Używany sprzęt Sprzedaj, kup lub zostaw w rozliczeniu

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

ID: 28510

panasonic
cena 4799 zł
eRaty 60 x 99 zł


Foto-Plus ekspert
kontakt z opiekunem produktu
zapytaj o produkt lub cenę
Wersje i konfiguracje produktu
Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)
4799 zł
dostępny od ręki
Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5D
5799 zł
przedsprzedaż
Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 + 20-60mm f/3.5-5.6
5789 zł
dostępny od ręki
Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5D + 18-40mm f/4.5-6.3 DC-S5DN
6995 zł
przedsprzedaż
Zalecane akcesoria

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5

Lumix S5 to hybrydowy, pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy o niewielkich gabarytach, cechujący się wyjątkową jakością zdjęć i filmów w całym zakresie czułości, stworzony z myślą o twórcach, którzy stawiają jakość na pierwszym miejscu.

Lumix S5 łączy wyjątkowo wysoką jakość zdjęć i filmów w poręcznym korpusie

Panasonic Lumix S5 to pełnoklatkowy bezlusterkowiec określany mianem mniejszej wersji S1H. Został on wyposażony we wszystko to co jest potrzebne do realizacji produkcji filmowych. Stabilizowana matryca 24,2 Mpix z podwójnym natywnym ISO pozwala na wykonywanie szczegółowych, nieporuszonych obrazów nawet w bardzo słabym świetle. Nagrywanie wideo w rozdzielczości 4K w 50kl/s. oraz Full HD w 120 kl/s, zapis w 10 bitach, próbkowanie 4:2:2 oraz V-Log/V-Gamut, gniazdo mikrofonowe i słuchawkowe - wszystko to sprawia, że Panasonic S5 zaspokoi nie tylko miłośników filmowania, ale również profesjonalistów. Panasonic Lumix S5 równie dobrze sprawdzi się w zastosowaniach fotograficznych, gdzie dzięki pełnoklatkowej matrycy oraz mocowaniu L-Mount pozwalającemu na użycie najwyższej jakości optyki gwarantuje najwyższą jakość obrazu. Poniżej znajduje się omówienie najważniejszych funkcji bezlusterkowca Panasonic S5.

 

Lumix S5 - prezentacja rozwiązań i możliwości

Poznaj najważniejsze funkcje pełnoklatkowego aparatu Panasonic Lumix S5.

Lumix S5 - w rękach profesjonalnego fotografa i filmowca

Poznaj opinię ambasadora Lumix, Todda White'a - profesjonalnego fotografa i filmowca wyspecjalizowanego w modzie oraz twórcy treści.

 

Panasonic S5 - w rękach fotografa i filmowca sportowego

Zobacz jak z Lumixem S5 pracuje Chris Kueper - profesjonalny fotograf i filmowiec wyspecjalizowany w sporcie.

 

Panasonic S5 - w rękach filmowca dokumentalisty

Dokument przedstawiający proces "dmuchania szkła". Nagrany aparatem Lumix S5 przez ambasadora Panasonic Todda White'a. 

 

Pełnoklatkowa matryca

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 wyposażony został w pełnoklatkową (35,6 x 23,8 mm) matrycę CMOS o rozdzielczości 24,2 Mpix (umożliwia wydruki zdjęć w rozmiarze 33 x 50 cm w wysokiej jakości 300dpi). Matryce pełnoklatkowe mają przewagę nad mniejszymi matrycami (jak APS-C, Mikro 4/3) podczas obrazowania w trudnych warunkach oświetlenia. Prezentują wtedy mniej zaszumiony obraz o większej dynamice tonalnej oraz oferują płytszą głębię ostrości dla tej samej wartości przysłony i ogniskowej (co w efekcie daje możliwość przedstawienia obrazowanej sceny na więcej różnych, kreatywnych sposobów).

Chociaż fizycznie matryca ma proporcje 3:2 (maksymalna rozdzielczość 4000 x 6000 px), aparat Panasonic S5 umożliwia skorzystanie z różnych ustawień proporcji obrazu (maksymalna rozdzielczość dla danego ustawienia podana będzie w nawiasach):

4:3 (5328 x 4000 px)
16:9 (6000 x 3368 px)
1:1 (4000 x 4000 px)
65:24 (6000 x 2208 px)
2:1(6000 x 3000 px).

Dzięki temu, w zależności od potrzeb oraz naszej kreatywnej wizji możemy już w czasie fotografowania i filmowania uzyskać podgląd obrazu w wybranych przez nas proporcjach. 

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

 

Stabilizacja obrazu Dual I.S. 2 

Matryca bezlusterkowca Panasonic Lumix S5 jest stabilizowana za pomocą 5-osiowego systemu Dual I.S. II, który zapewnia redukcję drgań o stopniu kompensacji nawet 6.5 EV. Oznacza to, że fotografując lub filmując z ręki, możemy użyć czasów naświetlania wydłużonych o nawet 6.5 EV i uzyskać płynny obraz filmowy lub nieporuszone, ostre zdjęcie. Dzięki temu możemy filmować podczas poruszania się bez użycia gimbala lub możemy wykonać długie naświetlanie zdjęcia bez użycia statywu, pokazując ruch obiektów (jak rozmycie wody w wodospadzie czy poruszenie sukni podczas tańca) natomiast tło pozostawiając ostre i nieporuszone.

System Dual I.S. II łączy w sobie stabilizację matrycy i stabilizację dedykowanego obiektywu Panasonic działającego w tym systemie, dzięki czemu możemy osiągnąć jeszcze lepszą kompensację drgań i poruszeń.

 

Podwójne natywne ISO

Jedną z najważniejszych cech aparatu Panasonic Lumix S5 wyróżniających go na tle konkurencji jest zastosowanie dwóch osobnych obiegów ISO. Jeden z obiegów obsługuje od niskich do średnich wartości, a drugi od średnich do wysokich wartości ISO. Dzięki temu aparat posiada dwie bazowe wartości czułości, ISO 640 oraz ISO 4000. Obie z tych wartości mają to samo, minimalne zaszumienie. Kiedy dany kadr wymaga użycia ISO 5000, zamiast podbijać sygnał bazowy ISO 640 wielokrotnie (co wprowadzi znaczną ilość szumu) aparat sam przestawi się na drugi obieg z ISO 4000 i wtedy jedynie nieznacznie podbije sygnał do poziomu ISO 5000, zapewniając znacznie czystszy obraz o większej dynamice tonalnej. Bazowe wartości każdego z obiegów zależą od wybranego trybu fotografowania lub filmowania.

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Pełnoklatkowa matryca CMOS 24,2 Mpix z technologią Dual native ISO

Ta zoptymalizowana Matryca typu CMOS gwarantuje bardzo wysoką jakość zarówno zdjęć jak i filmów. Technologia dual native ISO znana również z pełnoklatkowego modelu S1H pozwala na swobodną pracę nawet w bardzo niekorzystnych warunkach oświetleniowych dzięki czemu obraz jest pozbawiony szumów nawet przy wysokich wartościach ISO.

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Znakomite rezultaty fotograficzne jak i filmowe

Znakomite rezultaty bez względu na to czy nagrywasz korzystając z wizjera elektronicznego OLED Live Viewfinder, czy dotykowego 3-calowego, wyrazistego wyświetlacza LCD z możliwością dowolnego odchylenia typu flip i rozdzielczości 1,84mln punktów, który oczywiście może działać w trybie nagrywania i odtwarzania.

 

Filmowanie aparatem Lumix S5

 

Nagrywanie wewnętrzne 4:2:2 10-bit oraz wyjście HDMI

Jedną z największych zalet aparatu Panasonic Lumix S5 są jego rozbudowane funkcje filmowe. Możliwości nagrywania wideo zostały zaprojektowane tak by sprostać wymaganiom współczesnej wideografii i zapewnić najlepszą jakość obrazowania. Lumix S5 zapisuje filmy w jednym z dwóch formatów: MOV oraz MP4, zarówno PAL jak i NTSC. Aparat nie posiada limitu nagrywania w jakości 8-bit. W jakości 10-bit obowiązuje limit nagrywania do 30 minut. Możemy nagrywać wewnętrznie (na kartę SD) w rozdzielczościach:

4K z szybkością 60/50 kl./s i próbkowaniem 4:2:0 10-bit
4K z szybkością 30/25/24 kl./s i próbkowaniem 4:2:2 10-bit
Full HD  60/50/30/25 kl./s i próbkowaniem 4:2:2 10-bit
Anamorficzne 4K  50/25 kl./s i próbkowaniem 4:2:0 10-bit

Po wykonaniu aktualizacji oprogramowania aparatu do wersji 2.1 dostępne są dodatkowo (w formacie MOV):

C4K 60/50 kl./s i próbkowaniem 4:2:0  8-bit
C4K 30/25 kl./s i próbkowaniem 4:2:2 10-bit
C4K 30/25 kl./s i próbkowaniem 4:2:0  8-bit

Wysyłając sygnał na zewnętrzny monitor HDMI i nagrywając za jego pośrednictwem możemy zwiększyć próbkowanie nagrywania w rozdzielczości 4K 60/50 kl./s do jakości 4:2:2 10-bit.

Dodatkowo, po aktualizacji oprogramowania otrzymujemy możliwość nagrywania w 12-bitowym RAW poprzez HDMI w rozdzielczościach 5.9K, 4K, Anamorphic (4:3) 3.5K. Apple ProRes RAW może zostać nagrany na urządzeniu Atomos NINJA V. Aktualizacja dostępna jest tutaj.

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Lumix S5 jest przystosowany do tworzenia pięknych filmów HDR, które można odtworzyć na kompatybilnych urządzeniach.

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Funkcje aparatu Lumix S5 pozwalają na wykonywanie filmów poklatkowych, również w 4K 60/50p. Dodatkowa funkcja wygładzania ekspozycji zapobiega nagłym zmianom poziomu naświetlenia kolejnych klatek, zapewniając przyjemny dla oka efekt.

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Tryb Slow & Quick umożliwia spowolnienie obrazu 2.5x (24p 60kl./s) w 4K oraz 7.5x (24p 180kl./s) w Full HD. Jest też możliwość przyspieszenia akcji aż 60-cio krotnie (60p 1kl./s).

 

V-Log, V-Gamut i "VariCam Look"

Panasonic Lumix S5 oferuje kompatybilność z Cinema VariCam Look, umożliwiając bezproblemową edycję materiału filmowanego Lumixem S5 wraz z materiałem filmowanym najwyższej jakości kamerami VariCam. Aparat zapewnia niezwykle dokładną reprodukcję barw i subtelnych gradacji tonów od cieni aż po światła, oraz precyzyjne ustawienia kolorystyczne w postprodukcji. W efekcie użytkownicy mogą dopasować ostateczny wygląd filmu do swojej artystycznej wizji. Zainstalowany domyślnie V-Log zapewnia 14+ EV dynamiki tonalnej, co pokrywa wymagania PQ obrazu HDR, podczas gdy V-Gamut pokrywa pełne spektrum barw HDR. Dzięki temu możemy filmować z wysoką rozpiętością tonalną kiedykolwiek i gdziekolwiek chcemy.

Podczas nagrywania możemy przypisać do filmu wybrany LUT (preset kolorystyczny dla obrazu filmowego), który automatycznie pokoloruje obraz tak jak chcemy. Wybrany LUT jest od razu wyświetlany na monitorze i w wizjerze, dzięki czemu od razu mamy podgląd efektu końcowego. Kiedy natomiast LUT jest przesyłany przez HDMI, może zostać sprawdzony na zewnętrznym monitorze. W dodatku do domyślnie wgranych presetów, możemy zainstalować i używać własne ustawienia LUTy.

 

Podgląd poziomów jasności

Jednym z najważniejszych wyzwań filmowania jest uzyskanie idealnej ekspozycji, by obraz pozbawiony był "przepalonych" bieli pozbawionych detali. Panasonic Lumix S5 udostępnia wiele narzędzi, które pomogą w uzyskaniu poprawnie naświetlonego obrazu. Do wyboru mamy szczegółowy wykres Wave Form Monitor, podwójną zebrę, której zakresy możemy dowolnie skonfigurować oraz pomiar punktowy dla precyzyjnego ustawienia ekspozycji wybranego obiektu.

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Punktowy pomiar jasności.

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Podwójna zebra z możliwością konfiguracji.

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Szczegółowy wykres Wave Form Monitor.

 

Nagrywanie anamorficzne

Bezlusterkowiec Lumix S5 oferuje możliwość nagrywania w rozdzielczości 4K (proporcje 4:3) za pomocą obiektywów anamorficznych. Aparat obsługuje szeroką gamę współczynników powiększenia obiektywów anamorficznych: 1.3x, 1.33x, 1.5x, 1.8x, oraz 2.0x. S5 posiada funkcję "Anamorphic Desqueeze Display", która automatycznie rozciągnie obraz, aby na podglądzie w wizjerze i na ekranie mieć podgląd końcowego efektu.

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Lumix S5 posiada zarówno wejście mikrofonowe jak i wyjście słuchawkowe.

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Możliwość stosowania mikrofonów XLR dzięki dodatkowemu akcesorium Panasonic DMW-XLR1 (sprzedawane oddzielnie).

 

 Zaawansowana technologia AF

Panasonic Lumix S5 dysponuje zaawansowaną technologią automatycznego ustawiania ostrości DFD (Depth From Defocus). Obiektyw komunikuje się z aparatem z prędkością 480 kl./s przekazując sobie informacje o charakterystyce obszaru nieostrości, na podstawie której aparat wie czy ma ostrzyć w przód czy w tył. Dzięki temu znacznie zminimalizowano efekt "polowania" w poszukiwaniu idealnego kontrastu. Aparat Panasonic S5 jest w stanie ustawić ostrość nawet w 0,08 sekundy.

Aparat wyposażono w wiele trybów autofokusa, w tym w tryby głębokiego uczenia, które potrafią rozpoznać twarze i ciała ludzi, zwierzęta (psy, koty, ptaki). Zarówno przy filmowaniu jak i w trakcie fotografowania tryby wykrywania obiektów działają niezwykle szybko i precyzyjnie. Ulepszone wykrywanie ludzkiej głowy poradzi sobie bez względu na jej rozmiar, pochylenie lub ruch.

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

 

Zdjęcia wysokiej rozdzielczości 96 Mpix

Panasonic Lumix S5 umożliwia wykonanie zdjęć o wysokiej rozdzielczości nawet 96 Mpix. W trybie tym aparat wykorzystuje system stabilizacji matrycy by wykonać 8 kolejnych zdjęć, po każdym z nich przesuwając sensor w ośmiu kierunkach. Następnie procesor aparatu składa wykonane zdjęcia w jedno o bardzo wysokiej rozdzielczości 12000 x 8000 pikseli. Dzięki przesunięciu sensora takie zdjęcie nie tylko posiada bardzo drobny detal ale również omija siatkę filtra Bayera pozwalając na wierną reprodukcję barw i tonów. Tak wykonane zdjęcie możemy zapisać w formacie RAW jak i w JPEG.

 

Korpus i ergonomia bezlusterkowca Panasonic S5

Niewątpliwie w stosunku do modelu S1, S1H czy S1R aparat jest dużo mniejszy i lżejszy. Lumix S5 waży 30% mniej niż S1 (tylko 714 g) i posiada porównywalne wymiary od aparatu GH5, pomimo znacznie większej matrycy. Aparat cechuje się znakomitym wzornictwem i wykonaniem z obudową ze stopu magnezu oraz konstrukcją odporną na pył i zachlapanie, która zapewnia możliwość pracy w trudnych warunkach.

 

Wizjer i ekran

Wizjer elektroniczny OLED aparatu Lumix S5 posiada rozdzielczość 2360 tyś. punktów oraz powiększenie obrazu 0,74x. Obraz w wizjerze jest czytelny, ostry i bardzo szybki. Oferuje on odświeżanie nawet 120 kl./s z opóźnieniem tylko 0,005 sekundy. Dzięki temu kadrowanie szybko poruszających się obiektów nie stanowi żadnego problemu.

Panasonic S5 posiada dotykowy ekran wielkości 3 cali i rozdzielczości 1840 tyś. punktów, zapewniając intuicyjną i szybką obsługę aparatu i jego funkcji.  Jego kąt możemy swobodnie ustawić i obrócić o 180 stopni by umożliwić łatwe nagrywanie siebie.

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Wysokiej jakości wizjer elektroniczny OLED. 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Dotykowy ekran Flip-Screen o dowolnie ustawianym kącie.

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Podwójne gniazdo kart SD.

 

Podwójne gniazdo kart SD

Bezlusterkowiec Lumix S5 posiada dwa gniazda na karty SD, SDHC lub SDXC. Jedno gniazdo obsługuje standardy UHS-I i UHS-II, gniazdo drugie obsługuje UHS-I. Gniazda możemy skonfigurować zgodnie z naszymi potrzebami. W trybie Relay Recording po przepełnieniu karty pierwszej aparat rozpoczyna zapis na karcie drugiej. Tryb Backup umożliwia wykonanie kopii zapasowej na karcie drugiej, opcja bardzo często używana przez profesjonalistów, którzy nie chcą stracić cennego materiału z powodu losowej awarii karty pamięci. Tryb Allocation umożliwia wybranie, które gniazdo będzie odpowiedzialne za zapis wideo, a które będzie zapisywało pliki ze zdjęciami. Dzięki temu możemy ustawić naszą szybką kartę UHS-II w gnieździe pierwszym na zapis filmów, a nieco wolniejszą kartę UHS-I w slocie drugim na zapis fotografii.

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Aparat Panasonic Lumix S5 posiada system uszczelnień zabezpieczających przed kurzem i zachlapaniem.

 

Różnice pomiędzy funkcjami nagrywania aparatów Lumix DC-S5 / Lumix DC-S1H / Lumix DC-S1 + Rozszerzenie oprogramowania DMW-SFU2 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

DC-S1 

Matryca: Pełna klatka CMOS 24,2Mpix
Filmowanie: 4K 60kl./s, Full HD 180kl./s
ISO: 100-51200
Czas: 60-1/8000s
Szybkość: 9kl./s
Stabilizacja: Matrycowa
Mocowanie: L-Mount

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

DC-S5
Matryca: Pełna klatka CMOS 24,2Mpix
Filmowanie: 4K 60kl./s, Full HD 120kl./s
ISO: 100-51200
Czas: 60-1/8000s
Szybkość: 7kl./s
Stabilizacja: Matrycowa (6 EV)
Mocowanie: L-Mount

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

DC-S1H

Matryca: Pełna klatka CMOS 24,2Mpix
Filmowanie: 6K 24kl./s, 4K 60kl./s, Full HD 120kl./s
ISO: 100-51200
Czas: 60-1/8000s
Szybkość: 9kl./s
Stabilizacja: Matrycowa
Mocowanie: L-Mount

  Panasonic Lumix DC-S5 Panasonic Lumix DC-S1H Panasonic Lumix DC-S1 + Panasonic DMW-SFU2
Nagrywanie w rozdzielczości 6K/5.9K/5.4K/C4K PHOTO 6K (30kl/s) 4:2:0 10-bit brak
Nagrywanie wewnętrzne 4K 60p/50p 4:2:0 10-bit 4:2:0 10-bit 4:2:0 8-bit
Nagrywanie wewnętrzne 4K 30p 4:2:2 10-bit 4:2:2 10-bit 4:2:2 10-bit
Podwójne natywne ISO tak tak brak
Dynamika tonalna 14+ EV 14+ EV 14+ EV
V-Log/V-Gamut tak tak tak
Look Up Table (LUT) tak tak tak
Nagrywanie dźwięku za pomocą XLR-1 48kHz/16-bit) 48 lub 96 kHz, 24-bit 48 lub 96 kHz, 24-bit

 

Bezlusterkowiec Panasonic Lumix S5 (body)

Panasonic Lumix S5 cena: 4799 zł

dostępny od ręki
Akcesoria filmowe
Pamięci i czytniki
Zasilanie
Obiektywy
Adaptery, konwertery, pierścienie
Torby, plecaki, pokrowce
Statywy i stabilizatory
Akcesoria audio
Akcesoria czyszczące

Przetwornik obrazu

Typ przetwornika
CMOS 
Wielkość przetwornika
Pełna klatka (35.6mm x 23.8mm)
Liczba pikseli
Efektywna liczba pikseli 24.2 Mpix 

Optyka

Mocowanie obiektywu
L-Mount 
Mnożnik ogniskowej
1x (pełna klatka)

Ustawianie ostrości

Typ i zakres pomiaru
Kontrastowy system AF z technologią DFD
Zakres od -6 do 20 (F1.4, równoważne z ISO100, AFS)
Punkty pomiaru
b/d 
Tryby pracy AF
AFS (pojedynczy) / AFC (ciągły) / MF

[Tryby AF]
(1) Automatyczne wykrywanie (Twarz, Oczy, Ciało, Zwierzę)
(2) Śledzenie
(3) 225-obszarowy
(4) Strefa (pionowa/pozioma)
(5) Strefa (kwadratowa)
(6) Strefa (owalna)
(7) 1-obszarowy+
(8) 1-obszarowy
(9) Pinpoint
(10) Niestandardowy 1, 2, 3

Niestandardowe ustawienie AF: Czułość AF, czułość przełączania obszaru AF, prognozowanie obiektu w ruchu
Lampka wspomagania autofokusa
Blokada AF: ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AF
Post Focus / Focus Stacking

Inne funkcje AF:
AF-ON, AF-ON: do bliży, AF-ON: do dali, AF migawki, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, priorytet ostrości/migawki, szybki AF, ciągły AF (podczas nagrywania filmów), AF z wykrywaniem zbliżenia oka, ustawienie zakresu punktów AF, AF+MF, MF Guide, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, panel dotykowy AF, migawka dotykowa, przełączanie ostrości w pionie / w poziomie, blokada pierścienia ustawiania ostrości, wyświetlanie/ukrywanie trybu AF, 1-obszarowa prędkość przesuwania AF, ramka ostrości w pętli, punkt początkowy AFC (225-obszarowy), odzyskiwanie ostrości obiektywu, sterowanie pierścieniem ostrości

Ekspozycja

Rodzaje pomiaru światła
1 728-strefowy wielopunktowy system wykrywania
Zakres pomiaru od 0 do 18 EV (obiektyw F2.0, równoważne z ISO100)

[Tryby pomiaru światła]
(1) Wielokrotny
(2) Centralnie ważony
(3) Punktowy
(4) Wyróżniony ważony

Kompensacja ekspozycji: ±5EV (±3EV dla filmów) z krokiem 1/3 EV
Blokada AE Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AE
Tryby ekspozycji
Tryb ekspozycji Program AE / Priorytet przysłony AE / Priorytet migawki AE / Ekspozycja manualna
Czasy otwarcia migawki
Tryby migawki: Automatyczna, Mechaniczna, Elektroniczna kurtyna przednia, Elektroniczna, Elektroniczna+NR

Zdjęcia: Bulb (maks. 30 minut), 1/8 000 – 60
Elektroniczna kurtyna przednia: Bulb (maks. 30 minut), 1/2 000 – 60
Przysłona elektroniczna: Bulb (maks. 60 s), 1/8000–60
Filmy: 1/16 000–1/25
Tryb Creative Video M lub tryb MF: 1/16 000–1/2

Samowyzwalacz 10s, 3 obrazy / 2 s / 10 s
Pilot zdalnego sterowania przez DMW-RS2 (sprzedawany oddzielnie)
Tryb cichy
Czułość ISO
Czułość ISO (standardowa czułość wyjściowa)
Auto / 50 / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200 / 6400 / 12800 / 25600 / 51200 / 102400 / 204800 (możliwość zmiany na krok 1/3 EV)

*Podwójne natywne ISO*
[Normalny]
Natywne ISO: 100, 640
Auto: Auto / 50 / 100–51200 / 102400 / 204800

[V-Log]
Natywne ISO: 640, 4000
Auto: Auto /320 / 640–51200

[HLG]
Natywne ISO: 400, 2500
Auto: Auto / 400–51200 / 102400 / 204800

[Cinelike D2 / Cinelike V2]
Natywne ISO: 200, 1250
Auto: Auto / 100 / 200–51200 / 102400 / 204800
Szybkość robienia zdjęć
*Przysłona mechaniczna / elektroniczna kurtyna przednia*

[AFS/MF]
(1) H: 7 kl./s
(2) M: 5 kl./s (z funkcją Live View)
(3) L: 2 kl./s (z funkcją Live View)

AFC:
(1) H: 5 kl./s (z funkcją Live View)
(2) M: 5 kl./s (z funkcją Live View)
(3) L: 2 kl./s (z funkcją Live View)

*Przysłona elektroniczna*

[AFS/MF]
(1) H: 7 kl./s
(2) M: 5 kl./s (z funkcją Live View)
(3) L: 2 kl./s (z funkcją Live View)

[AFC]
(1) H: 5 kl./s (z funkcją Live View)
(2) M: 5 kl./s (z funkcją Live View)
(3) L: 2 kl./s (z funkcją Live View)

Liczba nagrywanych obrazów
RAW / RAW+JPEG: ponad 24 zdjęcia
JPEG: Ponad 999 zdjęć (gdy używana jest karta SD o klasie szybkości „UHS-II Speed Class 3 (U3)” włożona do gniazda kart 1).

6K PHOTO: 30 kl./s
4K PHOTO: 60 kl./s, 30 kl./s
Informacje EXIF Tak (każdy plik JPEG wykadrowany z pliku seryjnego 6K/4K jest zgodny ze standardem EXIF) 
Balans bieli
Tryby balansu bieli:
AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4

Regulacja balansu bieli: zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone
Ustawienie temperatury barwowej: 2500–10000 K w 100 K 

Zapis obrazu i dźwięku

Rejestracja zdjęć
JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW, HLG Photo (CTA-2072)
Jakość obrazu: RAW, RAW+Fine, RAW+Standard, Fine, Standard
Przestrzeń barw: sRGB, AdobeRGB 

Rozmiar pliku (w pikselach) w przypadku korzystania z obiektywów pełnoklatkowych:

[3:2]
(1) 6000x4000 (L)
(2) 4272x2848 (M)
(3) 3024x2016 (S)
(4) 12000x8000 (XL) (tryb wysokiej rozdzielczości)
(5) 8496x5664 (LL) (tryb wysokiej rozdzielczości)
(6) 5184x3456 (6K PHOTO)
(7) 3504x2336 (4K PHOTO)
(8) 5984x4000 (HLG PHOTO, pełna rozdzielczość)
(9) 3232x2160 (HLG PHOTO, rozdzielczość 4K)

[4:3]
(1) 5328x4000 (L)
(2) 3792x2848 (M)
(3) 2688x2016 (S)
(4) 10656x8000 (XL) (tryb wysokiej rozdzielczości)
(5) 7552x5664 (LL) (tryb wysokiej rozdzielczości)
(6) 4992x3744 (6K PHOTO)
(7) 3328x2496 (4K PHOTO)
(8) 5312x3984 (HLG PHOTO, pełna rozdzielczość)
(9) 2880x2160 (HLG PHOTO, rozdzielczość 4K)

[16:9]
(1) 6000x3368 (L)
(2) 4272x2400 (M)
(3) 3024x1704 (S)
(4) 12000x6736 (XL) (tryb wysokiej rozdzielczości)
(5) 8496x4784 (LL) (tryb wysokiej rozdzielczości)
(6) 3840x2160 (4K PHOTO)
(7) 5888x3312 (HLG PHOTO, pełna rozdzielczość)
(8) 3840x2160 (HLG PHOTO, rozdzielczość 4K)

[1:1]
(1) 4000x4000 (L)
(2) 2848x2848 (M)
(3) 2016x2016 (S)
(4) 8000x8000 (XL) (tryb wysokiej rozdzielczości)
(5) 5664x5664 (LL) (tryb wysokiej rozdzielczości)
(6) 2880x2880 (4K PHOTO)
(7) 4000x4000 (HLG PHOTO, pełna rozdzielczość)
(8) 2144x2144 (HLG PHOTO, rozdzielczość 4K)

[65:24]
(1) 6000x2208(L)

[2:1]
(1) 6000x3000(L)

Rozmiar pliku (w pikselach) w przypadku korzystania z obiektywów APS-C/Super 35mm:

[3:2]
(1) 3984x2656 (L)
(2) 2880x1920 (M)
(3) 2064x1376 (S)
(4) 3504x2336 (4K PHOTO)

[4:3]
(1) 3536x2656 (L)
(2) 2560x1920 (M)
(3) 1840x1376 (S)
(4) 3328x2496 (4K PHOTO)

[16:9]
(1) 3984x2240 (L)
(2) 2880x1624 (M)
(3) 1920x1080 (S)
(4) 3840x2160 (4K PHOTO)

[1:1]
(1) 2656x2656 (L)
(2) 1920x1920 (M)
(3) 1376x1376 (S)
(4) 2880x2880 (4K PHOTO)

Nagrywanie 6K PHOTO/4K PHOTO:
(1) 6K PHOTO: MP4 (H.265/HEVC, format audio: AAC (2 kan.))
(2) 4K PHOTO: MP4 (H.264/MPEG-4 AVC, format audio: AAC (2 kan.))
Wyodrębnione zdjęcia: JPEG (DCF, Exif 2.31)

- 6K PHOTO/4K PHOTO to funkcja służąca do szybkiego wykonywania zdjęć seryjnych, która umożliwia wykonywanie zdjęć z materiału wideo w formacie 4:3 lub 3:2 i rozdzielczości około 18 Mpix dla 6K PHOTO lub około 8 Mpix dla 4K PHOTO.
- Nagrywanie w trybie [6K PHOTO] [4K PHOTO] zostanie zatrzymane, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 15 minut.
Rejestracja filmów
MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (format audio: LPCM (2 kanały, 48 kHz/16 bitów)
MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (format audio: AAC (2 kan.))
Przełączanie NTSC / PAL Tak (NTSC (59,94 Hz) / PAL(50,00 Hz))

Poziom luminancji 8 bitów: 0‒255 / 16‒235 / 16‒255

10 bitów: 0‒1023 / 64‒940 / 64‒1023
Monitor przebiegu
Wyświetlacz LUT: LUT View Assist (wyświetlacz) / LUT View Assist (HDMI)

Kod czasowy
Zliczanie: możliwość wyboru między metodą Rec Run a metodą Free Run,
Tryb kodu czasowego: możliwość wyboru między trybem Drop Frame a trybem Non-Drop Frame (przy wybranym ustawieniu NTSC (59,94 Hz).
Funkcja Knee Control

*MOV*
[NTSC (59,94 Hz), pełnoklatkowy]
(1) [4K] 3840x2160 29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(2) [4K] 3840x2160 23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(3) [FHD] 1920x1080 59,94p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(4) [FHD] 1920x1080 29,97p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(5) [FHD] 1920x1080 23,98p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.

[NTSC (59,94 Hz) APS-C, piksel po pikselu]
(1) [4K] 3840x2160 59,94p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(2) [4K] 3840x2160 59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)
(3) [4K] 3840x2160 29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(4) [4K] 3840x2160 23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(5) [Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(6) [Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(7) [FHD] 1920x1080 59,94p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(8) [FHD] 1920x1080 29,97p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(9) [FHD] 1920x1080 23,98p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.

[PAL (50,00 Hz), pełnoklatkowy]
(1) [4K] 3840x2160 25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(2) [FHD] 1920x1080 50,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(3) [FHD] 1920x1080 25,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.

[PAL (50,00 Hz) APS-C, piksel po pikselu]
(1) [4K] 3840x2160 50,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(2) [4K] 3840x2160 50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)
(3) [4K] 3840x2160 25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(4) [Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 50,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(5) [Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8-bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)
(6) [Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(7) [FHD] 1920x1080 50,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.
(8) [FHD] 1920x1080 25,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) Możliwość wyboru HLG.

Po darmowej aktualizacji format MOV otrzymuje również nagrywanie w rozdzielczości C4K (4096x2160 pikseli):
(1) C4K60p/50p, 4:2:0 8bit LongGOP, 150Mbps, LPCM
(2) C4K30p/25p/24p, 4:2:2 10bit LongGOP, 150Mbps, LPCM
(3) C4K30p/25p/24p, 4:2:0 8bit LongGOP, 100Mbps, LPCM

*MP4*

[NTSC (59,94 Hz), pełnoklatkowy]
(1) [4K] 3840x2160 29,97p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) Możliwość wyboru HLG.
(2) [4K] 3840x2160 23,98p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) Możliwość wyboru HLG.
(3) [4K] 3840x2160 29,97p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(4) [4K] 3840x2160 23,98p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(5) [FHD] 1920x1080 59,94p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(6) [FHD] 1920x1080 29,97p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(7) [FHD] 1920x1080 23,98p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[NTSC (59,94 Hz) APS-C, piksel po pikselu]
(1) [4K] 3840x2160 59,94p, 100 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) Możliwość wyboru HLG.
(2) [4K] 3840x2160 29,97p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) Możliwość wyboru HLG.
(3) [4K] 3840x2160 23,98p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) Możliwość wyboru HLG.
(4) [4K] 3840x2160 29,97p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(5) [4K] 3840x2160 23,98p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(6) [FHD] 1920x1080 59,94p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(7) [FHD] 1920x1080 29,97p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(8) [FHD] 1920x1080 23,98p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[PAL (50,00 Hz), pełnoklatkowy]
[4K] 3840x2160 25,00p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) Możliwość wyboru HLG.
[4K] 3840x2160 25,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
[FHD] 1920x1080 50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
[FHD] 1920x1080 25,00p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[PAL (50,00 Hz) APS-C, piksel po pikselu]
(1) [4K] 3840x2160 50,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) Możliwość wyboru HLG.
(2) [4K] 3840x2160 25,00p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) Możliwość wyboru HLG.
(3) [4K] 3840x2160 25,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(4) [FHD] 1920x1080 50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(5) [FHD] 1920x1080 25,00p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

*SLOW & QUICK*

[NTSC (59,94 Hz), pełnoklatkowy, 1, 2, 5, 10, 15, 30, 60, 100, 120, 150, 180 kl./s]
(1) [FHD] 1920x1080 59,94p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(2)[FHD] 1920x1080 29,97p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(3) [FHD] 1920x1080 23,98p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

Kąt widzenia zawęża się w przypadku wybrania szybkości klatek wynoszącej 180. Tryb AF przełącza się na MF po ustawieniu szybkości klatek na 150 kl./s lub więcej.

[NTSC (59,94 Hz) APS-C, piksel po pikselu, 1, 2, 5, 10, 15, 30, 60 kl./s]
(1) [4K] 3840x2160 29,97p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(2) [4K] 3840x2160 23,98p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[PAL (50,00 Hz), pełnoklatkowy, 1, 2, 5, 10, 15, 30, 60, 100, 120, 150, 180 kl./s]
(1) [FHD] 1920x1080 50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
(2) [FHD] 1920x1080 25,00p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

Kąt widzenia zawęża się w przypadku wybrania szybkości klatek wynoszącej 180. Tryb AF przełącza się na MF po ustawieniu szybkości klatek na 150 kl./s lub więcej.

[PAL (50,00 Hz) APS-C, piksel po pikselu, 1, 2, 5, 10, 15, 30, 60 kl./s]
(1) [4K] 3840x2160 25,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
Rejestracja dźwięku
2 kanały
LPCM / AAC / Dolby Audio  

Podgląd obrazu

Wizjer
Wizjer OLED Live View Finder
Około 2.36 mln punktów
Pole widzenia ok. 100%
Powiększenie ok. 0.74x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność; -1,0 m-1, gdy proporcje są ustawione na 3:2
Odsunięcie źrenicy koło 20mm
Regulacja dioptrii po ustawieniu na nieskończoność; -1,0 m-1 / -4,0 - +4,0 (dpt)
Prędkość wyświetlacza 120 kl./s lub 60 kl./s
Opóźnienie wyświetlania ok. 0.005s
Czujnik oczu
Wyświetlacz LCD
Wyświetlacz TFT LCD ze statycznym panelem dotykowym
O swobodnie ustawianym kącie, 7.5 cm (3"), proporcje 3:2
Około 1.84 mln punktów
Pole widzenia około 100%

Złącza

Stopka na akcesoria
Gorąca stopka 
Gniazdo mikrofonowe
3.5mm
Możliwość wyboru MIC (Plug-in Power), MIC, LINE.

Tryby: Stereo, Obiektyw Auto, Kierunkowy, Super kierunkowy, Ręczny są dostępne tylko po podłączeniu mikrofonu DMW-MS2 (do nabycia osobno).
Gniazdo słuchawkowe
3.5mm  
Gniazdo HDMI
microHDMI typ D
VIERA Link, Audio: Stereo
NTSC (59,94 Hz): Auto / 4K/60p / 4K/30p / 1080p / 1080i / 720p / 480p
PAL (50,00 Hz): Auto / 4K/50p / 4K/25p / 1080p / 1080i / 720p / 576p

[Przesyłanie sygnału do zewnętrznego monitora]
(1) Jeżeli wybrano tryb inny niż [4K/60p]/[4K/50p] dla opcji [Picture Quality]: 4:2:2 10 bitów, 4:2:2 8 bitów, 4:2:0 8 bitów
(2) Jeżeli wybrano tryb [4K/60p]/[4K/50p] dla opcji [Rec Quality]: 4:2:2 10 bitów, 4:2:0 8 bitów

Po darmowej aktualizacji oprogramowania możemy również skorzystać z trybu 12-bit RAW w rozdzielczościach 5.9K, 4K, Anamorphic (4:3) 3.5K.

Apple ProRes RAW może zostać nagrany na Atomos NINJA V.

Po wybraniu trybu 4:2:2 10 bitów nie można zapisywać filmów ani zdjęć na karcie pamięci w aparacie.

Wyświetlacz: ON / OFF (możliwość wyboru)
HLG View Assist (HDMI): AUTO / TRYB1 / TRYB2 / WYŁ. (możliwość wyboru)
Wejście zdalnego sterowania
2.5mm
Gniazdo USB
SuperSpeed USB 3.1 typ C pierwszej generacji



Odtwarzanie microHDMI typ D / VIERA Link, Audio: Stereo
NTSC (59,94 Hz): Auto / 4K/60p / 4K/30p / 1080p / 1080i / 720p / 480p
PAL (50,00 Hz): Auto / 4K/50p / 4K/25p / 1080p / 1080i / 720p / 576p
Wejście zdalnego sterowania φ2,5 mm
Wejście mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio φ3,5 mm dla mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio
Możliwość wyboru MIC (Plug-in Power) / MIC / LINE.
Tryby Stereo /Obiektyw Auto / Kierunkowy / Super kierunkowy / Ręczny są dostępne tylko po podłączeniu mikrofonu DMW-MS2 (do nabycia osobno).
Wyjście słuchawek φ3,5 mm
Mikrofon Stereo, redukcja szumu wiatru: WYŁ. / niska* / standardowa / wysoka *tylko po podłączeniu DMW-MS2 (opcjonalnie).
Mikrofon XLR Tak, z DMW-XLR1 (sprzedawany oddzielnie)
Głośnik Monofoniczny
Gniazdo na kartę SD Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC, karta pamięci SDXC
Gniazdo 1: Zgodność ze standardem UHS-I/UHS-II UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC i ze standardem UHS-II Video Speed Class 90 dla kart pamięci SDXC.
Gniazdo 2: Zgodność ze standardem UHS-I UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC.
Gniazdo kart pamięci
Karta pamięci SD, SDHC, SDXC
Gniazdo 1: Zgodność ze standardem UHS-I/UHS-II UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC i ze standardem UHS-II Video Speed Class 90 dla kart pamięci SDXC.
Gniazdo 2: Zgodność ze standardem UHS-I UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC.

Inne funkcjonalności

Stabilizacja obrazu
Typ z przesunięciem matrycy (5 osi / 5.0 punktu)
Dual I.S. (6.5 punktu, zgodność z Dual I.S. 2)
Łączność bezprzewodowa
Wi-Fi 2,4 GHz (STA/AP) (IEEE 802.11 b/g/n)
Wi-Fi 5 GHz (STA) (IEEE 802.11 a/n/ac)

Bluetooth® 4.2 (Bluetooth Low Energy (BLE))
Współpraca z lampą błyskową
Zewnętrzna lampa błyskowa TTL (sprzedawana oddzielnie)

Tryb lampy błyskowej:
Auto / auto/redukcja czerwonych oczu / wł. wymuszenie / wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu / powolna synchronizacja / powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu / wył. wymuszenie

Synchronizacja lampy błyskowej Synchronizacja na 1. kurtynę, synchronizacja na 2. kurtynę

Regulacja mocy lampy błyskowej ±3 EV z krokiem 1/3 EV

Prędkość synchronizacji poniżej 1/250s (liczba przewodnia zmniejsza się przy 1/250s) Tylko po ustawieniu trybu M lub S)

Sterowanie bezprzewodowe w przypadku użycia lampy DMW-FL200L / FL360L / FL580L (opcjonalna)), kanał bezprzewodowy: 1 kan./2 kan./3 kan./4 kan.

Zasilanie

Akumulator, zasilacz
Akumulator litowo-jonowy BLK22 (7,2 V, 2200 mAh, 16 Wh) (w zestawie)
Zasilanie przez USB, ładowanie przez USB
Czas pracy
Czas działania baterii (standard CIPA):
Około 440 zdjęć (wyświetlacz tylny)
470 zdjęć (wizjer LVF)
1500 zdjęć (wizjer LVF w trybie oszczędzania energii)

*Czas ciągłego nagrywania (filmy)*

MP4 [4K/60p]:
(1) 110 min (APS-C, piksel po pikselu) (LVF)
(2) 110 min (APS-C, piksel po pikselu) (wyświetlacz tylny)

MOV [4K/60p/4:2:0 10 bitów/LongGOP]
(1) 100 min (APS-C, piksel po pikselu) (LVF)
(2) 110 min (APS-C, piksel po pikselu) (wyświetlacz tylny)

*Faktyczny czas nagrywania (filmy)*

MP4 [4K/60p]:
(1) 55 min (APS-C, piksel po pikselu) (LVF)
(2) 55 min (APS-C, piksel po pikselu) (wyświetlacz tylny)

MOV [4K/60p/4:2:0 10 bitów/LongGOP]
(1) 50 min (APS-C, piksel po pikselu) (LVF)
(2) 55 min (APS-C, piksel po pikselu) (wyświetlacz tylny)

Parametry fizyczne

Wymiary
132.6 x 97.1 x 81.9 mm (bez elementów wystających)
Waga
Około 714g (1 karta pamięci SD, bateria, korpus)
Około 630g (tylko korpus)
  • Pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 24,2 Mpix
  • Możliwość nagrywania w rozdzielczości 4K 50 kl./s z próbkowaniem 4:2:0 10-bit lub 4K 25 kl./s z próbkowaniem 4:2:2 10-bit
  • Możliwość nagrywania z wysokim klatkarzem Full HD 120 kl./s
  • Darmowa aktualizacja zwiększająca możliwości filmowania o rozdzielczość C4K oraz nagrywanie w 12-bitowym formacie RAW w rozdzielczości 5.9K
  • Funkcje V-Log/V-Gamut rejestrujące obraz filmowy o dynamice 14+ EV
  • Stabilizacja matrycy o efektywności 6EV działająca w trybie Dual I.S. 2
  • Bardzo szeroki zakres czułości ISO 100-51200 (po rozszerzeniu 50-204800 ISO)
  • Podwójne natywne ISO zapewniające pozbawiony szumu obraz nawet przy wysokich wartościach czułości matrycy
  • Wykonywanie zdjęć seryjnych z prędkością 7kl./s
  • Tryb zdjęć wysokiej rozdzielczości 96 Mpix
  • Wizjer elektroniczny o rozdzielczości 2,36 mln. punktów OLED Live View Finder
  • Obracany, dotykowy ekran LCD typu flip o wielkości 3"
  • Obudowa o zwiększonej odporności na mróz, pył i zachlapania
  • Dwa sloty na karty pamięci typu SDHC/SDXC

Masz ten produkt?
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Pomóż innym dokonać wyboru.

Brak opinii. Dodaj pierwszą opinię!

Masz pytania odnośnie do tego produktu?