Prawdziwe raty 0% na wszystkie produkty

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500 67mm

ID: 36255

marumi
cena 469 zł
Raty 0%!20 x 23,45 zł


Foto-Plus ekspert
kontakt z opiekunem produktu
zapytaj o produkt lub cenę
Wersje i konfiguracje produktu
Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500 67mm
469 zł
dostępny od ręki
Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500 77mm
549 zł
dostępny od ręki
Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500 82mm
629 zł
dostępny od ręki
Zalecane akcesoria

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500 

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

Filtr Vari ND to neutralnie szary filtr o zmiennej gęstości, który umożliwia precyzyjną kontrolę ilości światła docierającego do obiektywu. Jego konstrukcja wykorzystuje dwa polaryzatory, które zmieniają swoją przepuszczalność w zależności od kąta ich wzajemnego ustawienia. Poprzez proste obrócenie przedniej ramki filtra możemy elastycznie regulować stopień redukcji światła w określonym zakresie, co pozwala na uzyskanie odpowiedniej ekspozycji w sposób płynny, zależnie od zmian w środowisku fotografowania oraz naszych potrzeb. Jest to niezwykle przydatne narzędzie w fotografii portretowej czy krajobrazowej i prawdziwy niezbędnik podczas filmowania

 Dlaczego warto używać filtrów ND?
Jednym z głównych powodów stosowania filtrów ND w fotografii jest możliwość wydłużenia czasu naświetlania, co pozwala na tworzenie efektów ruchu. Blokując określonym filtrem ND odpowiednią ilość światła docierającego do matrycy aparatu możemy wymusić potrzebę wydłużenia czasu otwarcia migawki bez ryzyka prześwietlenia obrazu. Dłuższe czasy naświetlania mają szerokie zastosowanie w wielu różnych dziedzinach.

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500   

Zdjęcie wykonane bez filtra

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500 

Zdjęcie z filtrem Marumi ND

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500 

Zdjęcie wykonane bez filtra

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500 

Zdjęcie z filtrem Marumi ND500

 W fotografii krajobrazowej

wydłużenie czasu naświetlania umożliwia tworzenie efektu rozmycia chmur czy wody będących w ruchu, co jest szczególnie pożądane w tego typu zdjęciach.

 W fotografii architektury

wydłużenie czasu naświetlania nie zamrozi ruchu, co spowoduje rozmycie i „usunięcie” z kadru wszystkich ruchomych obiektów, takich jak ludzie czy pojazdy.
W fotografii nocnej

wydłużenie czasu naświetlania fotografowanych świateł w ruchu jak np.: samochodów, karuzeli czy fajerwerków pozwala uzyskać efekt ciągnących się smug światła, co nadaje obrazom dynamiczny charakter.

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

 W fotografii portretowej filtry ND są nieocenione, gdy fotografujemy w silnym nasłonecznieniu i chcemy uzyskać niewielką, płytką głębię ostrości. Kiedy fotografując jasnym obiektywem o maksymalnym otworze przysłony jak np. Sigma 50mm F1.2 DG DN | Art lub Sigma 85mm F1.4 DG DN | Art nawet przy użyciu niskiej czułości ISO i najkrótszych dostępnych czasów otwarcia migawki warunki zastane powodują prześwietlenie obrazu. Filtry ND pozwalają na zredukowanie ilości światła, umożliwiając tym samym na pełne otwarcie przysłony w obiektywie, co prowadzi do pięknego rozmycia tła i plastycznego wyróżnienia obiektu na pierwszym planie.
W filmowaniu, gdy chcemy utrzymać regułę, zgodnie z którą czas otwarcia migawki powinien wynosić dwa razy mniej niż liczba klatek na sekundę (fps) filtry neutralnie szare są równie nieodzownym narzędziem. W sytuacji nagrywania w tempie standardowych 24 fps wymagany czas migawki to 1/48 sekundy (lub 1/50 sekundy w praktyce). Jednakże w silnym nasłonecznieniu nawet minimalne ISO może powodować prześwietlenie. W takich sytuacjach filtry ND pozwalają zredukować ilość światła docierającego do matrycy, co umożliwia przestrzeganie wspomnianej zasady bez obawy o prześwietlenie. A dzięki temu ujęcie wyglądać będzie bardziej naturalnie. Ilustruje to poniższy przykład dwóch ujęć wideo nagranych w tym samym tempie 30 klatek na sekundę

 Płynna regulacja redukcji światła w szerokim zakresie

 Dlatego właśnie w trakcie filmowania, kiedy nie możemy swobodnie regulować czasu migawki, stosowanie filtrów ND jest niezwykle przydatne. A filtry DHG Super Vari ND umożliwiając płynną i precyzyjną regulację stopnia przyciemnienia (czyli redukcji wpadającego światła) w szerokim zakresie od ND2.5 do ND500 zapewniają wygodną kontrolę parametrów czasu naświetlania i otworu przysłony obiektywu, co pozwala na osiągnięcie zamierzonych efektów obrazu bez konieczności czasochłonnej wymiany konwencjonalnych filtrów ND o stałej gęstości.

 Oprawka ze skalą stopnia natężenia gęstości dla wygodnej i precyzyjnej regulacji redukcji światła

 Widoczna na oprawce filtra VND skala pozwala łatwo i szybko ustawić żądany stopień natężenia gęstości, umożliwiając płynną i precyzyjną regulację stopnia redukcji światła w zakresie od ND2.5 do ND500.  Oznaczenie "X" ostrzega użytkownika przed niekorzystnym "efektem krzyża" - czyli ciemnym wzorem, który pojawia się na obrazie w wyniku nierównomiernej polaryzacji światła, a który szczególnie uwidacznia się skrajnych ustawieniach filtra przy zastosowaniu szerokokątnych obiektywów. To sprawia, że filtr jest intuicyjny w obsłudze nawet dla początkujących użytkowników

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

 Korelacja parametrów filtrów neutralnie szarych
Zgłębiając tematykę zastosowana filtrów neutralnie szarych i wynikające z tego zalety pojawiają się terminy jak „stopień ekspozycji” wyrażany w jednostce EV, „współczynnik filtra”, „gęstość optyczna” czy „stopień transmisji”. W branży fotograficznej liczba współczynnika filtra reprezentuje numerację ND.  Oznacza to, że filtr ND4 przyciemnia obraz czterokrotnie, czyli o 2 stopnie EV.

Z drugiej jednak strony w kinematografii liczba gęstości optycznej tego samego filtra reprezentuje oznaczenie ND0.6. A to dlatego, że ilość światła jakie trafia do matrycy rejestrującej zmniejsza się do 1/4, co przekłada się na współczynnik przepuszczalności na poziomie 25% i odpowiada 2 stopniom EV. Pierwszy stopień EV jest równoważny do gęstości optycznej 0.3, a kolejny, drugi stopień gęstości optycznej 0.6. Na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowane....  Jednakże poniższa tabela pozwoli dokładnie i kompleksowo zrozumieć korelację pomiędzy tymi wartościami.

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

 Wysoka jakość obrazu dzięki powłokom antyrefleksyjnym

Filtry neutralnie szare Marumi profesjonalnej linii DHG Super to zaawansowana konstrukcja oparta na powłokach antyrefleksyjnych, które niezwykle skutecznie redukują odblaski i flary, minimalizując ryzyko powstawania aberracji optycznych. Filtr Marumi DHG Super Vari ND2.5-500 zapewnia płynną i precyzyjną regulację stopnia redukcji światła w zakresie od 1 i 1/3 do 9 stopni EV. A ugruntowana przez dziesięciolecia technologia powlekania gwarantuje zachowanie niezrównanej neutralności kolorów.

 Powłoki hydrofobowa i przeciw-tłuszczowa dla większego komfortu użytkowania
Filtry neutralnie szare Marumi DHG Super posiadają powłoki hydrofobowe, które sprawiają, ze woda nagromadzona na ich powierzchni nie tworzy plam, lecz łatwe do usunięcia krople oraz powłoki oleofobowe, które chronią przed tłustymi plamami i odciskami palców. To sprawia, że filtry tej serii są bardziej odporne na zabrudzenia, łatwiejsze do utrzymania w czystości, przez co mają mają dłuższą żywotność. W praktyce przekłada się to na lepszą jakość zdjęć i wygodę użytkowania. Filtry Marumi DHG Super są idealne dla fotografów plenerowych, którzy często pracują w trudnych warunkach atmosferycznych.

 Zwiększona trwałość dzięki odporności na zarysowania

Powłoki oraz standardowe szkło konwencjonalnych filtrów ochronnych mogą być podatne na zadrapania, co może przełożyć się na spadek jakości obrazu. Natomiast filtry Marumi DHG Super wykorzystują certyfikowane szkło niemieckiej jakości Schott B270i, które charakteryzuje się wysoką odpornością na zarysowania przy zachowaniu doskonałej neutralności kolorów. Wybierając filtr Marumi DHG Super ND zyskujesz wszechstronne narzędzie do operowania światłem o neutralnej charakterystyce z gwarancją długowieczności użytkowania.

 Radełkowana oprawka o satynowym wykończeniu
Przy projektowaniu filtrów szczególnie kluczowe jest minimalizowanie najmniejszych szans na powstania niepożądanych odbić. Dlatego w filtrach Marumi DHG Super ND stosuje się tak drobiazgowe zabiegi jak matowe, satynowe wykończenie ramki. Radełkowanie oprawki pozwala na łatwiejsze i pewniejsze zakręcanie oraz odkręcanie filtra z obiektywu. Jest to szczególnie przydatne w sytuacjach, gdy użytkownik musi szybko i sprawnie operować sprzętem np. w trudnych warunkach oświetleniowych czy atmosferycznych.

 Niski profil oprawki dla zminimalizowania efektu winietowania
Filtry Marumi DHG Super ND oprawione są ramkę typu slim o niskim profilu, która jest nawet do 30% płytsza od standardowej oprawki konwencjonalnych filtrów. Skutecznie zabezpiecza to przed niekorzystnym efektem winietowania na jaki narażony może być obraz przy stosowaniu filtra ochronnego z obiektywami ultra-szerokokątnymi.

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

Filtr szary Marumi o zmiennej przepuszczalności Super DHG Vari ND 2.5-500

 

Akcesoria czyszczące
Futerał

Masz ten produkt?
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Pomóż innym dokonać wyboru.

Brak opinii. Dodaj pierwszą opinię!

Masz pytania odnośnie do tego produktu?

Ostatnio przeglądane