
Wyjątkowy materiał filmowy 4K HDR z wyróżniającymi się kolorami, teksturami i szczegółami. Wydajny przetwornik CMOS Exmor RS™ stacked typu 1.0 kamery Z200 zapewnia obrazy o wysokiej czułości i niskim poziomie szumów, z prędkością do 120 kl./s* w rozdzielczości 4K i 240 kl./s w rozdzielczości FHD. Zachowanie każdego szczegółu jest możliwe dzięki pełnopikselowemu odczytowi i przetwarzaniu obrazu BIONZ XR™ w czasie rzeczywistym, a zgodność z 709tone i S-Cinetone™ ułatwia dopasowanie kolorów do kamer Cinema Line i kamer systemowych Sony.
* Z około 23% przycięciem. Minimalne parametry karty pamięci wymagane w celu zapewnienia prawidłowego działania można znaleźć w instrukcji obsługi.
Innowacje Sony pomagają rejestrować najlepsze możliwe materiały. Zaawansowany moduł przetwarzania AI jest w stanie rozpoznawać osoby, a funkcja Fast Hybrid AF śledzi obiekt i przez cały czas utrzymuje precyzyjną ostrość. Elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości pozwala uzyskać najlepszą ekspozycję podczas ujęć w szerokim zakresie warunków oświetleniowych, a funkcja Auto ND może ustawić jej optymalne parametry automatycznie.
Wbudowane 2,4 GHz i 5 GHz* Wi-Fi – w połączeniu z naszymi aplikacjami C3 Portal (płatna) lub XDCAM Pocket – umożliwia prowadzenie prostej transmisji o wysokiej jakości bezpośrednio z kamery. Zdalna obsługa za pośrednictwem naszej aplikacji Monitor & Control** umożliwia sprawdzanie kątów i monitorowanie nagrywania za pomocą smartfona lub tabletu. Z200 ma również wbudowane łącza 12G-SDI z czterokrotnie większą przepustowością niż 3G-SDI na pojedynczym kablu, wejście/wyjście TC i obsługę formatu XAVC (MXF) ułatwiającego transmisję***.
* Komunikacja w paśmie 5 GHz może podlegać ograniczeniom w niektórych krajach i regionach.
** Aplikacja Monitor & Control jest dostępna bezpłatnie w Google Play Store i Apple App Store.
*** Obsługa planowana na czerwiec 2025 r. lub później.
Aby uzyskać wydajność obrazowania nieosiągalną w przypadku kamkorderów kompaktowych, Z200 opiera się na dużym przetworniku obrazu CMOS Exmor RS typu 1.0 o efektywnej rozdzielczości 14,0 megapiksela. Unikalna struktura typu „stacked” – z podświetlanymi pikselami nałożonymi na zintegrowane obwody przetwarzania sygnału – umożliwia zarówno szybszy odczyt, jak i doskonałą wydajność przy słabym oświetleniu dzięki temu, że większa ilość światła dociera do przetwornika.
Zintegrowany z przetwornikiem obrazu procesor BIONZ XR najnowszej generacji zapewnia wyższą liczbę klatek na sekundę, szybszą automatyczną regulację ostrości, ulepszoną regulację ATW (Auto Trace White) i doskonałą redukcję szumów. Pozwala wydobyć maksymalną wydajność z przetwornika obrazu o wysokiej rozdzielczości, bez problemu rejestrując nawet najbardziej subtelne tekstury i najdrobniejsze szczegóły. Nadpróbkowanie 5K z odczytem pełnych pikseli kondensuje dużą ilość informacji o obrazie w efektownym wideo 4K (3840 × 2160) 60p.
Sterowanie ATW (Auto Trace White) w Z200 ewoluowało wraz z możliwościami BIONZ XR i AI. Moduł przetwarzania AI w kamerze umożliwia bardziej precyzyjne sterowanie ATW, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych, na przykład gdy osoba stanowiąca obiekt nagrania znajduje się w cieniu.
Wyspecjalizowany moduł przetwarzania AI współpracujący z BIONZ XR wykorzystuje funkcje głębokiego uczenia się w oparciu o dane na temat sylwetek i postawy ludzi, aby z dużą precyzją rozpoznawać osoby. System Fast Hybrid AF zapewnia szerokie pokrycie 81%, aby lepiej obsługiwać rozpoznawanie obiektów AF i śledzenie w czasie rzeczywistym. Kamkorder Z200 może śledzić obiekty znajdujące się w dowolnym miejscu kadru bez trudu i z zachowaniem ostrości.
Po włączeniu funkcji automatycznego kadrowania kamera będzie automatycznie śledzić rozpoznany obiekt (osobę) i dostosowywać kadrowanie, aby jego pozycja w kadrze była odpowiednia. Powstały w ten sposób materiał filmowy może wyglądać tak, jakby operator ręcznie dostosowywał kadrowanie podczas nagrywania – mimo że kamera w rzeczywistości pozostaje przez cały czas nieruchoma. Operatorzy pracujący w pojedynkę mogą więc skoncentrować się na wywiadzie z rozmówcą bez konieczności ciągłego sprawdzania pozycji kamery.
* Materiał 4K jest przycięty, co skutkuje węższym kątem widzenia. Uwaga: ten obraz został zarejestrowany kamerą HXR-NX800.
Wysoka prędkość odczytu przetwornika Exmor RS umożliwia nagrywanie z prędkością do 120 kl./s przy wysokim klatkażu 4K (HFR) albo 240 kl./s przy rozdzielczości FHD. Kamera daje możliwość osiągnięcia zwolnionego tempa w 4K – czterokrotnie przy 30p lub pięciokrotnie przy 24p. Niezależnie od tego, jaki kreatywny wybór zostanie podjęty, szybka funkcja AF pomaga zapewnić ostrość rejestrowanego obiektu. Funkcje zwolnionego i przyspieszonego tempa** są obsługiwane przy nagrywaniu w rozdzielczości do 120 kl./s w 4K i 240 kl./s w FHD.
* Z przycięciem ok. 23%. 100 kl./s / 200 kl./s w trybie PAL. Minimalne parametry karty pamięci wymagane w celu zapewnienia prawidłowego działania można znaleźć w instrukcji obsługi.
** W trybie zwolnionego lub przyspieszonego tempa dźwięk audio nie jest nagrywany.
Pojedynczy wysokiej jakości obiektyw G Lens™ z 20-krotnym zoomem optycznym jest w stanie objąć wszystko: od szerokokątnego wywiadu w samochodzie po teleobiektywowe zbliżenia na wydarzeniu sportowym. Zapewnia zakres zoomu optycznego 24-480 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 35 mm) i jest wspierany przez technologię Clear Image Zoom firmy Sony, która daje możliwość uzyskania 30-krotnego przybliżenia podczas nagrywania w 4K lub 40-krotnego przybliżenia w rozdzielczości FHD. Podczas szybkiego, płynnego i cichego przybliżania dostępne też są opcje maksymalnego otworu przysłony F2,8 (obiektyw szerokokątny) i F4,5 (teleobiektyw).
Wbudowana stabilizacja obrazu minimalizuje skutki drgań kamery. Stabilizacja obrazu w trybie aktywnym*, polegająca na połączeniu stabilizacji optycznej z elektroniczną, zapewnia płynne ujęcia z ręki.
* Nieznaczne przycięcie obrazu w trybie aktywnym. Tryb aktywny nie jest dostępny podczas nagrywania z szybkością 120 (100) klatek na sekundę lub wyższą, włączając w to S&Q.
Elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości umożliwia płynną regulację w celu dostosowania do różnych poziomów oświetlenia. Istnieje możliwość zmiany trybu ND (neutralnego) z 1/4 na 1/128 za pomocą prostej regulacji pokrętłem lub skorzystania z funkcji automatycznej regulacji ND w celu utrzymania optymalnej ekspozycji – jest to szczególnie przydatne podczas szybkiego przechodzenia między wnętrzami a otoczeniem zewnętrznym.
Łatwe monitorowanie i ustawianie ostrości obiektów dzięki nowemu monitorowi LCD typu 3.5, który oferuje około 27,6 mln pikseli o wyjątkowej jasności i wyrazistości. Monitor odchyla się w górę i w dół, a także do tyłu, co pozwala znaleźć komfortowy kąt widzenia. Dostarczoną osłonę LCD można łatwo zamontować, wsuwając ją w rowki w górnej i dolnej części monitora LCD, a nawet po jej instalacji, sam monitor można składać do celów przechowywania.
W celu zapewnienia wyraźnego, nierozproszonego widoku wizjer OLED o wysokim kontraście typu 0.39 blokuje zewnętrzne światło, oferując jednocześnie około 23,6 mln pikseli.
Łatwe składanie wizjera elektronicznego i panelu LCD ułatwia przechowywanie tej lekkiej kamery. Z200 (tylko główny korpus) waży zaledwie ok. 1,96 kg i mierzy 175,6 mm × 201,3 mm × 371,1 mm (szer. × wys. × gł.), ale podczas przechowywania wymiary te spadają do 175,6 mm × 175,4 mm × 285,1 mm (szer. × wys. × gł.)*. Uchwyt na mikrofon można odłączyć od kamery, co zapewnia jeszcze lepszą przenośność.
* Bez osłony przeciwsłonecznej obiektywu, uchwytu na mikrofonu i dużej muszli ocznej.
Kamkorder Z200 został zaprojektowany z myślą o elastyczności obsługi zgodnie z indywidualnymi preferencjami i wymaganiami dotyczącymi organizacji pracy. Dwa niezależne pierścienie regulujące ostrość/zoom optyczny[1]* i dwa pokrętła IRIS/zmiennej gęstości ND[2] znajdują się obok siebie, umożliwiając łatwą kontrolę ekspozycji, ostrości i przybliżenia. Z200 jest również wyposażony w 12 przycisków programowalnych przez użytkownika (ASSIGN 1-11[3] i przycisk FOCUS PUSH AUTO[4]), które można ustawić tak, aby sterować niemal dowolną funkcją kamery.
* Sterowanie przysłoną będzie można przypisać do pierścienia regulacyjnego od czerwca 2025 r. lub później.
Jeśli plany nagrywania nagle zmienią się przez występujące warunki, za pomocą jednego przełącznika można automatycznie dostosować ustawienia i zachować idealną jasność i balans bieli. Tryb AUTO włącza automatyczny filtr ND, automatyczną przysłonę, automatyczną regulację wzmocnienia, automatyczną migawkę i automatyczny tryb bieli.
Łatwe nagrywanie profesjonalnych transmisji telewizyjnych i produkcji filmowych. Korzystając z ustawień wstępnych dla S-Cinetone, ITU709, 709tone, HLG Live, HLG Mild i HLG Natural, można następnie dostosować czerń, matrycę i inne parametry zgodnie z potrzebami. Łatwe dopasowanie kolorów materiału z materiałami nagranymi innymi kamerami telewizyjnymi i kamerami Cinema Line firmy Sony.
Wejście i wyjście SDI (12G, 6G, 3G Level A & B i HD), a także wejście i wyjście TC umożliwiają nagrywanie proxy i produkcji z obsługą wielu kamer. Połączenie z urządzeniami zewnętrznymi za pomocą HDMI typu A, USB Type-C®, LAN, REMOTE i szeregu innych złączy.
Zdalne sprawdzanie kątów przed rozpoczęciem nagrywania, a następnie monitorowanie i sterowanie kamerą jest możliwe dzięki wbudowanej łączności 2,4 GHz i 5 GHz Wi-Fi. Bezpłatna aplikacja Monitor & Control pozwala nagrywać, dotykowo ustawiać ostrość, regulować przysłonę i nie tylko**.
Nagrywanie do czterech kanałów audio, łącząc wejścia przez złącza XLR i stopkę Multi Interface (MI). Regulacja poziomów dla dwóch kanałów odbywa się za pomocą pokręteł poziomu audio, bez konieczności przechodzenia do menu urządzenia. Produkty z serii UWP-D wraz z adapterem SMAD-P5 pozwalają utrwalać nieskazitelny dźwięk – szybko, niezawodnie i bez wysiłku.
Bezpośrednia transmisja na żywo do kompatybilnych usług i witryn do udostępniania wideo za pośrednictwem połączenia przewodowego lub Wi-Fi. Protokoły RTMP/RTMPS lub SRT ułatwiają pojedynczemu operatorowi wydajne zarządzanie wszystkim – od nagrywania po dystrybucję. Dodatkowe aplikacje i technologie pozwalają na jeszcze więcej:
Aplikacje Creator’s Cloud for enterprise C3 Portal (płatna)* i XDCAM Pocket wykorzystują oryginalną technologię QoS (Quality of Service) firmy Sony do obsługi transmisji o wysokiej jakości.
Aplikacja Creator’s Cloud for enterprise M2 Live (płatna)* umożliwia transmisję/dystrybucję dla wielu kamer.
Przenośny nadajnik danych PDT-FP1* pozwala na stabilną, ciągłą i szybką transmisję danych oraz wykorzystanie szerokiego zakresu pasm, w tym LTE, a także 5G Sub6 i mmWave.
Moduł produkcji zdalnej CBK-RPU7 umożliwia transmisję wysokiej jakości obrazów o niskim opóźnieniu za pośrednictwem połączenia SDI.
* Dostępność ograniczona do określonych regionów.
Możliwość nagrywania na dwóch kartach jednocześnie lub korzystania z nagrywania przekaźnikowego w celu utworzenia kopii zapasowych. Dwa gniazda kart pamięci obsługują zarówno karty CFexpress typu A, jak i SD.
Szybkie ładowanie akumulatorów litowo-jonowych BP-U35, BP-U70 lub BP-U100 za pomocą ładowarki BC-U1A lub BC-U2A (akumulatory i ładowarka sprzedawane oddzielnie). Czas ciągłej pracy z akumulatorem BP-U35 wynosi ok. 90 minut. Akumulatory można wymieniać pomiędzy innymi kamerami Sony, w tym kamkorderami PXW-Z280 i PXW-Z190, a także kamerami z linii FX9 i FX6 Cinema Line.
Utrzymanie optymalnej temperatury pracy jest możliwe dzięki wbudowanemu wentylatorowi chłodzącemu i starannie zaprojektowanym otworom wentylacyjnym.
Masz ten produkt?
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Pomóż innym dokonać wyboru.
Masz pytania odnośnie do tego produktu?