Promocja - do 30 rat 0% na wybrane produkty
Raz na jakiś czas prezentowane są aparaty które stanowią kolejny krok w kierunku doskonałości technicznej zdjęć cyfrowych - nie mylić z jakością ani wartością artystyczną bo to już zupełnie inny temat. Nie są to aparaty które mają zmienioną obudowę, czy kolejne "K" w filmowaniu czyli tzw odgrzewane kotlety. Koniec tamtego roku i początek 2021 dały nam kilka takich konstrukcji. Jedną z nich jest właśnie najmłodsze dziecko Fujifilm. Co w nim takiego wyjątkowego?
...więcej szczegółów poniżej
A teraz trochę marketingowych zachwytów ale także garść bardzo ciekawych informacji technicznych.
Matryca
Wsparty wysokowydajnym czterordzeniowym procesorem Fujifilm X-Processor 4, GFX100S wykorzystuje wielkoformatowy sensor CMOS z iluminacją tylną (BSI), pozwalający uzyskać fotografie wyjątkowej jakości. W porównaniu z najczęściej stosowanymi modułami światłoczułymi w tradycyjnych lustrzankach cyfrowych i bezlusterkowcach posiadających matryce o mniejszej przekątnej i niższej rozdzielczości, sensor obrazu w GFX100S jest około 1,7 raza większy, a także dodatkowo zmodernizowany w celu zwiększenia jego światłoczułości. Daje mu to znaczną przewagę nad mniejszymi sensorami, szczególnie w kontekście tworzenia fotografii o niezwykle płytkiej głębi ostrości, fantastycznym zakresie dynamicznym, wiernej reprodukcji kolorów i wyjątkowym osiągom przy wysokim ISO.
Kolor oraz funkcja PIXEL SHIFT
Doświadczenie Fujifilm w zakresie nauki o kolorze obrosło już legendą w świecie fotografii. To właśnie Fujifilm już od ponad 86 lat stoi za najbardziej ikonicznymi fotografiami i filmami na świecie. Wystarczy nacisnąć przycisk, aby zetknąć się z bogactwem możliwości aparatu GFX100s, który wspierany jest przez jeden z najbardziej docenianych w świecie systemów cyfrowego przetwarzania kolorów. Wybór jednego z 19 trybów symulacji filmu FUJIFILM umożliwia osiągnięcie fantastycznych kolorów prosto z aparatu. GFX100S oferuje również możliwość zaznajomienia się z nowym trybem symulacji błony światłoczułej – Nostalgic Neg. Rodzący skojarzenia z ruchem artystycznym American New Color Photography, który zadebiutował w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, tryb Nostalgic Neg kontynuuje ten trend, poszerzając granice kreatywności fotograficznej poprzez nieprzypadkowe wykorzystywanie koloru. Jego unikalna paleta barwna dodaje bursztynowego tonu najjaśniejszym elementom obrazu, zmiękczając wygląd całości, a także zwiększając nasycenie cieni i ciemniejszych elementów przy jednoczesnym zachowaniu szczegółów. Dzięki temu zdjęcia zyskują bardziej liryczny, poetycki wyraz. Dodatkowo dzięki funkcji przesuwu matrycy czyli "pixel shift" możemy wykonywać zdjęcia o rozdzielczości 400mpx ale także większej głębi tonalnej zdjęcia.
Autofokus
W odróżnieniu od rozwiązań obecnych w wielu innych aparatach cyfrowych średniego i małego formatu, piksele detekcji fazy sensora GFX100S pokrywają niemal 100% jego powierzchni, co zapewnia niespotykany wcześniej w cyfrowej fotografii średnioformatowej poziom wydajności autofokusu. Oznacza to, że aparat ostrzy w zaledwie 0,18 sekundy, nawet przy skrajnie niskiej luminancji, na poziomie -5.5EV*4, co czyni go wszechstronnym, precyzyjnym i niewiarygodnie szybkim. Dzięki wsparciu mocą obliczeniową układu X-Processor 4, GFX100S sprawnie korzysta z ulepszonego algorytmu śledzenia ostrości i utrzymuje ostrość obiektów w trybach Tracking AF oraz Face/Eye AF.
System stabilizacji matrycy IBIS
GFX100S oferuje nowy mechaniczny system stabilizacji matrycy (in-body image stabilization, IBIS), który znacznie ułatwia fotografom wykonywanie zdjęć “z ręki”, bez użycia statywu. W porównaniu z rozwiązaniem zastosowanym w aparacie FUJIFILM GFX100, mechanizm stabilizacji w obudowie GFX100S jest o 20% mniejszy i o 10% lżejszy. Jednak mimo swych zmniejszonych rozmiarów pięcioosiowy system zapewnia skuteczność stabilizacji obrazu na poziomie 6 kroków EV wg standardów stowarzyszenia CIPA (Camera & Imaging Products Association), co jest wynikiem o 0,5 kroku EV lepszym, niż w przypadku modelu GFX100.
Solidna konstrukcja
Przy wadze 900 g, 15 cm szerokości, 10,4 cm wysokości i 8,7 cm głębokości zwarty korpus GFX100S swoimi rozmiarami jest porównywalny z wieloma aparatami pełnoklatkowymi. Jednakże, mimo swoich kompaktowych rozmiarów, korpus jest w stanie pomieścić wysokowydajny system stabilizacji IBIS oraz 102 megapikselowy sensor, który jest niemal dwa razy większy niż typowa matryca pełnoklatkowa. GFX100S posiada również przeprojektowany moduł migawki oraz zupełnie nowy układ stabilizacji obrazu IBIS, przy czym korzysta jednocześnie z mniejszego, ale bardzo wydajnego akumulatora litowo-jonowego. W rezultacie otrzymujemy obudowę aparatu o niemal 6 cm krótszą i o 500 g lżejszą niż GFX100, która do tego jest w stanie utrzymać ten sam poziom jakości zdjęć i materiałów wideo, mimo sporo mniejszych rozmiarów. W tym kontekście ograniczenie fizycznych rozmiarów GFX100S jest odpowiednio zrównoważone bardzo solidnym, wygodnym uchwytem, dzięki któremu trzymanie aparatu w dłoni przez dłuższy czas nie sprawia trudności. GFX100S może pracować w niskich temperaturach, sięgających nawet -10°C. Aparat charakteryzuje się również odpornością na kurz i wilgoć. Korpus odlano ze stopu magnezu, którego warstwa wokół gniazda mocowania obiektywu jest grubsza o około 1 mm w porównaniu z GFX100, co zapewnia wzmocnione oparcie dla większych obiektywów z mocowaniem typu G.
Sterowanie
Zarówno nowi użytkownicy, jak i fotografowie korzystający już z aparatów systemu GFX bez problemu zlokalizują elementy sterujące aparatu GFX100S. Na przykład pokrętło wyboru trybu pracy (PASM), z sześcioma programowalnymi ustawieniami osobistymi, zapewnia szybki i bezpośredni dostęp do często używanych ustawień. Z kolei przełącznik wygodnie umieszczony w pobliżu pokrętła wyboru trybu pozwala użytkownikom na szybką zmianę między trybem fotograficznym i filmowym. Poprawiona ergonomia dźwigni ustawienia ostrości również umożliwia łatwy i płynny wybór punktu ostrzenia.
Ekran LCD
Aparat wyposażono w wyświetlacz LCD o przekątnej 3,2 cala oraz dodatkowy 1,8 calowy wyświetlacz LCD na płycie górnej. Górny wyświetlacz może pokazywać dowolnie wybrany zestaw informacji, na przykład kluczowe ustawienia EXIF, takie jak prędkość migawki, przysłonę, czułość ISO i kompensację ekspozycji. Można też na nim ustawić wyświetlanie stanu kluczowych funkcji czy dostępną pojemność pamięci. Wyświetlacz główny o przekątnej 3,2 cala wyposażony jest w dotykową matrycę LCD o rozdzielczości 2,36 mln punktów i 100% pokryciem powierzchni i może być odchylany w trzech kierunkach (90° w górę, 45° w dół, and 60° do prawej).
Możliwości video
Dzięki swojemu średnioformatowemu sensorowi obrazu GFX100S może nagrywać filmy o imponującej jakości kinowej 4K/30P, charakteryzujące się wyjątkowo płytką głębią ostrości, bezkonkurencyjną wydajnością przy wysokich ustawieniach ISO, szeroką gradacją tonalną i niezrównaną jakością obrazu. Materiały wideo mogą być rejestrowane z przepływnością bitów na poziomie 400 Mbps w różnorodnych poziomach jakości, od 10-bit 4:2:0 F-log zgrywanych na wewnętrzną kartę SD, do 10-bit 4:2:2 i 12-bit RAW zgrywanych na nośnik zewnętrzny za pośrednictwem złącza HDMI. Oprócz możliwości rejestrowania materiałów wideo jakości 4k w formacie proporcji obrazu 16:9 GFX100S wspiera również format 17:9, często wykorzystywany w cyfrowych materiałach wideo. W urządzeniu zaimplementowano również najczęściej używane kodeki kompresji wideo, takie jak H.264 and H.265. Dla uzyskania pełnej kontroli kreatywnej użytkownik może również wybrać standardy profesjonalne, takie jak REC.2100 Hybrid Gamma Log (HLG) czy F-Log.
W porównaniu z ogólnodostępnymi kodekami kompresji, takimi jak H.264, rejestracja materiałów wideo w standardzie F-Log czy HLG pozwala twórcom filmowym uzyskać na o wiele większą elastyczność na etapie postprodukcji, gdy materiał wideo jest poddawany procesom edycji i korekcji barwnej oraz wprowadzane są poprawki luminancji, nasycenia kolorów czy jakichkolwiek innych atrybutów obrazu.Dla uzyskania maksymalnej elastyczności w zakresie korekcji obrazu i opcji gradacji barw, GFX100S może nagrywać
i przesyłać materiały wideo 4K/30P w formacie 12-bit RAW, poprzez złącze HDMI, bezpośrednio na zewnętrzny monitor podglądowy Atomos Ninja V Monitor Recorder, gdzie zapisane zostaną jako pliki formatu Apple ProRes RAW. Rozwiązanie to pozwala na podejmowanie wszelkich decyzji dotyczących obrazu na etapie postprodukcji, bez konieczności obróbki w aparacie.Możliwe jest również jednoczesne odtwarzanie wideo RAW i materiałów w formatach F-Log i Hybrid Log Gamma (HLG) w trybie symulacji błony światłoczułej.
.
Szanowni Państwo !
Ze względu na dużą ilość zapytań dotyczących wypożyczenia sprzętu drogą wysyłkową na weekend, śpieszymy Państwa poinformować:
Nasz sklep oferuje Państwu możliwość skorzystania z szerokiej gamy aparatów, kamer, obiektywów i innych akcesoriów foto–wideo wielu renomowanych firm, bez konieczności ich kupowania. Nasza oferta jest skierowana zarówno do amatorów, jak i profesjonalistów. Pozwala potencjalnemu nabywcy na praktyczne i gruntowne zapoznanie się z profesjonalnym sprzętem.
Nasz klient otrzymuje możliwość posługiwania się najwyższej klasy sprzętem specjalistycznym, ponosząc znacznie mniejsze koszty niż gdyby musiał go kupić. Wraz z doskonałym sprzętem zapewniamy Państwu fachowe doradztwo i wsparcie techniczne.
Jeśli zdecydują się Państwo na zakup któregoś z wypożyczanych urządzeń, przy zakupie nowego koszty wypożyczenia zostaną zwrócone. Dla stałych klientów (z kartą stałego klienta), przy dłuższych okresach wypożyczenia lub większej ilości wypożyczanego sprzętu stosujemy indywidualne wyceny.
Masz ten produkt?
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Pomóż innym dokonać wyboru.
Masz pytania odnośnie do tego produktu?