Skontaktuj się z nami w sprawie alternatywnych produktów
Od kamery kompaktowej, przeznaczonej do trzymania w ręku, oczekuje się możliwości poruszania się w ograniczonej przestrzeni. Pracy na kolanach. Swobody ruchów. Łatwości filmowania z dużej wysokości i znad samej ziemi. Taka kamera, podtrzymywana i stabilizowana prawą ręką, powinna też wygodnie opierać się na klatce piersiowej oraz zapewniać łatwy dostęp do wszystkich elementów sterujących. Niezwykła kamera Sony PXW-FS5 spełnia wszystkie te oczekiwania — i znacznie więcej.
Jej korpus jest niemal dwukrotnie lżejszy od modelu FS7. Wyjątkowa wygoda podczas filmowania z ręki wynika między innymi z doskonałego wyważenia obudowy. Szybkie dostosowanie kamery do zdjęć z małej lub dużej wysokości ułatwia uniwersalny, obracany uchwyt i wizjer LCD, który można zamontować w dziewięciu miejscach. Jak przystało na produkt Sony, nowy model zawiera światową innowację: pierwszy elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości w kamerze Super 35. Filtr ten zapewnia pełną kontrolę nad ekspozycją przy szybko zmieniającej się sytuacji, w ruchu itp.
Podczas pracy w terenie nie można pozwolić sobie na tracenie czasu i okazji. Użytkownik modelu FS5 może więc szybko, bez używania specjalnych narzędzi zdejmować i zakładać elementy osprzętu, takie jak uchwyt czy wizjer LCD. Standardowe, ¼-calowe otwory pod śruby ułatwiają mocowanie kamery do drona, uchwytu stabilizującego lub obudowy podwodnej.
Firmowy system mocowania Sony α gwarantuje zgodność i znakomitą współpracę z opcjonalnymi obiektywami produkowanymi zarówno przez Sony, jak i inne firmy. Kamera FS5 jest wyposażona w gniazdo na obiektywy z mocowaniem typu E. Po zamontowaniu odpowiedniego adaptera można jednak instalować na niej obiektywy kinowe i do lustrzanek, w tym produkowane przez Sony szkła z mocowaniem typu A. Oznacza to łatwość użycia zarówno posiadanych, jak i nowo nabywanych obiektywów.
Kiedy pierwszorzędne znaczenie ma jakość obrazu, można w pełni wykorzystać potencjał przetwornika Exmor Super 35 i nagrywać materiał w rozdzielczości 4K (3840 x 2160) przy 100 Mb/s, używając zaawansowanego kodeka Sony XAVC (Long GOP). W przyszłości pojawi się również możliwość zapisu materiału RAW na zewnętrzne urządzenia (szczegóły zostaną podane później). Jeżeli natomiast liczy się szybkość realizacji zlecenia, można przełączyć kamerę w tryb Full HD (1920 x 1080) i nagrywać obraz w jakości do 60p z wykorzystaniem 10-bitowego kodowania XAVC 4:2:2 przy 50 Mb/s. Kamerę FS5 można więc dostosować do indywidualnych potrzeb — obecnych i przyszłych.
Rejestrując obraz w trybie HFR (High Frame Rate — duża liczba klatek na sekundę), można zmienić zwyczajne ujęcie w atrakcyjne wizualnie przedstawienie ruchu w zwolnionym tempie. Kamera FS5 pozwala nagrywać obraz Full HD w 10-bitowym formacie XAVC 4:2:2 w tempie do 240 klatek na sekundę. Odtwarzając takie nagranie z kinową prędkością 24 kl./s, uzyskuje się piękny efekt silnie zwolnionego tempa (10x). Nie występuje przy tym zmniejszenie dokładności bitowej ani cząstkowy odczyt danych z matrycy. Nie ma zatem problemów z mnożnikiem ogniskowej i zmianą kąta widzenia.
Aby umożliwić nagrywanie przez dłuższy czas i zapewnić większą elastyczność przy organizacji pracy, kamera FS5 jest wyposażona w dwa gniazda na karty SDXC/SDHC. Tryb „RELAY” umożliwia automatyczne przełączenie nagrywania na drugi nośnik po zapełnieniu pierwszego, a w trybie „SIMUL” materiał jest nagrywany równolegle na obu kartach pamięci (na przykład w celu równoległego tworzenia kopii zapasowej). Na kamerze znajdują się także trzy przyciski rozpoczynania/zatrzymywania nagrywania: na uchwycie, na rączce i na korpusie. Ich działanie można skonfigurować tak, aby w trybie „SIMUL” niezależnie rozpoczynać i zatrzymywać nagrywanie na poszczególne karty pamięci.
Kamera FS5 pozwala korzystać z zalet uniwersalnej stopki akcesoriów Sony Multi-Interface (MI), która zapewnia zasilanie, sygnały sterujące i włączanie/wyłączanie współpracujących akcesoriów Sony. Stopka pozwala na przykład na instalację i obsługę systemu mikrofonu bezprzewodowego Sony UWP-D11 lub UWP-D12 bądź lampy HVL-LBPC.*
*Akcesoria są sprzedawane oddzielnie. Lampa HVL-LBPC nie pobiera energii z kamery FS5.
Wyposażenie kamery FS5 obejmuje dwa złącza XLR (Cannon), z których jedno znajduje się na rączce korpusu. Oznacza, że po zdemontowaniu rączki nadal można skorzystać z drugiego złącza, umieszczonego na samym korpusie. Jest to bardzo przydatne podczas filmowania w ograniczonej przestrzeni, takiej jak kabina samochodu, przy montażu w uchwycie z zawieszeniem Cardana itp.
Masz ten produkt?
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Pomóż innym dokonać wyboru.
Masz pytania odnośnie do tego produktu?
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej