Nasza recenzja na blogu
Niezwykle zaawansowana konstrukcja optyczna, na którą składają się m.in. soczewki FLD (o charakterystyce zbliżonej do fluorytu), SLD (o ultra niskiej dyspersji) oraz asferyczne, zaowocowała, iż obiektyw generuje niezwykle wysoką jakość obrazu w centrum jak i na jego brzegu, nie tylko w całym swoim uniwersalnym zakresie ogniskowych, ale także w całym zakresie odległości ostrzenia (przy zdjęciach w stylu makro oraz na ostrzeniu bliskim nieskończoności). W uzupełnieniu do uniwersalnego zakresu ogniskowych, SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art, na każdej swojej ogniskowej pozwala fotografować z odległości 40cm (licząc od matrycy aparatu), co przy 105mm daje skalę maksymalnego powiększenia 1:3.1. Obiektyw został zaprojektowany także z myślą o filmowcach, w efekcie czego efekt oddychania obiektywu dla każdej ogniskowej został zmniejszony do bardzo niewielkiego poziomu. Zapewnia to naturalnie wyglądające przesunięcia ostrości podczas nagrywania materiałów wideo i łatwiejsze wyrównanie obrazu podczas tzw. „Focus stackingu”.
Wysoka poręczność dzięki wadze poniżej 1kg
Standardowe zoomy powinny być małe i wystarczająco lekkie do całodniowego fotografowania z ręki, dlatego SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art została zaprojektowana z myślą o poręczności i łatwości w użyciu. Aż 5 elementów asferycznych, z których największy ma średnicę aż 66.4mm, pozwoliło skrócić maksymalną długość obiektywu bez żadnego kompromisu w jakości obrazu, a optymalny projekt obudowy, wykorzystujący w jego konstrukcji m.in. stopy magnezu, utrzymał wagę całego obiektywu poniżej 1kg.
Szybki AF, profesjonalne funkcje i doskonała jakość wykonania
Za błyskawiczną i niezwykle precyzyjną pracę autofocusa w obiektywie SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art odpowiada autorski układ liniowy HLA składający się z grupy silnych magnesów. Aby umożliwić szybką zmianę ekspozycji w bardziej tradycyjny sposób, obiektyw został wyposażony w dedykowany pierścień, umożliwiający zmianę przysłony za pomocą obiektywu. Przełącznik de-click jest przydatnym narzędziem dla filmowców, a przełącznik blokady zapewnia, iż pierścień przysłony nie zostanie przypadkowo wytrącony ze swojego ustawienia. Dwa konfigurowalne przyciski AFL, umieszczone z boku i na górze korpusu, których można łatwo użyć w pozycjach fotografowania poziomego lub pionowego, wpływa na poprawę jego ergonomii. Obiektyw jest wyposażony w przełącznik blokady zoomu, który utrzymuje pierścień zoomu na miejscu na szerokim końcu, zapobiegając jego przypadkowemu wysunięciu się pod wpływem własnego ciężaru. Blokadę można zwolnić za pomocą przełącznika lub obracając pierścień zoomu, aby uzyskać szybszy i bardziej elastyczny przepływ pracy.
Obiektyw ma uszczelnianą obudowę, która chroni go przed dostaniem się do środka zanieczyszczeń, podczas pracy w trudnych warunkach atmosferycznych. Przedni element ma również powłokę hydrofobową i olejoodporną, która pomaga utrzymać go w czystości w niesprzyjających warunkach fotografowania.
.