Świąteczna promocja!
Panasonic Lumix GH6 to model, który niewątpliwie zrewolucjonizował rynek dzięki swoim możliwościom filmowym takim jak zapis w rozdzielczości 5.7K w 10-bit 60p/50p , nieograniczony czas nagrywania 10-bit 4:2:2 C4K/4K 60p/50p, zapis wewnętrzny za pomocą kodeków ProRes 422 HQ i ProRes 422 oraz wiele, wiele więcej. Zwarta konstrukcja aparatu bezlusterkowego wyposażona w przetwornik M4/3 o rozdzielczości 25Mpix, Pięcio-osiową (7,5 stopniową) stabilizację obrazu oraz wbudowany system chłodzenia okazał się strzałem w dziesiątkę oraz doskonałą odpowiedzią na zapotrzebowanie filmowców.
Panasonic Lumix GH6 jest kontynuacją już kultowej seri GH, docenianej szczególnie przez osoby zajmujące się profesjonalnie filmowaniem. Sprawdź jak wypadł w naszym teście następca modelu Lumix GH5.
Nowy firmware 2.0 daje większe możliwości przechwytywania bezpośrednio na kartę CFexpress typu B, a dokładnie to z szybkością 1,9 Gb/s przy 10-bitowym ProRes 4:2:2 HQ, a także DCI 4K (Cine 4K) przy 1,9 Gb/s w 10-bitowym ProRes HQ 4:2:2
Aparat Lumix GH6 został wyposażony w zaprojektowaną na nowo matrycę M43 jest ona ulepszona w stosunku do swoich poprzedników z serii GH. Duże zmiany zaszły także dzięki nowemu procesorowi i oprogramowaniu. DC-GH6 posiada ulepszony zakres dynamiczny (ponad 13 stopni). Aby uzyskać maksymalną ostrość, czujnik nie jest ograniczany przez filtr dolnoprzepustowy; wygładza każdą morę dzięki inteligentnemu przetwarzaniu szczegółów w zaktualizowanym procesorze Venus engine. Opierając się na stabilizacji obrazu nowej generacji, aparat ten syntetyzuje osiem różnych obrazów w jeden obraz o rozdzielczości 100 MP — a wszystko to bez użycia statywu.
Nowy procesor posiada dwukrotnie większa moc obliczeniową niż poprzednia generacja, dzięki temu aparat może szybko przetwarzać większą liczbę pikseli z nowego przetwornika oraz wideo z większą rozdzielczością i bitrate. Jakość uzyskiwanych obrazów jest znacznie lepsza. Nowa funkcja Intelligent Detail Processing oferuje wyższą rozdzielczość, a nowa wydajna funkcja redukcji szumów 2D i 3D (dla nagrań wideo) optymalizuje usuwanie szumów. Efektem są naturalne obrazy z minimalnym szumem nawet przy zastosowaniu wysokich czułości.
5-osiowa stabilizacja obrazu w korpusie z przesunięciem czujnika, dzięki precyzyjnemu czujnikowi żyroskopowemu i algorytmowi stabilizacji zapewnia wyjątkowo stabilny materiał filmowy przy wszystkich ogniskowych.
Zastosowana w korpusie technologia przesuwania matrycy bezproblemowo współpracuje z optyczną stabilizacją obrazu obiektywów Panasonic. BOOST IS tryb to najbardziej ekstremalna forma stabilizacji elektronicznej, symulująca blokadę obrazu porównywalną do umieszczenia aparatu na statywie.
Teraz dzięki oprogramowaniu sprzętowemu w wersji 2.0 twórcy filmowi mają dostęp do wielu dodatkowych funkcji i możliwości nagrywania z większą ilością klatek na sekundę. Najbardziej godne uwagi jest to, że zapis video RAW można obecnie wyprowadzić po złączu HDMI. A jeśli to nie wystarczy, to Panasonic dzięki współpracy z marką Atomos pozwala nagrywać Apple ProRes RAW bezpośrednio na rekordery zewnętrzne takie jak np. Atomos Ninja V i Ninja V+. Przy czym Ninja V+ będzie w stanie obsłużyć wyższą liczbę klatek na sekundę i rozdzielczości do 5,7K.
Wersja 2.0 oprogramowania układowego to również większe możliwości przechwytywania bezpośrednio na kartę CFexpress typu B, a dokładnie to z szybkością 1,9 Gb/s przy 10-bitowym ProRes 4:2:2 HQ, a także DCI 4K (Cine 4K) przy 1,9 Gb/s w 10-bitowym ProRes HQ 4:2:2 Zapewniając niesamowitą jakość i głębię, która pomaga w pełni wykorzystać obraz w postprodukcji.
Nowe oprogramowanie aktualizuje również współprace Panasonic GH6 z gimbalami DJI RS2 i DJI RSC 2, dzięki czemu można korzystać z funkcji „Active Track”.
Stosując kartę CFexpress typu B (MOV, 5,7K, 5728x3024, 29,97p/25,00p/24,00p), można wewnętrznie nagrywać wideo za pomocą kodeków ProRes 422 HQ i ProRes 422, które są profesjonalnym standardem oferującym wysoką jakość obrazu przy niskiej kompresji. Stanowczo obniża to obciążenie komputera podczas postprodukcji i umożliwia montaż nielinowy bez transkodowania, upraszczając cały proces, od początku do końca.
Dzięki trybowi 5,7K (5728x3024) 4:2:0 10-bitów 60p/50p (17:9) i anamorficznemu trybowi 5,8K (5760x4320) 30p/25p/24p 4:2:0 10-bitów (4:3) aparat LUMIX GH6 zapewnia wyższą rozdzielczość i bitrate niż kiedykolwiek wcześniej. Oferuje najnowsze rozwiązania w zakresie wysokiej jakości obrazu, wszechstronności i uwalnia kreatywność przy profesjonalnych produkcjach filmowych, produkcjach dla telewizji i każdego innego rodzaju produkcjach wideo.
GH6 to pierwszy aparat LUMIX z nagrywaniem wewnętrznym w 10-bitowej jakości 4:2:2 C4K/4K 60p/50p, który pozwala nagrywać przez nieograniczony czas, o ile jest używany przy zalecanej temperaturze pracy. Jest idealny dla małych zespołów produkcyjnych i do pracy w wymagających warunkach, gdy mobilność i wysoka jakość są koniecznością. Umożliwia też jednoczesne nagrywanie wewnętrzne i zewnętrzne przez wyjście HDMI.
Szybkość przetwarzania systemu AF została zwiększona niemal trzykrotnie, zapewniając pomiar 315Pkt. system wykrywania kontrastu do wykrywania głębi z rozmycia (DFD). Focus Limiter, Manual Focus Assist i unowocześniony joystick umożliwiają szybkie i precyzyjne ustawianie ostrości a priorytet twarzy w trybie Multi Metering zapobiega niepożądanym zmianom ekspozycji. Zaktualizowany algorytm oblicza odległość od fotografowanego obiektu i przewiduje, czy oddala się on od aparatu, czy zbliża przewidując, gdzie będzie w następnej klatce danego ujęcia. System działa poprzez zbieranie danych z kilku płaszczyzn ogniskowych, a następnie tworzenie trójwymiarowej mapy głębi w czasie rzeczywistym. System ustawiania ostrości ze śledzeniem obiektu obsługuje również rozpoznawanie twarzy, oczu, głowy, ciała i zwierząt. Autofokus automatycznie przełączy się z rozpoznawania ciała na twarz, a następnie na rozpoznawanie oczu, gdy obiekt zbliża się do aparatu, aby uzyskać lepszą ostrość.
Panasonic zdaje sobie sprawę z wagi nagrywania długich klipów i zaprojektował GH6 tak, aby nie miał maksymalnego czasu nagrywania. Długie ujęcia, takie jak wywiady i wydarzenia na żywo, można nagrywać w całości, zmniejszając błędy synchronizacji i upraszczając zarządzanie danymi. Jest to możliwe dzięki aktywnemu chłodzeniu napędzanemu wentylatorem, które emituje ciepło z dala od czujnika.
Jeden ze slotów umożliwia zastosowanie karty CFexpress typu B, aby wewnętrznie nagrać 5,7K Apple Pro Res 422 HQ. Drugi ze slotów umożliwia obsługę kart SD, aby przechwycić 10-bitowy materiał 4K120p. Możliwość nagrywania wysokich przepływności i nieograniczony czas nagrywania wyróżniają ten aparat spośród wszystkich swoich poprzedników.
Kręcąc w wysokiej liczbie klatek na sekundę (HFR) 4K, możesz zwiększyć liczbę klatek na sekundę do 120p, a 1080p da ci 240p do zabawy w postprodukcji. Zatrzymaj czas dzięki super wolnemu materiałowi o zmiennej szybkości klatek (VFR) 300 kl./s w 10-bitowym FHD. Autofokus pozostaje dostępny, aby aktywnie wprowadzać zmiany podczas nagrywania do 200 kl./s.
Jednoczesne nagrywanie wewnętrzne i zewnętrzne przez port HDMI rozszerza możliwości redundancji i przechowywania, co jest szczególnie wygodne podczas nagrywania wydarzeń na żywo trwających ponad godzinę. Nagrywaj w rozdzielczościach do DCI 4K w 17:9 z głębią bitową do 4:2:2, 10-bitową i szybkością klatek do 60p, 50p, 30p, 25p, 24p.
Ulepszone funkcje audio umożliwiają nagrywanie dźwięku w wysokiej jakości. Panasonic GH6 jest zawsze gotowy do przechwytywania 24-bitowego sygnału 48 kHz dzięki wbudowanemu mikrofonowi. Zwiększ to do 96kHz 24-bit za pomocą zewnętrznego, opcjonalnego mikrofonu. W przypadku nagrywania wywiadów z wieloma mikrofonami, HDMI wyśle 4 kanały danych audio.
Masz ten produkt?
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Pomóż innym dokonać wyboru.
Masz pytania odnośnie do tego produktu?