Świąteczna promocja!

Bezlusterkowiec Canon EOS R7 (body) + Adapter Canon EF-EOS R + Gratis karta SDXC 128GB Extreme Pro

ID: 25186

canon
Produkt wycofany.

Skontaktuj się z nami w sprawie alternatywnych produktów

Foto-Plus ekspert
kontakt z naszym doradcą
zapytaj o produkt lub cenę
Zalecane akcesoria

Aparat cyfrowy Canon EOS R7 z adapterem Canon EF-EOS R

Canon EOS R7 to aparat bezlusterkowy z mocowaniem obiektywów Canon RF. Szczególnie dobrze sprawdzi się w fotografii sportowej i przyrodniczej dzięki matrycy APS-C zapewniającej większy zasięg, oraz szybkości nawet 30kl./s w formacie RAW. Posiada bardzo szybki i celny mechanizm autofokusa Dual Pixel CMOS AF II, który doskonale śledzi obiekty w kadrze. Canon EOS R7 rejestruje filmy 4K/60p lub 4K/30p (downsampling z rozdzielczości 7K) w 10-bitach, z próbkowaniem 4:2:2. Wbudowana stabilizacja matrycy o efektywności nawet 7EV umożliwia filmowanie i fotografowanie "z ręki" nawet w trudnych warunkach.

 

Matryca i obrazowanie w aparacie Canon R7

 

Canon R7 porównanie i zalety matrycy aps-c z pełną klatką

 

Zalety matrycy APS-C

Aparat EOS R7 doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy chcemy się zbliżyć do obiektu, ale nie możemy do niego podejść. Aparat ma opracowaną i wyprodukowaną przez firmę Canon matrycę APS-C (22,3 × 14,8 mm) o rozdzielczości 32,5 megapiksela, która zapewnia 1,6 raza większy zasięg w porównaniu z taką samą ogniskową w aparacie pełnoklatkowym. Wysoka rozdzielczość matrycy umożliwia dodatkowe przykadrowanie zdjęcia w postprodukcji dając jeszcze większe możliwości przybliżenia fotografowanych tematów bez zauważalnej utraty jakości obrazu. Jest to ogromne wsparcie przy fotografowaniu dzikiej przyrody i sportu.

Aparat EOS R7 umożliwia tworzenie doskonałych zdjęć także po zmroku. Maksymalna czułość ISO 32000 (rozszerzalna do ISO 51200) umożliwia stosowanie krótkiego czasu naświetlania do fotografowania ruchu nawet w słabym świetle.

 

Canon R7 obrazowanie w słabym świetle test iso 32000

 

Formaty plików

Pliki JPEG to doskonały wybór, gdy potrzebny jest mały rozmiar pliku i nie chcemy spędzać czasu w postprodukcji, ale model EOS R7 oferuje jeszcze jedną opcję: pliki HEIF, które mają lepszą jakość obrazu w porównaniu z plikami JPEG przy mniej więcej takim samym rozmiarze. Cechują się także 10-bitowymi kolorami, co poprawia zakres dynamiczny obrazu i zapewnia dokładniejszą reprodukcję kolorów.

Jeśli jakość ma dla Ciebie ogromne znaczenie, do dyspozycji jest również format RAW. Aparat EOS R7 obsługuje wiele opcji, w tym 14-bitowe pliki CR3 RAW, czyli pliki C-RAW, które zajmują mniej miejsca przy minimalnej utracie jakości.

 

Canon r7 ergonomiczne wymiary i wielkość korpusu

 

Dual Pixel RAW

Dostępna jest także technologia Dual Pixel RAW, która umożliwia precyzyjną regulację obrazów po ich wykonaniu za pomocą naszego oprogramowania Digital Photo Professional. Oprogramowanie Digital Photo Professional (DPP) jest dostępne do bezpłatnego pobrania i stanowi kompleksowe rozwiązanie do obróbki obrazów RAW. Możesz przeglądać i wybierać obrazy, wprowadzać korekty i zmiany, a następnie przetwarzać obrazy na pliki JPEG, HEIF lub TIFF. Program DPP umożliwia także pracę z plikami Dual Pixel RAW, co pozwala na mikroregulację parametrów, takich jak efekt bokeh, punkt ostrości i efekt zjawy, po wykonaniu zdjęcia. Jest to możliwe dlatego, że każdy piksel na matrycy aparatu EOS R7 jest podzielony na dwie fotodiody, z których każda odbiera nieco inny widok świata – tak jak oczy fotografa. Ta niewielka różnica, zwana paralaksą, pozwala aparatowi na bardzo szybkie i precyzyjne ustawienie ostrości. Zazwyczaj w momencie rejestracji zdjęcia sygnały z obu fotodiod są łączone w celu utworzenia obrazu końcowego. Natomiast, gdy aparat jest ustawiony na tryb Dual Pixel RAW, sygnał każdej fotodiody jest zapisywany oddzielnie – jako dwa obrazy w tym samym pliku RAW.

Podczas edycji plików Dual Pixel RAW w programie Canon DPP można poprawić ostateczny rezultat, dostosowując wybrane parametry:

Mikroregulacja obrazu
Jeśli obraz nie jest wystarczająco ostry w określonym obszarze, można go dostosować w celu uzyskania kluczowej ostrości dzięki informacjom o głębi zapisanym w pliku obrazu Dual Pixel RAW.

Przesunięcie efektu bokeh
Dzięki plikom Dual Pixel RAW można dostosować położenie obszarów nieostrych lub efektu „bokeh” w celu poprawienia kompozycji, np. przesunięcie nieostrego obiektu na pierwszym planie, który zasłania fotografowany obiekt.

Redukcja efektu zjawy
Światło padające bezpośrednio w obiektyw może powodować odbicia wewnętrzne, które są nazywane „efektem zjawy”. Efekt ten można kontrolować dzięki technologii Dual Pixel RAW.

 

Canon R7 szybkość pracy w trybie zdjęć seryjnych

 

Migawka i szybkość

Canon EOS R7 wykonuje zdjęcia seryjne z szybkością 15 kl./s przy wykorzystaniu migawki mechanicznej, a cicha migawka elektroniczna pozwala rejestrować do 30 kl./s, nawet w formacie RAW Jednocześnie cały czas działa AF ze śledzeniem oraz funkcja automatycznej ekspozycji. Większy bufor pamięci umożliwia wykonanie do 51 plików RAW lub 224 zdjęć JPEG w jednej serii 15 kl./s. Po włączeniu funkcji buforowania aparat rejestruje obrazy już 0,5 sekundy przed naciśnięciem spustu migawki, co oznacza, że uwiecznisz każdą chwilę, nawet jeśli zdarzyła się przed zwolnieniem migawki. To doskonałe narzędzie do fotografowania dzikiej przyrody i sportu, gdy czekasz na odpowiednią chwilę.

Migawka elektroniczna aparatu cechuje się czasem otwarcia na poziomie 1/16000 sekundy, co pozwala fotografom „zamrażać” nawet najszybszy ruch, a także używać dużego otworu przysłony w jasnym oświetleniu w celu ograniczenia głębi ostrości.

W przypadku korzystania z migawki mechanicznej dostępne jest także fotografowanie bez efektu migotania – doskonałe rozwiązanie, gdy fotografujemy sport halowy lub wydarzenia we wnętrzach. Funkcja ta jest włączana automatycznie w przypadku wykrycia migotania światła sztucznego i umożliwia wykonanie każdego zdjęcia przy maksymalnej jasności migającego światła. W rezultacie uzyskuje się stałą ekspozycję w przypadku każdego zdjęcia.

 

Canon R7 szybkość autofokusa w fotografii przyrodniczej

 

Filmowanie aparatem EOS R7

Aparat Canon EOS R7 umożliwia przełączanie między zdjęciami i filmami za pomocą jednego przycisku. Umożliwia on nagrywanie filmów w rozdzielczości 4K na wiele sposobów, z różnymi prędkościami nagrywania i różnymi metodami kompresji. Dzięki łatwemu w obsłudze menu, aparat można łatwo skonfigurować do pracy zgodnie z potrzebami.

W przypadku nagrywania w rozdzielczości UHD 4K z wykorzystaniem całej szerokości matrycy APS-C dostępne są prędkości nagrywania do 60 kl./s, a Full HD do 120 kl./s. Umożliwia to płynne odwzorowywanie ruchu i tworzenie efektów zwolnionego tempa.

Aby uzyskać najwyższą jakość obrazu, użyj trybu EOS R7 4K Fine, który obejmuje downsampling danych z rozdzielczości 7K w celu uzyskania bardzo szczegółowego obrazu 4K/30p. Taki obraz wygląda znakomicie, gdy jest odtwarzany na ekranach 4K i można go przyciąć do rozdzielczości Full HD. Dostępny jest także specjalny tryb 4K UHD, w którym dane sczytywane są z wycinka matrycy, co zapewnia większy zasięg obiektywu.

 

Canon R7 proste i łatwe w obsłudze menu

 

Zaawansowani niezależni filmowcy znajdą w modelu EOS R7 profil Canon Log 3: „płaski” profil kolorów, który nie tylko zachowuje szczegóły w najjaśniejszych i najciemniejszych partiach sceny, ale także ułatwia gradację kolorystyczną podczas montażu, co umożliwia tworzenie profesjonalnych produkcji wideo. Obsługiwane są również przestrzenie kolorów BT709, BT2020 i Cinema Gamut.

Model EOS R7 ma też gniazda mikrofonu i słuchawek umożliwiające odpowiednio nagrywanie i monitorowanie dźwięku, a także złącze HDMI do podłączenia zewnętrznych rejestratorów i monitorów.

Dla osób, które poważnie traktują tworzenie materiałów w mediach społecznościowych, dostępna jest funkcja filmów wideo w pionie – to idealne rozwiązanie do nagrywania treści do rolek i wizualnych historii. Model EOS R7 obsługuje także bezpośrednią transmisję strumieniową na żywo do serwisu YouTube i bezproblemowo łączy się ze smartfonem, dzięki czemu z można umieszczać materiały tam, gdzie są potrzebne.

 

Canon R7 filmowanie 4k z akcesoriami

 

Autofokus w modelu Canon R7

System Dual Pixel CMOS AF II aparatu śledzi obiekty w sposób ciągły, a jego czułość pozwala na pewne i dokładne ustawianie ostrości w warunkach słabego oświetlenia od -5 EV (lub -3,5 EV w trybie filmowania). Dzięki takiej czułości autofokus jest również dostępny z bardzo wąskimi maksymalnymi przysłonami – nawet f/22. Umożliwia to automatyczną regulację ostrości nawet w przypadku użycia ultrateleobiektywów z telekonwerterami.

W całym kadrze znajduje się 651 stref ustawiania ostrości. Można ich używać do śledzenia szybko poruszających się obiektów, pojedynczo lub w grupach, aby dokładniej ustawiać ostrość. Elastyczny strefowy AF w aparacie EOS R7 umożliwia dostosowanie rozmiaru i położenia obszaru AF do potrzeb użytkownika. Poniżej znajdują się dostępne ustawienia autofokusa:

1-punktowy AF
Pełna kontrola nad ostrością dzięki jednemu punktowi AF. Doskonała opcja do makrofotografii.

Punktowy AF
Ustaw ostrość na jeszcze mniejszym obszarze niż w przypadku 1-punktowego AF i uzyskaj najlepszą selektywną kontrolę.

Rozwiń obszar AF (powyżej, poniżej, po prawej lub lewej)
Wybrany jest pojedynczy punkt AF, a aparat pomaga wykorzystując punkty ostrości znajdujące się powyżej, poniżej i po bokach – funkcja przydaje się, gdy konieczna jest selektywność, ale obiekt także się porusza.

Rozwiń obszar AF (wokół)
Działanie podobne jak w przypadku powyższej opcji, ale z większą liczbą pomocniczych punktów ostrości, co zapewnia jeszcze większą dokładność w przypadku ruchomych obiektów.

Elastyczny strefowy AF
Pozwala grupować pojedyncze punkty AF w strefę, którą można przesuwać po kadrze. Aparat wybierze tylko punkty AF z tej strefy, śledząc poruszający się w niej obiekt. Jest to dobra taktyka, gdy trzeba skupić się na obiektach w określonej części kadru.

Gdy aparat jest przysunięty do oka, możesz również dotknąć i przeciągnąć aktywny punkt ostrości używając ekranu dotykowego, takiego jak gładzik w laptopie. W przypadku osób, które lubią regulować ostrość osobnym przyciskiem, AF można zainicjować za pomocą przycisku AF-ON z tyłu aparatu (zamiast wciskania spustu migawki do połowy). Przycisk AF-ON może być również używany do uruchamiania i zatrzymywania śledzenia oraz zmiany trybów orientacji AF.

 

Canon R7 fotografia przyrodnicza

 

Śledzenie obiektów

 Aparat EOS R7 ma technologię sztucznej inteligencji opartą na uczeniu głębokim (przeszkolonej i zaprogramowanej na podstawie tysięcy rzeczywistych zdjęć) oraz technologię iTR AF, które są dostępne również w aparatach EOS R3, EOS R5 i EOS R6. Oznacza to, że może rozpoznawać ludzi, zwierzęta i pojazdy oraz utrzymywać ich wyostrzenie niezależnie od tego, w którym miejscu kadru się znajdują. Wstępny (początkowy) punkt AF lub strefa mogą być ustawione w sposób umożliwiający określenie miejsca startu, w którym aparat rozpoczyna śledzenie. 

Podczas fotografowania ludzi aparat zawsze ustawia ostrość na oczach, jeśli są widoczne. Jeśli nie są (w przypadku noszenia okularów przeciwsłonecznych, kasku lub przy odwróconej twarzy), kolejnym priorytetem aparatu EOS R7 jest głowa, a następnie ciało. W ten sposób ludzie są nieustannie śledzeni, nawet jeśli na chwilę odwracają się od aparatu albo ich twarz jest zasłonięta maską. Rozpoznawane i ostre są również obiekty odwrócone do góry nogami oraz sportowcy noszący kaski.

 

Canon R7 celny i szybki autofokus dual pixel af w fotografii przyrodniczej

 

Fotografowanie ptaków podczas lotu jest jednym z największych wyzwań dla fotografów dzikiej przyrody. Aparat EOS R7 identyfikuje ptaki i potrafi je doskonale śledzić podczas lotu na tle krajobrazu, umożliwiając uchwycenie każdego subtelnego ruchu. Algorytm aparatu rozpoznaje również koty i psy. Aparat EOS R7 śledzi także pojazdy, w tym motocykle i samochody, co jest istotne dla fotografów sportów motorowych. Aparat może nawet odróżniać pojazdy z zamkniętym i otwartym kokpitem, wyostrzając kask kierowcy, jeśli jest widoczny.

Aparat EOS R7 można skonfigurować tak, aby nadać priorytet określonemu rodzajowi obiektów lub ustawić szybkość przełączania się między różnymi obiektami, które pojawiają się w kadrze – co może być przydatne na przykład podczas fotografowania konkretnego sportowca.

To, co jest odpowiednie dla jednego obiektu, może nie być odpowiednie dla innego. Dlatego w aparacie EOS R7 zastosowano cztery ustawienia trybu AF – ustawienia ostrości zaprojektowane z myślą o różnych sposobach działania.

Case 1
Ogólne. Idealny do fotografowania większości ruchomych obiektów

Case 2
Ignoruje przeszkody i śledzi obiekty. Sprawdza się podczas fotografowania wydarzeń sportowych i dzikiej przyrody, gdy fotografowane obiekty mogą być chwilowo zasłonięte przez obiekty na pierwszym planie.

Case 3
Szybko reaguje. Odpowiedni podczas oczekiwania na pojawienie się obiektu w kadrze: na przykład na kolarza górskiego pojawiającego się nagle w kadrze.

Case 4
Odpowiedni do obiektów, które szybko przyspieszają lub zwalniają, takich jak motocykle wjeżdżające lub wyjeżdżające z zakrętu.

Case A [AUTO]
Aparat automatycznie wybiera najlepszy z powyższych trybów.

 

Canon R7 szybki i celny autofokus dual pixel af w fotografii sportowej

 

Sekwencja ostrości

Gdy fotografujemy z małej odległości, głębia ostrości jest mała, dlatego sekwencja nastaw ostrości w aparacie EOS R7 jest doskonałym rozwiązaniem dla makrofotografów. Pojedyncze naciśnięcie spustu migawki powoduje rozpoczęcie serii zdjęć. Ostrość jest automatycznie ustawiana od pozycji początkowej do nieskończoności.

Uzyskaną serię zdjęć można połączyć w pojedynczy obraz złożony za pomocą oprogramowania Digital Photo Professional. W efekcie uzyskujemy obraz o dużej głębii ostrości. Dodatkowo funkcja rozszerzonej głębi ostrości aparatu EOS R7 umożliwia wykonywanie tego procesu w aparacie, a funkcja kadrowania głębi ostrości pozwala fotografom określić, gdzie następuje spadek ostrości.

 

Stabilizacja obrazu IBIS

 

Canon R7 optyczna w połączeniu ze stabilizacją ibis o zwiększonej efektywności


Wbudowany stabilizator obrazu (IBIS) zastosowany w modelu EOS R7 zapewnia skuteczną stabilizację obrazu niezależnie od używanego obiektywu. Mechaniczne systemy stabilizacji obrazu w korpusie i optyczne systemy stabilizacji obrazu w obiektywie współpracują ze sobą dzięki mocowaniu typu RF, zapewniając nawet 7 stopni EV ochrony przed drganiami aparatu w przypadku obiektywu RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM, a z niektórymi obiektywami RF nawet 8 stopni EV. To oparte na współpracy matrycy i obiektywu podejście do stabilizacji obrazu zapewnia nowe możliwości kreatywnej pracy. Można fotografować z ręki z kilkusekundowym czasem naświetlania, aby rozmyć ruchome obiekty, zachowując przy tym ostrość wszystkich innych, stacjonarnych obiektów – standardowo takie podejście wymagałoby użycia nieporęcznego statywu. Fotografowie przyrody i sportu pracujący z teleobiektywami mogą swobodnie fotografować z ręki nawet przy słabym oświetleniu.

 

Canon R7 porównanie działania w włączoną i wyłączoną stabilizacją ibis

 

Dodatkowe funkcje stabilizacji

Funkcja pochylania w systemie IBIS aparatu pozwala także wyrównać obraz, dzięki czemu można uzyskać wypoziomowane horyzonty w przypadku malowniczych scenerii.

Dostępny jest również tryb ujęć panoramicznych, w ramach którego wbudowana stabilizacja obrazu pozwala zniwelować drgania aparatu powstające podczas jego obracania w lewo, w prawo, w górę lub w dół. W rezultacie otrzymujemy wysokiej jakości panoramy o mniejszej liczbie niespójności spowodowanych ruchem.

 

Canon R7 panorama krajobrazowa

 

Obsługa i ergonomia w Canonie R7


Intuicyjne elementy sterujące

Canon EOS R7 posiada sporo nowych rozwiązań w porównaniu z wcześniejszymi modelami systemu EOS R. Dżojstik wyboru punktu AF otoczony został pokrętłem regulacji, dzięki czemu stanowi połączenie dwóch klasycznych elementów sterujących systemu EOS. Znajdziesz go obok wizjera – w miejscu, w którym spoczywa kciuk podczas trzymania aparatu. Idealnie sprawdza się to w przypadku szybkiego, instynktownego fotografowania.

Przełącznik trybu regulacji ostrości znajduje się z przodu aparatu i można go łatwo znaleźć, gdy aparat jest przy oku. Ułatwia to fotografom przełączanie między autofokusem a ręczną regulacją ostrości nawet w przypadku obiektywów, które nie mają własnego przełącznika ostrości. Pośrodku przełącznika znajduje się przycisk funkcyjny, do którego można przypisać wybrane funkcje.

 

Canon R7 dual pixel af ergonomia przełączania trybu ostrości


Wiele elementów sterujących aparatu EOS R7 można dostosowywać i programować zgodnie z własnymi potrzebami. System menu głównego obejmuje ekran Moje menu, na którym można umieścić najczęściej używane polecenia. Z kolei trzy własne tryby fotografowania umożliwiają natychmiastowe przywołanie ulubionych ustawień.

Obracany ekran dotykowy pozwala komponować i fotografować pod nietypowym kątem i z nowej perspektywy, a także umożliwia wygodne i stabilne filmowanie.

 

Wizjer elektroniczny

Aparat EOS R7 ma wygodny i szybki wizjer elektroniczny o rozdzielczości 2,36 miliona punktów o 100% pokryciu kadru. Podgląd zdjęcia wygląda dokładnie tak, jak w momencie fotografowania – włącznie z ekspozycją, balansem bieli, stylem obrazu i głębią ostrości. Wyeliminowano opóźnienia w wyświetlaniu obrazu w wizjerze i efekt blackoutu. Dzięki wizjerowi elektronicznemu można nie tylko kadrować, ale również przeglądać zdjęcia. Możliwość dostosowania wizjera do własnych potrzeb umożliwia wyświetlanie w wizjerze odpowiednich informacji o obrazie, dzięki czemu można fotografować bez odrywania od niego wzroku. Użytkownicy aparatu EOS R7 mogą także wybrać tryb płynnego obrazu (częstotliwość odświeżania 120 kl./s) lub tryb oszczędzania energii (częstotliwość odświeżania 60 kl./s). Dzięki powiększeniu 1,15x i punktowi ocznemu 22 mm, który odsunięto od korpusu aparatu, korzystanie z wizjera jest wygodne nawet przez dłuższy czas.

 

Canon R7 zwiększone możliwości elektronicznego wizjera w porównaniu z wizjerem optycznym

 

Osoby przechodzące z lustrzanek cyfrowych znajdą w aparacie EOS R7 specjalny tryb, który symuluje wrażenia z używania wizjera optycznego, wyświetlając obraz o bardzo szerokim zakresie dynamicznym i dużej gradacji odcieni. Nowy system aparatu bezlusterkowego zapewnia wrażenia znane z lustrzanek cyfrowych.

 

Canon R7 system uszczelnień przeciw zalaniu i zamoczeniu

 

Korpus aparatu Canon EOS R7

Dzięki wytrzymałej konstrukcji ze stopu magnezu i wielu gumowym uszczelkom ochronnym aparat EOS R7 jest odporny na kurz, brud i wodę. Dzięki temu możesz pracować w trudnych warunkach lub gdy pogoda robi się gorsza. Wytrzymałość i jakość nie sprawiają jednak, że aparat EOS R7 jest ciężki. Jest on lżejszy niż model EOS 7D Mark II, dzięki czemu stanowi doskonałe rozwiązanie dla podróżujących fotografów.

 

Canon R7 ergonomia pracy z przyciskami na korpusie

 

Podwójne gniazdo kart pamięci

Obrazy można zapisywać na szybkich kartach pamięci SD w standardzie UHS-II – w aparacie można umieścić dwie takie karty. Podwójne gniazda kart pamięci umożliwiają niezawodne fotografowanie i można je skonfigurować na wiele sposobów:

Automatyczne tworzenie kopii zapasowych

Doskonała opcja podczas rejestrowania ważnych wydarzeń, gdy potrzebujemy zabezpieczenia na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. Ulubiona taktyka fotografów podróżniczych.

Przepełnienie

Po zapełnieniu jednej karty aparat automatycznie zapisuje zdjęcia na drugiej karcie, dzięki czemu nie trzeba przerywać fotografowania. Doskonałe do fotografowania ślubów, dzikiej przyrody i wydarzeń sportowych, gdy nie chcemy przegapić żadnego ujęcia.

JPEG na jednej karcie, RAW na drugiej

Dzięki tej funkcji możemy podzielić wykonywane zdjęcia na zestaw "zdjęć próbnych" (JPEG) oraz zapisane oddzielnie pliki RAW, których użyjemy do edycji.

Filmy na jednej karcie, zdjęcia na drugiej

Funkcja ta ułatwia organizację pracy, można też użyć większej karty do nagrywania filmów, a mniejszej do zapisu zdjęć. Doskonałe rozwiązanie do hybrydowej rejestracji wydarzeń lub do projektów dokumentalnych.

 

Canon R7 ergonomia pracy z podwójnym gniazdem karty pamięci

 

Stopka do podłączania akcesoriów

Model EOS R7 ma nową, zaawansowaną gorącą stopkę, która umożliwia szybkie i łatwe podłączanie nowych urządzeń i akcesoriów. Dotyczy to między innymi mikrofonu cyfrowego i adaptera XLR z myślą o nagrywaniu wysokiej jakości ścieżek dźwiękowych. W ten sposób można także podłączyć do aparatu wybrane lampy błyskowe Speedlite i wyzwalacze lamp błyskowych Speedlite Transmitter w celu kontrolowania oświetlenia.

 

Złącze USB

Model EOS R7 ma też złącze USB-C 3.2 umożliwiające szybkie fotografowanie w trybie połączenia przewodowego z telefonem Apple iPhone przy użyciu portu Lightning lub z komputerem PC/Mac, w którym zainstalowano oprogramowanie EOS Utility firmy Canon.

 

Canon R7 vlogowanie za pomocą aparatu oraz akcesoria dodatkowe

 

Łączność bezprzewodowa i komunikacja

Aparat EOS R7 obsługuje wiele opcji łączności. Może łączyć się z sieciami Wi-Fi, urządzeniami inteligentnymi oraz komputerami PC/Mac. Aparat może utrzymywać stale włączone połączenie Bluetooth Low Energy ze smartfonem, dzięki czemu łączenie się z siecią Wi-Fi jest szybkie i łatwe. Możesz przeglądać pliki, pobierać i edytować obrazy i filmy oraz publikować materiały w mediach społecznościowych – wszystko to z poziomu urządzenia mobilnego. Dzięki łączności możesz na przykład wysyłać do klienta obrazy i filmy o zmniejszonym lub pełnym rozmiarze za pomocą aplikacji Canon Camera Connect.

Aparat może także łączyć się z sieciami Wi-Fi niezależnie – bez konieczności używania smartfona. W ten sposób obrazy mogą być przesyłane do naszej bramy internetowej image.canon, gdzie są przechowywane w chmurze, gotowe do edycji i postprodukcji. Możesz skonfigurować aparat tak, aby przesyłał wszystkie materiały lub tylko te obrazy, które zostały oznaczone jako ulubione.

 

Bezpośrednia transmisja nagrań

Aparat EOS R7 umożliwia vloggerom transmisję na żywo bezpośrednio do serwisu YouTube – bez konieczności korzystania z komputera. Wystarczy podłączyć aparat bezpośrednio do sieci Wi-Fi, aby uzyskać profesjonalne rezultaty. Model EOS R7 zapewnia czysty sygnał wyjściowy HDMI, dlatego umożliwia prowadzenie transmisji na żywo przez adaptery HDMI. Można też używać komputera PC/Mac z oprogramowaniem EOS Utility do łączenia się z popularnymi platformami do wideokonferencji.

 

Canon R7 oraz smartfon zdalne kopiowanie zdjęć i publikowanie treści

 

Niezależnie od tego, czy aparat EOS R7 jest podłączony do urządzenia inteligentnego czy do komputera PC/Mac, można nim sterować zdalnie za pomocą aplikacji Canon Camera Connect i korzystać z nowych sposobów kreatywnego fotografowania. Dzięki temu można umieścić aparat w jednym miejscu i obsługiwać go z poziomu innego urządzenia, na przykład podczas wykonywania autoportretów lub zdjęć grupowych. Jest to także świetne rozwiązanie w przypadku fotografowania dzikiej przyrody: aparat EOS R7 umieszczamy blisko miejsca odwiedzanego przez zwierzęta, a następnie fotografujemy z oddali, aby nie płoszyć obiektów.

 

Zastosowania biznesowe

W przypadku fotografowania w studio, makrofotografii i fotografowania żywności w kontrolowanym środowisku można sterować aparatem EOS R7 z poziomu komputera stacjonarnego lub notebooka z zainstalowanym oprogramowaniem EOS Utility, zestawem SDK firmy Canon (Software Development Kit) lub aplikacjami innych producentów. Dzięki SDK aparat Canon EOS R7 może zostać zaprogramowany praktycznie w dowolny sposób.

 

Canon R7 obróbka i edycja zdjęć w programie graficznym

 

Oparta na chmurze obróbka obrazów RAW

Fotografowie mogą obrabiać pliki RAW z aparatu EOS R7 nie tylko w samym urządzeniu czy na komputerze PC/Mac, ale także w chmurze image.canon, która pozwala uzyskać lepszą jakość obrazu. Pliki RAW przesyłane do chmury są tworzone przy użyciu mechanizmu przetwarzania obrazów w sieci neuronowej. Pozwala to zmniejszyć szum cyfrowy, uzyskać lepszy efekt demozaikowania i ograniczyć liczbę artefaktów.

• Wyraźne szczegóły są lepiej odwzorowywane dzięki redukcji postrzępionych krawędzi
• Redukcja efektu mory i fałszywych kolorów
• Redukcja szumów poprawia jakość obrazu przy wysokich ustawieniach czułości ISO
• Optyczna korekcja efektów zniekształceń, dystorsji i dyfrakcji

Konwertowane obrazy są zapisywane w chmurze jako pliki JPEG lub HEIF, które można następnie pobrać na komputer lub urządzenie inteligentne.

 

Canon R7 vlogowanie i streaming do youtube

 

Łatwe przejście z lustrzanek cyfrowych

 

Obiektywy EF i EF-S firmy Canon są zgodne z aparatem EOS R7 za pośrednictwem adaptera obiektywu (w ofercie znajdują się trzy modele). AF, AE, IS i większość innych technologii obiektywu działa w taki sam sposób.

Model EOS R7 wykorzystuje również te samy akumulatory (LP-E6), co wiele lustrzanek cyfrowych, w tym te z serii EOS 7D i EOS 70D, EOS 80D i EOS 90D, co ułatwia wymienne używanie akumulatorów.

 

Przetwornik obrazu

Typ przetwornika
CMOS
Filtr dolnoprzepustowy
Wbudowany system czyszczący EOS
Wielkość przetwornika
APS-C (22.3 × 14.8 mm)
Liczba pikseli
32.5 Mpix

Optyka

Mocowanie obiektywu
RF (natywna obsługa obiektywów RF i RF-S)
Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera EF-EOS R, adaptera EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Drop-In
Obiektywy EF-M nie są zgodne
Mnożnik ogniskowej
1.6x 

Ustawianie ostrości

Typ i zakres pomiaru
Dual Pixel CMOS AF II
Zakres od -5 do 20 EV
Punkty pomiaru
(1) Wybór automatyczny: 651 dostępnych obszarów AF w przypadku wyboru automatycznego
(2) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 5915 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4823 w przypadku filmów)
(3) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo)
(4) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty
(5) Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 567 stref ostrości)
(6) Wybór ręczny: AF na całym obszarze (cały obszar regulacji ostrości z maks. 651 strefami ostrości) 
Tryby pracy AF
(1) One Shot
(2) Servo AF
(3) Automatyczny przełącznik (tylko w trybie A+) 

Ekspozycja

Rodzaje pomiaru światła
Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy)
(1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
(2) Pomiar skupiony (około 6% wizjera na środku)
(3) Pomiar punktowy centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF
(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony 
Tryby ekspozycji
Zdjęcia:
(1) Inteligentna scena auto
(2) 13 trybów scen specjalnych (w tym panoramowanie/ujęcie panoramiczne)
(3) Filtry twórcze
(4) Elastyczna preselekcja AE
(5) Programowa AE
(6) AE z preselekcją migawki
(7) AE z preselekcją przysłony
(8) Tryb ręczny
(9) Bulb i niestandardowy (x3)

Film:
(1) inteligentna scena auto
(2) filmy HDR
(3) filtry twórcze
(4) automatyczna ekspozycja filmu
(5) AE z preselekcją migawki
(6) AE z preselekcją przysłony
(7) tryb ręczny i niestandardowy (x3)
Czasy otwarcia migawki
(1) Mechaniczna: od 30 do 1/8000s (z przyrostem o 1/2 lub 1/3 stopnia)
(2) Tryb Bulb
(3) Elektroniczna: od 30 do 1/16000s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000s, a następnie co 1 stopień do 1/16000s)
(4) Wbudowany timer interwałowy
Czułość ISO
Automatycznie 100–32000 (z dokładnością do 1/3 lub całego stopnia)
Czułość ISO można rozszerzyć do H: 51200 
Szybkość robienia zdjęć
(1) Maks. około 15 kl./s RAW z migawką mechaniczną lub migawką elektroniczną pierwszej kurtyny
(2) Maks. około 30 kl./s RAW z migawką elektroniczną
Balans bieli
Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę

(1) AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli)
(2) Światło dzienne
(3) Miejsca ocienione
(4) Pochmurny dzień
(5) Żarówki
(6) Białe światło fluorescencyjne
(7) Lampa błyskowa
(8) Nastawa własna
(9) Ustawienie temperatury barwowej

Ręczny balans według wzorca, możliwy zapis 5 ustawień +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziom
Sekwencja balansu bieli: 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawki

Korekcja balansu bieli:
(1) Niebieski/bursztynowy +/-9
(2) Purpurowy/zielony +/-9

Zapis obrazu i dźwięku

Rejestracja zdjęć
14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3)
8-bitowy JPEG: 2 opcje kompresji
10-bitowy HEIF: 2 opcje kompresji
Zgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0
Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1

Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF

[Wielkość obrazu]
RAW/C-RAW proporcje 3:2
(1) 6960 × 4640

JPEG/ HEIF proporcje 3:2
(1) (L) 6960 × 4640
(2) (M) 4800 × 3200
(3) (S1) 3472 × 2320
(4) (S2) 2400 × 1600

JPEG/ HEIF proporcje 4:3
(1) (L) 6160 × 4640
(2) (M) 4256 × 3200
(3) (S1) 3072 × 2320
(4) (S2) 2112 × 1600

JPEG/ HEIF proporcje 16:9
(1) (L) 6960 × 3904
(2) (M) 4800 × 2688
(3) (S1) 3472 × 1952
(4) (S2) 2400 × 1344

JPEG/ HEIF proporcje 1:1
(1) (L) 4640 × 4640
(2) (M) 3200 × 3200
(3) (S1) 2320 × 2320
(4) (S2) 1600 × 1600
Rejestracja filmów
Filmy MP4:
(1) 4K UHD, FULL HD (16:9)
(2) 4K/ Full HD: H.265 / HEVC, dźwięk: AAC / liniowe PCM
(3) 4K/ Full HD: H.264 / MPEG-4 AVC, dźwięk: AAC / liniowe PCM

Dostępny profil Canon Log 3

Wielkość filmu:
(1) 4K UHD Fine (16:9) 3840 × 2160 (29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light
(2) 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light
(3) 4K UHD Crop (16:9) 3840 × 2160 (59.94, 50 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light
(4) 4K / Full HD, film poklatkowy (16:9) 3840 × 2160 / 1920 × 1080 (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowa
(5) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa
(6) Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowe

Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne):
(1) 4K UHD, Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów)
(2) YCbCr 4:2:2 (10 bitów) (gdy HDR PQ lub CLOG3 jest włączony)

Maks. czas trwania filmu 6 godzin (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku w przypadku sformatowanej karty exFAT SD.

Filmy z dużą prędkością nagrywania:
Full HD: 1920 × 1080 przy 100 kl./s lub 119.9 kl./s
Nagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości)

Przechwytywanie klatek:
Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8.3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ)

[Przepływność Mb/s]

MOV: MP4 Canon Log: wył., HDR PQ: wył.:
(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 120 Mb/s
(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 60 Mb/s
(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s
(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 120 Mb/s
(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s
(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 120 Mb/s
(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 70 Mb/s
(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s
(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s
(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 30 Mb/s
(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 12 Mb/s
(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 90 Mb/s

MOV: MP4 Canon Log: wł. lub HDR PQ: wł.
(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 170 Mb/s
(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 85 Mb/s
(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s
(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 170 Mb/s
(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s
(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 180 Mb/s
(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 100 Mb/s
(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s
(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s
(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 45 Mb/s
(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 28 Mb/s
(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 135 Mb/s

Nagrywanie na dwóch kartach

Wbudowane mikrofony stereo (48 kHz, 16 bitów × 2 kanały)

Wyświetlacz HDMI:
Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów/filmów na karcie)
Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (nagrywanie w aparacie niemożliwe; należy użyć zewnętrznego rejestratora; ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)

[Wyjście HDMI]

Automatycznie:
(1) 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p
(2) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i
(3) 480 59,94p
(4) 576 50p

1080p:
(1) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i
(2) 480 59,94p
(3) 576 50p

Nieskompresowane YCbCr 4:2:0 (8-bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów), gdy włączony jest tryb HDR PQ lub CLOG3, wyjście dźwięku przez HDMI
Rejestracja dźwięku
Kompresja dźwięku jest ograniczona do [AAC] w trybach strefy podstawowej.
Tylko format [AAC] jest dostępny dla kompresji dźwięku IPB (niskiej). 

Podgląd obrazu

Wizjer
Kolorowy wizjer elektroniczny OLED, 0.39"
2.36 mln punktów (1024 × 768)
Pokrycie (pionowo/poziomo) w przybliżeniu 100%
Powiększenie w przybliżeniu 1.15x
Punkt oczny w przybliżeniu 22 mm
Korekcja dioptrii od -4 do +2 m-1 M (dioptria)

Odświerzanie:
(1) Tryb oszczędzania energii: 59.94 kl./s
(2) Tryb płynny: 119.98 kl./s

Podgląd głębi ostrości poprzez przycisk niestandardowy 
Wyświetlacz LCD
Kolorowy monitor LCD TFT o przekątnej 7.5cm (2.95"), około 1.62 mln punktów
Pokrycie w przybliżeniu 100%
Kąt widzenia (poziomo/pionowo) w przybliżeniu około 170° w pionie i poziomie
Powłoka zapobiegająca plamieniu.
Ręczna regulacja jasności: siedem poziomów regulacji
Regulacja odcienia koloru: 4 ustawienia
Obsługa za pomocą ekranu dotykowego

Tryb pojemnościowy:
(1) Funkcje menu
(2) Szybkie nastawy
(3) Obsługa odtwarzania i widok powiększony
(4) Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów
(5) Migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania

Opcje wyświetlania:
(1) Podstawowe ustawienia aparatu
(2) Zaawansowane ustawienia aparatu
(3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica
(4) Brak informacji
(5) Ekran szybkich nastaw
(6) Wyświetlacz wyłączony 

Złącza

Stopka na akcesoria
Gorąca stopka 
Gniazdo mikrofonowe
Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm
Gniazdo słuchawkowe
Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm
Gniazdo HDMI
Wyjście HDMI Micro (typ D, HDMI-CEC nieobsługiwane) 
Gniazdo USB
Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type C używane również do komunikacji z komputerem, komunikacji ze smartfonem, zasilania przez USB. 
Gniazdo kart pamięci
Dwa gniazda na karty SD/SDHC/SDXC UHS-II 

Inne funkcjonalności

Stabilizacja obrazu
Tak, do 8 stopni EV w zależności od użytego obiektywu.
Siedem stopni EV w przypadku używania obiektywu RF-S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM
Łączność bezprzewodowa
Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; pasmo 2.4 GHz), z obsługą Bluetooth 4.2

Obsługiwane funkcje:
(1) EOS Utility
(2) Smartfon
(3) Przesyłanie do image.canon
(4) Drukowanie bezprzewodowe 
Współpraca z lampą błyskową
Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny

Czas synchronizacji z lampą błyskową:
(1) 1/250s migawka mechaniczna
(2) 1/320s elektroniczna pierwsza kurtyna

Fotografowanie z lampą błyskową nie jest możliwe w przypadku migawki elektronicznej.

Korekta ekspozycji lampy +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EX
Sekwencja ekspozycji z lampą w przypadku zgodnej lampy błyskowej zewnętrznej (+/- 3 EV z dokładnością do 1/3 lub 1/2 stopnia w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL)
Blokada ekspozycji lampy
Synchronizacja błysku z drugą kurtyną za pomocą lampy błyskowej Speedlite
Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych
Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi za pomocą menu aparatu 

Zasilanie

Akumulator, zasilacz
Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony), LP-E6N, LP-E624
Ładowarka LC-E6E (dostarczona)
Opcjonalnie: zasilacz AC-E6N i adapter prądu stałego DR-E6, zasilacz PD-E1 USB
Czas pracy
W przypadku ekranu LCD około 770 zdjęć (temp. 23°C)
W przypadku wizjera około 500 zdjęć (temp. 23°C) 

Parametry fizyczne

Wymiary
W przybliżeniu 132.0 × 90.4 × 91.7 mm 
Waga
W przybliżeniu 530g (612g z kartą i akumulatorem) 
  • Możliwość używania obiektywów Canon EF oraz EF-S dzięki adapterowi Canon RF-EOS R
  • Matryca APS-C o dużej rozdzielczości 32.5 Mpix ze stabilizacją IBIS o efektywności nawet 7 EV
  • Zdjęcia seryjne z prędkością 15kl./s (migawka mechaniczna) oraz 30kl./s (migawka elektroniczna) w formacie RAW z wykorzystaniem autofokusa
  • Filmowanie w rozdzielczości 4k 60p/30p w 10-bitach z próbkowaniem 4:2:2
  • Profil Canon Log 3 umożliwia profesjonalną gradację filmu w postprodukcji
  • Podwójne gniazdo kart pamięci
  • Łączność bezprzewodowa ułatwiająca szybkie udostępnianie treści

Masz ten produkt?
Zachęcamy do zostawienia opinii o produkcie. Pomóż innym dokonać wyboru.

Brak opinii. Dodaj pierwszą opinię!

Masz pytania odnośnie do tego produktu?