Świąteczna promocja!
Wykonana do bezproblemowej współpracy z potężnymi switcherami wideo SDI, Blackmagic Design Studio Camera 4K Pro G2 oferuje teraz strumieniowanie na żywo oraz profesjonalne połączenia takie jak 12G-SDI i 10GbE Ethernet. Połączenie Ethernet umożliwia skonfigurowanie pracy w stylu SMPTE przy użyciu bardziej przystępnej cenowo konfiguracji z jednym kablem z PoE (power over ethernet), a wyjście 12G-SDI i powrót programu zapewnia kontrolę kamery, talkback i funkcje tally. Ten najnowszy model 4K Pro zachowuje funkcje, takie jak 7-calowy monitor dotykowy, wyjście HDMI, nagrywanie Blackmagic Raw, wsparcie HDR, dźwięk XLR i mocowanie obiektywu Mikro Cztery Trzecie z jego poprzednika.
Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 łączy zalety dużej kamery studyjnej w jednej kompaktowej konstrukcji. Jej lekki korpus z poliwęglanu wzmocnionego włóknem węglowym zapewnia innowacyjną technologię w zminiaturyzowanej konstrukcji. Kamera została zaprojektowana do produkcji na żywo, więc łatwo jest śledzić i kadrować ujęcia za pomocą dużego 7-calowego wizjera. Sterowanie odbywa się za pomocą przełącznika lub oprogramowania, albo za pomocą menu na ekranie dotykowym do ustawień kamery oraz pokręteł do regulacji jasności, kontrastu i ostrości. Dołączony do zestawu uchwyt statywowy z portami na pręty LWS 15 mm i płytą montażową przyspiesza konfigurację.
Dzięki 12G-SDI, 10GbE Ethernet, talkback i zbalansowanym wejściom audio XLR, model Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 jest przeznaczony do użytku z solidnymi przełącznikami SDI workflows. Interfejsy zaprojektowane zarówno dla komponentów broadcastowych, jak i konsumenckich obejmują HDMI z tally, sterowanie kamerą, wyzwalacz zapisu oraz połączenia słuchawkowe i mikrofonowe, w tym podwójne porty XLR, a także dwa porty rozszerzeń USB Type-C. Ethernet 10G umożliwia przesyłanie wszystkich sygnałów wideo, tally, talkback i zasilania kamery za pomocą jednego połączenia, dzięki czemu Twoja konfiguracja jest szybka i bardziej przystępna.
Wbudowany streaming na żywo oznacza, że możesz użyć Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 jako zdalnej kamery w dowolnym miejscu na świecie i wygenerować strumień na żywo H.264 wysyłany przez internet z powrotem do twojego studia. Możesz nawet wykonać kopię zapasową łącza Ethernet, podłączając smartfon 4G lub 5G do jednego z portów USB-C. Strumień na żywo jest konwertowany z powrotem na wideo w studio przez ATEM Streaming Bridge, który obsługuje również tally, talkback i sterowanie kamerą.
Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 posiada wzmocnienie od -12 dB (100 ISO) do +36 dB (25 600 ISO), więc jest zoptymalizowana pod kątem redukcji ziarna i szumów na zdjęciach przy zachowaniu pełnego zakresu dynamicznego matrycy. Podstawowe natywne ISO wynosi 400, co jest idealne do stosowania przy oświetleniu studyjnym. Drugorzędne wysokopodstawowe ISO wynoszące 3200 jest idealne podczas fotografowania w słabo oświetlonym otoczeniu. Wzmocnienie można ustawić z poziomu kamery lub zdalnie z przełącznika za pomocą zdalnego sterowania kamerą SDI lub Ethernet.
Niesamowity czujnik 4K w połączeniu z nauką koloru Blackmagic generacji 5 daje ci tę samą technologię obrazowania używaną w cyfrowych kamerach filmowych, tworząc kinowe obrazy do produkcji na żywo. Dodatkowo, w połączeniu z wbudowanym korektorem kolorów podstawowych DaVinci Resolve, otrzymujesz znacznie lepsze obrazy niż w przypadku prostych kamer broadcastowych. Korektor kolorów może być nawet sterowany z poziomu przełącznika. Dzięki 13 przystankom zakresu dynamiki kamera Studio 4K Pro G2 ma ciemniejsze czernie i jaśniejsze biele, idealne do korekcji kolorów. Przetwornik charakteryzuje się rozdzielczością 4096 x 2160, co świetnie sprawdza się zarówno w pracy z HD, jak i Ultra HD. Ponadto, wszystkie modele obsługują od 23,98 do 60 klatek na sekundę.
Dzięki popularnemu mocowaniu obiektywu MFT, Studio Camera 4K Pro G2 jest kompatybilna z szeroką gamą przystępnych obiektywów fotograficznych. Obiektywy fotograficzne mają niesamowitą jakość, ponieważ zostały zaprojektowane do użytku w fotografii o wysokiej rozdzielczości. Dodatkowo, aktywne mocowanie obiektywu pozwala na zdalną regulację obiektywu. Aby wyeliminować potrzebę sięgania w celu regulacji zoomu i ostrości obiektywu, opcjonalne wymagania dotyczące ostrości i zoomu pozwalają regulować kompatybilny obiektyw z uchwytów statywu, tak jak w przypadku dużego aparatu studyjnego. Oznacza to, że podczas regulacji obiektywu unikasz drgań aparatu, dzięki czemu możesz śledzić ujęcia i obsługiwać aparat bez zdejmowania rąk ze statywu. Daje to takie same odczucia jak w przypadku drogiego obiektywu telewizyjnego B4.
Duży 7" ekran o wysokiej rozdzielczości całkowicie zmieni sposób pracy z kamerą, ponieważ jest wystarczająco duży, aby ułatwić kadrowanie ujęć. Model Pro posiada wyświetlacz HDR o bardzo wysokiej jasności, idealny do pracy na zewnątrz w świetle słonecznym. Nakładki ekranowe pokazują parametry statusu i zapisu, histogram, wskaźniki focus peaking, poziomy, prowadnice kadru i wiele innych. Można nawet zastosować 3D LUT, aby monitorować ujęcia o pożądanej kolorystyce i wyglądzie. Ekran dotykowy posiada również menu, a użytkownik może załadować i dostosować ustawienia wstępne do różnych zadań. Dołączona osłona przeciwsłoneczna może być złożona, aby chronić ekran podczas transportu, a ponadto jest kompatybilna z osłonami przeciwsłonecznymi z Blackmagic Studio Viewfinder.
Kamery Blackmagic Studio posiadają fizyczne przyciski i pokrętła oraz ekran dotykowy. Pokrętła znajdujące się po prawej stronie kamery umożliwiają regulację jasności, kontrastu oraz focus peaking. Pokrętło regulacji ostrości jest niezwykle przydatne, ponieważ pozwala na precyzyjne ustawienie uwypuklenia szczegółów, dzięki czemu można uzyskać idealną ostrość podczas powiększania. Przyciski po lewej stronie mogą mieć przypisane funkcje takie jak zebra, fałszywy kolor, focus peaking, LUTy i inne. Funkcję przypisaną do każdego przycisku można zmienić za pomocą menu. Ekran dotykowy zawiera również wyświetlacz Head-up z najważniejszymi informacjami dotyczącymi fotografowania, a także menu dla wszystkich ustawień kamery, LUT-ów i własnych presetów.
W przeciwieństwie do kamer konsumenckich, model Blackmagic Studio Camera 4K Pro posiada połączenia SDI, które obejmują talkback, dzięki czemu operator przełącznika może komunikować się z kamerami podczas wydarzeń na żywo. Oznacza to, że reżyser może rozmawiać z operatorami kamer, aby kierować wyborem ujęcia, eliminując problem, w którym wszystkie kamery mogłyby mieć to samo ujęcie w tym samym czasie. Złącze talkback jest wbudowane w bok kamery i obsługuje standardowe 5-pinowe zestawy słuchawkowe XLR. Talkback wykorzystuje kanały audio 15 i 16 w połączeniu SDI między kamerą a przełącznikiem oraz w powrocie programu z przełącznika do kamery. Oznacza to, że każde wbudowane urządzenie audio SDI może pracować z talkbackiem.
Kamery studyjne Blackmagic można podłączyć na wiele różnych sposobów. Wszystkie modele posiadają złącze HDMI, więc doskonale nadają się do współpracy z przełącznikami HDMI, takimi jak ATEM Mini. HDMI obsługuje wideo, tally, sterowanie i wyzwalanie nagrywania, co pozwala na pracę w stylu broadcast przy użyciu jednego kabla HDMI. Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 ma 12G-SDI, więc można ją podłączyć do przełączników opartych na SDI, takich jak ATEM Constellation. Istnieje połączenie 12G-SDI dla wyjściowego wideo z kamery oraz jedno dla powrotu programu. Zwrot programu obejmuje również tally, talkback i zdalne sterowanie kamerą. Możesz też skorzystać z sieci Ethernet 10G, aby uzyskać obraz z kamery, powrót programu, tally, talkback, sterowanie kamerą, a nawet zasilanie za pomocą zwykłego kabla Ethernet Cat 6a.
Kamery studyjne Blackmagic posiadają bardzo dużą lampkę kontrolną, która świeci na czerwono w przypadku transmisji, na zielono w przypadku podglądu i na pomarańczowo w przypadku nagrywania ISO. Lampka tally zawiera również przypinane przezroczyste numery kamer, dzięki czemu talent może łatwo zobaczyć numery kamer z odległości nawet 20'. Kamery Blackmagic Studio obsługują standard tally SDI używany we wszystkich przełącznikach produkcji na żywo ATEM oraz tally HDMI używany w przełącznikach ATEM Mini. Oznacza to, że reżyser może dokonywać cięć między kamerami, a informacje o tally zostaną przesłane z powrotem do kamer za pośrednictwem SDI program return feed, oświetlając lampkę tally na kamerze, gdy ta jest na wizji. SDI tally eliminuje skomplikowane okablowanie, więc konfiguracja pracy jest szybsza.
Model Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 obsługuje podłączanie kamer za pomocą jednego kabla Ethernet. To takie proste; wystarczy podłączyć i jesteś gotowy. Tradycyjne kamery studyjne do transmisji wykorzystują światłowód SMPTE do komunikacji i zasilania kamer; jednak światłowód SMPTE jest bardzo drogi. Model Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 posiada 10G Ethernet jako alternatywę dla światłowodu SMPTE, więc jest to znacznie niższy koszt. Ethernet obejmuje wszystkie kamery wideo, kanały powrotne programu, tally, talkback, sterowanie kamerą i zasilanie. Konwerter Blackmagic Studio wykonuje wszystkie konwersje wideo po stronie przełącznika i dodaje zasilanie do kabla Ethernet. Oznacza to, że nie trzeba podłączać zasilania do kamery.
Ta kamera jest wyposażona w szybki port rozszerzeń USB Type-C, który umożliwia nagrywanie na dyski zewnętrzne lub podłączenie do szerokiej gamy akcesoriów. Podłącz zewnętrzny dysk flash USB, a kamera może nagrywać wysokiej jakości 12-bitowe pliki Blackmagic RAW do późniejszej edycji i korekcji kolorów. Oznacza to, że możesz po prostu przenieść dysk do komputera, aby pracować, i nie musisz tracić czasu na kopiowanie plików. Możesz nawet podłączyć opcjonalne wymagania dotyczące ostrości i zoomu, aby umożliwić pełną kontrolę nad kompatybilnymi obiektywami. Dodatkowo, port USB zasili każdy telefon lub dysk, który jest podłączony.
Blackmagic RAW to nowy, rewolucyjny format zaprojektowany, aby uchwycić i zachować jakość danych czujnika z Twojej kamery. W przeciwieństwie do wysoce skompresowanych formatów, takich jak H.264, Blackmagic RAW eliminuje problemy związane z kompresją, dzięki czemu otrzymujesz oszałamiające obrazy z niesamowitą szczegółowością i bogactwem kolorów w całym potoku postprodukcji. Blackmagic Raw zapisuje również ustawienia kamery jako metadane, dzięki czemu można zmienić ISO, balans bieli i ekspozycję później w DaVinci Resolve. Ponadto, pliki są małe i szybkie, więc reakcja na edycję jest niesamowita.
Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 zawiera wbudowane mikrofony, więc otrzymujesz dźwięk zawarty w projekcie, dzięki czemu konfiguracja jest znacznie szybsza. Wbudowane mikrofony są odporne na wstrząsy i wiatr, więc otrzymujesz świetny dźwięk, nawet w trudnych warunkach. Dzięki temu, że każdy mikrofon jest umieszczony na krawędziach ekranu, zyskujesz przewagę nad konstrukcją kamery studyjnej, która zapewnia lepszą separację stereo niż to, co jest możliwe w przypadku zwykłej kamery wideo. Jest też wejście audio 3,5 mm do podłączenia mikrofonów kamery wideo, a także gniazdo słuchawkowe 3,5 mm. W modelu Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 otrzymujesz profesjonalne wejścia audio XLR oraz wbudowany głośnik do odsłuchu dźwięku powrotnego programu.
Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 umożliwia wyświetlanie obrazu programu z przełącznika za pomocą jednego przycisku. Wystarczy nacisnąć przycisk PGM kamery, a wizjer przełączy się z wyświetlacza kamery na kanał powrotny programu z przełącznika i monitorować dźwięk przełącznika. Powrót programu jest fantastyczną funkcją, ponieważ czasami podczas dużych programów na żywo operatorzy kamer mogą długo czekać na użycie swojej kamery, więc powrót programu pozwala im oglądać program podczas oczekiwania. Oznacza to, że nawet jeśli operator kamery znajduje się w dużej odległości od przełącznika, może nadal śledzić to, co się dzieje i zachować czujność.Obsługa 3D LUT dla uzyskania filmowego wyglądu
Gdy pliki Blackmagic Raw wykorzystują logarytmiczny gamma filmowy, by zachować zakres dynamiczny kamery, można użyć 3D LUT, by obrazy na ekranie wizjera nie wyglądały na płaskie i wyprane. LUTy 3D rozwiązują ten problem, ponieważ konwertują obraz tuż przed wyświetleniem go na ekranie LCD. Pozwala to na konwersję zarejestrowanych obrazów gamma filmu do ładniej wyglądających obrazów na ekranie LCD. LUTy 3D są także zapisywane w plikach Blackmagic Raw, dzięki czemu mogą być wykorzystane w późniejszej postprodukcji, ale nigdy nie są wypalane w danych obrazu Blackmagic RAW, więc zawsze masz możliwość ich wyłączenia. Oznacza to, że 3D LUT jest transportowany w pliku Blackmagic RAW, ale używany tylko wtedy, gdy go włączysz.
Kamery Blackmagic Studio Cameras są przeznaczone do użytku na całym świecie, więc obsługują 13 popularnych języków. Podczas konfigurowania kamery możesz wybrać pracę w języku angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, polskim, portugalskim, włoskim, rosyjskim, tureckim, chińskim, japońskim, koreańskim i ukraińskim. Łatwo jest przełączyć się na inny język po prostu wchodząc w ustawienia menu. Podczas przełączania między językami, nakładki ekranowe, wyświetlacz head-up i menu konfiguracyjne będą wyświetlane w wybranym języku, a użytkownik może zmienić język w dowolnym momencie.
Blackmagic Studio Camera 4K Pro G2 posiada kilka opcji zasilania, w tym blokujące złącze zasilania 12 VDC, które zapobiega przypadkowemu wyciągnięciu kabla. Kamera zawiera zasilacz z pięcioma różnymi adapterami gniazd AC dla różnych krajów. Jeśli jednak używasz pojedynczego kabla Ethernet do połączenia z modelem Blackmagic Studio Camera 4K Pro, to cała kamera i jej akcesoria mogą być zasilane z połączenia Ethernet. Konwerter Blackmagic Studio ma duży zasilacz, który dodaje zasilanie PoE do kabla Ethernet, więc nie potrzebujesz żadnego połączenia zasilania do kamery. To świetne rozwiązanie, gdy nie ma dostępnego zasilania w miejscu, gdzie umieszczone są kamery.
Masz ten produkt?
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Pomóż innym dokonać wyboru.
Masz pytania odnośnie do tego produktu?